mkx napisal/-a:Problem postavitve lokomotiv na različnih koncih vlakov je drug: tovorni vagoni niso opremljeni s signalnimi kabli.
Eh, napeljati en ušiv signalni kabel vzdolž vagonov pa menda res ni problem. Pri izdelavi in ob revizijah bi poleg vsega ostalega to naredili mimogrede.
mkx napisal/-a:Na wikipeidiji je navedeno, da imajo Taurusi pod 3kV DC moč 6 MW (pod AC pa 6,4 MW, 4MW omejitev je za 1,5kV DC). Pa tudi ... polno moč 541 razvije šele pri hitrosti 72 km/h (6 MW) oziroma 77 km/h (6,4 MW), saj je vlečna sila omejena na 300 kN. Oni podatek o max moči 4MW na Taurusa je lahko tudi rezultat tipične hitrosti vožnje v klanec, ki najbrž kaj dosti ne presega 50km/h, pri kateri 541 razvije malo manj kot 4,2 MW.
Je pa vprašanje, če ni prava omejitev moč napajalnih psotaj. Svoje čase se je vgrajevalo napajalne postaje moči med 3 in 5 MW ... če določeno točno na progi (kjer se slučajno nahaja tandem dveh Taurusov) napajata dve napajalni postaji (vsaka iz svoje strani), potem morda res razpolagamo s kakšnimi 8MW moči. Ampak tako, kot trenutno poteka promet po SŽ progah (beri: z nizko hitrostjo), se močnih lokomotiv sploh ne potrebuje, potrebuje se lokomotive z veliko vlečno silo in dosti rezerve v adheziji (za primer spolzkih tirov), za kar pa se bodisi uporabi 6-osne lokomotive (Regane, Brižite) ali pa tandeme 4-osnih lokomotiv (recimo Mopedi bi bili zelo cool :mrgreen: ).
A ne vozijo v klanec tam pri Črnem kalu nekje 65-70 km/h?
To je tudi nekaj, česar absolutno ne razumem, zakaj so pri 6 MW lokomotivah vgrajevali napajalne postaje moči 3-5 MW. Tudi če pozabimo na Tauruse, so to smešno majhne moči napajalnih postaj, saj tudi dve Brižiti presežeta to moč. In vlake lahko vleče/rine več kot ena lokomotiva. In v okolici napajalnih postaj je lahko več vlakov.
Tega, da promet pri nas poteka z nizko hitrostjo, se moramo čimprej znebiti.
holding napisal/-a:....neto zaslužek kvalificiranega delavca je max petina stroška delavca...se pravi: 10€/uro neto, je strošek 50€ na uro.... :roll: ...
kar poglej, koliko stane ura sevisa za avto in koliko dobi mehanik od tega.... :idea: ...
In če zdaj pogledamo strojevodjo, gre torej 10 EUR/h njemu, približno 9 EUR/h gre potem državi, kakšen EUR/h naj bo za malico in stroške za pot na delo, upam, da se strojevodje udeležujejo kakšnih konferenc in si tam izmenjujejo znanje, a če gre za to več kot nekaj EUR/h, je že ogromno, za naslednji EUR/h lahko ima najboljši mobilni telefon in tablico. Opremljeno "pisarno" itak že ima. Vprašanje je samo, ali se prazna prevaža naokoli v tandemih ali pa je on v njej. Kam gre potem približno preostala polovica?
Re 4/4 napisal/-a:Na "rampah" ni toliko potencialnih potnikov (več)
Ne vem, kaj vas tako moti cena? Veliki projetki niso poceni. No za avtoceste ni nihče jamral, pa imamo najdražje na kilometer. Nova proga je pa sedaj tak problem. Bo pa vsaj zdržala naslednjih 100 let. Obstoječa je za ukinitev, zaradi naravovatstvenih zahtev in neekonomičnega vzdrževanja.
Ni res. Državna podjetja imajo v lasti bistveno več lokomotiv. Privatniki se poslužujejo najemov.
Seveda ni toliko potnikov, ko pa ni toliko vlakov (več). Isto kot pri nas pri vlakih. Pa avtobusih enako.
Jaz mislim, da vse proge in avtoceste potrebujemo. In bi potrebovali še več prog in še več avtocest. Pa tudi obstoječe, tako proge kot avtoceste, bi marsikje morale biti boljše. In čeprav so vse to veliki projekti, za katere je normalno, da veliko stanejo, me zelo moti, da po nepotrebnem stanejo takole čez palec dvakratnik potrebne cene, ker pač nekdo polovico tako ali drugače ukrade. Tega, da bi obstoječa proga bila za ukinitev, pa me ni še nihče prepričal. Mislim, da je izjemno pomembna za potnike na tistem območju (pa ne spet reči, da potnikov ni, ker kako le bi bili, če pa ni vlakov) ter zelo prav bi znala priti ob kakšnih vzdrževalnih delih, okvarah in nesrečah na novi progi.
A lastniki lokomotiv, ki jih najemajo privatniki, so potemtakem pretežno državna podjetja?
Ljubitelj napisal/-a:Kolikor sem videl hitrost vožnje ameriških tovornih vlakov v klanec se bolj posvečajo vlečni sili, kot pa moči. Amerikanci ne dajo lokomotive samo odspredaj in odzadaj, ampak uporabljajo že preko 40 let distribuiran pogon lokomotiv v vlaku. Seveda je pa povprečen vlak v Ameriki 5-10x težji kot v Sloveniji/Evropi. Davnega leta 1980 sem tako lepo na AC št. 66 v Arizoni opavola pri zaprtih zapornicah en lep tovorni vlak s 4x4 lokomotivami, dolg kot jara kača..... In ne pozabit cena prevozov v Ameriki je okoli 40% evropske! Že vedo, kako to narediti!
Ne želite si ameriških železnic. Saj imajo kak dober element (morda spenjačo, pa osno obremenitev?) ampak v splošnem so te njihove jare kače uporabne samo za postavljanje rekordov. Drugače pa jih nimaš kam dati, zanje potrebuješ mega postaje, ki jih lahko zgradiš kvečjemu sredi ničesar, cijazijo se tako, da jih prehiti kak zelo hiter pešec, zaradi njih imajo na progi 0,43 potniškega vlaka na dan, za katere v voznih redih ne potrebuješ ur in minut, temveč dneve in mogoče ure. Ko jaro kačo enkrat vidiš, je seveda nadvse zanimivo, če se z njimi srečuješ vsak dan, so kvečjemu nadloga. Hvala lepa za take železnice, tudi če je cena prevoza zastonj.
holding napisal/-a:...a si vidu, @ Re4/4....... #-o ...."jž441" nima pojma, čeprav je bil skoraj 10 let strojevođa v bivši Jugi in je že skoraj 20 let strojevodja na BNSF v Kaliforniji.... #-o ....
...@ljubitelj ga poseka u nulo..... :D :D :D :D :D ....
O "jž441" ne bi rad sodil, ker ga ne poznam, ampak morebiti je samo kakšno besedo narobe uporabil ali pa mi ne razumemo dobro srbsko. Ampak tukaj ima, kljub temu, da se je pri kakšni enoti tudi zmotil, Ljubitelj kar prav.
Lahko pa dodam, da sem srečal že celo vrsto raznovrstnih "mojstrov", ki že 30 let delajo v svoji obrti, in - nimajo pojma. Nekaj so se priučili, tisto ponavljajo in ob tem ne vedo, zakaj ravno tako. Sploh kakšna teorija jim je pogosto španska vas.
Aleš