Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Samo, da se ne bodo odločili za kolesarsko stezo. Danes je to moderno.
preglednik
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a igor72 »

tle se ne hecajo...vse bo tip-Top :mrgreen:
Slika


Ker začnejo v kratkem ponovno vsi potniki voziti v Koper, bodo uporabnikom ponudili pogled na Rižano...
Slika


...in gostišče Mlin :D
Slika
LEP DAN
Igor
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

Ne razumem ravno funkcije te ograje? Gre za protihrupno ograjo ali morda samo preprečuje nalet rac, ki vzletajo na vlak, ki bi jim prečkal vzletno rečno pot? :D
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ali je kdo pogledal najnovejši predlog dr. Duhovnika na posvetu 16.4.2018 v Državnem svetu Republike Slovenije ?

link: http://www.ds-rs.si/?q=novice/interdisc ... nice-koper

Izgleda, da moraš imeti instaliran JWPLAYER :-k

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

železocestnik napisal/-a:Pozdravljeni,

ali je kdo pogledal najnovejši predlog dr. Duhovnika na posvetu 16.4.2018 v Državnem svetu Republike Slovenije ?

link: http://www.ds-rs.si/?q=novice/interdisc ... nice-koper

Izgleda, da moraš imeti instaliran JWPLAYER :-k

pozdrav
Darko
Posvet se shranjuje na RTV 4D portal. V roku parih dni, bo posvet od tem tiru, ki je bil na televizijo v soboto, v arhivu spodaj.
http://4d.rtvslo.si/arhiv/posvet
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a cokla »

Re 4/4 napisal/-a:
Posvet se shranjuje na RTV 4D portal. V roku parih dni, bo posvet od tem tiru, ki je bil na televizijo v soboto, v arhivu spodaj.
http://4d.rtvslo.si/arhiv/posvet

Slebe štiri ure nakladanja in pregovarjanja??? verjetno so tam zastonj.....


...ampak; je pa vseeno tole za nekaj dobro. Duhovnik je dokazano ubrisan. :^o :^o
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

@ŽC, samo to, preden izginem. Android+mozilla, deluje video. Preverjeno.

In Gospoda Duhovnika že danes postavim na laž. Proga 40 promilov med Frankfurtom in Kolnom je tipa LGV v Franciji oziroma NBS v Nemčiji in je namenjena hitrim vlakom in ne tovornim. Proge za tovorni promet so z maksimalnim naklonom, do 12,5 (Frankerwald klanec) z izjemo 17 promilov. V glavnem, ne pozna zadev, ki jih prebere. #-o
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Duhovnika tudi jaz ne jemljem resno. Ampak proga za tovorni promet z 12,5 %o vzpona? Poglej Ameriko: 25 -30 %o!
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Duhovnika tudi jaz ne jemljem resno. Ampak proga za tovorni promet z 12,5 %o vzpona? Poglej Ameriko: 25 -30 %o!
Se pridružujm mnenju, dr. Duhovnik je šalabajzer prve vrste. železnice ni videl že nekaj 10-letij. Sem pred kakšne pol leta imel z njim privatne komunikacije, po njegovem je adhezijski koeficijent na železnici (železo-železo) do 0,1, kako pa potem lokomotive vlečejo s 30 lastne teže pa ni znal razložit. Sicer mi je pa naložil, da je na koncu vlaka vedno pripeto nekaj polno naloženih vagonov, da rep vlaka ne opleta med zaviranjem.....

Sem pa mnenja, kar vedno zatrjujem, da je ceneje kupovati lokomotive, kot pa graditi progo. Seveda se prevozniki s tem ne strinjajo, ker njih uporabnina ni resna funkcija finančnega vložka v infrastrukturo. Me pa veseli, da so se Nemci končno odločili graditi hitre proge za potniški promet po parametrih kakršne uporabljao Francozi že od vsega začetka pred kakšnimi 40 leti, to je vzponi so 40 ‰ (ALT+0137).

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

katerekoli pridevnike dodajate k doktoratu dr. Duhovnika, je potrebno nekaj priznati. Točno ve, kako je potrebno pristopiti, da navleče neznalce, ki so pač v tem našem primeru odločevalci....

Z "inovativno idejo".
Z njo je prišel celo na sejo nekega odbora na vladi. Prav moderno je bilo, ko so podpirali njegovo "inovativno idejo", ki je sicer ni nikjer na svetu, razen na ravnini in na dovolj kratki razdalji (recimo do letališča).

Sedaj je to "inovativno idejo" z jekleno vrvjo dr. Duhovnik opustil.
Vsaj en študent je naredil diplomsko nalogo na ta račun. Tukaj bi napisal, bojte se ga (diplomanta), vendar moram pošteno zapisati, da je imel toliko poguma, da je zapisal v zaključku diplomske naloge, da je dodan izračun na podlagi statičnih robnih pogojev in samo dela dinamičnih sil, druge dinamične sile pa (še) niso poznane in da bo takrat, ko bodo poznane, potrebno narediti ponoven izračun.

Ja, kaj čmo, človek (dr. Duhovnik) se ni nikoli ukvarjal s projektiranjem železnic (proga + lokomotiva+tovor), tako da tega znanja nima. Verjamem, da ima druga znanja...

Problem, ki sem ga že večkat omenjal je, ali sploh imamo dovolj znanja za takšne zadeve v Sloveniji :-k

Pač nismo gradili prog zadnjih 50 let in so vsi projektanti z izkušnjami pomrli...

Mislim, da je bila narejena največja napaka v letih 1997/98, ko je bil sklenjen med Ministrstvom za promet in zveze Republike Slovenije in Zveznim ministrstvom za znanost in promet Republike Avstrije Sporazum o sodelovanju na področju razvoja železniške infrastrukture ter železniškega prometa in ko so se začela izvajati dela na podlagi tega sporazuma.

Prišlo je do delitve dela: mi bomo projektirali (ker znamo pač bolje kot vi, Avstrijci), vi boste zadeve umeščali v prostor (točneje: prevzamete ekonomski in okoljevarstveni del).
Po drugi strani pa govorimo, kako velike strokovnjake imamo za ekonomijo in okoljevarstvo :roll:

Rezultat je bila študija upravičenosti gradnje proge: "Povečanje kapacitet enotirne proge Divača-Koper", ki sta jo izdelali SŽ Projektivno podjetje Ljubljana in avstrijska firma Austria Engineering (ARE), Ljubljana, januar 1999.

Ko bi pritegnili k projektantski ekipi na SŽ vsaj enega starega mačka, Avstrijca, Nemca ali Amerikanca, ki je zgradil vsaj eno progo do sedaj, bi bilo morda vse drugače...

Seveda je potem sledilo "sintezno vrednotenje" tras, ki ga je izvedel Investbiro Koper: "Primerjalna študija poteka tras drugega tira železniške proge na odseku Divača-Koper, oktober 2000.

Takrat bi morali biti tako pametni, da bi dali odločitev v revizijo.

Pač nismo bili in je šlo vse svojo pot.

Še enkrat. Vse variante, ki so nastajale kasneje, bi morala vlada takoj "obdelati" in takoj ugotoviti, kaj kateri manjka in zakaj ni primerna. Tega ni naredila, niti v primeru "inovativne ideje" dr. Duhovnika, niti za druge ideje. To se ji je maščevalo, slabo uslugo pa je naredila tudi davkoplačevalcem, saj se zaradi tega odmika začetek gradnje in se s tem dela škoda Luki Koper.

Seveda pa se moramo spomniti tudi izjave enega odgovornega predstavnika vlade, ki ga niti imenovati nočem zaradi neznanja, ki je v obdobju zadnje vlade (v odstopu) s polno odgovornostjo zatrjeval, da te proge sploh ne rabimo.

Oh, uboga preproščina...

Je pa zanimivo, da je v povzetku Študije upravičenosti izgradnje proge Divača -Koper, SŽ-projektivno podjetje Ljubljana, marec 1999, v poglavju Terminski plan zapisano:

citat:
"Glede na rezultate prometnih napovedi bi morala biti dvotirna proga med Koprom in Divačo zgrajena do leta 2004 oziroma 2006.
...
Predloženi osnutek splošnega časovnega razporeda je bil pripravljen ob predpostavki hitrih postopkov pri projektiranju in gradbenih delih.
Predpostavili smo,da bo postopek načrtovanja in uradni postopki pri slovenskih oblasteh lahko potekakali hitreje kot v državah, kjer imajo deloma obsežne in zapletene postopke (Avstrija, Nemčija).
Ker dejavnik časa močno vpliva na financiranje projekta, bi bilo treba po opravljenih "storitvah" preveriti dejansko potrebni čas gradnje.
Po sedanjih napovedih ni časa, da bi lahko izgubljali čas!"

konec citata

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Saj z izbrano traso ni nič narobe. Meni se zdi dobro argumentirana. Če hočemo imeti tak naklon pač drugače ne gre. Lahko bi se pa pogovarjali o standardih, kako mora biti zgrajeno. A je res treba voziti izkopni material v Anhovo? Ali pa one lepe prozorne ograje čez Rižano. Vse to stane. Saj nimam nič proti proti tem lepim ograjam (no proti prevozu izkopnega materiala že) ampak treba je pač povedati, da to pač stane 10 jurjev, če bi pa dali dve dvocolski železni cevi bi pa stalo 300 evrov. Ali pa predori: lahko so taki kot so na obstoječi koprski progi (npr. pri Hrastovljah, lahko so enocevni dvotirni, enocevni enotirni + mali servisni, enocevni enotirni + dodatni z enakim profilom, če bo v prihodnosti dvotirna proga...
Le cene so različne. In potem politikanti seveda na ves glas zavajajo, da se da narediti to bistveno ceneje, so pa lepo tiho, da to pomeni tak predor kot je Hrastoveljski...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ali pa one lepe prozorne ograje čez Rižano. Vse to stane.
Sem že dolgo bil vesel spoznanja v gradbeni stroki, da mora inženirska gradnja poleg funkcionalnosti biti tudi estetsko ustrezna. In tistih nekaj € več za lepo izdelan mostiček me prav nič ne moti v primerjavi s tem kar predlagaš.

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Saj sem napisal, da nimam nič proti tem lepim ograjam :) . To sem podal samo en primer. Moti me to, da potem nekateri pravijo, da so nekje gradijo proge za pol manj denarja, ne povedo pa koliko je bilo muzike za pol manj denarja.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ne vem, kaj toliko zapenjate ob prozorno ograjo preko Rižane. Precej očitno je, da bo v tistem delu ob progi postavljena protihrupna ograja, del tega je tudi prozorna ograja na mostu.

Se pa sprašujem, čemu je namenjena prozorna ograja, potnikom pač ne, tisto sekundo, za kolikor se jim bo pogled odprl, ne bodo videli prav ničesar. Če pa že, bodo videli kvečjemu nalepke v obliki silhuete ptice roparice, saj je treba ptičem dopovedati da tam ni zdravo letati. Kar se železnice in potnikov tiče, bi bilo v bistvu enako funkcionalno preko mostu nadaljevati z enako protihrupno ograjo kot je prej in potem.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ne vem, kaj toliko zapenjate ob prozorno ograjo preko Rižane. Precej očitno je, da bo v tistem delu ob progi postavljena protihrupna ograja, del tega je tudi prozorna ograja na mostu.
Je že res, da bo protihrupna ograja, celo enake višine, ampak lep pogled na bistro vodo je pa poživljajoč. Lani poleti sem prepotoval Nemčijo od severa do juga z vlakom in je moja žena rekla, figo pa take hitre proge. Pa ne zato, ker vlak ne pelje z visoko hitrostjo kot v Franciji ali Španiji, ampak si vseskoz na teh odsekih zaplankan. Komajda kdaj opaziš kaj v okolici skozi kakšno "okno".

LPL
Odgovori