Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Dr. Duhovnik je izjemna avtoritet tudi v mednarodnem prostoru, ter ustanovitelj laboratorija LECAD, ki je danes kot razvojno-raziskovalni model prepoznan v svetu. Če se že kdo gre samopromocijo in populizem sta to ravno Počivavšek, Majcnova in Cmero, s svojimi priskledniki. Dr. Duhovnika poznam osebno in lahko brez zadržkov zatrdim, da možakar javno nikoli ne bo izpostavil ideje brez konkretne utemeljitve. Sicer pa ne gre za njegov "izum" (tega nikjer ni zatrdil) ampak za že preizkušeno metodo, ki jo kot aplikativno rešitev ponuja za učinkovitejšo ter cenejšo uresničitev železniškega tranasporta na progi Divača - Koper in obratno.
Sicer pa se spomnim koliko nasprotovanja in nagajanja je bilo ob ideji ter izvedbi vzpenjače na Lj. grad, da je nepotrebna, da ne bo veliko potnikov in drugo, a je danes slika povsem drugačna. Imam občutek, da premnogi vsako dobro idejo povežejo s subjektivni mnenjem, nekim medijem ali politiko, če ni NJIHOV-A je pa brez veze in gre za samopronocijo, populizem.
Očitno bomo še naprej narod bedakov in nazadnjakov, zato pa se tako po polžje razvijamo, nismo sposobni sprejmati nekonvecionalnih idej ter se v razumnem roku dogovoriti ter 100% izvesti projekte.
Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tudi mene je Duhovnik "peglal" na izpitih, je pa tudi podjetnik in javnost pač mora vedeti zanj. Zmeraj sem podpiral gradnjo vzpenjače na ljubljanski grad, čim več takšnih investicij v turistične namene tudi drugje. Drugo pa je vleka tovornih vlakov po 1500ton + lok. navzgor po klancu. Že ko se pelješ v Trst s tramvajem se čudiš, kakšno infrastrukturo so morali zgradili za vleko tistih dveh vagončkov gor in dol. Država zadevo financira izključno zaradi sekundarnih koristi (turizem, tehnična zapuščina, promocija..). Vleka tovora iz Luke proti notranjosti pa je izključno gospodarska in ekonomska zadeva, noben privatnik ne bo plačeval še ne vem kako zanimive tehnične rešitve v ta namen.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Biti profesor na FS UNI-Lj gor ali dol, to še ni varovalka, da nekdo ne klati neumnosti o stvareh ki jih ne pozna. Ker sva akakdemsko na dokaj podobni stopnji upam, da ne bo zameril navedbe. Ker ni prvič, da se omenja ta njegov inovativni (v principu 150 let stari način) vleke vlakov, bi lahko kdaj kritikom odgovoril. Pa je raje modro tiho. Ob vseh njegovih referencah me pa vedno bolj spominja na dolgostebelnega Tončka s FE, ki je ljudi strašil z ukrivljanjem radarskih valov vsled burje, vzorčen primer profesorja ni kaj. Vsekakor se pa možak (Duhovnik namreč) pri zadnji obnovi žičnice na Kanin ni ravno odrezal. Dela so se zavlekla recimo skoraj 100% nad predvideni čas obnove.

Je pa politik in kot tak lahko klobasa po mili volji in naj to počne če hoče.

LPL.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Bil je politik, a očitno zate ni prave barve pa norca briješ iz njega.
Simpl je tanartabul.
Bendžo
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 02.04.2015, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Bendžo »

Samozagledani nakladač je.
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

bisabre napisal/-a:Bil je politik, a očitno zate ni prave barve pa norca briješ iz njega.
Prosim pojdi poslušat enega od njegovih predavanj (urnik najdeš na spletni strani FS - če ti ne uspe ti jaz povem točno kje :D ) ker nimaš povsem razjaseno o njem (namig predavanja so 90% politke), človek je v prvi vrsti politik šele nato kaj drugega. Ne bom zanikal, dejstva da je strokovnjak na svojem področju vendar dokler ne bo o tej ideji predstavil kaj (konkretne številke) ga ne moremo jemati resno.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Tudi Cerar je v prvi vrsti politik, čeprav mu strokovnosti nihče ne oporeka, kljub nekaj slabo napisanih zakonom za katere je prejel seveda državni denar, imel pa tudi podjetje in dva s.p..
Podjeteje (DR. CERAR D.O.O) je seveda že izbrisal iz registra, saj mu funkcija onemogoča nadaljevanje pridobitniške dejavnosti. Več ali manj pa je posloval z državo, čeprav je bil sam tudi njen uslužbenec (profesura). Miro Cerar je omenjeno firmo odprl 29. maja 2012, zaprl pa 26. aprila 2014. Ti podatki kažejo, da je firma nekaj časa delovala celo "vzporedno" z njegovim s.p.-jem, in tudi zaprl jo je hkrati s svojim espejem. Seznam plačnikov podjetju Dr. Cerar d.o.o., ki jih je objavil Supervizor, nam tudi pokaže, da je bilo zasebno podjetje Dr. Cerar d.o.o. tako rekoč "specalizirano" za Cerarjevo prostočasno poslovanje z državnim zborom in osnovnimi šolami širom Slovenije in tudi z odvetniško družbo Mira Senice.
Seveda zaradi tega ne bom pljuval čez njega, če ima kakšno dobro idejo pa sploh ne, a bilo bi prav, da se intelektualna elita obravnava enovito in z isto mero tolerance.

Dr. Duhivnik je zgolj nekaj predlagal, zaradi tega se ne gre norčevati iz njega, ali mu očitati zgolj slo po zaslužku. Pokažite mi vsaj enega strokovnjaka pri nas, ki naredil kaj zastonj, razen za lastno familijo oz. žlahto, pa še to ne vedno?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dr. Duhivnik je zgolj nekaj predlagal, zaradi tega se ne gre norčevati iz njega, ali mu očitati zgolj slo po zaslužku. Pokažite mi vsaj enega strokovnjaka pri nas, ki naredil kaj zastonj, razen za lastno familijo oz. žlahto, pa še to ne vedno?
Od rednega univerzitetnega profesorja bi človek pričakoval predloge vsaj približno skladne s tehničnimi omejitvami in predvsem uni-prof naj ne bi prodajal 150 let starih rešitev kot unikatne. Tako pa predlaga rešitev problema, pri čemer ne pozna osnovnih zakonitosti. Sicer je pa vso svojo strokovnost izkazal z obnovo Kaninskih žičnic ki se je vlekla kot jara kača, in vedno na novo so bili neki novi problemi in stalno so bili krivi Francozi (Pomagalsky). Resen človek naredi dober posnetek stanja preden se loti obnove nečesa in na osnovi tega naredi stroškovno analizi in operativni plan dela. Pa brez zamere bisabre, s politično ne enako mislečimi v poslu nimam nobenega problema, mehanika se namreč ne deli na levo in desno. Ostaja sa in zgolj samo mehanika. In če kljuka ne prenese določene sile nima levo-desna opcija pri tem ničesar! Druga stvar je pa prostočasvna debata....

LPL
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Se strinjam, a na koncu koncev pri tako obsežnih projektih politika odloča in izbira kdo bo kaj načrtoval ter izvedel. Tukaj stroka odpove. Če si na ti z aktualno politiko dobiš job, v nasprotnem si lahko nobelovec pa ti to prav nič ne koristi. No vsaj pri nas ne.
Simpl je tanartabul.
BigBrother
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 18.11.2010, 16:42

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a BigBrother »

električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

V današnji Sobotni prilogi Dela je JPD objavil povzetek dogajanja okoli 2.tira v zadnjih 20 letih in izračun cene 2.tira, ki so ga pripravili soavtorji iz gradbene stroke.
Kakorkoli obračamo, vse ocene konvergirajo okoli 700 milijonov.

http://www.delo.si/sobotna/drugi-tir-je ... #/comments

lp
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ali ima kdo podatek koliko je površina čela izkopa za predor Dekani oz. Kastelec in koliko bo površina čela izkopa železniških predorov na bodočem II. Tiru?
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

Enotirni predor na 2 TDK naj bi imel izkopni prerez 71 m2, reševalni rov 42 m2. Za cestne tunele lahko orientacijsko vzameš med 90 do 100 m2, sodeč po skici za Markovec na linku.
https://www.dars.si/Dokumenti/O_avtoces ... a_201.aspx

lp
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Hvala @Električar, to me je zanimalo, ker je v javnosti precej polemik zakaj je tako velik znesek za kubični meter izkopanega predora. Če pa zdaj preračunavamo na tekoči meter predora pa razlike niso več tako velike (čeprav so se vedno prcejšnje). Logika seveda govori, da če je manjši premer predorske cevi, dražji je izkop po kubičnem metru.
Pri izkopu mi ni jasno ali se upošteva prostornina popolnoma dokončanega predora ali celoten bruto izkop, ki mora biti seveda večji, potem pa pride na stene betonska obloga, nasutje, drenaže, tirna greda (oz. betonska?)...
A to pa ni več po standardih, da se preprosto naredi en predor takšnega premera, da je možno potegniti dva tira?
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

@anzovc,

Tvoja logika je prava. Za tunel manjšega prereza je cena na volumen večja. Kolikor sem prebral, so v primerjalnih študijah računali z volumnom glede na izkopni prerez. V razpravah o 2.tiru sicer zadnje čase govorijo o povprečni ceni na volumen za celo traso. V cenah tunelov so upoštevali vse gradbene elemente ter elektrostrojno opremo (protipožarna, drenaža, razsvetljava, itd), medtem ko je zgornji ustroj (toga podlaga, tirni material), vozna mreža in SVTK upoštevan posebej. Več sem o tem napisal pred 2 meseci kakih 7 strani nazaj. Ubežni tuneli imajo 60% prereza glavnega, njihova cena pa je po moji oceni kakih 72% cene večjega, torej je njihova cena na volumen 20% večja.
Po novih EU predpisih naj bi imeli vsi železniški tuneli nad l= 1 km ločeno ubežno pot, tudi dvotirni. Alternativa sta 2 enotirna s prehodi med njima na vsakih 500 m.

lp
Odgovori