Drugi oz. novi tir Divača-Koper
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ljubitelj,
Na tvojo opazko o okolju je možnih več razlag.
Mislim, da cena železniških napram cestnim tunelom sama po sebi ne sme biti višja. Če gledamo z varnostnega vidika, je verjetnost nesreče v strogo kontroliranem žel. prometu veliko manjša kot v cestnem z množico veliko bolj nepredvidljivih udeležencev od utrujenih, psihično labilnih itd, katerih vozila so tudi tehnično lahko v zelo različnih stanjih od kvalitetno vzdrževanih do zanemarjenih. V nekem tunelu je v nekem trenutku lahko veliko oseb in vozil. To omenjam, ker so glede tega tudi varnostni ukrepi v cestnih tunelih lahko dokaj zahtevni in ne vidim, zakaj bi bili v železniških dražji. Če gledamo ekološke posledice morebitne nesreče, so tudi v cestnem tunelu možna razlitja nevarnih snovi, ki bi lahko prišla v stik s podtalnico, le da so količine manjše kot pri razlitju denimo več vagonov nafte, torej je treba poskrbeti za primerno velik akumulacijski prostor - lovilec in izločevalnik teh snovi.
Morda meriš z okoljem obratno, da so vplivi okolja na trasi 2.tira bolj zahtevni kot so bili pri AC tunelih. Tunela T1 in T2 sta res v večji globini oz je nadkritje večje, zato je kakor sem se poučil iz študije Geodata, možen velik hidrostatičen tlak na cev tunela, ki mora biti temu primerno tesna, da voda ne vdira vanjo. Velik tlak pa verjetno ne nastopa kontinuirano po celem obodu ali dolžini, temveč lokalno. Pronicajočo vodo pa je treba drenirati, kar je dokaj običajen problem v tunelih. V študiji berem, da je možen tudi tlak reda 10 bar, zato predlagajo montažne elemente za oblogo tunela s tesnili, če bo vrtan s TBM. Kolikor sem prebral grobe stroškovnike posameznih tunelov, je večinoma vse zajeto, le da so nekatere postavke nerazumljivo drage.
Kraški teren je neugoden zaradi ev. podzemnih votlin. Manjše zatrpajo z izkopnim materialom, večje pa prečkajo z mostovi, kar si omenjal tudi sam v enem predhodnih postov pred nekaj meseci. Zato je po splošnem prepričanju neprimerno vrtanje s TBM, dodatna slabost pa je da se bi se tuneli vrtali eden po eden, po novi avstrijski metodi (NATB) pa več hkrati, daljši tudi z obeh koncev. Zato ne zdrži niti argument o krajšem času izvedbe s TBM.
Sicer pa tukaj razpravljamo laiki. Svojo oceno sem napravil čez prst, s primerjavo podobnih objektov v bližini, kar pravzaprav predlagajo tudi strokovnjaki. Strokovno kritiko invest programa, predvsem pa študije Geodata je objavila skupina gradbenih strokovnjakov, ki secira vsako poglavje posebej. Objavljena je na Damijanovem blogu:
https://damijan.org/2016/11/24/kaksna-j ... gega-tira/ . Vredno jo je prebrati.
Če na kratko povzamem: Tudi oni se sprašujejo o korektnosti posameznih postavk, predvsem pa o korektnosti vnaprejšnjega nabijanja cen za ev. nepredvidena dela. Po njihovem se z analizo tveganj le-ta opredeli, oceni verjetnost nastopa in višino stroškov. Ni pa prav, da se pri vseh objektih samo dodaja procente in to trikrat. Če se vrnem k T1, so v invest programu za raziskave in sanacijo kraških pojavov zanj planirali 55,8 M€, vse ostalo pa je ovrednoteno na 132,4 M€, skupaj torej 188,2 M€. Na to vsoto so predvideli še 7% oz 13,2 M€ za nepredvidena dela. Enako so planirali 7% za nepredvidene stroške pri vseh objektih. Na vse to so s popravki cen celotnega projekta 2.tira planirali še dvakrat po 7% za neplanirana dela, torej skupaj 1,07 na tretjo potenco, oz 22,5% za nepredvidena dela, ki so po drugi strani že nekje opredeljena kot predvidena, vendar ni nujno, da bodo res potrebna. Po tej logiki bi T1 stal 230,5 M€.
Upam, da se bo širša strokovna javnost zganila in presodila argumente ene in druge strani.
lp
Na tvojo opazko o okolju je možnih več razlag.
Mislim, da cena železniških napram cestnim tunelom sama po sebi ne sme biti višja. Če gledamo z varnostnega vidika, je verjetnost nesreče v strogo kontroliranem žel. prometu veliko manjša kot v cestnem z množico veliko bolj nepredvidljivih udeležencev od utrujenih, psihično labilnih itd, katerih vozila so tudi tehnično lahko v zelo različnih stanjih od kvalitetno vzdrževanih do zanemarjenih. V nekem tunelu je v nekem trenutku lahko veliko oseb in vozil. To omenjam, ker so glede tega tudi varnostni ukrepi v cestnih tunelih lahko dokaj zahtevni in ne vidim, zakaj bi bili v železniških dražji. Če gledamo ekološke posledice morebitne nesreče, so tudi v cestnem tunelu možna razlitja nevarnih snovi, ki bi lahko prišla v stik s podtalnico, le da so količine manjše kot pri razlitju denimo več vagonov nafte, torej je treba poskrbeti za primerno velik akumulacijski prostor - lovilec in izločevalnik teh snovi.
Morda meriš z okoljem obratno, da so vplivi okolja na trasi 2.tira bolj zahtevni kot so bili pri AC tunelih. Tunela T1 in T2 sta res v večji globini oz je nadkritje večje, zato je kakor sem se poučil iz študije Geodata, možen velik hidrostatičen tlak na cev tunela, ki mora biti temu primerno tesna, da voda ne vdira vanjo. Velik tlak pa verjetno ne nastopa kontinuirano po celem obodu ali dolžini, temveč lokalno. Pronicajočo vodo pa je treba drenirati, kar je dokaj običajen problem v tunelih. V študiji berem, da je možen tudi tlak reda 10 bar, zato predlagajo montažne elemente za oblogo tunela s tesnili, če bo vrtan s TBM. Kolikor sem prebral grobe stroškovnike posameznih tunelov, je večinoma vse zajeto, le da so nekatere postavke nerazumljivo drage.
Kraški teren je neugoden zaradi ev. podzemnih votlin. Manjše zatrpajo z izkopnim materialom, večje pa prečkajo z mostovi, kar si omenjal tudi sam v enem predhodnih postov pred nekaj meseci. Zato je po splošnem prepričanju neprimerno vrtanje s TBM, dodatna slabost pa je da se bi se tuneli vrtali eden po eden, po novi avstrijski metodi (NATB) pa več hkrati, daljši tudi z obeh koncev. Zato ne zdrži niti argument o krajšem času izvedbe s TBM.
Sicer pa tukaj razpravljamo laiki. Svojo oceno sem napravil čez prst, s primerjavo podobnih objektov v bližini, kar pravzaprav predlagajo tudi strokovnjaki. Strokovno kritiko invest programa, predvsem pa študije Geodata je objavila skupina gradbenih strokovnjakov, ki secira vsako poglavje posebej. Objavljena je na Damijanovem blogu:
https://damijan.org/2016/11/24/kaksna-j ... gega-tira/ . Vredno jo je prebrati.
Če na kratko povzamem: Tudi oni se sprašujejo o korektnosti posameznih postavk, predvsem pa o korektnosti vnaprejšnjega nabijanja cen za ev. nepredvidena dela. Po njihovem se z analizo tveganj le-ta opredeli, oceni verjetnost nastopa in višino stroškov. Ni pa prav, da se pri vseh objektih samo dodaja procente in to trikrat. Če se vrnem k T1, so v invest programu za raziskave in sanacijo kraških pojavov zanj planirali 55,8 M€, vse ostalo pa je ovrednoteno na 132,4 M€, skupaj torej 188,2 M€. Na to vsoto so predvideli še 7% oz 13,2 M€ za nepredvidena dela. Enako so planirali 7% za nepredvidene stroške pri vseh objektih. Na vse to so s popravki cen celotnega projekta 2.tira planirali še dvakrat po 7% za neplanirana dela, torej skupaj 1,07 na tretjo potenco, oz 22,5% za nepredvidena dela, ki so po drugi strani že nekje opredeljena kot predvidena, vendar ni nujno, da bodo res potrebna. Po tej logiki bi T1 stal 230,5 M€.
Upam, da se bo širša strokovna javnost zganila in presodila argumente ene in druge strani.
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
električar
ni kaj si dober, tvoj drugi odstavek podaja problem zakaj so razlike v ceni tunelov znatne. Jaz imam informacije, da se je po reviziji sprejelo, da je tlak vode do 80m vodnega stolpca, glede na izkušnje iz Škocjanskih jam, kjer je odneslo most na višini 60 m, no ti praviš 10 m v geodatinih študijah. O cenah se pa da stalno debatirat....... Prava se sluti šele po podpisu posla in dejanska po njegovem končanju. Dejstvo pa je, da so gradbeniške cene padle po bumu pred 8 leti.
LPL
ni kaj si dober, tvoj drugi odstavek podaja problem zakaj so razlike v ceni tunelov znatne. Jaz imam informacije, da se je po reviziji sprejelo, da je tlak vode do 80m vodnega stolpca, glede na izkušnje iz Škocjanskih jam, kjer je odneslo most na višini 60 m, no ti praviš 10 m v geodatinih študijah. O cenah se pa da stalno debatirat....... Prava se sluti šele po podpisu posla in dejanska po njegovem končanju. Dejstvo pa je, da so gradbeniške cene padle po bumu pred 8 leti.
LPL
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ljubitelj,
Strinjam se, da bi pravo vrednost dobili s ponudbami, vendar se temu vztrajno izogibajo. Se spominjaš, ko smo govorili o izvlečnem tiru. Tam so opletali s 14 in v neki fazi celo z 20 milijoni. Že tedaj se mi je zdelo, da bi tisti kilometer za tak denar lahko naredili na viaduktu. Nakar izvemo, da so podpisali za 5,8 M€. Potem se je izkazalo, da so v paketu z izvl. tirom planirali tudi PENP Hrastovlje, ki s tem nima direktne zveze. Pravkar sem zasledil da je zunaj razpis za PENP Hrastovlje (5,4MW), s 7 km napajalnega kabla 20 kV in še zamenjavo (podvojitev prereza) nekaj km ojačitvenega voda pri Rodiku, vse skupaj za okvirno ceno 4,2 milijona, kar se mi zdi sprejemljivo. Bomo videli, za koliko bodo podpisali.
(Samo da te popravim, bilo je govora o 100 m vodnega stolpca).
lp
Strinjam se, da bi pravo vrednost dobili s ponudbami, vendar se temu vztrajno izogibajo. Se spominjaš, ko smo govorili o izvlečnem tiru. Tam so opletali s 14 in v neki fazi celo z 20 milijoni. Že tedaj se mi je zdelo, da bi tisti kilometer za tak denar lahko naredili na viaduktu. Nakar izvemo, da so podpisali za 5,8 M€. Potem se je izkazalo, da so v paketu z izvl. tirom planirali tudi PENP Hrastovlje, ki s tem nima direktne zveze. Pravkar sem zasledil da je zunaj razpis za PENP Hrastovlje (5,4MW), s 7 km napajalnega kabla 20 kV in še zamenjavo (podvojitev prereza) nekaj km ojačitvenega voda pri Rodiku, vse skupaj za okvirno ceno 4,2 milijona, kar se mi zdi sprejemljivo. Bomo videli, za koliko bodo podpisali.
(Samo da te popravim, bilo je govora o 100 m vodnega stolpca).
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
LEP DAN
Igor
Igor
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Pa se le nekaj premika. Upam, da se bo v novi kolesarski sezoni že možno peljati skozenj. Hvala za poročanje.Napredovanje del.....tudi kolesarska pot, Parencana, bo očitno dobila nov tunelček
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Pri podatkih o cenah, ki pridejo po ne vem kakšnih virih v javnost je potrebna previdnost, sam se ne ukvarjam z investicijami vsaj ne gradbenimi in vendar mislim, da je potrebno najprej videti dokumentacijo, da se ve sploh o čem je govora. In ne verjeti nekim čenčam pogojenim z raznimi predznaki, še manj pa novinarjem......... Se spominjaš, ko smo govorili o izvlečnem tiru. Tam so opletali s 14 in v neki fazi celo z 20 milijoni. Že tedaj se mi je zdelo, da bi tisti kilometer za tak denar lahko naredili na viaduktu. Nakar izvemo, da so podpisali za 5,8 M€. Potem se je izkazalo, da so v paketu z izvl. tirom planirali tudi PENP Hrastovlje, ki s tem nima direktne zveze. Pravkar sem zasledil da je zunaj razpis za PENP Hrastovlje (5,4MW), s 7 km napajalnega kabla 20 kV in še zamenjavo (podvojitev prereza) nekaj km ojačitvenega voda pri Rodiku, vse skupaj za okvirno ceno 4,2 milijona, kar se mi zdi sprejemljivo. Bomo videli, za koliko bodo podpisali.
(Samo da te popravim, bilo je govora o 100 m vodnega stolpca).
O točni vrednosti računskega vodnega stolpca pa verjetno veš, da so moje informacije bolj približne iz kroga rdužinskega kosila in ne na uvidu v dejanske številke.
LP in še kakšna dobar info L
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ljubitelj,
Da ne bo dileme, od kje pridejo podatki o vrednosti. Na temle linku je informativna vrednost PENP. http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
Glede vodnega stolpca nisva bila daleč narazen, le razumela se nisva. Ti si govoril o 80 m v.s, jaz o 10 bar, kar je 100 m v.s.
lp
Da ne bo dileme, od kje pridejo podatki o vrednosti. Na temle linku je informativna vrednost PENP. http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
Glede vodnega stolpca nisva bila daleč narazen, le razumela se nisva. Ti si govoril o 80 m v.s, jaz o 10 bar, kar je 100 m v.s.
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Izgradnja izvlečnega tira gre po načrtih
V sklopu projekta izvlečnega tira so do zdaj med drugim izvedli nadomestno dostopno pot ob železniški progi in predobremenilni nasip za novo progo, v izvajanju pa je tudi nasip za novo progo, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo. Časovnica izgradnje, ki je predvidena za drugo polovico leta 2018, in skupna vrednost del ostajata nespremenjeni.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... po-nacrtih
Vsaj nekaj, da gre po načrtih okrog 2.tira
V sklopu projekta izvlečnega tira so do zdaj med drugim izvedli nadomestno dostopno pot ob železniški progi in predobremenilni nasip za novo progo, v izvajanju pa je tudi nasip za novo progo, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo. Časovnica izgradnje, ki je predvidena za drugo polovico leta 2018, in skupna vrednost del ostajata nespremenjeni.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... po-nacrtih
Vsaj nekaj, da gre po načrtih okrog 2.tira
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Pozdravljeni,
malo zgodovinskega spomina ne škodi
Kako smo gradili Prvi tir
Most smo "privlekli" iz opuščene "Planiške proge" Jesenice-Trbiž (ukinjena 1966).
Kaj piše v knjižici Mladen Bogič: Pregled razvoja železniškega omrežja na širšem gravitacijskem območju Slovenije in Istre, Ljubljana 1989
Fotografija v knjižici je "obrezana". Original je v fototeki Železniškega muzeja v Ljubljani.
Da niso lobisti "Koprske proge" ravno zaradi tega mostu ukinili "Planiško progo"
Vprašanje je, kdaj bodo prišle v fototeko fotke Drugega tira ?
pozdrav
Darko
malo zgodovinskega spomina ne škodi
Kako smo gradili Prvi tir
Most smo "privlekli" iz opuščene "Planiške proge" Jesenice-Trbiž (ukinjena 1966).
Kaj piše v knjižici Mladen Bogič: Pregled razvoja železniškega omrežja na širšem gravitacijskem območju Slovenije in Istre, Ljubljana 1989
Fotografija v knjižici je "obrezana". Original je v fototeki Železniškega muzeja v Ljubljani.
Da niso lobisti "Koprske proge" ravno zaradi tega mostu ukinili "Planiško progo"
Vprašanje je, kdaj bodo prišle v fototeko fotke Drugega tira ?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Prebivalci na kraškem robu želijo ukinitev obstoječe železnice med Koprom in Divačo
http://www.rtvslo.si/radiokoper/novice/ ... aco/409896
http://www.rtvslo.si/radiokoper/novice/ ... aco/409896
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
2TDK posredovala vladi investicijski elaborat za drugi tir
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... borat-za-d
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... borat-za-d
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Javno naročilo: Izvedba predhodnih arheoloških raziskav na arheoloških območjih Dekani –Purgarce – Buševca, Osp - Špina na trasi II. tira železniške proge Divača – Koper
Vrednost brez DDV: 2.089.926,00 EUR
http://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=181555
Vrednost brez DDV: 2.089.926,00 EUR
http://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=181555
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ministrstvo: vrednost projekta ne bo presegla milijardo evrov
Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... egla-milij
Ma vsaj ena pametna, da so se odločili, da bo proga tudi za potniški promet
Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... egla-milij
Ma vsaj ena pametna, da so se odločili, da bo proga tudi za potniški promet
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Torej bo to enotirna proga s servisnim tunelom. Po neki kmečki logiki bi bilo pametno star tir preko Prešnice ukiniti, le kdo bi vzdrževal dve popolnoma ločeni trasi do istega cilja. In tako bomo zopet ostali pri enem tiru do luke Koper.gorican napisal/-a:Ministrstvo: vrednost projekta ne bo presegla milijardo evrov
Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... egla-milij
Ma vsaj ena pametna, da so se odločili, da bo proga tudi za potniški promet
preglednik