Drugi oz. novi tir Divača-Koper
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ja, verjamem, da je proga Koper-Divača ob optimalno vodenem prometu sposobna servisirat še cca 25 % več prevozov, kot trenutno. Vendar ne čez noč...
Tudi z učinkovito rabo energije se da verjetno v povprečju v državi privarčevati 25% energije...vendar ne čez noč in ne pri takšnem znanju, ki je trenutno v SLO.
Z učinkovitim vzdrževanjem se da privarčevati naslednjih 25% denarja. Seveda v povprečju, ene firme imajo to področje že urejeno, druga pa pod vodo. Tudi državne...
Seveda zopet se to ne da urediti preko noči pri takšnem znanju vpletenih. Ve se, kdo so vpleteni.
Potencialov je ogromno, izvedba pa šepa...
Glede drugega tira pa: za Luko mora biti neka rezerva. Ne more biti odvisna od odpovedi recimo transformatorja, ki nima rezerve, proga pa obremenjena čez štiri leta, kljub optimiranju vodenja 100%.
Tako veliki sistemi se vodijo na dolgi rok. Z izgradnjo industrijskega tira smo zakasnili. Zakaj je sedaj brezpredmetno ugotavljati. Sedaj smo se znašli v zatečenem stanju, v katerega so nas spravili nesposobneži. Sedaj je samo vprašanje, kako se rešiti iz zagate.
Prime minister ne jamra in išče rešitve. Bomo videli kakšne...
Rezerva mora biti v primeru nujnega vzdrževanja, havarij itd.
Če pogledamo sedaj malo nazaj, lahko vidimo, da smo verjetno imeli še kar srečo z izpadi in zastoji.
Recimo v primeru žleda smo imeli srečo, da smo še imeli dizel vleko. Lahko bi jo razprodali. Novo ne dobiš kar tako čez noč. Ali pač?
Vendar se je potrebno zavedati, da so vsak dan trši pogoji za delovanje Luke. Tako da se ni več veliko časa za zafrkavati z urejanjem problema.
Seveda pa je potrebno najprej "zoptimirati" vodenje prometa...
Tudi pri varčevanju z energijo se da takoj privarčevati z organizacijskimi "prijemi" vsaj ene par procentov. Za tistih 25% rabiš investicije (v opremo in znanje).
Ravno tako je pri optimiziranju vzdrževanja. Nekaj procentov lahko takoj zmanjšaš stroške z organizacijskimi "prijemi"...za 25% rabiš tudi investicije (v opremo in znanje).
Na optimiranje vodenja prometa se ne spoznam, velja pa sigurno, da se da z "organizacijskimi prijemi" marsikaj izboljšati, tako kot na drugih področjih.
Me pa zanima še nekaj: ali strokovnjaki iz Luke in drugi, ki so vpleteni v drugi tir, sploh gredo pogledati v kakšno tujo luko, kako imajo urejen izvoz iz luk?
Lahko bi se kaj naučili, predvsem pa, da ne bi delali istih napak kod so jih verjetno tudi že kje v tujini.
pozdrav
Darko
Tudi z učinkovito rabo energije se da verjetno v povprečju v državi privarčevati 25% energije...vendar ne čez noč in ne pri takšnem znanju, ki je trenutno v SLO.
Z učinkovitim vzdrževanjem se da privarčevati naslednjih 25% denarja. Seveda v povprečju, ene firme imajo to področje že urejeno, druga pa pod vodo. Tudi državne...
Seveda zopet se to ne da urediti preko noči pri takšnem znanju vpletenih. Ve se, kdo so vpleteni.
Potencialov je ogromno, izvedba pa šepa...
Glede drugega tira pa: za Luko mora biti neka rezerva. Ne more biti odvisna od odpovedi recimo transformatorja, ki nima rezerve, proga pa obremenjena čez štiri leta, kljub optimiranju vodenja 100%.
Tako veliki sistemi se vodijo na dolgi rok. Z izgradnjo industrijskega tira smo zakasnili. Zakaj je sedaj brezpredmetno ugotavljati. Sedaj smo se znašli v zatečenem stanju, v katerega so nas spravili nesposobneži. Sedaj je samo vprašanje, kako se rešiti iz zagate.
Prime minister ne jamra in išče rešitve. Bomo videli kakšne...
Rezerva mora biti v primeru nujnega vzdrževanja, havarij itd.
Če pogledamo sedaj malo nazaj, lahko vidimo, da smo verjetno imeli še kar srečo z izpadi in zastoji.
Recimo v primeru žleda smo imeli srečo, da smo še imeli dizel vleko. Lahko bi jo razprodali. Novo ne dobiš kar tako čez noč. Ali pač?
Vendar se je potrebno zavedati, da so vsak dan trši pogoji za delovanje Luke. Tako da se ni več veliko časa za zafrkavati z urejanjem problema.
Seveda pa je potrebno najprej "zoptimirati" vodenje prometa...
Tudi pri varčevanju z energijo se da takoj privarčevati z organizacijskimi "prijemi" vsaj ene par procentov. Za tistih 25% rabiš investicije (v opremo in znanje).
Ravno tako je pri optimiziranju vzdrževanja. Nekaj procentov lahko takoj zmanjšaš stroške z organizacijskimi "prijemi"...za 25% rabiš tudi investicije (v opremo in znanje).
Na optimiranje vodenja prometa se ne spoznam, velja pa sigurno, da se da z "organizacijskimi prijemi" marsikaj izboljšati, tako kot na drugih področjih.
Me pa zanima še nekaj: ali strokovnjaki iz Luke in drugi, ki so vpleteni v drugi tir, sploh gredo pogledati v kakšno tujo luko, kako imajo urejen izvoz iz luk?
Lahko bi se kaj naučili, predvsem pa, da ne bi delali istih napak kod so jih verjetno tudi že kje v tujini.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
ŽC,
tule
Delit nasvete v smislu izboljšat organizacijo je zelo lahko, težje pa izvest, ker če bi ustrezno znanje bilo, bi se že zdavnaj uresničilo. Vsaj predvidevam, da ljudje niso zanalašč "škodljivci" v službi in v družbi na sploh.
LPL.
tule
se pa podpišem obojeročno....Glede drugega tira pa: za Luko mora biti neka rezerva. Ne more biti odvisna od odpovedi recimo transformatorja, ki nima rezerve, proga pa obremenjena čez štiri leta, kljub optimiranju vodenja 100%.
Tako veliki sistemi se vodijo na dolgi rok. Z izgradnjo industrijskega tira smo zakasnili. Zakaj je sedaj brezpredmetno ugotavljati. Sedaj smo se znašli v zatečenem stanju, v katerega so nas spravili nesposobneži. Sedaj je samo vprašanje, kako se rešiti iz zagate.
Prime minister ne jamra in išče rešitve. Bomo videli kakšne...
Rezerva mora biti v primeru nujnega vzdrževanja, havarij itd.
Če pogledamo sedaj malo nazaj, lahko vidimo, da smo verjetno imeli še kar srečo z izpadi in zastoji.
Recimo v primeru žleda smo imeli srečo, da smo še imeli dizel vleko. Lahko bi jo razprodali. Novo ne dobiš kar tako čez noč. Ali pač?
Vendar se je potrebno zavedati, da so vsak dan trši pogoji za delovanje Luke. Tako da se ni več veliko časa za zafrkavati z urejanjem problema.
Seveda pa je potrebno najprej "zoptimirati" vodenje prometa...
Tudi pri varčevanju z energijo se da takoj privarčevati z organizacijskimi "prijemi" vsaj ene par procentov. Za tistih 25% rabiš investicije (v opremo in znanje).
Ravno tako je pri optimiziranju vzdrževanja. Nekaj procentov lahko takoj zmanjšaš stroške z organizacijskimi "prijemi"...za 25% rabiš tudi investicije (v opremo in znanje).
Na optimiranje vodenja prometa se ne spoznam, velja pa sigurno, da se da z "organizacijskimi prijemi" marsikaj izboljšati, tako kot na drugih področjih.
Me pa zanima še nekaj: ali strokovnjaki iz Luke in drugi, ki so vpleteni v drugi tir, sploh gredo pogledati v kakšno tujo luko, kako imajo urejen izvoz iz luk?
Lahko bi se kaj naučili, predvsem pa, da ne bi delali istih napak kod so jih verjetno tudi že kje v tujini....
Delit nasvete v smislu izboljšat organizacijo je zelo lahko, težje pa izvest, ker če bi ustrezno znanje bilo, bi se že zdavnaj uresničilo. Vsaj predvidevam, da ljudje niso zanalašč "škodljivci" v službi in v družbi na sploh.
LPL.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
http://liderpress.hr/biznis-i-politika/ ... li-na-krk/
Tudi Hrvati čarajo. Edino s tistih 75 % ne verjamem, da bo EU financirala, glede na to, da ni del koridorja.
Tudi Hrvati čarajo. Edino s tistih 75 % ne verjamem, da bo EU financirala, glede na to, da ni del koridorja.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Vozni red je (baje) narejen tudi za tovorne vlake, zakaj se ga potem ne uporablja/upošteva? Kot kaže bi bilo res treba samo zatret nekaj "škodljivcev", da se stvari normalizirajo. Za začetek naj se poleg potniških vlakov tudi vse RCA in ADT tovorne vozi po voznem redu, SŽ pa naj se v preostalih trasah še naprej igrajo, pa bomo potem videli, koliko časa se bodo še lahko.Ljubitelj napisal/-a:Delit nasvete v smislu izboljšat organizacijo je zelo lahko, težje pa izvest, ker če bi ustrezno znanje bilo, bi se že zdavnaj uresničilo. Vsaj predvidevam, da ljudje niso zanalašč "škodljivci" v službi in v družbi na sploh.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
....hoteti.?..ali...znati.?.. ...kajti, kot je že večkrat napisal @1216-001.....lahko naredijo še 30 tirov na TPK, pa še novo dvotirno Kp-Di.... ...pa bo KOPER še vedno poln.....če ga nihče ne bo znal ali hotel izpraznit.....
....lokomotiv imaš toliko, kot jih obrneš...in vagonov toliko, kot jih obrneš.... ....in trenutno jih je proga Di-Kp sposobna "obrnit" več, kot pa prevozniki v Kopru....
....lokomotiv imaš toliko, kot jih obrneš...in vagonov toliko, kot jih obrneš.... ....in trenutno jih je proga Di-Kp sposobna "obrnit" več, kot pa prevozniki v Kopru....
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Mene nekaj muči: kolikor lahko razberem iz raznih fotopisov po Koprčanki, se večina (če ne vse) doprege vračajo v Koper kot lokomotivski vlak ... pač po nekaj mašin skupaj. Gotovo to nekoliko vpliva na zmožnost prevoza vlakov v hrib:
Ta zadnja alineja pa bi, ob striktni uporabi tandemov, celo pomenilo manjše potrebno število strojevodij - eden bi bil stalno v Kozini, lokomotivo bi prevzel z vlaka Kp-Di in jo predal na vlak Di-Kp. Drugi bi bil stalno v Kopru in počel isto; vmes pa priprežne lokomotive ne potrebujejo posebnih strojevodij. Je pa res, da se takole žongliranje izplača le, če je v obtoku recimo več kot 5 priprežnih lokomotiv. In vsi tovorni vlaki iz Kopra in v Koper bi morali imeti za vleko Žive ...
Srednja varianta pa pomeni najslabši (časovni) izkoristek doprežnih lokomotiv, če jih ni dovolj v obratu pa to pomeni, da del časa v Kopru ni na voljo doprežne lokomotive in je treba čakati, da se "paket" doprežnih vrne iz Kozine. Pri tem načinu obrata lokomotiv se sicer da povečati število prepeljanih vlakov, vendar to pomeni večje število lokomotiv, ki morajo biti stalno v obratu dopreg ... in seveda to pomeni več strojevodij v teh lokomotivah.
- Če se lokomotive vračajo sproti - kot strojni vlaki -, se s tem porablja veliko tras za vožnjo navzdol. To ni v interesu prevoznika, saj trase pač stanejo.
- Če se lokomotive vračajo po 3 ali 4 skupaj, to pomeni da prva doprežna lokomotiva čaka na povratek v Kozini kakšno uro ali več. Ta čas je neizrabljena.
- Lokomotive bi se lahko vračale v dolino kot "doprege" vlakom navzdol. Vendar to pomeni, da se morajo tovorni vlaki v Kozini zato ustavljati (ali je prevoz v smeri proti Kopru običajna praksa?), narediti nekaj operacij (najbrž skrajšani zavorni preizkus in še kaj?)
Ta zadnja alineja pa bi, ob striktni uporabi tandemov, celo pomenilo manjše potrebno število strojevodij - eden bi bil stalno v Kozini, lokomotivo bi prevzel z vlaka Kp-Di in jo predal na vlak Di-Kp. Drugi bi bil stalno v Kopru in počel isto; vmes pa priprežne lokomotive ne potrebujejo posebnih strojevodij. Je pa res, da se takole žongliranje izplača le, če je v obtoku recimo več kot 5 priprežnih lokomotiv. In vsi tovorni vlaki iz Kopra in v Koper bi morali imeti za vleko Žive ...
Srednja varianta pa pomeni najslabši (časovni) izkoristek doprežnih lokomotiv, če jih ni dovolj v obratu pa to pomeni, da del časa v Kopru ni na voljo doprežne lokomotive in je treba čakati, da se "paket" doprežnih vrne iz Kozine. Pri tem načinu obrata lokomotiv se sicer da povečati število prepeljanih vlakov, vendar to pomeni večje število lokomotiv, ki morajo biti stalno v obratu dopreg ... in seveda to pomeni več strojevodij v teh lokomotivah.
LP, Metod
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Sicer se vlake poriva do Rodika, ne do Kozine. Vse variante vračanja lokomotiv so strokovnjaki že preizkusili. Na zadnje pred slabim mesecem. Vsi vlaki so šli z doprego. oz tandemom do Divače, tam so lokomotive obračali in dodajali na vlake proti Kopru. Ampak, Če Koper vlaka NE MORE sprejeti, potem tudi lokomotiva ostane, kjer pač ostane vlak. In spet pridemo do spoznanja, da proga ni ozko grlo, ampak je ozko grlo drugje.
Pa da ne bo kdo razumel, da sem proti gradnji drugega tira. Nisem, ker biti odvisen od samo enega tira je neumnost, rezerva mora biti. Ni pa ta tir ozko grlo, vsaj zaenkrat ne.
Pa da ne bo kdo razumel, da sem proti gradnji drugega tira. Nisem, ker biti odvisen od samo enega tira je neumnost, rezerva mora biti. Ni pa ta tir ozko grlo, vsaj zaenkrat ne.
Vajenec sem le na tem forumu.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
... ...počasi že kaplja.....tejam napisal/-a:... Če Koper vlaka NE MORE sprejeti, potem tudi lokomotiva ostane, kjer pač ostane vlak. In spet pridemo do spoznanja, da proga ni ozko grlo, ampak je ozko grlo drugje..
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ampak s strani Luke je bilo kar veliko medijske gonje, ker kao SŽ ne zmorejo dostaviti najavljenih vagonov. Pravijo, da to traja od novembra dalje. Poznavalci razmer tam doli, pa pravite, da v Luki ne zmorejo sprejeti toliko vlakov. Posledično kompozicije čakajo v notranjosti države (pa i šire ).tejam napisal/-a:Sicer se vlake poriva do Rodika, ne do Kozine. Vse variante vračanja lokomotiv so strokovnjaki že preizkusili. Na zadnje pred slabim mesecem. Vsi vlaki so šli z doprego. oz tandemom do Divače, tam so lokomotive obračali in dodajali na vlake proti Kopru. Ampak, Če Koper vlaka NE MORE sprejeti, potem tudi lokomotiva ostane, kjer pač ostane vlak. In spet pridemo do spoznanja, da proga ni ozko grlo, ampak je ozko grlo drugje.
Pa da ne bo kdo razumel, da sem proti gradnji drugega tira. Nisem, ker biti odvisen od samo enega tira je neumnost, rezerva mora biti. Ni pa ta tir ozko grlo, vsaj zaenkrat ne.
Ker pa proga obratuje blizu nazivne zmogljivosti je pa potem težko nadoknaditi še 48 urno zaporo zaradi obnove, pa lomi tirnic... + dodatno ker v Luki ne zmorejo sprejeti vseh vlakov.
Kaj od zgornje trditve je potem poglavitni vzrok za zastoje?
Luka pa itak vsako priložnost izkoristi, da pritiska za drugi tir (kar je tudi prav).
Mogoče ve kdo, kako je pa zdaj z dvodnevnimi zaporami Koprčanke zaradi obnove? Bodo prestavili slučajno na poletni termin - julij/avgust kjer je promet zaradi dopustov nekoliko manjši?
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
..če ne odpelješ vagonov iz luke, pač ne moreš dostaviti drugih.... ....vsak vagon, ki je pripravljen za odpravo, je v luki oz na postaji Kp tovorna v napoto...in jemlje prostor tistim, ki prihajajo....
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Koliko pa je največje število vlakov, ki lahko sočasno vozijo na odseku Di-Kp v obeh smereh?tejam napisal/-a:Na zadnje pred slabim mesecem. Vsi vlaki so šli z doprego. oz tandemom do Divače, tam so lokomotive obračali in dodajali na vlake proti Kopru. Ampak, Če Koper vlaka NE MORE sprejeti, potem tudi lokomotiva ostane, kjer pač ostane vlak.
To število določa minimalno število lokomotiv, ki morajo biti na voljo za doprege oz. priprege na tem koncu. Če je mašin manj, je popolnoma razumljivo da vlaki začnejo zastajati v Kopru.
LP, Metod
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
...to je usodna napaka, ki sa pojavlja iz dneva v dan... ...fizika ne dovoli, da vlaki za odpravo zastajajo v Kopru in jemljejo prostor vlakom, ki prihajajo, ampak tega noče ali ne zna nihče skapirat!!!....zato so dnevnoredni zastoji vsepovsod.... ...
...zmogljivost "Kopra" je tolikšna, kot si zmožen spravit ven.... ...in ne notr!!!.... ...
...za to pa je potrebno znanje..... ....ki ga ni ali noče bit....
...zmogljivost "Kopra" je tolikšna, kot si zmožen spravit ven.... ...in ne notr!!!.... ...
...za to pa je potrebno znanje..... ....ki ga ni ali noče bit....
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
In število vlakov iz Kopra je v prvem redu pogojeno z zmogljivostjo proge pri vožnji v klanec, ki mjo v veliki meri določajo ENP za našo tramvajsko elektriko. Če elektronapajlne postaje ne omogočajo sosledja vlakov v krajših razmikih, kakor je bilo javno prikazano in kar je razumljivo, saj potrebuje vsak težji vlak zmogljivost za dve lokomotivi kakih 10 MW, še nekaj let nazaj so imele tipične ENP 2-3 MW, se postavlja vprašanje zakaj se ne preide na dizelsko vleko za doprege in se omogoči približno 2x večja frekvenca vlakov v klanec....to je usodna napaka, ki sa pojavlja iz dneva v dan... ...fizika ne dovoli, da vlaki za odpravo zastajajo v Kopru in jemljejo prostor vlakom, ki prihajajo, ampak tega noče ali ne zna nihče skapirat!!!....zato so dnevnoredni zastoji vsepovsod.... ...
...zmogljivost "Kopra" je tolikšna, kot si zmožen spravit ven.... ...in ne notr!!!.... ...
...za to pa je potrebno znanje..... ....ki ga ni ali noče bit....
LPL
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
..popolnoma brez potrebe... ....dandanašnji se zvozi cca 35- max 40 tovornih vlakov v 24 urah iz Kopra...torej 1,5 do 1,8 vlaka na uro.....od tega je slabo tretjino enoprežnih, torej cca nekaj malega več kot dvojnik/uro....poleg tega pa je "štroma" še pa še....Ljubitelj napisal/-a:.....se postavlja vprašanje zakaj se ne preide na dizelsko vleko za doprege in se omogoči približno 2x večja frekvenca vlakov v klanec....to je usodna napaka, ki sa pojavlja iz dneva v dan... ...fizika ne dovoli, da vlaki za odpravo zastajajo v Kopru in jemljejo prostor vlakom, ki prihajajo, ampak tega noče ali ne zna nihče skapirat!!!....zato so dnevnoredni zastoji vsepovsod.... ...
...zmogljivost "Kopra" je tolikšna, kot si zmožen spravit ven.... ...in ne notr!!!.... ...
...za to pa je potrebno znanje..... ....ki ga ni ali noče bit....
LPL
..dizel ima poleg ropota pol manjšo hitrost pri enaki teži vlaka.... ...
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zakaj pa ne gresta potem en elektro in en dizel vlak? Tako imaš za 4 prepeljane vlake porabljen, čas ki si jih potreboval po starem za 3.