Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Referendumski Vili spet v akciji. Drugi tir na ustavno sodišče. Očitajo mu nezakonitost in nesmiselnost https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... lnost.html
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Imel je možnosti, ko ga je podpirala ena politična opcoija, sedaj izpade kot klovn, kar sicer v resnici je.Referendumski Vili spet v akciji. Drugi tir na ustavno sodišče. Očitajo mu nezakonitost in nesmiselnost https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... lnost.html
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2559
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Na 2TDK so objavili javno naročilo Deviacija obstoječe proge v Divači, ki zajema:
- izgradnja deviacije obstoječe proge v Divači,
- nadgradnja SV naprave na postaji Divača zaradi deviacije,
- prilagoditev sistema ETCS zaradi deviacije.
Nadaljnje informacije: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=407446
Predviden potek stare in nove proge iz Divače proti Kopru, vrisano na OpenStreetMapu:

https://www.openstreetmap.org/#map=16/45.6771/13.9587
- izgradnja deviacije obstoječe proge v Divači,
- nadgradnja SV naprave na postaji Divača zaradi deviacije,
- prilagoditev sistema ETCS zaradi deviacije.
Nadaljnje informacije: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=407446
Predviden potek stare in nove proge iz Divače proti Kopru, vrisano na OpenStreetMapu:

https://www.openstreetmap.org/#map=16/45.6771/13.9587
Aljaž
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Na Primorskemu Dnevniku je bil danes članek o gradnji viadukta Glinščica.
Samo iz slik se mi je zdelo prostora za dvotirno progo. Je to predvideno?
Ker iz tehničnih podatkov naj bi bila proga enotirna...
Samo iz slik se mi je zdelo prostora za dvotirno progo. Je to predvideno?
Ker iz tehničnih podatkov naj bi bila proga enotirna...
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Vsi viadukti so, žal, enotirni!
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Saj a ne bojo potem še zgradili vzdolž te proge in teh viaduktov pa tunelov, zgradili se eno progo in s tem viadukte/tunele? Kaj pa je narobe s tem?
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 326
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
verjetno je dražje zgraditi dva viadukta ali tunela, kot pa eega za dva tira. Verjetno nova proga ne bo dvotirna.
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Fajn bod'te!, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Fajn bod'te!, parni_vlak
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Koliko se realno sploh potrebuje dvotirno progo? Drugače bi bilo seveda, če bi se železnica nadaljevala v Trst, ampak do tja odgovorni, mentalno še niso prišli...
So pa mentalno prišli vsaj nekateri do tja, da se je začelo druckati, da bi progo elektrificirali v izmenični napetosti 25 kV (zadnji odstavek novice): https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/civi ... ati/587174
So pa mentalno prišli vsaj nekateri do tja, da se je začelo druckati, da bi progo elektrificirali v izmenični napetosti 25 kV (zadnji odstavek novice): https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/civi ... ati/587174
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Proga bi morala biti projektirana in grajena kot Pontebana, dvotirna z enocevnimi tuneli. Napetost niti ni tako pomembna. Zdaj pač bo kar bo.
preglednik
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Kolikor vem dvotirnost v eni cevi za novogradnje prepoveduje Evropska zakonodaja zaradi varnosti. Če se kaj zgodi v eni cevi, se lahko umakneš vsaj v drugo....
Sem pa nekje prebral, da je Avstroogrska tako Karavanški kot Bohinjski tunel v štartu planirala kot dvocevni s po enim tirom v vsakem s prečnimi hodniki na par 100 metrov. Vseeno na koncu potem enocevna predora z dvema tiroma zaradi stroškov. Danes pa potem po 121 letih od začetka gradnje tudi oba predora zares enotrina, čeprav druge cevi pa ni
. Zanimivo sicer kaj so doumeli že pred 121 leti, pa Italijani potem 100 let kasneje pri Pontebani še niso.
Sem pa nekje prebral, da je Avstroogrska tako Karavanški kot Bohinjski tunel v štartu planirala kot dvocevni s po enim tirom v vsakem s prečnimi hodniki na par 100 metrov. Vseeno na koncu potem enocevna predora z dvema tiroma zaradi stroškov. Danes pa potem po 121 letih od začetka gradnje tudi oba predora zares enotrina, čeprav druge cevi pa ni

-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Po drugi strani ne moremo primerjati avtocest z železnicami, saj ne poznam primera, da bi se zgodila večja nesreča v enocevnem dvotirnem železniškem tunelu, zaradi trčenja vlakov kot posledica iztirjenja. Enocevni dvotirni tunel ima celo svoje prednosti: enostavnejša dostopnost v primeru če vlak obstane v tunelu ter manjši zračni upor zaradi večjega preseka cevi. Italijani pod Apenini na AV vozijo 200-300km/h (Pontebana 160), v švicarskem baznem dvocevnem tunelu pod Alpami pa so jo morali celo znižati iz planiranih 200 na 160.
preglednik
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Leta 2008 so ovce povzročile iztirjenje ICE-ja v Landrückentunnelu pri hitrosti 210 km/h. Členi so se zaradi iztirnjenja nagnili v profil sosednjega tira. Še dobro da ni kdo prišel nasproti... 2018 je bilo čelno trčenje v enem izmed predorov na Semmeringu. Lani pa je v predoru v bližini Oberwalda, prišlo do trčenja v predoru. Preglednik, malo pameti v roke. O 160 km/h v švicarskih predorih, pa boš moral malo bolj definirati, kateri vlak in kje in kdaj.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Saj imaš prav, vendar ena dolžina verjetno tudi obstaja, do katere so dvotirni tuneli lahko enocevni. A veš koliko jih je danes po vsem svetu in bodo takšni tudi ostali.
preglednik
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Dolžina za nove dvocevne predore je določena pri enem kilometru, če se ne motim. Daljši predori morajo imeti na vsakih xy metrov tudi zasilni izhod. Pravilniki veljajo samo za novo zgrajene predore. Lahko pa tudi za starejše, če se država tako odloči. Italija je predore gradila še po starih pravilnikih. Enako velja za vse novogradnje. Tudi zgradbe upoštevajo nova pravila in ne tista iz 80'.preglednik napisal/-a: ↑06.08.2021, 9:59 Saj imaš prav, vendar ena dolžina verjetno tudi obstaja, do katere so dvotirni tuneli lahko enocevni. A veš koliko jih je danes po vsem svetu in bodo takšni tudi ostali.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska