Drugi oz. novi tir Divača-Koper
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Velja povedati, da bodo viadukti v vsakem primeru enotirni, ker je osni razmik enotirnih vzporednih tunelov 25 m, trasa pa je speljana tako, da se iz tunela praviloma takoj preide na viadukt. Prehod na dvotirni viadukt bi zahteval preoster dvojni ovinek. Pa tudi za vzdrževanje je večja razpoložljivost, če sta tira ločena tudi na mostovih. Upam pa da bodo vsaj useke že v prvi fazi zgradili širše. Teh sicer ni veliko, saj od manjkajočih 26 km poteka 21 km v tunelih, 1,2 km na viaduktih, le slabe 4 km pa po površini terena. Več kot polovico od tega je med Divačo in T1, ostalo pa so kratki odseki med posameznimi tuneli in viadukti.Vsi viadukti so, žal, enotirni!
Glede enosmernega napajanja se ne splača razburjati. Izolacija in varnostne razdalje vozne mreže na 2.tiru bosta grajena za 25 kV. Morebiten prehod bo zahteval v posamezni ENP le zamenjavo dveh transformatorjev, srednjenapetostne ter nekaj pomožne opreme, kar za eno ENP znaša reda 1,5 do 2 mio, to pa je zanemarljiv strošek v primerjavo z milijardno investicijo v celo progo.So pa mentalno prišli vsaj nekateri do tja, da se je začelo druckati, da bi progo elektrificirali v izmenični napetosti 25 kV
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Saj to se dela na vseh progah, ki so predmet modernizacije, čeprav so za naslednjih 30 let kupili enosistemske dvopodne garniture. Torej se na tem področju ne načrtuje nobena sprememba, ker se bo spet podrejalo najšibkejšemu členu, kot se še vedno podreja 363, čeprav bi se jo radi znebili in bi lahko dejali, da so zato razmišljali o 3 kV na 2 TDK leta nazaj, ko se je vse skupaj načrtovalo. Sicer Stadler maha z Euro šestosnimi lokomotivami, ki lahko na 3 kV, s pomočjo dizelskega motorja na kolesa spravijo 7,65 MW moči, pri 120 tonah teže, kar bi brez težav optimiziralo vleko in vse večjo potrebo po težjih vlakih.električar napisal/-a: ↑07.08.2021, 20:41 Glede enosmernega napajanja se ne splača razburjati. Izolacija in varnostne razdalje vozne mreže na 2.tiru bosta grajena za 25 kV. Morebiten prehod bo zahteval v posamezni ENP le zamenjavo dveh transformatorjev, srednjenapetostne ter nekaj pomožne opreme, kar za eno ENP znaša reda 1,5 do 2 mio, to pa je zanemarljiv strošek v primerjavo z milijardno investicijo v celo progo.
Prehod bi zahteval še nadgradnjo programske opreme na vseh voznih sredstvih, kar pa tudi nekaj stane. Ustrezni odjemnik širine 1600 mm, pa je že v tako vgrajen na 541, kot 510 in na praktično vseh voznih sredstvih konkurence.

-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zaradi geometrije poligonacije voznega voda (minimalna širina) in gabaritov tunelov, nadvozov, itd. (maksimalna širina). Navadno je oboje nekako usklajeno.
LP, Metod
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Nevem, če sem do sedaj že zasledil... zanima me, koliko bo/pričakuje, potovalni čas potniškega vlaka med Koprom in Divačo?
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Dokler bo novi tir samo eden, bodo potniški vlaki vozili po sedanji progi v obeh smereh. Torej bodo vozni časi taki kot sedaj.
Če se bodo slučajno odločili, da spustijo kakšnega IC-ja po novem tiru, si lahko izračunaš ... progovna hitrost naj bi bila 160 km/h, dolžino tira (27 km) deli s to hitrostjo, dodaj nekaj časa za pospeševanje in zaviranje, pa dobiš okoli 12 minut za vožnjo Koper-Divača. Ampak je verjetnost za kaj takega bolj majhna, novi tir bodo uporabljali vsi tovorni vlaki iz Kopra, vožnja enega potniškega v nasprotni smeri bi čisto podrlo trase. Če bo potniški peljal v isti smeri, bi še vedno morali narediti kar precej veliko luknjo v trasah da bi potniški lahko peljal s polno hitrostjo. Torej bo vozni čas potniškega najverjetneje enak kot vozni časi tovornih ... in upajmo da bodo tovorni dosegali tistih 100 km/h, kar bi pomenilo vozne čase okoli 18 do 20 minut.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Odvisno od bruto teže vlakov in števila lokomotiv. Načeloma bi šlo hitreje kot gre sedaj glede na manjši naklon in večje radije ovinkov.
Navzdol bodo tovorni vozili po obstoječi progi ... morda se motim, ampak se mi zdi da 2TDK nima izogibališč za križanja?
Navzdol bodo tovorni vozili po obstoječi progi ... morda se motim, ampak se mi zdi da 2TDK nima izogibališč za križanja?
LP, Metod
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Predvideno je bilo v predoru T2, pa so črtali. Samo da so znižali stroške investicije.

Pa še to, celotna trasa ne bo omogočala 160 km/h. Del predora T8 poteka v krivini, samo 120 km/h.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9495
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Kako pa je predvideno posredovanje "reševalnega vozu" oz. gasilcev, če pride do nesreče ali odpovedi lokomotive?
Torej v primeru, da je za ponesrečenim vlakom že drugi vlak?
Se pravi tega drugega najprej vrniti do prvega izogibališča?
pozdrav
Darko
Torej v primeru, da je za ponesrečenim vlakom že drugi vlak?
Se pravi tega drugega najprej vrniti do prvega izogibališča?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Gasilci bodo na mesto nesreče drveli s kamioni ... po reševalnem rovu vzporednim s progo. Onem rovu, ki bi z malce višjo investicijo lahko bil kar za 3TDK, pa so klestili stroške.
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1805
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Lepo je, da se gradi. Ampak marsikaj mi pri tem projektu ni jasno. Mogoče pa razmišljam napačno.
preglednik
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
V naši bivši državi so lepo rekli: šparat je treba, pa naj stane kar hoče.
Pa Ježek je lepo opisal, kako se je Zdrava Pamet skregala z Butalci in izgubila. Nakar se je odselila in se nikoli več ni vrnila. In najbrž je odveč omenjati koga je imel Ježek v mislih, ko je popisoval življenje in delo Butalcev.
Pa Ježek je lepo opisal, kako se je Zdrava Pamet skregala z Butalci in izgubila. Nakar se je odselila in se nikoli več ni vrnila. In najbrž je odveč omenjati koga je imel Ježek v mislih, ko je popisoval življenje in delo Butalcev.
LP, Metod
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
nekaj o Viaduktu Glinščica: https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... scica.html , vse skup mi nekam zgleda ozko ali bo samo en tir?, drugače pa so ga kar hitro zgradili.