Ma ta članek je resnično nekaj najbolj debilnega, kar sem v zadnjem času bral o drugem tiru.
Razumen človek se pa s tako izjavo absolutno ne strinja. Lahko nasprotuješ članku z določenih stališč, proglašati zgledno napisan članek za debelinega je pa najlepše ogledalo dometa pisca komentarja.
S. Jadranske luke posegajo v kolač prevozov iz Daljnega vzhoda, namenjenih v srednjo Evropo, o tem ni dvoma in bo boj še hud, tako med njimi kot s severnimi lukami. Vprašanje je, do kod na sever sega meje konkurenčnosti. Trtenutno sega nekje do delno Bavarske in Češke, zajema pa v dobršnem delu Avstrijo, Madžarsko in Slovaško. In za ta boj bo še huda konkurenca, zlasti med Ts,Kp in Ri. Slednja je sicer spala spanje pravičnega vse od idilične osamosvojitve/osamitve, toda počasi se bo pobrala. Ne gre pozabiti, da je Ri mnogo bliže kontinentu po železnici kakor Kp ali Ts, računam na relacije preko Slovenije proti A, ČS in Bavarski. Na H jih pa vežejo mnoge zgodovinske okoliščine. Kar poglejte po luki malo naokoli in boste opazili številne prispevke firme Ganz.
Proga proti Zg se verjetno še dolgo ne bo zgradila v novi obliki, zakaj pa ne bi podaljšali nekaterih ključnih postaj in omogočili prometovanje daljšim vlakom. Saj res na progi proti Zg je dolžina vlakov samo 400m in na SŽ samo 500m...... Je pa kruto dejstvo, da se je na HŽ dejansko ustavil čas leta 1991. Ne bom pozabil, kako mi je sprevodnik na vlaku iz Ri ponosno razlagal, kako dnevno vozita 2 vlaka z Fe rudo v Avstrijo preko Pivke. Malo manj ponosen je bil, ko je slišal, da v šapjanah ta dva vlaka spnejo v enega samega (pozabimo, da ga mora porivat dizel, ker ni napajalnih postaj)
O sami povezavi na Trst pa samo toliko, da preprosto iz stališča zanesljivosti prevozov potrebuje luka še eno železniško povezavo, neodvisno od stanja prog v RS. Pa karkoli si mislimo o Pontebbani in bodoči železnici pod Golico.
LPL