Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Po mojem sta tu le dve možnosti zakaj ne pride do gradnje. Prva je Nurmijeva razlaga, druga pa razlaga naše vrle vlade oz. ministrstva, da ni možno izdelati zanesljive finančne konstrukcije oz., da nove proge sploh ne potrebujemo, ker si je ne moremo privoščiti, in ker naj bi bilo možno z drugimi ukrepi zagotoviti ustrezno prepustnost, bla, bla, bla... Verjetno pa je dejanski vzrok kombinacija obeh možnosti. Posledica obeh potencialnih vzrokov pa so razna prepucavanja v medijih glede tega tira že več kot desetletje oz., če hočete, metanje peska v oči javnosti. Ko oz. če se bodo kdaj odločili za gradnjo, pa bodo morda prišli do izraza tudi Ljubiteljevi pomisleki. Je pa v vsakem primeru treba upoštevati, da imamo skoraj celotno JŽI zanemarjeno in metati več kot milijardo za zgolj eno kratko progo, ne da bi hkrati zagotovili ustrezno posodobitev preostanka JŽI(vsaj glavne proge), je po mojem malce neracionalno tudi, če bi sami uspeli nekako sfinancirati celoten projekt, ker potem ne verjamem, da bo ostalo dovolj soldov za vse ostale propadajoče proge. Razen, če popustimo Kitajcem, da nam oni zgradijo celotno železnico in sami financirajo vso gradnjo pod njihovimi pogoji, kar pa spet za lobije in še marsikoga ni sprejemljivo.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

predelovali so številne variante, kako ob sedanjem tiru graditi drugega, da bo stvar čim cenejša in ne bo moten promet po obstoječem, tudi povečanje razmika so preigravali, kakor tudi pilotiranje trase. Mogoče so se za to celo odločili.
Ljubitej, razumem, da je gradnja draga. Za šalo sem navrgel naj gradijo na viaduktu. Verjetno bo res pilotirano ali morda jet grunting. Toda, ali je problematičen cel potek po ravnici. Z večjim razmikom sem mislil ločen potek trase, npr 10 m ali več stran. Saj bi se lahko zanj odločili že v fazi umeščanja v prostor. Načrtovalci so se morali zavedati problema nenosilnih tal.
Sicer pa se strinjam, da je lažje graditi v zdravi skali. Izkopi so dražji, ni pa problemov s temeljenjem ali opiranjem pobočij.
Strinjam se s trance0, da je država neodločna zaradi nezanesljive finančne konstrukcije. Ravno danes spet piše v Delu o tem, češ da so ocene vrednosti investicije do 3:1. Zakja hudiča država ne zbere informativnih ponudb? Tega se izogibajo, češ da bi lahko prišlo pri tem do zavajajočih cen, ki bi lahko spodbudile razne apetite. Imamo cene podobnih projektov po svetu, ki bi jih investitor moral analizirati in ugotoviti, kateri je najbolj primerljiv. Če naredijo tujci za pol cene, naj delajo oni.
Človek dobi občutek, da nočejo ugotoviti realne cene in da bi najraje ribarili v kalnem v nedogled. Nekateri pač živijo od tega. Projektant naračuna čim več, ker je plačan od procenta vrednosti, razni soglasjedajalci in mnenjedajalci opravičujejo svoje službe s številnimi študijami vplivov na kakega črva, ki živi samo tam in nikjer drugje, izvajalci se veselijo aneksov. Država pa preko javnih naročil plača vsak računalnik dvakrat dražje, kot stane v trgovini, podobno pa ravna pri vseh investicijah.

lp
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a gorican »

Kot je razbrati z izjav ministrice, ne bomo videli še tako kmalu(če sploh bomo) gradnjo 2.tira Divača-Koper, po že izbrani trasi :roll:

OK, gremo dalje, zanima me ta stavek, citiram:

V novi finančni perspektivi je za železniško infrastrukturo v Sloveniji namenjenih dvesto milijonov evrov, ki jih bodo razdelili med že pripravljene projekte. “Drugega tira ni med njimi,” je dejala in opozorila, da imamo v Sloveniji še veliko prog brez elektrke.

Moja kmečka pamet :mrgreen: mi da misliti, da so se v tej finančni perspektivi, katero financira EU, prijavili za projekt kakšnega odseka oziroma železniške povezave v Sloveniji, katera ni še elektrificirana??
Verjetno je malo preveč utopično, če upam, da so se prijavili na elektrifikacijo Bohinjske proge [-o< [-o<

http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... ja--drzave" onclick="window.open(this.href);return false;

Pa še en link, izjava glavnega moža Luke Koper, kateri sem mnenja, da je že spoznal, da z 2.tirom v naslednjem desetletju ne bo nič :|

http://www.regionalobala.si/novica/mati ... ternativah" onclick="window.open(this.href);return false;

pozdrav
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.

V današnji "sobotni prilogi Dela" (24.1.2015) je objavljen razgovor z Dragomirom Matićem ( direktor Luke Koper ).

http://www.delo.si/sobotna/najslabse-je ... i-nic.html

Med drugim so me pritegnile naslednje besede (najbolje, da citiram).

Prej ste omenili, da je skrajni čas za dokončanje tira leto 2020. Ampak kdaj mislite, da se bodo kontejnerji zares začeli ustavljati zaradi ozkega grla ?

Iz zagotovil, ki smo jih dobili v zadnjem času, se v bližnji prihodnosti pripravlja dodaten poseg v infrastrukturo. Eden od teh je izvlečni tir. Namerava se izločiti tudi potniški promet na relaciji Sežana-Koper. Predvideni so še posegi v elektroomrežja.

Izločiti potniški promet ?

Potniškega prometa med Sežano in Koprom naj ne bi bilo več. To so ukrepi, ki jih predvidevajo SŽ. Z vsemi ukrepi, so zagotovili, je mogoče povečati prepustnost proge za štiri dodatne milijone ton. Če to drži, potem bi proga zdržala do leta 2020.
Kakšnega "pametnega" komentarja nimam. :^o

LP Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Je že eden izmed forumašev povedal v katero smer gre železnica, tako, da to ni nobeno presenečenje...

Sicer pa ko je Cerar omenil posodobitev infrastrukture je omenil železniški križ, potem je jasno, da stranske proge ne bo doletelo nič. Iz tega se sklepa, da se vse vlaga v tovorni promet.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Govori se tudi o vedno večji prioriteti razvoja javnega potniškega prometa. Seveda se o tem le govori, naredi pa nič, raje obratno. Brez nove proge ali vsaj delne dvotirnosti obstoječe proge Koper-Divača pa potniški promet na tem odseku že kratkoročno nima smisla. Se pa ne strinjam, da se v regionalne proge ne bo čisto nič vlagalo. Po mojem bodo za silo nadgradili vsaj progo Ljubljana-Kamnik in odsek Ljubljana-Grosuplje, zelo verjetno pa do leta 2030 tudi odsek Sežana-Nova Gorica.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

"Prvi konkretni signali o usodi drugega tira bodo znani do 26. februarja, ko je rok za oddajo vloge za evropska sredstva."

Bil sem na okrogli mizi Mesa in Matiča proti Gašperšiču... Oz. ministra Gašperšiča ni bilo, ampak je bil namesto njega nek čisto zelen namestnik. Skratka vprašanje je bilo, ali bo država uspela oddati vse potrebne dokumente do 26.2., da se nato dobi Evropska sredstva za 2. tir. Odgovor mladeniča je bil, da ne ve in da naj vprašamo njegovo kolegico ki prav tako prisostvuje v dvorani in ki dela na tem projektu. Odgovorila je da zagotovo bo in da delajo na tem. Sledil je sarkastičen smeh in žvižganje iz cele dvorane s starni vseh logistov, ki v tej državi kaj pomenijo. Toliko o tem, verjetno je vsem jasno, da tega ne bo.

Kar se tiče dodatnega tira ob obstoječem je bilo rečeno, da to ni mogoče zaradi vpliva na okolje :-88

Ps. nekje imam številko v glavi, da je dodaten tir ob obstoječem tiru do Kopra že 50% fertik v obliki izogibališč. Je to res?
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

Suha,

Ravno 50% ni "fertik", bi se pa po moje dalo postopoma graditi 2. tir od postaje do postaje ob obstoječi trasi. O tem smo v tej temi že veliko debatirali. Stalo pa bi vsaj 3 x manj kot nova trasa. Tisto, da zaradi varovanja okolja ni možno, je zaraslo kvečjemu v glavah dežurnih dušebrižnikov, ki blokirajo vsak projekt v Sloveniji z namenom, da se ob njem pasejo. Desetine državnih uradnikov skrbi za širjenje Nature 2000 in podobnih ukrepov, oni imajo na ta način plače, njihovi partnerji in prijatelji pa delajo razne študije in pišejo mnenja, ki jih država naroča pri njih.

lp
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

No to glede varovanja okolja je izjavil profesor Jože P. Damijan na Ekonomski fakulteti, ki je na okrogli mizi tudi predstavil možnosti financiranja posodobitve cele železniške infrastrukture v Slo. (mmg zelo dobra študija samo kaj ko se zatika že pri temeljih --> povezava do Luke Koper).

Po pravici rečeno mi ni jasno kje so staknili to da bi dodatni tir bolj uničil okolje, kot pa vrtanje popolnoma nove trase... Sem ga hotel vprašat kje je to staknil pa nisem prišel do mikrofona. Bi pa bilo dobro, da bi nekdo podal neko oceno koliko ga je že praktično fertik, da se mu preda podatke, ker očitno godpod živi v popolni nevednosti.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

No, prosim lepo, okoljevarstveniki marsikdaj pretiravajo ampak tule imajo prav. Obstoječi tir poteka preko glavnega vodnega zajetja za pretežni del Obale. Po tiru pa vozijo cisterne polne goriva in ostalega nepitnega strupa. Lahko smo srečni, da še ni kakšne iniciative, ki bi prepovedala tovrsten tovor.
Zadnjič spremenil ledeni, dne 24.01.2015, 16:47, skupaj popravljeno 1 krat.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

Kar se tiče intervjuja z direkotorjem luke, je treba brati tudi sosednji članek profesorjev Jožeta P. Damjana in A. Groznika v SP Dela, ki govorita o neodločnem vedenju slovenske politike in konkurenčnem avstrijskem projektu povezave od Gradca do Celovca. Vso novejšo zgodovino iščejo izgovore zato, da ni treba narediti nič.
Stavim, da se do 26.2. ne bodo zmigali, da bi oddali vlogo za evropski denar. Govoriti o ne vem katerih 12 pomembnih infrastrukturnih projektih so floskule, ki jih ponavljajo ministri in ministrice, ki preden so to postali, niso niti eno uro v življenju razmišljali o njih. Za kompetentne stokovnjakes področja prometne infrastrukture bi moral biti 2. tir prioriteta št. 1, potem pa bi sledila modernizacija ostalih železnic in seveda vlaganje v državne ceste, ki so v zadnjih letih zelo zanemarjene.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

Kaj misliš, da med vrtanjem 20 kilometrskega predora pa ne bodo naleteli na kakšno podzemno reko (Kras pa to)....

Pa še nekaj.

"Na vprašanje, kdaj lahko pričakujemo gradnjo odseka hitre proge med Trstom in Divačo, pa je odgovoril, da ta ni med prednostnimi nalogami."

Še ena bedarija... Mi lahko kdo obrazloži kaj je prednost povezave Divača - Trst pred povezavo Koper - Trst? Kaj se je vsem v tej državi že davno odpeljalo da sploh upajo razmišljat in zapravljat denar za načrte za take bedarije.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

Če bi mi deleli po Avstijskem modelu bi mi enostavno zakoličili progo na Vrhniki zavrtali in prišli ven v Kopru [-o< .

Je bilo pa rečeno, da to kar delajo Avstrijci je predimenzionirano vsaj za 60%. Zagotovo obstajajo kakšni podatki kakšno zasedenost ima Italijanska Pontebana. Podobno bo potem imela Koralmska železnica. Za potniški promet je drugače taka trasa super, samo kaj ko potniki ne prinašajo denarja...
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Suha, neumnosti klatiš, dobro da nisi prišel do mikrofona. Božja previdnost. Naj uganem, vprašal bi ga tudi, zakaj se gradi tunel Divača - Koper in ne Pivka - Koper?

Načrtovalci, ki se ukvarjajo s projektiranjem, poznajo karte in vedo kje so vodna zajetja. Ne morejo vsega vsakomur razlagati no!
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Če povzamem na kratko:

1. od opevanega drugega tira se zgradi le 1,2 km dolg izvlečni tir
2. v kratkem se nam obeta dokončna ukinitev železniškega potniškega prometa med Koprom in Divačo ter posledično se sprostijo kapacitete za tovorni promet
3. srednjeročno bo Luka Koper po potrebi sama zgradila železniško povezavo med Koprom in Trstom
4. država bo nekoč nadgradila obstoječo progo Sežana-d.m. in odsek Sežana-Nova Gorica vključno z elektrifikacijo
5. denar, ki bi šel za drugi tir, se bo vložilo v ostale železniške proge in ceste
6. po potrebi se lahko v oddaljeni prihodnosti vzporedno ob obstoječem industrijskem tiru na najbolj kritičnih odsekih zgradi še en tir in s tem zagotovi delno dvotirnost, višek tovora pa gre čez Trst po Pontebani in naprej čez Avstrijo, kakšna malenkost morda ob posodobitvi goriške proge tudi čez NG in Jesenice.
Odgovori