Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 310
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a električar » 26.11.2016, 15:26

Ljubitelj,

Na tvojo opazko o okolju je možnih več razlag.
Mislim, da cena železniških napram cestnim tunelom sama po sebi ne sme biti višja. Če gledamo z varnostnega vidika, je verjetnost nesreče v strogo kontroliranem žel. prometu veliko manjša kot v cestnem z množico veliko bolj nepredvidljivih udeležencev od utrujenih, psihično labilnih itd, katerih vozila so tudi tehnično lahko v zelo različnih stanjih od kvalitetno vzdrževanih do zanemarjenih. V nekem tunelu je v nekem trenutku lahko veliko oseb in vozil. To omenjam, ker so glede tega tudi varnostni ukrepi v cestnih tunelih lahko dokaj zahtevni in ne vidim, zakaj bi bili v železniških dražji. Če gledamo ekološke posledice morebitne nesreče, so tudi v cestnem tunelu možna razlitja nevarnih snovi, ki bi lahko prišla v stik s podtalnico, le da so količine manjše kot pri razlitju denimo več vagonov nafte, torej je treba poskrbeti za primerno velik akumulacijski prostor - lovilec in izločevalnik teh snovi.
Morda meriš z okoljem obratno, da so vplivi okolja na trasi 2.tira bolj zahtevni kot so bili pri AC tunelih. Tunela T1 in T2 sta res v večji globini oz je nadkritje večje, zato je kakor sem se poučil iz študije Geodata, možen velik hidrostatičen tlak na cev tunela, ki mora biti temu primerno tesna, da voda ne vdira vanjo. Velik tlak pa verjetno ne nastopa kontinuirano po celem obodu ali dolžini, temveč lokalno. Pronicajočo vodo pa je treba drenirati, kar je dokaj običajen problem v tunelih. V študiji berem, da je možen tudi tlak reda 10 bar, zato predlagajo montažne elemente za oblogo tunela s tesnili, če bo vrtan s TBM. Kolikor sem prebral grobe stroškovnike posameznih tunelov, je večinoma vse zajeto, le da so nekatere postavke nerazumljivo drage.
Kraški teren je neugoden zaradi ev. podzemnih votlin. Manjše zatrpajo z izkopnim materialom, večje pa prečkajo z mostovi, kar si omenjal tudi sam v enem predhodnih postov pred nekaj meseci. Zato je po splošnem prepričanju neprimerno vrtanje s TBM, dodatna slabost pa je da se bi se tuneli vrtali eden po eden, po novi avstrijski metodi (NATB) pa več hkrati, daljši tudi z obeh koncev. Zato ne zdrži niti argument o krajšem času izvedbe s TBM.
Sicer pa tukaj razpravljamo laiki. Svojo oceno sem napravil čez prst, s primerjavo podobnih objektov v bližini, kar pravzaprav predlagajo tudi strokovnjaki. Strokovno kritiko invest programa, predvsem pa študije Geodata je objavila skupina gradbenih strokovnjakov, ki secira vsako poglavje posebej. Objavljena je na Damijanovem blogu:
https://damijan.org/2016/11/24/kaksna-j ... gega-tira/ . Vredno jo je prebrati.
Če na kratko povzamem: Tudi oni se sprašujejo o korektnosti posameznih postavk, predvsem pa o korektnosti vnaprejšnjega nabijanja cen za ev. nepredvidena dela. Po njihovem se z analizo tveganj le-ta opredeli, oceni verjetnost nastopa in višino stroškov. Ni pa prav, da se pri vseh objektih samo dodaja procente in to trikrat. Če se vrnem k T1, so v invest programu za raziskave in sanacijo kraških pojavov zanj planirali 55,8 M€, vse ostalo pa je ovrednoteno na 132,4 M€, skupaj torej 188,2 M€. Na to vsoto so predvideli še 7% oz 13,2 M€ za nepredvidena dela. Enako so planirali 7% za nepredvidene stroške pri vseh objektih. Na vse to so s popravki cen celotnega projekta 2.tira planirali še dvakrat po 7% za neplanirana dela, torej skupaj 1,07 na tretjo potenco, oz 22,5% za nepredvidena dela, ki so po drugi strani že nekje opredeljena kot predvidena, vendar ni nujno, da bodo res potrebna. Po tej logiki bi T1 stal 230,5 M€.
Upam, da se bo širša strokovna javnost zganila in presodila argumente ene in druge strani.
lp
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4407
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 26.11.2016, 15:41

električar

ni kaj si dober, tvoj drugi odstavek podaja problem zakaj so razlike v ceni tunelov znatne. Jaz imam informacije, da se je po reviziji sprejelo, da je tlak vode do 80m vodnega stolpca, glede na izkušnje iz Škocjanskih jam, kjer je odneslo most na višini 60 m, no ti praviš 10 m v geodatinih študijah. O cenah se pa da stalno debatirat....... Prava se sluti šele po podpisu posla in dejanska po njegovem končanju. Dejstvo pa je, da so gradbeniške cene padle po bumu pred 8 leti.

LPL
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 310
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a električar » 26.11.2016, 15:54

Ljubitelj,

Strinjam se, da bi pravo vrednost dobili s ponudbami, vendar se temu vztrajno izogibajo. Se spominjaš, ko smo govorili o izvlečnem tiru. Tam so opletali s 14 in v neki fazi celo z 20 milijoni. Že tedaj se mi je zdelo, da bi tisti kilometer za tak denar lahko naredili na viaduktu. Nakar izvemo, da so podpisali za 5,8 M€. Potem se je izkazalo, da so v paketu z izvl. tirom planirali tudi PENP Hrastovlje, ki s tem nima direktne zveze. Pravkar sem zasledil da je zunaj razpis za PENP Hrastovlje (5,4MW), s 7 km napajalnega kabla 20 kV in še zamenjavo (podvojitev prereza) nekaj km ojačitvenega voda pri Rodiku, vse skupaj za okvirno ceno 4,2 milijona, kar se mi zdi sprejemljivo. Bomo videli, za koliko bodo podpisali.
(Samo da te popravim, bilo je govora o 100 m vodnega stolpca).

lp
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4531
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a igor72 » 27.11.2016, 18:26

Napredovanje del.....tudi kolesarska pot, Parencana, bo očitno dobila nov tunelček :D
Slika

Slika

Slika
LEP DAN
Igor
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 310
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a električar » 27.11.2016, 18:54

Napredovanje del.....tudi kolesarska pot, Parencana, bo očitno dobila nov tunelček :D

Pa se le nekaj premika. Upam, da se bo v novi kolesarski sezoni že možno peljati skozenj. Hvala za poročanje.

lp
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4407
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 28.11.2016, 8:13

.... Se spominjaš, ko smo govorili o izvlečnem tiru. Tam so opletali s 14 in v neki fazi celo z 20 milijoni. Že tedaj se mi je zdelo, da bi tisti kilometer za tak denar lahko naredili na viaduktu. Nakar izvemo, da so podpisali za 5,8 M€. Potem se je izkazalo, da so v paketu z izvl. tirom planirali tudi PENP Hrastovlje, ki s tem nima direktne zveze. Pravkar sem zasledil da je zunaj razpis za PENP Hrastovlje (5,4MW), s 7 km napajalnega kabla 20 kV in še zamenjavo (podvojitev prereza) nekaj km ojačitvenega voda pri Rodiku, vse skupaj za okvirno ceno 4,2 milijona, kar se mi zdi sprejemljivo. Bomo videli, za koliko bodo podpisali.
(Samo da te popravim, bilo je govora o 100 m vodnega stolpca).


Pri podatkih o cenah, ki pridejo po ne vem kakšnih virih v javnost je potrebna previdnost, sam se ne ukvarjam z investicijami vsaj ne gradbenimi in vendar mislim, da je potrebno najprej videti dokumentacijo, da se ve sploh o čem je govora. In ne verjeti nekim čenčam pogojenim z raznimi predznaki, še manj pa novinarjem.....

O točni vrednosti računskega vodnega stolpca pa verjetno veš, da so moje informacije bolj približne iz kroga rdužinskega kosila in ne na uvidu v dejanske številke.

LP in še kakšna dobar info L
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 310
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a električar » 28.11.2016, 21:53

Ljubitelj,

Da ne bo dileme, od kje pridejo podatki o vrednosti. Na temle linku je informativna vrednost PENP. http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
Glede vodnega stolpca nisva bila daleč narazen, le razumela se nisva. Ti si govoril o 80 m v.s, jaz o 10 bar, kar je 100 m v.s.

lp
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 412
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a gorican » 30.11.2016, 14:28

Izgradnja izvlečnega tira gre po načrtih

V sklopu projekta izvlečnega tira so do zdaj med drugim izvedli nadomestno dostopno pot ob železniški progi in predobremenilni nasip za novo progo, v izvajanju pa je tudi nasip za novo progo, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo. Časovnica izgradnje, ki je predvidena za drugo polovico leta 2018, in skupna vrednost del ostajata nespremenjeni.

http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... po-nacrtih

Vsaj nekaj, da gre po načrtih okrog 2.tira :thumbupl :berr2
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9122
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.12.2016, 22:40

Pozdravljeni,

malo zgodovinskega spomina ne škodi :old

Kako smo gradili Prvi tir :?: Slika


Slika

Most smo "privlekli" iz opuščene "Planiške proge" Jesenice-Trbiž (ukinjena 1966).

Kaj piše v knjižici Mladen Bogič: Pregled razvoja železniškega omrežja na širšem gravitacijskem območju Slovenije in Istre, Ljubljana 1989

Slika

Fotografija v knjižici je "obrezana". Original je v fototeki Železniškega muzeja v Ljubljani.




Da niso lobisti "Koprske proge" ravno zaradi tega mostu ukinili "Planiško progo" :-k :lol:

Vprašanje je, kdaj bodo prišle v fototeko fotke Drugega tira ?

pozdrav
Darko
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 412
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a gorican » 13.12.2016, 10:45

Prebivalci na kraškem robu želijo ukinitev obstoječe železnice med Koprom in Divačo

http://www.rtvslo.si/radiokoper/novice/ ... aco/409896

:m1
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 412
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a gorican » 17.12.2016, 16:11

2TDK posredovala vladi investicijski elaborat za drugi tir

http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... borat-za-d
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 21.12.2016, 21:04

Javno naročilo: Izvedba predhodnih arheoloških raziskav na arheoloških območjih Dekani –Purgarce – Buševca, Osp - Špina na trasi II. tira železniške proge Divača – Koper
Vrednost brez DDV: 2.089.926,00 EUR

http://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=181555
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 412
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a gorican » 22.12.2016, 18:38

Ministrstvo: vrednost projekta ne bo presegla milijardo evrov

Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.

http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... egla-milij

Ma vsaj ena pametna, da so se odločili, da bo proga tudi za potniški promet :berr
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a Solčavec » 22.12.2016, 19:10

preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1416
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a preglednik » 22.12.2016, 19:31

gorican napisal/-a:Ministrstvo: vrednost projekta ne bo presegla milijardo evrov

Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.

http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... egla-milij

Ma vsaj ena pametna, da so se odločili, da bo proga tudi za potniški promet :berr


Torej bo to enotirna proga s servisnim tunelom. Po neki kmečki logiki bi bilo pametno star tir preko Prešnice ukiniti, le kdo bi vzdrževal dve popolnoma ločeni trasi do istega cilja. In tako bomo zopet ostali pri enem tiru do luke Koper.
preglednik

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov