To so približno letni stroški dela za 80 mlajših delavcev z visoko izobrazbo v javnem sektorju. Me zanima, kaj bodo našli. Očitno je ta projekt zlata jama za vse.Javno naročilo: Izvedba predhodnih arheoloških raziskav na arheoloških območjih Dekani –Purgarce – Buševca, Osp - Špina na trasi II. tira železniške proge Divača – Koper
Vrednost brez DDV: 2.089.926,00 EUR
Drugi oz. novi tir Divača-Koper
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Vsaj cena gre v pravo smer. Sicer pa se bojim, da ima spet prav dr. Damijan: https://damijan.org/Napisal/-a preglednik » 22.12.2016, 20:31:56
gorican napisal/-a:
Ministrstvo: vrednost projekta ne bo presegla milijardo evrov
Do konca januarja namerava vlada pripraviti tudi predlog zakona, ki bo določal način gradnje in financiranje nove železniške proge. In medtem ko se je v zadnjem času ugibalo, ali bo ta namenjena zgolj za tovorni promet oz. tudi za potniški promet, naj bi bilo zdaj že odločeno: proga bo zgrajena tako za tovorne kot potniške vlake.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... egla-milij
Ma vsaj ena pametna, da so se odločili, da bo proga tudi za potniški promet
Torej bo to enotirna proga s servisnim tunelom. Po neki kmečki logiki bi bilo pametno star tir preko Prešnice ukiniti, le kdo bi vzdrževal dve popolnoma ločeni trasi do istega cilja. In tako bomo zopet ostali pri enem tiru do luke Koper..
Za ceno, s katero so opletali pred tem, pa bi zlahka zgradili dvotirno progo.
lp
-
- Vajenec
- Prispevkov: 29
- Pridružen: 18.11.2010, 16:42
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Sicer nisem iz te ..gradbene in prometne yer ekonomske stroke ampak nikakor mi ne gre nekaj skupaj : Švicarji so izgradili tunel v dolžini 57 kilometrov in za to porabili cca 11 miljard evrov in ga gradili 17 let. Proga Divača-Koper drugi tir, bi bila v dolžini 27 km od tega 20 km v predorih in v neznanem (mehkem terenu)...57km: 2=28,5 km , torej a mi lahko nekdo pove zakaj bo gradnja predorov na relaciji Divača-Koper stala cca 3,5 miljard manj kot Švicaraje njihov predor?
Samo vprašam...
Samo vprašam...
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Pri današnjem stanju tehnike je mehak teren kvečjemu ovira in ne neka prednost kakor domnevam iz tvojega vprašanja. Ni ga lepšega kot vrtati predor v solidni kamenini brez prelomnic in ne bodi potrebnih kraških pojavov, toda tega skorajda ne najdeš v naši domovini. O grozoviti trdoti nekaterih kamenin pa si oglej eno oddajo (mislim da Mega structures) na Discovery o vrtanju predora Markovec. Se slovenski geologi še sedaj drže za trebuhe zaradi izredno trdnih eruptivnih kamenin v predoru......Sicer nisem iz te ..gradbene in prometne yer ekonomske stroke ampak nikakor mi ne gre nekaj skupaj : Švicarji so izgradili tunel v dolžini 57 kilometrov in za to porabili cca 11 miljard evrov in ga gradili 17 let. Proga Divača-Koper drugi tir, bi bila v dolžini 27 km od tega 20 km v predorih in v neznanem (mehkem terenu)...57km: 2=28,5 km , torej a mi lahko nekdo pove zakaj bo gradnja predorov na relaciji Divača-Koper stala cca 3,5 miljard manj kot Švicaraje njihov predor?
Samo vprašam...
LPL
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Pri Gotthardu gre za dvocevni predor, tako da je skupna razdalja izkopov ~150 km (če šteješ še povezovalne jaške).
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Tista oddaja iz Discoverya drugače bolj govori o tem kako so eno najmehkejših kamnin še vrtali s strojem (to je fliš, ki je še bistveno mehkejši od apnenca). Apnenca drugače pa res ni problema zvrtati, gre za mehko kamnino. Minira se jo že vsaj 500 let od iznajdbe črnega smodnika....Ljubitelj napisal/-a:
Pri današnjem stanju tehnike je mehak teren kvečjemu ovira in ne neka prednost kakor domnevam iz tvojega vprašanja. Ni ga lepšega kot vrtati predor v solidni kamenini brez prelomnic in ne bodi potrebnih kraških pojavov, toda tega skorajda ne najdeš v naši domovini. O grozoviti trdoti nekaterih kamenin pa si oglej eno oddajo (mislim da Mega structures) na Discovery o vrtanju predora Markovec. Se slovenski geologi še sedaj drže za trebuhe zaradi izredno trdnih eruptivnih kamenin v predoru......
LPL
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
To da je pa dražje vrtati v apnenec kot v granit so pa sami izgovori. Kitajci so lepo povedali da bi tunele naredili pol ceneje. Verjetno na račun poceni minerjev, ki jih imajo v izobilju. Podobno kot pri nas pred desetletji. Potem pa je ta poklic zaradi predpisov, dragih in težavnih dovoljenj, kontrol in predvsem uvedbo novih tehnologij (hidravlična kladiva na bagerjih) počasi začel izumirati. Kar je škoda, namreč nobeno hidravlično kladivo, pa če ima bager 40 ton, ti v živo skalo (tudi apnenčasto) ne bo razbijal (se bo delal samo prah). Pri miniranju pa je najbolj fina za odstrelit ravno živa skala.
No kakorkoli, oče mi je govoril da je pred 40 leti prišel miner in ti razbil skalo ali beton sredi sobe (brez poškodb stavbe, ali oken seveda). Pred cca. 5 leti ko sem sam iskal minerja za izkop za hišo sem v celi Sloveniji našel 3, ki bi prišli minirat "na črno" (to pomeni brez potrebnih dovoljenj ki stanejo pravo malo premoženje). Od teh treh minerjev je sedaj en umrl (ni povezano z delom), en je šel v penzijo, tretji pa prehaja na Hladno miniranje, ki sicer ustrezno nadomesti pravo miniranje, vendar pa vse skupaj traja da raztegne skalo cca. 3-4 dni, kar najbrž za tak izkop tunela ni primerno. Razlika med pravim miniranjem in hladnim miniranjem je da je hladno miniranje bolj varno (ni odletavanja kamnin v zrak...) in ni potrebno nobenih dovoljenj, objav na radiu, obveščanje sosedov, zapiranje ceste, provoz municije in detonatorjev z dvema ločenima voziloma s spremstvom itd.
No kakorkoli, oče mi je govoril da je pred 40 leti prišel miner in ti razbil skalo ali beton sredi sobe (brez poškodb stavbe, ali oken seveda). Pred cca. 5 leti ko sem sam iskal minerja za izkop za hišo sem v celi Sloveniji našel 3, ki bi prišli minirat "na črno" (to pomeni brez potrebnih dovoljenj ki stanejo pravo malo premoženje). Od teh treh minerjev je sedaj en umrl (ni povezano z delom), en je šel v penzijo, tretji pa prehaja na Hladno miniranje, ki sicer ustrezno nadomesti pravo miniranje, vendar pa vse skupaj traja da raztegne skalo cca. 3-4 dni, kar najbrž za tak izkop tunela ni primerno. Razlika med pravim miniranjem in hladnim miniranjem je da je hladno miniranje bolj varno (ni odletavanja kamnin v zrak...) in ni potrebno nobenih dovoljenj, objav na radiu, obveščanje sosedov, zapiranje ceste, provoz municije in detonatorjev z dvema ločenima voziloma s spremstvom itd.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Večina Slovencev ve, da je šlo v glavnem za fliš, menbe so pa geologi ekstra opozorili na komentar o vrtanju zelo trde kamenine eruptivnega (ali magmatskega?) izvora.Tista oddaja iz Discoverya drugače bolj govori o tem kako so eno najmehkejših kamnin še vrtali s strojem (to je fliš, ki je še bistveno mehkejši od apnenca).
LPL
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
, kar trde tisti, ki kraškega podzemlja še niso preiskusili! Do sedaj se je metoda TBM v Sloveniji uporabila samo enkrat in nadalnji izgledi uporabe na Krasu so mračni. Zato se pri nas, in se bo v glavnem tudi na 2T, uporabljala Nova avstrijska metoda vrtanja, ki je primernejša za Kras. Je pa seveda dražja in pod določenimi pogoji počasnejša. Od tod ta moja trditev, ki temelji na pogovorih s strokovnjaki za zemeljska dela.To da je pa dražje vrtati v apnenec kot v granit so pa sami izgovori.
Pa brez zamere L
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Tunele je najlažje je vrtati v trdnih kameninah, in pod pogojem, da ni vodnih žil. Problematične so preperele kamenine blizu površja, mehke kamenine, prisotnost vode, kot je bil primer pri bohinjskem tunelu in obeh karavanških. Zanje lahko v literaturi preberemo, da so veliki zemeljski pritiski v mehki kamenini deformirali podporje in že zgrajeno obzidavo, vdori vode pa so zalivali gradbišče. Pri tem je pomembno, da je pri obeh primerih veliko nadkritje preko 1000 m, ki je na Krasu sicer precej manjše, so pa drugi problemi, o katerih smo v tej temi že govorili.
lp
lp
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Svinje so pripravljene, samo korita še napolnimo.
Gradnjo drugega tira bodo nadzirali Jaklič, Čepeljnik, Logar in Remec
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/gradn ... mec/410853
Gradnjo drugega tira bodo nadzirali Jaklič, Čepeljnik, Logar in Remec
http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/gradn ... mec/410853
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ključni podatek sem že večkrat povedal. Cev je ozka. Ožja od vseh drugih predorov. Zato so bili stroški gradnje nžji, kot bi sicer bili. Druga stvar je, da so vrtali iz obeh smeri (skupaj štirje vrtalniki; Sissi, Heidi, Gabi I, Gabi II), kar še poceni gradnjo (krajši čas vrtanja). In še nerealna valutna razmerja (lep čas je centralna banka branila razmerje 1,2), čeprav špekulativno bi bil okoli 1.BigBrother napisal/-a:torej a mi lahko nekdo pove zakaj bo gradnja predorov na relaciji Divača-Koper stala cca 3,5 miljard manj kot Švicaraje njihov predor?
Samo vprašam...
Če pa kdo misli, da je bilo vrtanje v Gotthard predor enostavno se moti. Bilo je ogromno vodnih žil in nekaj odsekov s kamninami trdimi kot maslo (pesek+voda). Zaradi tega je obstal vrtalnik Sissi za več dni. In v takšne kamnine lahko zvrtaš le pol metra na dan. Ob dobrih kamninah ~30 metrov.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Predor Gotthard ima tudi dva vertikalna jaška, ki približno na vsaki tretjini dolžine tunela povezujeta predorsko cev s površjem. Eden je pri Sedrunu na višini 1500 m nadmorske višine. Ko so začeli vrtati tunel so pravzaprav najprej izkopali ta jaška v globino in potem začeli s štirih strani vrtati v horizontalni smeri. Poleg tega so še vse prečne povezave, pa dvoje podzemnih postaj s križnimi železniškimi povezavami itd, kar se nikakor ne more primerjati z našimi enocevnimi luknjami med Divačo in Dekani. Ker gre pri nas v bistvu za več krajših tunelov (6-8 km dolžine), trdim, da bi bilo najbolje zgraditi klasične enocevne predore za dvotirno progo. Če se bo sploh kdaj gradilo.
preglednik
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Ob gradbišču izvlečnega tira bosta pol leta zaprti lokalna cesta in kolesarska pot
Delo bo potekalo v dveh korakih, je pojasnil vodja nadzora Franc Likar:"Prva faza bo izgradnja novega tira. To naj bi se končalo v drugi polovici leta 2018. Ta rok je pogojen s konsolidacijo temeljnih tal. Če se bodo tla umirila, bomo lahko končali do tega roka, če ne, ga bo pač treba podaljšati. Predvideno je, da se vse skupaj konča v letu 2018. Druga faza zajema rekonstrukcijo obstoječega tira."
http://www.rtvslo.si/radiokoper/novice/ ... pot/411254
Delo bo potekalo v dveh korakih, je pojasnil vodja nadzora Franc Likar:"Prva faza bo izgradnja novega tira. To naj bi se končalo v drugi polovici leta 2018. Ta rok je pogojen s konsolidacijo temeljnih tal. Če se bodo tla umirila, bomo lahko končali do tega roka, če ne, ga bo pač treba podaljšati. Predvideno je, da se vse skupaj konča v letu 2018. Druga faza zajema rekonstrukcijo obstoječega tira."
http://www.rtvslo.si/radiokoper/novice/ ... pot/411254
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Logistični holding plus Madžarska je drugi tir
https://www.dnevnik.si/1042755300/slove ... -drugi-tir
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič se tako glede na omejene finančne zmožnosti nagiba v prid okrnjene rešitve, torej da v prvi fazi zgradimo zgolj tir za tovorni promet z eno cevjo v predoru, v prihodnje, to pomeni po letu 2030, pa zvrtamo še dodatno cev za potniški promet.
https://www.dnevnik.si/1042755300/slove ... -drugi-tir
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič se tako glede na omejene finančne zmožnosti nagiba v prid okrnjene rešitve, torej da v prvi fazi zgradimo zgolj tir za tovorni promet z eno cevjo v predoru, v prihodnje, to pomeni po letu 2030, pa zvrtamo še dodatno cev za potniški promet.