Če se prav spomnim je zadnja študija o drugem tiru pokazala, da se pretovor v Luki Koper ni povečal na račun odvzema tržnega deleža Severnoevropskim pristaniščem, temveč je rasla predvsem s Kitajsko rastjo izvoza.
Ne bom še enkrat ponavlajl številk, pretovor kontejnerjev v Luki KP raste vsaj 2x hitreje kot na SE pristaniščem. Če to ni odžiranje trga, sem lahko samo bebec, kaj bebec, notorični bebec bi rekel Švejk..... Pretovor kontejnerjev v LKP (TEU je recimo lani v prvem polletju narastel za 18%,
https://luka-kp.si/slo/novice-183/singl ... letju-3983.
Kar se tiče sipkih tovorov, vse lepo in prav. Vendar gre za tovore z relativno nizko dodano rednostjo (ladje, ki s tem tovorom vplujejo v Koper so majhne, večje vpluti ne morejo, ker imajo bistveno večji ugrez kot kontejnerske ladje),...
Evropski energetski terminal ima max. dovoljen ugrez 17,2 m. Prekladajo se ladje vrste "Cape size", ki ne morejo skozi Panamski prekop, po novem pa menda lahko skozi Sueški prekop (18m ugreza, 175,000-400,000DWT) in "Panamax" (294.1x32.3 in z ugrezom 12,04 m. No v letu 2014 je bila največja ladja dolžine 327 m, ki je prepeljala čez 200.000 ton. Bi prej rekel, da tovor omejujeo skladiščne kapacitete, 400.000 ton.
Če je ladja dolžine 327 m, ki pripelje 200.000 ton majhna, velja ista ugotovitev kot v prehšnem odstavku. Sicer je pa 200.000 DWT nekakšna standardna velikost ladje reda Capsize. Seveda obstajajo monstri vse do 400.000 t, za te pa res ni prostora.
..... nasproti avtomobilom in kontejnerjem se tovor dolgo razklada (2-3 dni, medtem ko se razkladanje kontejnerjev in avtomobilov meri v urah in to po moji oceni polni vlake, ki imajo potem težave na enotirni progi do Divače), potem je tu še problem ekologije (prašenje), skratka sipki tovori so problematični in na njihov račun Luka Koper vsaj po moji oceni nebo rasla.
Razklada se do 25.000 ton na dan (odvisno tudi od vrste tovora in velikosti ladje, torej tudi 8 dni), terminal pa dela 100 na uro, ne pa da mu pripisuješ stagniranje.
V preteklem tednu smo sprejeli dve velikanki (China Prosperity in CSK Beilun), vsaka je na svojem krovu pripeljala kar 165.000 ton premoga. V kratkem bo 183.000 ton železove rude pripeljala ladja Samjohn Vision, kasneje pa se bo pri nas ustavila še nekoliko manjša ladja s premogom Adelante (75.000 ton).
In po tvoje smo tako bogati, da bomo delali samo fine stvari, z rudo pa se naj ukvarjajo neki cigani v Rotterdamu.......
Kakor so razsuti tovori na Energetskem terminalu okoljsko lahko škodljivi, toda Luka je opravila kar nekaj postopkov, da se eliminira neželjene vplive, so tudi terminali za avtomobile okoljsko škodljivi. Zakaj se jih mnoge luke otepajo je preprosti razlog, ker
nimajo prostora za skladiščenje nekaj 10k avtomobilov.... In v Kopru je prostora še vedno dovolj, še zlasti ko človek pogleda ostanek mlake bivšega zaliva. Ops, to je sedaj ja umetni naravni rezervat z uvoženimi konji....
Suha, drugič pa se javi z malo boljšimi argumenti.
LPL