Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Zelo dobra hudomušna zgodbica!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:roll: vsedi se,zadihaj in počasi preberi še enkrat in če je treba še enkrat in še enkrat..... in če boš v bistvo dojel sporočilo glose,ne bo več hudomušna zgodbica. :D
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Tragikomična je pa res. :wink:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Zdaj sem šele skapiral: Laščani verjetno niso mogli verjeti, da je bilo vse to res njim namenjeno.... Ali pa so se ustrašili, bogve?
preglednik
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Ma fora je v časih in zvezah. Glosa je parodija na to kako SŽ obravnavajo potrebe potnikov pri oblikovanju voznih redov. Potniki čakajo na vlak ob 12:47, del bi jih šel proti Kočevju, del pa v Ljubljano. SŽ ponudijo le en vlak iz Velikih Lašč ob 4:12 z zvezo do Ljubljane v Grosuplju ob 10:56. Drugi del potnikov, ki čaka za smer Kočevje, itak odpade, ker tam SŽ ne organizira potniškega prometa sploh, za LJ pa ponudijo en sam vlak na dan, ki odpelje ob 4:12, čeprav potniki rabijo vlak ob čisto drugi uri, pa še ta edini vlak, ki ga SŽ zagotavljajo, ima tako za nič povezavo, da je treba v Grosuplju na zvezo za LJ čakati več ur, oziroma si bralec lahko razlaga to tudi tako, da zaradi dotrajane proge vožnja od Velikih Lašč do Grosuplja z vlakom traja 6+ ur in je posledično treba manj časa čakati v Grosuplju, se pa zato veliko dlje časa voziš. Posledično v Velikih Laščah na vlak ne vstopi nihče, ker je povezava ali neobstoječa ali pa neuporabna. :twisted:

To je realnost naših železnic. Nizke potovalne hitrosti vlakov, kar še posebej velja za lokalne proge, slabe ali neobstoječe povezave, neuporabni vozni redi za večino ali celo vse prebivalce nekaterih območij države itd. :D
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mateja napisal/-a: Da je Bohinjka le lokalna proga s turističnim potencialom (ki ostaja samo potencial in nič drugega, "ogromno" število neklimatiziranih vlakov za vikend in muzejski vlak, ki ga velikokrat vleče 664 in ne para, pač ne bodo privabili trume turistov), je kriva tudi tvoja logika, ki je enaka logiki SŽ vodstva. Bohinjka je nebodigatreba, vzdržuje se jo minimalno, da se ne podre in da so ljudje srečni, da imajo ob nedeljah vsaj kak vlak, kajne? Očitno bi se morali solidarnostno obnašati do drugih lokalnih prog in predlagati ukinitev prometa za vikend. Najbolje, da nazaj postavijo likovne signale na vse postaje, to bo še bolj privlačno za turiste.
1. Kaj pa naj bo Bohinjka drugega kot lokalna proga? Ni del nobenega koridorja, služi večinoma le lokalnemu prebivalstvu in turizmu. Amen. Največ kar je lahko je lahko obvoz v takem primeru kot je sedaj. Glavna proga ne bo nikoli.
2. Klimatizirani vlaki na Bohinjko ne spadajo. Stokrat je že bila debata o tem, zakaj in kako.
3. Pa reši ti problem muzejca ob požarni ogroženosti... Največ kar se da storiti je, da bi bil obnovljen Kenedi in vlekel namesto 664. Ali pa predelava parne lokomotive na nafto, kar pa je izjemno drago.
4. Eno je vzdrževanje proge, drugo pa uničevanje znamenitosti, kot je predorska reka. To je kot da bi porušili Solkanski most in naredili novega betonskega. Reka nikogar ne bi motila, če bi se nazaj uvedla drezina z Baatom ob previsokem vodostaju
(no ja, morda voznike, ker ne vozi avtovlak). Kot sem napisal: 108 let je že reka v predoru, in vendar promet po Bohinjki teče že vsa ta leta...
5. Nora ideja: vsaki dve uri vlak med vikendi. Koga bo vozil izven sezone? Kot sem napisal: nekatere spremembe v voznem redu bi bile dobrodošle, recimo jutranji vlak proti Novi Gorici (4203 namesto 4201 ob sobotah in nedeljah), ali pa še en nekje sredi popoldneva (recimo da bi 4213 vozil vsak dan), kajti realno gledano je vikendaški vozni red na Bohinjki zelo primeren za dnevne izlete v smeri Gorica - Bled - Gorica, v nasprotno smer pa ne najbolj.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Ja nima smisla s takimi govorit. Kdor ne pozna zgodovine te proge naj ne komentira... :x
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Ravno zaradi takega razmišljanja se pri potniškem prometu v Sloveniji nič ne premakne. Ker ni ustrezne ponudbe, ni potnikov... ker ni potnikov, se še dodatno poslabša frekvenca in je posledično potnikov še manj. Dejstvo je, da mora javni promet nekaj nuditi, da je za potnike uporaben, seveda tudi na lokalnih progah. Po tvoji logiki bi lahko ukinili skoraj vse vlake izven konic na vseh progah, ker vozijo v glavnem vsaj 3/4 prazni. Na drugi strani ob konicah ni dovolj garnitur... Še sam si napisal, da potniški promet na Bohinjki trenutno niti za enodnevne vikend izlete iz smeri Jesenic ni primeren, kaj šele, da bi bil uporaben za dnevne migrante, bog ne daj za večino prebivalstva Slovenije, ki želi od drugod priti na Goriško...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Sem na strani Mateje!
preglednik
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a igor72 »

preglednik napisal/-a:Sem na strani Mateje!
absolutno!!
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a sikos »

igor72 napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Sem na strani Mateje!
absolutno!!
Se pridružujem. Tako več ne gre...
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Uau, spet se je odprla debata ... :mrgreen:

No, tudi jaz se v glavnem strinjam z mnenji @mateje in @trance0. Če se primerjamo z državami, ki imajo zares dobro razvit javni prevoz, smo res del tretjega sveta.

Mogoče malo za razmislek dve malo bolj filozofski iztočnici:

1. Dostikrat slišimo: Če ni potnikov, ni vlakov. To je nekako tako kot vprašanje, kaj je bilo prej: kokoš ali jajce. Torej: če ni vlaka, tudi potnikov ne more biti.

2. Kaj je čas potovanja? Če sem npr. iz Podbrda in želim v Novo Gorico, kjer moram biti npr. ob 10.00, moram na vlak ob 6.59. Potrebujem torej 3 ure mojega časa. Če bi vlak vozil vsako uro, bi lahko najmanj eno uro prihranil. Čas pa je danes sakramensko dragocena stvar. Torej: čas potovanja = čas vožnje + čas čakanja. Nauk: ob slabi frekvenci je hitrost zelo sekundarnega pomena.

Po Retijski železnici, ki vozi po Soški dolini in Baški grapi podobnih zabačenih krajih (vmes je sicer tudi kak turistični biser, ki pa se po vizualni plati težko primerja z Bledom), potniški vlaki vozijo najmanj vsako uro, pa tudi po dva ali trije na uro.

Jaz Bohinjsko progo najraje opredeljujem kot regionalno. Njen mednarodna vloga bo najbrž vedno nekoliko omejena, "lokalno" pa ima mnogokrat res malček slabšalen pomen. Tovorni promet za to progo ni edina rešitev, ampak samo en segment, znotraj katerega se lahko opravljajo določeni prevozi - mislim zlasti na obvoze, prevoze praznine, prevoze lažjih in po možnosti visokotarifnih tovorov (npr. avtomobili) ter večjo uporabo železnice za potrebe lokalnega gospodarstva (Salonit Anhovo, prevozi lesa ...). Če bi želeli Bohinjko urediti kot moderno in stroškovno učinkovito tovorno progo, bi bila to ogromna investicija (kompleten remont, odstranitev vseh kritičnih točk (brežine itd.), daljinsko vodenje prometa, elektrifikacija ...), njena donosnost pa močno vprašljiva, posebno z lokalne perspektive; število delovnih mest bi se na taki progi prej zmanjšalo kot povečalo, s prevozi pa bi služili predvsem tuji logisti.

Menim, da je pravilna usmeritev za Bohinjsko progo regionalna železnica s kvalitetnim servisom potniškega prometa za domače prebivalstvo, intenzivnim trženjem istega potniškega prometa skupaj z nekaterimi posebnimi produkti (muzejski vlak, razni izredni vlaki) skozi turizem, ter zgoraj omenjenimi prevozi določenih tovorov. Kot taka bi bila močno vpeta v lokalno okolje in bi služila interesom prebivalstva in gospodarstva.

Pa še glede bohinjskega predora: da, Marko, predorska reka je res svetovna posebnost in za marsikoga zanimivost, žal pa ta reka močno izpira hribino okrog predora in predstavlja za predor zelo resno ter z vsakim dežjem tudi vedno večjo nevarnost. Sanacija je nujna, ker bo sicer iz leta v leto zahtevnejša in dražja. Po mojem laičnem ugibanju bi bila verjetno najboljša (žal pa najbrž tudi najdražja) rešitev gradnja vzporednega predora za odvod vode.

V sedanji situaciji je vsak vlak na Bohinjki dobrodošel, če ne drugega za to, da gospodu Mesu in vsem ostalim za železnice pristojnim veljakom pri nas pokažemo, da ta proga še obstaja in da je nikakor ne smemo pozabiti, pač pa začeti malo intenzivneje razmišljati o tem, kaj bomo z njo.
Tako počasi se prebujamo ...
(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a (po)potnik »

Nekateri prispevki tu so me tako znervirali, da kar ne morem zaspati. Sem na strani Mateje in podobno mislečih potnikov in železniških uslužbencev, ki razmišljajo pozitivno, čeprav včasih morda preveč sanjaško. Ampak optimizem mora biti, sicer ni napredka.

@TGV Lyria:
1. Bohinjka ni, ni bila in tudi ne bo glavna proga. Dejansko pa tudi ni bila in ne bi smela biti le lokalna proga namenjena sama sebi in lokalnemu prometu. Lokalna proga je lahko N. Gorica-Ajdovščina, ki se nekje konča in dalje ni nič. Bohinjka pa se začne v Sežani, oziroma realno gledano v Divači, kjer ima povezavo tako na povezavo vzhod-zahod kot sever-jug. Obenem ponuja še navezavo na Italijo, čeprav vsaj zaenkrat pustimo Italijane. Oni še vedno gledajo na Koper kot sovražnik Trsta, čeprav so dejanski "sovražniki" Trsta, Kopra, Reke in še koga v bistvu Roterdam, Hamburg in druga pristanišča v Nemčiji, Nizozemski,... Ampak, o tem trenutno ne bi. Vrnimo se k bohinjki, ki torej ima začetek (oziroma konec) v pomembni točki. Druga stran bohinjke se ne konča nekje sredi ničesar, temveč se konča na Jesenicah. Te pa imajo povezavo z Avstrijo (in dalje Nemčijo) kot tudi s centralno Slovenijo (za tovor z bohinjke manj pomemben). Torej glede na končni in začetni točki proge ne moremo trditi, da gre za lokalno progo (kot lahko trdimo za proge v Kočevju, Gornji Radgoni, Ajdovščini, Lendavi).
Temveč gre za regionalno progo, ki predstavlja pomembno pomoč (pomoč, ne konkurenco!!!) progi (Koper-) Divača-Ljubljana-Jesenice. Predvsem, ker gre za krajšo varianto, ki lahko pomeni olajšanje prometa Ljubljani, pomembno rezervo glavni progi ter vir razvoja manj razvitega območja. Seveda bi vsaj kratkoročno morali uporabljati progo za lažje tovore. Recimo za dovažanje praznih vagonov v Koper ter prevoz lažjih tovorov v zahodno Avstrijo in južno Nemčijo (Bavarsko).

2. Klimatizirani vagoni predstavljajo osnovo modernega potniškega prometa ter morajo priti tudi na bohinjko in preostale slovenske proge. Pri tem ne sme slaba izvedba predelave fiatov predstavljati neumnih zadržkov, temveč je potrebno najti boljše rešitve. Ne pa se otepati problema kot nerešljivega oziroma kot neobstoječega. Kar se tiče turistov in fotografiranja, naj se jim najde drugo rešitev (razgledni vagon, možnost fotografiranja skozi zaprta čista okna,... Karkoli).

3. Muzejski vlak in požarna varnost je rešljiva tudi na drug način. Recimo s spremembo predpisov in boljšim vzdrževanjem okolice proge (požarni pasovi), recimo tudi s sodelovanjem z okoliškimi prebivalci (recimo paša ovc/koz ob progi, najem lokalnih upokojencev za košnjo trave,...). Če so 100 let nazaj vozili sami parni vlaki po tej progi, pa ni gorela cela primorska. Pa so tudi takrat bile suše. Res pa je, da je potrebno spremeniti/odpraviti butaste birokratske predpise, kar je v Sloveniji najtežje. Ampak...
Obnova starih dizelk za vleko muzejskega vlaka je za večino potencialnih uporabnikov nezanimiva. Konec koncev večina ljubiteljev parne vleke ne pozna razliko med kenedijem in reganom in je zanje vse isto. Zanje šteje le črna barva, okrogel sprednji del lokomotive, dim in alkohol.

4. Predorska reka ni nobena znamenitost, temveč le navadna nadloga, ki uničuje železnico. Me zanima ali bi ti osebno doma pustil luknjo v strehi, da bi imel ob deževju slap v dnevni sobi? Sigurno bi postal znamenitost, ki bi jo hodili gledati vsi od blizu in daleč. Ko pa bi ti dež uničil hišo, bi se ti vsi le smejali, kako si bil tako neumen in si pustil uničiti hišo. Isto je pri železnici.
Res pa je, da se tu ne bi dalo učinkovito odpraviti problema, delno pa bi se stvar dalo sanirati. Bodisi z deli na vrhu hriba, bodisi z gradnjo vzporednega odvodnjalnega rova. Ali pa večjega rova pod tiri.
Drezina z baatom je neumnost, sicer boljše kot nič ob visoki vodi, toda le občasno. Cilj bi moral biti, da je predor zaprt največ 2 dni na 5 let zaradi vode.
Kar se tiče avtovlaka-sedanje skorpucalo, ki vozi ko se mu zljubi, je potrebno ali ukiniti ali posodobiti. Posodobiti na način, da se uvede moderne vagone za hitro vkrcanje vozil, moderen vagon za prevoz potnikov ter push-pull sistem vleke. Ter seveda bolj pogoste vožnje med Podbrdom in B.Bistrico. Ter fiksne urnike v vsakem vremenu. Če tega SŽ ali kdo drug ni sposoben, je bolje vse ukiniti. Konec koncev bi sedaj, ko je prelaz zasnežen in pot čez nevarna/neuporabna/zaprta, takšen avtovlak domačinom bolj koristil kot v lepem vremenu. Ampak ko je slabo in bi bil najbolj uporaben, vlak ne vozi. Sicer razumem, da je reagan sedaj bolj koristen za prevoz tovora iz Kopra kot prevoz tistih 3 avtov, toda za uspeh avtovlaka je potrebno:
a. zanesljivost
b. hitrost
c. cena
Sicer nima smisla imeti tega vlaka. Kdo bi zaupal prevozu, na katerega se ne moreš zanesti, ko ga najbolj rabiš? Jaz že ne.

5. Glede zadnje točke se še najbolj strinjam s teboj. Vlak vsake 2 ure med vikendi res ni potreben, enako tudi ne med delavniki vsako uro. Med vikendi je potreben le dovolj zgoden vlak za izlet ali 2 (ter seveda ne prezgoden). Recimo odhod ob 8. in 9. iz izhodišča, nato en zgodaj popoldanski (recimo ob 1h), en zgodaj večerni (ob 5.) ter en večerni (ob 9h). Seveda bi morali biti ti vlaki parni, torej en iz Jesenic in en iz Gorice. Oziroma še bolje iz Sežane/Divače, da omogoča povezavo proti obali (recimo vsaj poleti).
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Čišo:
Dostikrat slišimo: Če ni potnikov, ni vlakov. To je nekako tako kot vprašanje, kaj je bilo prej: kokoš ali jajce. Torej: če ni vlaka, tudi potnikov ne more biti.
Samo malo bom dopolnil tvoje pisanje. Če ni ob progi zadostnega števila prebivalstva in s tem lokalnih potnikov, dnevnih migrantov in turističnega potenciala, ki generira občasne potnike, ni potnikov (dnevne migracije turizem) in posledično ni vlakov. Kar se tiče lokalnih potnikov je stvar jasna,
B. Bistrica 1774
Podbrdo ima 752 prebivalcev
Grahovo 153
Most na Soči 434.
Dalje ne bom našteval....., razen bistrice je v vsakem od gornjih krajev prebivalcev za eno večjo večstanovanjsko hišo v mestu. Iz te moke (prebivalcev) ne bo večjega promet dnevnih migrantov, torej ostane samo še turizem. Iz smeri NG je proga dokaj obljudena do BB ali Bleda, iz severne strabni pa nekoliko manj, deloma zaradi vožnje okoli riti (Je) v žep, je pa poleti dokaj turistov iz Bleda.
Torej ni realno pričakovati nekega silnega porasta prometa, posledično govoriti o taktnem prometu na 1(2) h ni najbolj modro. Bi se pa dalo še marsikaj storiti glede voznih redov, zlasti klede zvez iz jeseniške strani.

Vsem sanjačem o predorski reki kot znamenitosti pa je lepo lepo odgovoril s priliko o znameniti luknji v strehi (po)potnik in še o čem drugem.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Pa naj bo regionalna proga. Saj mislil sem isto, no mogoče sem se narobe izrazil.
Točno to, kar je @Ljubitelj sedaj napisal, sem nameraval tudi sam. Ob Bohinjski progi prebivalstva za taktni promet na 2 uri ob vikendih preprosto ni dovolj. Med tednom ja, ampak ob vikendih bi vse skupaj vozilo precej prazno. Zato je bistveno, da se za vikend pokrijejo tiste najpomembnejše ure, tako v eno kot v drugo smer. Lahko bi kar s številkami povedal, kateri vlaki naj vozijo za vikend, ampak se mi trenutno ne da :mrgreen:
In ne, Retijske železnice ne vozijo po tako "zabačenih" krajih. Tam so mesta kot so Davos, St. Moritz, Chur, ki imajo skupaj prebivalcev... kar precej. Tukaj pa je @Ljubitelj predstavil konkretne številke, ki so nikakve...
Klimatizirani vagoni... zakaj pa se na že omenjenih Retijskih železnicah, pa v Avstriji, Nemčiji, Švici, Franciji, na Madžarskem, Češkem itd. v lokalnem prometu še vedno preživi brez njih? Pa ne govorim kar tja v en dan, s takšnimi vlaki sem se vozil.
Problem potniških vlakov na Bohinjki sploh ni klima naprava, ampak premalo prostora za kolesarje, in to je stvar ki jo bi morali najprej rešiti. Če se ne motim, je @Čišo že dal konkreten predlog za rešitev tega vprašanja, in sicer nakup "starih" avstrijskih vagonov vrste Schlieren. Poleg njih bi se lahko vpreglo kolesarski vagon - problem rešen. Pa še Regan bi vlekel vse skupaj - hrčki navdušeni, sploh glede na to, da imajo "Schliereni" velika okna, ki se odpirajo v celoti.
S predorsko reko ok... ampak zakaj vseh 108 let do zdaj ni motila nikogar? Če bi bila res tako moteča, bi jo sanirali že Avstrijci/Italijani/Jugoslavija.
Odgovori