Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 21.10.2015, 11:44

A gor (v Avstriji namreč, op. L) tudi namesto vlakov dajejo avtobuse


Tudi, recimo Graz-Celovec vozi avtobus.

A vi ne razumete zivim v tistih krajih v Grapi in ljudje ce nebi bilo vlakov nebi mogli nikamor. Je pa toliko malo potnikov ker je vozni red zanič. Ko bojo naredili boljši vozni red se bojo ljudje začeli voziti z vlaki.


Če ni ljudi, tudi lokalnih potnikov ne more biti, pa vozni red gor ali dol. Saj trdiš istočasno, da se brez vlaka ne da nikamor. Potemtakem lahko sklepam:
1) lokalci čepite samo doma,
2) ni potnikov, ker ni dovolj prebivalcev
3) uporabljajo drugačen prevoz.

Kar se pa tiče zaprtja bohinjke, jaz o tem ne vem nič. Jaz samo vem to, da SŽ kupujejo avtobusnega prevoznika, ki bi naj z avtobusi nadomestil predrage lokalne vlake. Vsaj tako trdi modro vodstvo. Iz izjav modrega vodstva tudi ni jasno, kateri vlaki bi to naj bili. Vi se pa le usajajte, mogoče bo kaj pomagalo pri zdravju, da ne boste dobili čira na želodcu.

LPL
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Timy » 21.10.2015, 11:49

Žal drži, kar pravi Ljubitelj v točkah od ena do tri. Zato je tudi rezultat 1 + 2 + 3 = 0
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3543
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 21.10.2015, 13:44

Pa saj obstajajo turisti. Aja, če prepovedo vse, kar na Vrbskem jezeru velja za nekaj čisto normalnega, potem je pač tako kot je.

MMG: v Kärntenland-u obstaja fkk plaža, če kdo ne ve. :D Tako, da očitno biznis je, ampak večina razmišlja zastarelo, da bodo turisti gledali samo naravo.
jakaklec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 280
Pridružen: 03.02.2008, 18:00
Kraj: Tolmin

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a jakaklec » 21.10.2015, 18:49

Par besed o današnjem posvetu...

...udeležilo se ga je kar lepo število ljudi, tako novinarjev, kot tudi čisto navadnih prebivalcev ob Bohinjski železnici. Govora je bilo o primerih dobre prakse iz tujiine (proga Meran - Mals in dva primera iz Avstrije) o revitalizaciji prog in o popolnem uspehu z vsakoletnim povečevanjem števila potnikov, o kolesarski problematiki (prostor za kolesa na vlakih), podanih je bilo nekaj predlogov, kako na enostaven način rešiti problematiko koles na vlakih (z odstranitvijo sedežev v enem delu vlaka serije 813) ter o ponovni uvedbi vlaka Soča ali po novem IREX (InterRegio Express) od NG do LJ.

Sledila je okrogla miza s komentarji povabljenih udeležencev, tako predstavnika SŽ-Potniški promet, Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo, Ministrstva za infrastrukturo, župana občine Tolmin, predstavnika Avriga in Alpetoura... Bolj ali manj je bilo iz komentarjev razvidno, da strategije o upravljanju Bohinjske proge ni (Nekaterim se je zdelo, da so vozni redi avtobusov dobro usklajeni z vlakom, drugi pa da polovica vlakov, ki pripeljejo na ž.p. Most na Soči, nimajo povezave naprej z avtobusom), še manj bilokakšnega načrta o vzdrževanju ali nadgradnji. Bili so komentarji kot: ''Bohinjska železnica je bila zgrajena v drugem času, kjer je služila prevozu tovora iz Trsta na sever, danes je drugače.'', na vprašanje, zakaj po 15 letih delovanja na ž.p. Most na Soči ni kretnice, ki bi skrajšala oz. olajšala uvoz in izvoz avtovlaka na sedanji slepi tir, je bil odgovor: ''SŽ-potniški promet ni lastnik infrastrukture''. Mislim, da so komentarji odveč. Sedaj sem povzel samo dve največji cvetki... vseeno pa zadeva ni bila slaba. Vsi so se strinjali, da je dobro da se je posvet zgodil in da pozdravljajo tako inciativo. Predstavnik SŽ-potniški promet je poudaril, da SŽ ne vedo, kdaj bi bilo bolje npr. da vlak odpelje iz NG, ter pozval lokalne oblasti (občine), da dajo pobudo za spremembo vozega reda, saj le oni vedo kaj je najbolj primerno za njihove občane...

K komentarjem posveta so bili povabljeni tudi udeleženci posveta, kjer je bilo kar nekaj dobrih in zanimivih predlogov. Najbolj se mi je utrnil ta, da bi se vlak Citadela iz Budimpešte do LJ podaljšal do Nove Gorice. Predstavnik SŽ-potniški promet je idejo to začuda pozdravil, ter rekel, da bo zadevo preučil. Pa tudi ideje o avtobusnem prevozu ŽP Most na Soči - ŽP Čedad, o hitrem že omenjenem ''hitrem'' vlaku NG - LJ IREX, ki nebi ustavljal na vseh postajah, temveč samo najbolj pomembnih, itd.

Na koncu je bil sprejet memorandum o Bohinjski progi, kjer če povzamem na kratko, gre za opredelitev pomena Bohinjske proge ter o par točkah (ciljev), kjer je najbolj viden ta, da se predstavnika občine Tolmin in Bohinj sestaneta na to temo na SŽ še pred koncem novembra 2015. Ostalim županom ob Bohinjski progi bo ta memorantum tudi poslan, s predlogom, da kontakt med SŽ in regiji ob Bohinjski progi prevzameta občini Tolmin in Bohinj v imenu in interesu vseh občin.

Verjetno je bil še kdo s foruma na tem posvetu, komentarji in popravki zaželeni, lahko se bo pa čez kakšen dan tudi kaj kje dalo prebrati.

Slika
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Timy » 21.10.2015, 20:16

Dobro je, da se še najde kdo, ki poskuša progo oživiti in ji dati vsebino, ne pa zgolj preštevati vse manjše število potnikov in posledično ukinjati vlake in postaje. Vsekakor je bilo podanih nekaj dobrih idej, bojim pa se, da bo spet šepalo pri realizaciji. Že sedaj bi lahko storili več, če bi bili nekoliko bolj fleksibilni, če bi bolj dejavno spremljali in predvidevali prometne konice ob lepih vikendih ali napovedanih prireditvah in zagotovili dovolj prostora na vlakih takrat ko je interes za prevoz.
Prepričan sem, da SŽ rabi informacije in pobude s terena, zato je vsako tako srečanje dobrodošlo.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 634
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a trocken » 21.10.2015, 20:32

Tisto idejo o Citadeli sem dal jaz, vendar se opravičujem Ljubitelju, čisto sem pozabil na njegov ljubljanski ego, kam hudiča tak vlak naprej v tiste zarukane hribe.... :D
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Čišo » 21.10.2015, 20:38

@jakaklec, hvala za poročilo s posveta, si kar dobro povzel!

Pa še prispevek na TVSLO:

http://4d.rtvslo.si/arhiv/prispevki-in-izjave-slovenska-kronika/174366586

Glede na vse dosedanje izkušnje lahko pričakujemo, da se ne bo veliko zgodilo. Ampak če bomo na "naši" strani spremljali uresničevanje točk danes sprejetega memoranduma, in po letu dni ugotovili, da premikov na bolje ni, bo tudi to imelo zelo velik pomen ...

Pomemben izplen današnjega posveta je tudi priznanje odgovornih, da nimajo nobene vizije glede razvoja Bohinjske proge kakor tudi glede razvoja regionalnih železnic nasploh. "Ko bodo aktivnosti na glavnem križu zaključene", smo lahko slišali ...
Tako počasi se prebujamo ...
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Timy » 21.10.2015, 22:34

trocken napisal/-a:Tisto idejo o Citadeli sem dal jaz, vendar se opravičujem Ljubitelju, čisto sem pozabil na njegov ljubljanski ego, kam hudiča tak vlak naprej v tiste zarukane hribe.... :D


Ideja je odlična!!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.10.2015, 6:45

In tresla se je gora, rodila se je pa miš. O zainteresiranosti vseh za bohinjko največ pove tole:

Bili so komentarji kot: ''Bohinjska železnica je bila zgrajena v drugem času, kjer je služila prevozu tovora iz Trsta na sever, danes je drugače.'', na vprašanje, zakaj po 15 letih delovanja na ž.p. Most na Soči ni kretnice, ki bi skrajšala oz. olajšala uvoz in izvoz avtovlaka na sedanji slepi tir, je bil odgovor: ''SŽ-potniški promet ni lastnik infrastrukture''.


Lastniki in upravljalci so totalno nezainetersirani za obratovanje. Deloma je to posledica 50% državnih subvencij v potniški promet, ko se ti veliko bolj fehtat za državni denar, kot loviti potnike z izboljševanjem konkurenčnosti na trgu. Ko te pa država izdatno dokapitalizira s 115 M€ pa se ti takoj porodi ideja o nakupu avtobusnega prevoznika in ne pomladitvi zgodovinsko starega voznega parka, kakršnega izven vzhodne Evrope ne vidiš več.

Ideje o podaljšani Citadeli etc. pa se verjetno kaj dosti ne tičejo tistega dela bohinjke, o kateri bi menda naj tekla razprava. Del od NG do Sežane kar lepo živi od tovornega prometa in je bolj vprašanje, zakaj se ponovno ne obudi povezava preko Krepelj proti Trstu. Seveda bi to takoj pomenilo remont celotne trase na višjo kategorijo. Pa s tem ne mislim kategorije D, treba je misliti višje!

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.10.2015, 7:01

Kako pomembna je Bohinjka v očeh upravljalca JŽI pa tole obvestilo s spletne strani SŽ:

Zaradi vzdrževalnih del, bo 21., 22., 23. in 24. oktobra, med postajama Most na Soči in Anhovo, organiziran nadomestni avtobusni prevoz.

Avtobusi bodo 21., 22. in 23. oktobra, vozili namesto vlakov št. 4211 in 4205, ki iz Mosta na Soči odpeljeta ob 9.37 in 12.26, ter namesto vlaka št.4210, ki iz Anhovega odpelje ob 11.36; ter 24. oktobra namesto vlakov št: 4290 in 4205, ki z Mosta na Soči odpeljeta ob 9.34 in ob 12.26, ter namesto vlaka št: 4294, ki s postaje v Anhovem odpelje ob 11.36;

....


in takoj za njim tole obvestilo

Jesenice - Nova Gorica - Sežana Nadomestni prevoz: Most na Soči - Anhovo (21. - 24. oktober) 21.10.2015-24.10.2015 Zapri
Zaradi vzdrževalnih del na progi, bodo med 21. in 24. oktobrom, med postajama Most na Soči in Anhovo, vozili nadomestni avtobusi.


Nadometni avtobusi bodo 21., 22., in 23. oktobra vozli namesto vlaka št: 4211, ki odpelje iz Mosta na Soči ob 9.34; ter namesto vlaka št: 4210, ki odpeljeta iz Anhovega ob 11.36; 24. oktobra namesto vlakov št: 4290 in 4294, ki z Mosta na Soči oziroma Anhovega, odpeljeta ob 9.34 in ob 11.36; ter 21., 22., 23. in 24. oktobra namesto vlaka št: 4205, ki z Mosta na Soči odpelje ob 12.26;

.......


Jaz teh dveh obvestil ne razumem in se odpovedujem nameravani jutrišnji vožnji z vlakom.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1917
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.10.2015, 7:59

V izogib kasnejšim strelom v prazno, kakršen je bil sedaj Ljubiteljev, naj povem, da je ideja podaljšati Citadello do Nove Gorice preko Jesenic, ne preko Sežane.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.10.2015, 9:03

Zadnjič, ko sem se s Citadelo v septembru pripeljal v Ljubljano, je imela vozno redni prihod okoli 21:30, povsem neuporabno za zvezo z NG. Ali se sploh ve, kakšen bo nov vozni red, ali bo sploh še vozila? V prihajajočem mednarodnem voznem redu direktne povezave z Budimpešto po novem namreč NI. Toliko v vednost preden sanjarite 100 na uro.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1917
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.10.2015, 9:14

Ljubitelj napisal/-a:Zadnjič, ko sem se s Citadelo v septembru pripeljal v Ljubljano, je imela vozno redni prihod okoli 21:30,
LPL


21.30 odhod LJ, 22.20 prihod JES, 10 minut za menjavo mašine in obračanje, okrog 22.30 odhod JES, zaradi manj postankov kmalu po polnoči v NG. Take pozne povezave si mnogi želimo, zadnji vlak iz LJ za Baško grapo sedaj odpelje ob 17.50...

Ljubitelj napisal/-a: V prihajajočem mednarodnem voznem redu direktne povezave z Budimpešto po novem namreč NI. Toliko v vednost preden sanjarite 100 na uro.
LPL


Kdaj pa je bil ob tem času že objavljen novi vozni red?
Če bi bilo že znano, da Citadelle ne bo, bi včeraj predstavnik SŽja gladko zavrnil predlog. Pa ga ni. Namesto tega se mu je stvar zdela kvečjemu zelo zanimiva.
Uporabniški avatar
OBB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 283
Pridružen: 10.02.2014, 20:30
Kraj: Podbrdo

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a OBB » 22.10.2015, 9:58

Meni je ta ideja o podanjšanju MV vlaka zelo zanimiva. Ali pa kaki RG vlak iz Maribora preko sežane v novo gorico. Na bohinjki pa bi bilo najboljše da ustavi na bledu, bistrici, podbrdu, mostu in novi gorici. Mislim da bi to za turiste bilo super, pa tudi dobili bi novo dopoldansko povezavo z ljubljano.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.10.2015, 11:30

Madona, bi se drlo potnikov ob polnoči. Dajte se že enkrat vprašat, zakaj potniški vlaki (in tudi avtobusi) ponoči v glavnem ne vozijo, potem si pa naredite logični zaključek. Drugače je škoda časa za debate s sanjači.

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 25 gostov