Bohinjska Proga
Re: Bohinjska Proga
Glede na dolžine medpostajnih odsekov je optimalna izgradnja novih nezasedenih postaj na naslednjih lokacijah:
- med postajama Nova Gorica in Anhovo, v km 82,8 oziroma na lokaciji sedanjega nezasedenega postajališča Šmaver;
- med postajama Anhovo in Most na Soči, v km 64,2 oziroma na lokaciji sedanjega nezasedenega postajališča Avče;
- med postajama Grahovo in Podbrdo, v km 40,4 oziroma na lokaciji sedanjega nezasedenega postajališča Hudajužna;
- med postajama Bohinjska Bistrica in Bled Jezero, v km 19,0 oziroma na lokaciji proge v bližini naselja Mokri Log.
- med postajama Nova Gorica in Anhovo, v km 82,8 oziroma na lokaciji sedanjega nezasedenega postajališča Šmaver;
- med postajama Anhovo in Most na Soči, v km 64,2 oziroma na lokaciji sedanjega nezasedenega postajališča Avče;
- med postajama Grahovo in Podbrdo, v km 40,4 oziroma na lokaciji sedanjega nezasedenega postajališča Hudajužna;
- med postajama Bohinjska Bistrica in Bled Jezero, v km 19,0 oziroma na lokaciji proge v bližini naselja Mokri Log.
Re: Bohinjska Proga
Koliko filozofiranja ob tem, da je na progi cel kup nekdanjh postaj z zgrajenim spodnjim ustrojem in bi bilo potrebno postaviti samo dve ”avtomatski” kretnici in kakih 500m tira ali pa tudi manj, če bi se računalo samo na potniške vlake. Filozofi pa kar nova izogibališča z vsemi zemeljskimi deli. Bodite no realni.......
LPL
LPL
Re: Bohinjska Proga
...drugi tir v bohinjskem predoru so odstranili leta 1938.....zaradi boljšega odvajanja vode...ker od same dograditve Bohinjke nihče več ni vzdrževal kamnitih korit,projektiranih in zgrajenih zato, da so po pobočjih Koble odvajale površinsko vodo stran od predorske cevi, da ni silila v predor... ....ker je po WW1 bohinjski predor delila državna meja.... in je bilo takratnim oblastnikom eno figo mar...
...cca 5-6 kilometrska razdalja pa je zagotavljala približno enak vozni čas med postajami (in posledično enako prepustnost proge, brez kritičnih odsekov).....in ker je bil npr. Avče - Most na Soči ravninski odsek, je bila tam hitrost vlakov večja in so si lahko to privoščili...
...cca 5-6 kilometrska razdalja pa je zagotavljala približno enak vozni čas med postajami (in posledično enako prepustnost proge, brez kritičnih odsekov).....in ker je bil npr. Avče - Most na Soči ravninski odsek, je bila tam hitrost vlakov večja in so si lahko to privoščili...
Re: Bohinjska Proga
Haha, rezime zadnjih nekaj postov: toplo vodo smo že zdavnaj odkrili! Ampak vem da radi meljete
Se moram pa še malo na zelenčka navezat, čeprav se mi zdi, da sva precej istih misli ...
Ob tem še ena čisto moja osebna ideja (morda sem jo tule že kdaj razkril ..?): Postajo Most na Soči bi morali urediti kot živi muzej - ohraniti v delujočem stanju vse likovne signale, postavljalno napravo itd. Notranjost postajnega poslopja bi se dalo urediti tako, da bi bil prehod s cestne strani na peron skozi sedanjo pisarno šefa postaje, prometni urad s postavljalno napravo pa bi bil viden skozi veliko stekleno steno. Prostore za osebje bi uredili v sedanji čakalnici. Na postaji je precej prometa (križanja vlakov, premik), zato bo tudi v prihodnje najbrž na njej treba ohraniti del prometnega osebja. Stare SV naprave bi bilo potrebno le diskretno nadgraditi s sodobnimi varnostnimi sistemi (ASN itd.), kar bi seveda pomenilo izjemo v predpisih, ampak pač - glejte malo stara prometna navodila, je bilo izjem ko trave, pa je prav tako vse teklo!
Sicer je Most na Soči baje prvi na vrsti za modernizacijo SV naprav, tako da bom s to mojo idejo za marsikoga izpadel nori zaviralec napredka. Ampak po mojem mnenju bi bila najbolj nujna modernizacija postaje Grahovo, kjer je strošek osebja glede na količino prometa bistveno višji, pa še potni prehod na vzhodni strani postaje je kritična točka, ki kliče po čimprejšnji ureditvi.
No, zdaj pa meljite (in me zmeljite) naprej
Se moram pa še malo na zelenčka navezat, čeprav se mi zdi, da sva precej istih misli ...
Dolgoročna, celokupna vizija Bohinjske proge bi morala vsebovati tako vse infrastrukturne in tehnološke izboljšave kakor tudi celovito in intenzivno trženje, pri obojem pa je treba nujno in zelo pozorno upoštevati kulturno dediščino proge! Torej nobenih rušenj, pač pa dosledna in strokovna obnova pod spomeniškovarstvenimi pogoji, funkcionalnost objektov pa je treba prilagoditi modernim zahtevam.zelencek napisal/-a:Seveda, ampak po pameti. Mislim, da se pri modernizaciji ponekod dela neumnosti, ko se postavlja "moderne" postajne zgradbe in se ruši stare, ki jim sicer ni nič manjkalo (primer Murska Sobota). Pa nimam nič proti modernemu, ampak železniške postaje med Bledom in Sežano so neke vrste kulturna dediščina, ki pripomore k lepoti pokrajine. Kar je nujno je, da se spravi v red notranjost - čakalnica, prometni urad,... -Čišo napisal/-a:]
Govora je bilo o izogibališčih v prometnem smislu (po sedanjem grafikonu je kakšna "telovadba" skoraj nemogoča), za potnike pa seveda potrebujemo še vse kaj drugega. Vse postaje in postajališča bi morali estestko in funkcionalno prenoviti ter nanje umestiti dejavnosti, ki ohranjajo stavbo živo ter poleg vsega ostalega nudijo tudi storitve za potnike (prodajo vozovnic, informiranje, izposojo koles ...).
in da se doda še avtomate za vozovnice in informacije,
VARNO parkirišče za kolesa + izposoja
zemljevidi, vozni redi, turistični prospekti,
pot do perona pod streho,
na večjih postajah pa še gostinska ponudba ali trgovina
in še kaj...
Ne vem tudi, koliko imate na vašem koncu uporabnikov postaje, ki nimajo namena potovati z vlakom. Taki na postajah nimajo kaj delat .
Ob tem še ena čisto moja osebna ideja (morda sem jo tule že kdaj razkril ..?): Postajo Most na Soči bi morali urediti kot živi muzej - ohraniti v delujočem stanju vse likovne signale, postavljalno napravo itd. Notranjost postajnega poslopja bi se dalo urediti tako, da bi bil prehod s cestne strani na peron skozi sedanjo pisarno šefa postaje, prometni urad s postavljalno napravo pa bi bil viden skozi veliko stekleno steno. Prostore za osebje bi uredili v sedanji čakalnici. Na postaji je precej prometa (križanja vlakov, premik), zato bo tudi v prihodnje najbrž na njej treba ohraniti del prometnega osebja. Stare SV naprave bi bilo potrebno le diskretno nadgraditi s sodobnimi varnostnimi sistemi (ASN itd.), kar bi seveda pomenilo izjemo v predpisih, ampak pač - glejte malo stara prometna navodila, je bilo izjem ko trave, pa je prav tako vse teklo!
Sicer je Most na Soči baje prvi na vrsti za modernizacijo SV naprav, tako da bom s to mojo idejo za marsikoga izpadel nori zaviralec napredka. Ampak po mojem mnenju bi bila najbolj nujna modernizacija postaje Grahovo, kjer je strošek osebja glede na količino prometa bistveno višji, pa še potni prehod na vzhodni strani postaje je kritična točka, ki kliče po čimprejšnji ureditvi.
No, zdaj pa meljite (in me zmeljite) naprej
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Bohinjska Proga
Mogoče pa bi na Grahovo prenesli tisto okretnico iz Nove Gorice in iz obračanja lokomotive med vožnjo muzejskega vlaka naredili dogodek za potnike Prostora je dovolj, potreba po osvežitvi turističnega produkta, ki ga predstavlja muzejski vlak pa tudi. Nora, pa ne preveč fantazijska ideja.
Re: Bohinjska Proga
Ne ne, šajbe pa goricjani ne damo! Jaz sem res tolko nor, da verjamem, da se bo nekoč kar tam na svojem mestu spet vrtela!
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Bohinjska Proga
Pa kdaj so na ŽP Nova Gorica s prvega tira odstranili "blokado"?
Sem gledal prej na facebooku v skupini Bohinjska proga en videoposnetek pred dnevi narejen, ko je Regan z praznimi vagoni za avtomobile kar šibal mimo
Sem gledal prej na facebooku v skupini Bohinjska proga en videoposnetek pred dnevi narejen, ko je Regan z praznimi vagoni za avtomobile kar šibal mimo
Re: Bohinjska Proga
A ni bila "blokada" na tiru 2?gorican napisal/-a:Pa kdaj so na ŽP Nova Gorica s prvega tira odstranili "blokado"?
Sem gledal prej na facebooku v skupini Bohinjska proga en videoposnetek pred dnevi narejen, ko je Regan z praznimi vagoni za avtomobile kar šibal mimo
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Bohinjska Proga
Jaz sem jo imel v spominu, da je bila na prvem
Je pa res, da od takrat že precej let nisem stal na peronu novogoriške postaje
Je pa res, da od takrat že precej let nisem stal na peronu novogoriške postaje
Re: Bohinjska Proga
Blokada je bila na tiru 2. Sedaj je ni več, razlog pa nevem kaj saj je boljše da je tir brez blokade.
Re: Bohinjska Proga
Proga skozi Bohinjski predor je bila grajena kot dvotirna in se je kot taka tudi uporabljala.preglednik napisal/-a:Mislim, da je bila proga skozi Bohinjski tunel zmeraj enotirna (voda). Razdalje med postajami so bile tudi večje npr. Avče - Most na Soči 8 km. Postaj pa je bilo ravno toliko kot danes z izjemo Soteske in Šmavra. Res pa je bilo veliko postaj spremenjenih v postajališča, tista, ki so ostala pa so samo delno zasedena.
Število postaj je bilo enako kot danes postajališč . Edina postajališča (enotirna) na progi so bila Kočna, Podhom, Nomenj, Solkan, Šempeter, Okroglica (ali je sploh obstajala takrat?), Dornberk, Steske, Kopriva, Kreplje. Vse ostale postaje (sedaj postajališča) so imele vsaj 2 tira in bile grajene kot izogibališča (na primer Podmelec, Avče, Š(ent)maver...).
Re: Bohinjska Proga
V času kkStB sta bili med Jesenicami in Trstom samo dve postajališči: Podhom in Šempeter pri Gorici. Ostalo so bile postaje z več tiri, edino izključno za prometne potrebe namenjeno izogibališče ("Betriebsausweiche") je bil Šmaver. Postajališča Kočna, Solkan, Okroglica, Dornberk, Steske, Kopriva ter postaji Anhovo in Kreplje so bili zgrajeni kasneje. Kaj več in bolj podrobno pa v literaturi, ki je o Bohinjski progi res ne manjka!TGV Lyria napisal/-a:Proga skozi Bohinjski predor je bila grajena kot dvotirna in se je kot taka tudi uporabljala.preglednik napisal/-a:Mislim, da je bila proga skozi Bohinjski tunel zmeraj enotirna (voda). Razdalje med postajami so bile tudi večje npr. Avče - Most na Soči 8 km. Postaj pa je bilo ravno toliko kot danes z izjemo Soteske in Šmavra. Res pa je bilo veliko postaj spremenjenih v postajališča, tista, ki so ostala pa so samo delno zasedena.
Število postaj je bilo enako kot danes postajališč . Edina postajališča (enotirna) na progi so bila Kočna, Podhom, Nomenj, Solkan, Šempeter, Okroglica (ali je sploh obstajala takrat?), Dornberk, Steske, Kopriva, Kreplje. Vse ostale postaje (sedaj postajališča) so imele vsaj 2 tira in bile grajene kot izogibališča (na primer Podmelec, Avče, Š(ent)maver...).
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Bohinjska Proga
Na spletni strani Slovenskih železnic je že objavljen vozni red avtovlaka, ki bo poleti vozil tudi iz oz. v Novo Gorico. Čakamo še na odločitev o voznih cenah. V teh dneh pričakujemo še odločitev (upamo da pozitivno) o uvedbi sezonskih vikend vlakov med Novo Gorico in Sežano.
http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... i/avtovlak
http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... i/avtovlak
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Bohinjska Proga
Železniško progo Nova Gorica - Jesenice je Lonely Planet uvrstil na lestvico deset najlepših manj poznanih, a vsekakor dih jemajočih potovanj z vlakom, ki jih ne gre izpustiti.
https://www.lonelyplanet.com/travel-tip ... r-heard-of
https://www.lonelyplanet.com/travel-tip ... r-heard-of
Re: Bohinjska Proga
Kdaj pa naj bi začel vozit direktni vlak NG-LJ-NG? In kakšna bo njegova sestava (pulmani, kanarcka, fiati...)Čišo napisal/-a:Na spletni strani Slovenskih železnic je že objavljen vozni red avtovlaka, ki bo poleti vozil tudi iz oz. v Novo Gorico. Čakamo še na odločitev o voznih cenah. V teh dneh pričakujemo še odločitev (upamo da pozitivno) o uvedbi sezonskih vikend vlakov med Novo Gorico in Sežano.
http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... i/avtovlak