Bohinjska Proga
Re: Bohinjska Proga
Vej notri ni, je samo droben peščen sediment. Mešaš situacijo v tunelu in sistemom za odvodnjavanje na gori nad tunelom, ki pa že zelo dolgo ni vzdrževan. Črpalka bi bila po tvoje neobčutljiva za pesek? Cev z nagibom po kateri teče voda in mogoče malo peska, bi se sčistila takoj ko bi bil pretok vode malo večji.
LP Andraž
Re: Bohinjska Proga
Pa si predstavljate o kakšni cevi se tukaj govori? Trenutno voda iz predora teče po enem kanalu preseka približno 60x60 cm (originalni po sredi tunela med obema tiroma). Nadalje po kanalu preseka približno 100x50 cm (na desni strani tunela namesto desnega tira) - ta je na nekaj mestih deformiran in deloma zamašen. In po strugi širine cca 2 metra in višine preko enega metra kadar voda sega do GRT. Preden kdo začne nakladati o sifonskem vleku: ko voda teče, ob stenah nanjo deluje trenje. Če gre za odprto korito (strugo), potem trenja na gladini ni ... in je pretočnost recimo po strugi s presekom 2 m2 višja, kot je pretočnost po zaprti cevi z enakim presekom. Kar pomeni, da bi potrebovali cev preseka vsaj kakšne 3 m2 ... matematika pravi, da je to cev s premerom 2 metra ...
Pa še o efektu sifona: kolikšen je padec v tunelu, 2%? Še malo manj če se ne motim. To je minimalni padec, ki ga smejo vodovodarji narediti pri odtočnih ceveh, da se gošča ne nalaga (preveč) in cevi ne zamašijo. Sifonski efekt se pojavi pri precej višjih padcih. Da bi sifonski efekt kompenziral velik presek, bi moral biti padec cevi (po moji oceni) vsaj 20%.
Pa še o efektu sifona: kolikšen je padec v tunelu, 2%? Še malo manj če se ne motim. To je minimalni padec, ki ga smejo vodovodarji narediti pri odtočnih ceveh, da se gošča ne nalaga (preveč) in cevi ne zamašijo. Sifonski efekt se pojavi pri precej višjih padcih. Da bi sifonski efekt kompenziral velik presek, bi moral biti padec cevi (po moji oceni) vsaj 20%.
LP, Metod
Re: Bohinjska Proga
Sam sem precej dobro seznanjen s situacijo v tunelu in jaških v njem. Sifonski efekt ni toliko pomemben kot tok vode po zaprtem sistemu. V prvem argumentu na to temo na dveh straneh nazaj sem podal primerno prispodobo; voda hitreje teče pod pritiskom v cevi kot v odprti strugi. Manjši kot je premer, večke je pač trenje, pa vendar, voda v predor dere pod pritiskom, ki se ga lahko izkoristi za potisk po ceveh. Sifonski efekt bi se izplačal kvečjemu na podbrško stran, tam je padec od vrha tunela do bače približno 30-35 metrov...
Padec proti Bohinju je 2,5prom
Padec proti Bohinju je 2,5prom
LP Andraž
Re: Bohinjska Proga
Da bi se lahko izkoristil pritisk, pod katerim voda dere v tunel, bi bilo potrebno temeljito sanirati tunelski obok v okolici vodnega vira ... kar sem napisal v svojem prispevku nekaj nazaj.
Sifonski efekt na onih 30m padca v Bačo pa pozabi ... ko je prostega pada več kot 10m se tok vode pretrga zaradi vakuuma... jaz sem govoril o (recimo) sifonskem efektu ravno pravšnjega padca, da se tok vode nikjer ne bi pretrgal ... in bi se tako optimalno izkoriščala gravitacija za maksimiziranje hitrosti toka. Ampak tega se znotraj padcev adhezijskih železnic ne da izvesti.
Sicer pa ne vem zakaj ti razlagam osnove dinamike tekočin in pretakanja po raznih oblikah cevi in strug, očitno si strokovnjak ta to (vsaj vodar če že ne fizik).
Sifonski efekt na onih 30m padca v Bačo pa pozabi ... ko je prostega pada več kot 10m se tok vode pretrga zaradi vakuuma... jaz sem govoril o (recimo) sifonskem efektu ravno pravšnjega padca, da se tok vode nikjer ne bi pretrgal ... in bi se tako optimalno izkoriščala gravitacija za maksimiziranje hitrosti toka. Ampak tega se znotraj padcev adhezijskih železnic ne da izvesti.
Sicer pa ne vem zakaj ti razlagam osnove dinamike tekočin in pretakanja po raznih oblikah cevi in strug, očitno si strokovnjak ta to (vsaj vodar če že ne fizik).
LP, Metod
Re: Bohinjska Proga
Ok, na teh 10 metrov sem seveda pozabil...
Čemu sanacija oboka v okolici vira, če je pritok že urejen in pride v tunel s strani skozi betonski kanal? Žal tvojega prispevka ne najdem.
Čemu sanacija oboka v okolici vira, če je pritok že urejen in pride v tunel s strani skozi betonski kanal? Žal tvojega prispevka ne najdem.
Ne razumem, ironično? (morda si ti strojnik, elektrotehnik...)Sicer pa ne vem zakaj ti razlagam osnove dinamike tekočin in pretakanja po raznih oblikah cevi in strug, očitno si strokovnjak ta to (vsaj vodar če že ne fizik).
LP Andraž
Re: Bohinjska Proga
Hmmm ... čudno, tudi jaz ne najdem svojega prispevka. No, kakorkoli: ko so (menda v sedemdesetih letih) zazidali oni prečni rov na km 2,8 in vgradili jekleno cev, so dosegli to, da je voda v tunel brizgala pod zelo visokim pritiskom skozi fuge v kaloti tunela. Menda tako močno, da je razbila nekaj stekel na mimovozečih vlakih. Kar pomeni, da sam obok tunela ni primeren za to ,da se pritisk vode uporabi za tlačno odtekanje po ceveh. Ne brez temeljite sanacije samega oboka tunela. Dokaj verjetno je, da bi bila podobna sanacija potrebna tudi pri pritoku v km 1,8, ki je sicer manj vodnat (in tako povzroča manj težav), če bi ga zaprli pa bi morda tudi povzročal podobne težave.andrazon napisal/-a:Ok, na teh 10 metrov sem seveda pozabil...
Čemu sanacija oboka v okolici vira, če je pritok že urejen in pride v tunel s strani skozi betonski kanal? Žal tvojega prispevka ne najdem.
In če se bi ravno spravili stvari sanirati ... bi bilo na nekaj mestih sanirati tudi spodnji obok, saj prihaja do deformacij zaradi pristiska hribine. Na koncu bi bilo treba sanirati vsega skupaj kakšnih 1,5km tunela (v več kosih) ... in potem pridemo do tega, da za tistih par vlakov na dan to ni vredno.
Ja, ironično. Jaz sem drugače fizik.andrazon napisal/-a:Ne razumem, ironično? (morda si ti strojnik, elektrotehnik...)Sicer pa ne vem zakaj ti razlagam osnove dinamike tekočin in pretakanja po raznih oblikah cevi in strug, očitno si strokovnjak ta to (vsaj vodar če že ne fizik).
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Bohinjska Proga
Skratka, od vseh čez-alpskih tunelov (Frejus, Simplon, Arlberg…), ki so bili grajeni na prehodu stoletja, je Bohinjski tunel trenutno v najslabši kondiciji, tako po prometu kot po stanju. Mogoče bo začel doživljati podobno usodo stari Gotthard, glede na to, da so pod njim speljali novega. Vendar situacija takšna kot je, ne bo mogla vzdržati dolgo, saj se standardi tunelov in varnosti potovanja nenehno višajo. Nekoč se bo treba odločiti, ali se Bohinjski tunel posodobi ali pa se ga zapre. In s tem bi bilo tudi konec Bohinjske proge.
preglednik
Re: Bohinjska Proga
Predela v cestnega.preglednik napisal/-a:Skratka, od vseh čez-alpskih tunelov (Frejus, Simplon, Arlberg…), ki so bili grajeni na prehodu stoletja, je Bohinjski tunel trenutno v najslabši kondiciji, tako po prometu kot po stanju. Mogoče bo začel doživljati podobno usodo stari Gotthard, glede na to, da so pod njim speljali novega. Vendar situacija takšna kot je, ne bo mogla vzdržati dolgo, saj se standardi tunelov in varnosti potovanja nenehno višajo. Nekoč se bo treba odločiti, ali se Bohinjski tunel posodobi ali pa se ga zapre. In s tem bi bilo tudi konec Bohinjske proge.
Re: Bohinjska Proga
Železniška postaja Nova Gorica
Vsaj na papirjih se bo nekaj začelo premikati
Več se nadejajo od mednarodnega arhitekturnega natečaja v okviru kandidature obeh Goric za Evropsko prestolnico kulture, je povedal vodja županovega kabineta Gorazd Božič.
″In sicer gre za organizacijo mednarodnega arhitekturnega natečaja najvišjega nivoja, s katerim želimo pridobiti vse možne dobre ideje za ureditev trga , železniške postaje, brvi, nadhoda čez tire in v bistvu ustvariti povezavo med obema travnikoma.″
https://www.rtvslo.si/radiokoper/novice ... ota/486894
Vsaj na papirjih se bo nekaj začelo premikati
Več se nadejajo od mednarodnega arhitekturnega natečaja v okviru kandidature obeh Goric za Evropsko prestolnico kulture, je povedal vodja županovega kabineta Gorazd Božič.
″In sicer gre za organizacijo mednarodnega arhitekturnega natečaja najvišjega nivoja, s katerim želimo pridobiti vse možne dobre ideje za ureditev trga , železniške postaje, brvi, nadhoda čez tire in v bistvu ustvariti povezavo med obema travnikoma.″
https://www.rtvslo.si/radiokoper/novice ... ota/486894
Re: Bohinjska Proga
skala.ki poškodovala progo med Mostom na Soči in Klavžami
https://www.facebook.com/roman.kofol/po ... __tn__=C-R
"[RockTheAlps]
Deževno in vetrovno vreme povečata nevarnost pojavjanja skanih podorov. Na slikah velika skala, ki je danes za 50 m zgrešila hišo ter uničila tire in ustavila železniški promet po Baški grapi."
https://www.facebook.com/pg/kzg.bf/post ... e_internal
https://www.facebook.com/roman.kofol/po ... __tn__=C-R
"[RockTheAlps]
Deževno in vetrovno vreme povečata nevarnost pojavjanja skanih podorov. Na slikah velika skala, ki je danes za 50 m zgrešila hišo ter uničila tire in ustavila železniški promet po Baški grapi."
https://www.facebook.com/pg/kzg.bf/post ... e_internal
Re: Bohinjska Proga
Vprašanje za poznavalce Bohinjske proge. Potepal sem se med Črno prstjo in Planino za Črnim vrhom (pod Koblo) in zasledil neke utrjene kamnite nasipe, dokler nisem zasledil da je dno zabetonirano sem mislil, da gre za kolovoze. Kasneje sem v gozdu našel kanal skozi usek in šele tedaj mi je potegnilo, da je to morda v zvezi z Bohinjskim tunelom. Prilagam sliko useka, obzidane struge na pobočju, in sliko območja Planine za črno goro v dveh tehnikah, ortofoto in LIDAR. Ali je tisto fazno odvodnjavanje nad tunelom?
Slika kanala skozi usek
Obzidana struga na pobočju pod planino
Ortofoto posnetek ne pokaže kaj dosti
LIDAR lepo pokaže kanale ob planini, ki se stekajo v izliv na severni strani
Slika kanala skozi usek
Obzidana struga na pobočju pod planino
Ortofoto posnetek ne pokaže kaj dosti
LIDAR lepo pokaže kanale ob planini, ki se stekajo v izliv na severni strani
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Bohinjska Proga
Drži, Ervin Sorč v knjigi Skrivnosti Bohinjskega predora, poglavje Skrivnostne struge (str. 171−177), obravnava ravno ta odvodni sistem, sestavljen iz utrjenih strug, usekov, manjših drenažnih jarkov in 103 metre dolgega rova. Vse navedeno se nahaja na širšem območju Planine za Črno goro, med domačini bolje poznano kot Ravenska ali Rauharska planina. Gradnja nikdar zares uspešnega odvodnega sistema je potekala med leti 1912 in 1914.
Aljaž
Re: Bohinjska Proga
Ob izgradnji odvodnega sistema so se precej zmanjšale težave z vodo v predoru. Danes je žal vse zapuščeno in neuporabno, večkrat letno pa promet prekinjen.
Re: Bohinjska Proga
Obema hvala za informacijo, L