Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 368
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a suha » 09.02.2019, 0:31

Pa da še nadaljujem s temo kako bi povečal donosnost Bohinjke. Nekih obetov za tovorni promet tu ni. Torej je edina možnost za vsaj pokrivanje izgub, da se gre v smeri Kočevske proge, ki gre nasproti dnevnemu potniškemu regionalnemu prometu. Posočje je prometno zaradi reliefa precej odrezana regija od Ljubljane, čeprav je po zračni liniji precej blizu. Razlog je, da ni cestnega tunela do Soške doline.

No na železnici ta tunel je. Kar je velika konkurenčna prednost, pa četudi je vlak počasen (a še vedno verjetno hitrejši čez tunel kot pa z avtom čez hrib)! Je pa problem da gre zaradi zgodovine ta proga proti Jesenicam, namesto da bi se nekje pri Bledu zavihala nazaj proti Ljubljani in s tem močno skrajšala potovalni čas proti glavnemu mestu. Tu smo spet pri tisti večni dilemi, kako nam je stara Avstrija zgradila več sto kilometrov železniških prog, za sodobno Slovenijo pa je recimo 100 let kasneje ta 7 morda 8 kilometrski odsek od Bleda proti Lescam popolna utopija. Pa bi bil ta odsek zelo dobra naložba saj bi se verjetno povečalo število potnikov na celotnem odseku Bohinjske železnice, novi odsek pa bi se posledično pokril sam (že zaradi turistov iz Ljubljane do Bleda in Bohinja), ker celotna Bohinjska proga nebi več tolkla take izgube. Pač naložba, ki bi povečala donosnost. Dober lastnik bi zagotovo vložil v tak projekt.
Zadnjič spremenil suha, dne 09.02.2019, 0:32, skupaj popravljeno 1 krat.
MatejP
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 67
Pridružen: 10.06.2018, 22:37

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a MatejP » 09.02.2019, 0:32

suha napisal/-a: ... Če pa imaš Bohinjski predor nekajkrat na leto kar zaprt zaradi visoke vode, ja potem pe železna cesta nima res nobene konkurenčne prednosti več, ker ne da niso točni, ampak prevoz enostavno odpade. ...


Saj to še ne pomeni, da prevoz odpade. K večjemu ne vozi vlak med Podbrdom in Bohinjsko Bistrico, pa še to če je vode +25 cm nad GRT. Katera garnitura pa je narejena za vožnjo v vodi? Kot so (ste) že zgoraj napisali, je problem v odvodnjavanju.
Lep pozdrav, Matej
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 368
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a suha » 09.02.2019, 0:33

Fiat ker je višji, nizkopodni sodobni zagotovo ne.... Se pravi je to normalno da lije čez tunel. Me zanima kako bi zgledalo če bi tako lilo čez Trojanski predor. Skratka meni popolnoma napačno mišljenje.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 584
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a trocken » 09.02.2019, 6:59

Mogoč bi bil pa tudi ta scenarji.
Slovenija ne bo dobila denarja sklada EIB za drugi tir (problem zaradi konkurenčnosti Trsta in Reke, kot pravijo). Tudi iz Junckerjevega sklada denarja posledično ne bo. Torej bomo nujno rabili denar zalednih držav. Kaj jim lahko damo, da država ne bankrotira zaradi tega famoznega tira? Pomola v luki ne, prednostni pri izgradnji drugega tira oz. vožnje po koridorskih progah tudi ne. Lahko pa jim damo koncesijo za Bohinjsko progo za tranzitni promet od Sežane do Jesenic, ker tega očitno ne rabimo za ...let. In njena prednost pred Pontebanno in progo preko Ljubljane, v stanju, kakršnem je sedaj ? Popravi jo lahko gradbena operativa koncesionarja, elektrificira se jo lahko z napetostjo 15kV, ki jo imata tudi Bavarska in Avstrija. Potem bomo kmalu videli, da je pravzaprav Bohinjka narejena v pravi smeri, oz. da smer proti Ljubljani ni noben faktor...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1475
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 09.02.2019, 7:26

suha napisal/-a:Fiat ker je višji, nizkopodni sodobni zagotovo ne.... Se pravi je to normalno da lije čez tunel. Me zanima kako bi zgledalo če bi tako lilo čez Trojanski predor. Skratka meni popolnoma napačno mišljenje.


Ni fora v "višjem" oz. v nizkopodnosti. Večina nizkopodnih (Desiro, Minuetto, Lint, Pesa) bi šla skozi tako kot Fiat. Stadler pa pač ne, ker ima električni prenos moči, kar pomeni elektromotorje na oseh.
Sedaj ko kraljujejo Fiati, potniški prevoz zelo redko odpade. Pride do zamude, to je pa tudi vse. Odpade zgolj avtovlak.

trocken napisal/-a:Mogoč bi bil pa tudi ta scenarji.
... elektrificira se jo lahko z napetostjo 15kV, ki jo imata tudi Bavarska in Avstrija.


...ZAKAJ? A Avstrijci in Nemci kao nimajo mašin za 3 kV? Kaj pa vsi Vectroni, ki so jih ravnokar kupili?
Kdo bo pa potem opravljal potniški promet? Dizel pod štromom?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1318
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a preglednik » 09.02.2019, 8:37

Tiste tri dni na leto bo pač vozil rezervni fiat. Že tako imam občutek, da Bohinjka še dolgo ne bo videla Stadlerjev. Moti me pa filozofija o predorski reki kot "turistična zanimivost". To je katastrofa, ne pa zanimivost. Mogoče pa kdo potihem računa, da bo ta zanimovost spodjedla obok in bo še en problem na SŽ dokončno rešen.
preglednik
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 495
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a andrazon » 09.02.2019, 10:20

Predorska reka kot turistična zanimivost?? Od kje pa to? Večina turistov sploh ne ve, da je v predoru voda, razen če narajmajo zaprtje. Prej zanimivost za ljubitelje, sploh tiste, ke se odpravijo(mo) skozi kdaj pa kdaj. Prej kot obok tunela bo problem njegov spodnji del, kjer je tir in odvodni jaški. Saj veste, mirna voda bregove dere, v tunelu pa voda vedno je! Koliko se vzdržuje betonske jaške? Glede na moje znanje bolj ne kot ja. V razmiku treh med obiski tunela je prišla noter samo napeljava za GSM-R in dve postaji za ta sistem, vidni jašek pa je bil v očitno slabšem stanju. Težav s sedimentom pa očitno ni...
LP Andraž
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a anzovc » 09.02.2019, 10:40

trocken napisal/-a:Mogoč bi bil pa tudi ta scenarji.
Slovenija ne bo dobila denarja sklada EIB za drugi tir (problem zaradi konkurenčnosti Trsta in Reke, kot pravijo). Tudi iz Junckerjevega sklada denarja posledično ne bo. Torej bomo nujno rabili denar zalednih držav. Kaj jim lahko damo, da država ne bankrotira zaradi tega famoznega tira? Pomola v luki ne, prednostni pri izgradnji drugega tira oz. vožnje po koridorskih progah tudi ne. Lahko pa jim damo koncesijo za Bohinjsko progo za tranzitni promet od Sežane do Jesenic, ker tega očitno ne rabimo za ...let. In njena prednost pred Pontebanno in progo preko Ljubljane, v stanju, kakršnem je sedaj ? Popravi jo lahko gradbena operativa koncesionarja, elektrificira se jo lahko z napetostjo 15kV, ki jo imata tudi Bavarska in Avstrija. Potem bomo kmalu videli, da je pravzaprav Bohinjka narejena v pravi smeri, oz. da smer proti Ljubljani ni noben faktor...


Morda bi še šlo skozi, (kar se nas tiče) da bi morebiten koncesionar popravil progo, ampak spraviti celoten odsek na D4, daljinsko vodenje, izogibališča >750 m, elektrifikacija in še druge ukrepe za čimbolj tekoč promet...se bojim, da bi se cena približala drugemu tiru Gorenjske proge. Koncesionarja, ki bi to izvedel bo pa malce težje najti. Ampak nič bat, bo ziher kakšen Duhovnik kaj pogruntal (sam zdajle nima časa, ker se z Vogrščkom in namakalnim sistemom ukvarja) :)
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1146
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a desiro » 09.02.2019, 12:03

Pa ljudje kaj sanjate stadlerja na bohinjki... A ni logično da bo že zaradi kapacitete vozil kje drugje kjer je večja frekvenca...saj mogoče bo zavil v gorico za vikende...pustimo se presenetiti....dobro da ni kateri predlagal da bi imeli enega v gorici da bi pokril Ajdovščino ... ali pa da v divači izven sezone pokriva Buzet #-o :twisted: :roll:
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1318
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a preglednik » 09.02.2019, 12:53

Hm, če ne bo enega, da bi pokrival dnevno direktno povezavo z Ljubljano ( Soča), potem je za Primorce bolje da gremo nazaj pod faš... Proti njemu se znamo vsaj boriti.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1475
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 09.02.2019, 13:01

Stadlerji iz prvega nakupa zagotovo ne bodo nastanjeni v novogoriški kurlinici, ker jih bo samo 5. Zato pa lahko računamo na drugi nakup.
Kljub temu se ne strinjam, da Bohinjka Stadlerja še dolgo ne bo videla. Na vikend vlaku 4290/1 iz Ljubljane bo zelo verjetno vozil, in za to obstaja kar nekaj praktičnih razlogov. Poleg tega da je na tej relaciji zagotovo ekonomičnejši od 713, bi zaradi možnosti spenjanja z električno garnituro na Jesenicah odpadla potreba po tem, da bi ob nedeljah vozili dvojnik vse do Nove Gorice, kot se to dogaja sedaj.
Enako velja tudi za "kopalni vlak" Ljubljana - Podčetrtek ob sobotah. Sodobni Stadler zagotovo pokuri manj goriva, če že mora voziti na dizelski pogon pod električnimi žicami.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 584
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a trocken » 09.02.2019, 15:17

anzovc napisal/-a:
trocken napisal/-a:Mogoč bi bil pa tudi ta scenarji.
Slovenija ne bo dobila denarja sklada EIB za drugi tir (problem zaradi konkurenčnosti Trsta in Reke, kot pravijo). Tudi iz Junckerjevega sklada denarja posledično ne bo. Torej bomo nujno rabili denar zalednih držav. Kaj jim lahko damo, da država ne bankrotira zaradi tega famoznega tira? Pomola v luki ne, prednostni pri izgradnji drugega tira oz. vožnje po koridorskih progah tudi ne. Lahko pa jim damo koncesijo za Bohinjsko progo za tranzitni promet od Sežane do Jesenic, ker tega očitno ne rabimo za ...let. In njena prednost pred Pontebanno in progo preko Ljubljane, v stanju, kakršnem je sedaj ? Popravi jo lahko gradbena operativa koncesionarja, elektrificira se jo lahko z napetostjo 15kV, ki jo imata tudi Bavarska in Avstrija. Potem bomo kmalu videli, da je pravzaprav Bohinjka narejena v pravi smeri, oz. da smer proti Ljubljani ni noben faktor...


Morda bi še šlo skozi, (kar se nas tiče) da bi morebiten koncesionar popravil progo, ampak spraviti celoten odsek na D4, daljinsko vodenje, izogibališča >750 m, elektrifikacija in še druge ukrepe za čimbolj tekoč promet...se bojim, da bi se cena približala drugemu tiru Gorenjske proge. Koncesionarja, ki bi to izvedel bo pa malce težje najti. Ampak nič bat, bo ziher kakšen Duhovnik kaj pogruntal (sam zdajle nima časa, ker se z Vogrščkom in namakalnim sistemom ukvarja) :)


Cena ni problem, še sploh če nimaš denarja. :D Ne vem, če si v ceno drugega tira Gorenjske proge vštel arheološka izkopavanja, presojo vplivov na okolje in vse druge probleme, ki jih (še posebej pri nas) povleče za seboj gradnja na precej gosto naseljenem območju...
Hočem reči, Bohinjska proga je tukaj, ni bistvenih posegov v prostor in nima z našimi koridorskimi progami nobene veze. Enostavno je skriti vir prepotrebnih sredstev za gradnjo drugega tira. Če pogledaš sosednje države nima nobena od njih alternativne povezave od morja do svoje severne meje.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a anzovc » 09.02.2019, 15:54

Ja, imaš prav, Bohinjska proga je tukaj, sigurno je papirologije, soglasij in podobnega manj za nadgradnjo kot za drugi tir Gorenjke. Če se npr. spomnimo odseka CE - ZM, katerega nadgradnja poteka sedaj, kjer je tudi polno prepustov, opornih zidov itd. - časovno zamudno in zelo drago, na Bohinjski progi je pa še 29 predorov (popravite me če sem narobe napisal), mostovi, oporni zidovi...imam kar slab občutek, sploh kakšna sanacija predorov. Se mi pa zdi, da je zadeva za preveriti ali je celovita nadgradnja smiselna. Pod celovita mislim to kar sem napisal v zgornjem postu.
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 495
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a andrazon » 09.02.2019, 23:34

Pa še to je, če bi se to zgodilo na Bohinjki, bi se rablo tudi na Kraški progi... Vsaj smiselno bi blo cel "obvozni koridor" nadgradit.
LP Andraž
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 584
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a trocken » 10.02.2019, 7:09

andrazon napisal/-a:Pa še to je, če bi se to zgodilo na Bohinjki, bi se rablo tudi na Kraški progi... Vsaj smiselno bi blo cel "obvozni koridor" nadgradit.


Saj sem navedel v prvem sporočilu relacijo Sežana - Jesenice na celotni relaciji. Samo to ima seveda svoj smisel.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov