Stran 97 od 127

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 10.02.2019, 8:46
Napisal/-a andrazon
#-o Aja vidim vidim, sem spregledal, se opravičujem

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 10.02.2019, 9:30
Napisal/-a Ljubitelj
Ja, imaš prav, Bohinjska proga je tukaj, sigurno je papirologije, soglasij in podobnega manj za nadgradnjo kot za drugi tir Gorenjke. Če se npr. spomnimo odseka CE - ZM, katerega nadgradnja poteka sedaj, kjer je tudi polno prepustov, opornih zidov itd. - časovno zamudno in zelo drago, na Bohinjski progi je pa še 29 predorov (popravite me če sem narobe napisal), mostovi, oporni zidovi...imam kar slab občutek, sploh kakšna sanacija predorov. Se mi pa zdi, da je zadeva za preveriti ali je celovita nadgradnja smiselna. Pod celovita mislim to kar sem napisal v zgornjem postu.
Nadgradnje skoraj na vseh odsekih se izvajao po predpisih za dela v javni koristi na žečezniški infrastrukturi, https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... 06-01-3572. Potrebna je le minimalna papirologija povsem tehnične narave, kot so recimo izvedbeni načrti... Potrebno ni niti Gradbeno dovoljenje, okoljska soglasja.... In ker se birokratom odgovornim za JŽI ne da zmigati riti, se pač ne poravna noben ovinek (razen svetlih izjem na poti v Prekmurje) in se v XXI stoletju cijazimo s 65-75 km na progah v osrednji Sloveniji. Če bi se modernizirala Bohinjka bi vse potekalo mnogo verjetno po istem principu najmanjšega napora in mi ni jasno o kašni papirologiji bi naj šlo. Verejtno se pa res pričakuje, da imaš za rekonstrukcijo nekega objekta narejene načrte. Kolikor mi je pa znano, so dosedaj večinoma vsi propusti in manjši mostovi v kamniti ločni izvedbi bili proglašeni kot neproblematični (konkretno ZM-CE, DG-PO) za nadgradnje, mogoče kakšna izjema ko je bil objekt na oko propadel. In je bila predvidena le kozmetična "obravnava". Če pa kaj vem, so bili med med ZM in RT podporni zidovi nad strugo Savinje temeljito obnovljeni kakšnih 10 let nazaj.

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 10.02.2019, 10:53
Napisal/-a Re 4/4
Med RT in ZM gre vse 22 podpornih zidov (grajen kot kaminti bloki) letos v sanacijo in obzidavo. Pa še to. Karavanke pa oktobra do aprila, po končanju na Štajerskem.

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 10.02.2019, 12:18
Napisal/-a Urban91
Zanima me, če se bo v času zapore Karavank, obnavljalo tudi postajo na Jesenicah in ali bo pri nadgradnji odseka Kranj - Jesenice, polletna zapora dovolj ali se bo videlo sproti?

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 10.02.2019, 14:13
Napisal/-a holding
Re 4/4 napisal/-a: Pa še to. Karavanke pa oktobra do aprila, po končanju na Štajerskem.
...katerega leta..??... :?: ...

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 10.02.2019, 14:30
Napisal/-a Re 4/4
holding napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a: Pa še to. Karavanke pa oktobra do aprila, po končanju na Štajerskem.
...katerega leta..??... :?: ...
Dnevne zapore od 7 do 19 ure: 7.9 2020 - 4.10 2020
Neprekinjena 5.10.2020 - 4.4.2021

414/415 vozi čez Gradec, ostalo še ni dorečeno.

Zapora RT - ZM izmenično vsak tir od konec avgusta 2019 do začetek avgusta 2020. Izjema je februar

Ljubljana - Brezovica levi tir julij - oktober 2020.

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 15.02.2019, 15:44
Napisal/-a bedak
A bi se dalo predor še za kake 50 cm poglobit, pa v to luknjo vstaviti par betonskih kanalizacijskih cevi. Čeprav bi v tem primeru bilo bolj smotrno zvrtat 2. cev predora.
No ja, če se kratkoročno gleda samo na to, koliko lahko v enem mandatu nakradem ...

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 15.02.2019, 17:36
Napisal/-a andrazon
bedak napisal/-a:A bi se dalo predor še za kake 50 cm poglobit, pa v to luknjo vstaviti par betonskih kanalizacijskih cevi. Čeprav bi v tem primeru bilo bolj smotrno zvrtat 2. cev predora.
No ja, če se kratkoročno gleda samo na to, koliko lahko v enem mandatu nakradem ...
Predor je tudi spodaj obokan tako da to odpade. Kot sem napisal nekaj postov prej, težavo bi se najlažje reševalo z odtekanjem vode po zaprti cevi, ker tam skozi lahko odteka bistveno hitreje kot prosto. Namesto betonskih se uporabi plastične, ni potrebe, da se jih vkopava, samo zajem cevi je potrebno uredit in to je to, ob močnem prilivu inaš sifon, v Bohinj, Podbrdo, kamor jim paše...
Ena od malo lažjih rešitev bi bila tudi, da se odkrije pomožni odtočni jašek, malo odkoplje... iztok vode iz tunela je v glavnem skrajno nezoptimiziran.

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 16.02.2019, 11:00
Napisal/-a bedak
Dokler je cev v zaprtem sistemu s črpalko, to gre, ko je pa cev v odprtem sistemu ima pa omejen pretok. Omejen pretok pa pomeni, da lahko požira samo določen kubik vode na sekundo. Ko se to doseže, bi v vašem primeru nad tunelom začelo poplavljati, ker pumpa ne bi silila vode v cev. Če je zares toliko močan pritisk, kot pišete in je gravitacija zadost močna, da bi zmogla poriniti vso vodo po tej razdalji nazaj, je pa to ornk zmaga.

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 16.02.2019, 11:36
Napisal/-a andrazon
bedak napisal/-a:Dokler je cev v zaprtem sistemu s črpalko, to gre, ko je pa cev v odprtem sistemu ima pa omejen pretok. Omejen pretok pa pomeni, da lahko požira samo določen kubik vode na sekundo. Ko se to doseže, bi v vašem primeru nad tunelom začelo poplavljati, ker pumpa ne bi silila vode v cev. Če je zares toliko močan pritisk, kot pišete in je gravitacija zadost močna, da bi zmogla poriniti vso vodo po tej razdalji nazaj, je pa to ornk zmaga.
Kot sem napisal, iz trenutnih meritev vodostaja v predoru je moč dovolj dobro ocenit vdor vode v predor. Na podlagi izračuna se izbere potem ustrezen premer iztočnih cevi za tovrsten sistem. Takoj ko pritok vode v predor preseže pretok po cevi zaradi gravitacije, se ta začne obnašat kot sifon in se pretok poveča, torej prisilno izčrpava vodo, ki se nabira nad in ob tunelu. Saj mislim, da se razumeva...

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 16.02.2019, 13:44
Napisal/-a Ljubitelj
Kot sem napisal, iz trenutnih meritev vodostaja v predoru je moč dovolj dobro ocenit vdor vode v predor. Na podlagi izračuna se izbere potem ustrezen premer iztočnih cevi za tovrsten sistem. Takoj ko pritok vode v predor preseže pretok po cevi zaradi gravitacije, se ta začne obnašat kot sifon in se pretok poveča, torej prisilno izčrpava vodo, ki se nabira nad in ob tunelu. Saj mislim, da se razumeva...
Mene pa tu malce načenja glavobol. Karkoli si mislim o enem b...ku ima pa vseeno prav. Pamet v roke!

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 16.02.2019, 13:52
Napisal/-a andrazon
Zakaj glavobol?

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 16.02.2019, 15:26
Napisal/-a Ljubitelj
Zakaj glavobol?
Zaradi neizmernih možnosti natege(ovanja)

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 16.02.2019, 16:15
Napisal/-a andrazon
Ljubitelj napisal/-a:
Zakaj glavobol?
Zaradi neizmernih možnosti natege(ovanja)
Pa saj to je zgolj razmišljanje... Ne razumem, kaj te moti?

Re: Bohinjska Proga

Objavljeno: 17.02.2019, 14:05
Napisal/-a bedak
Tudi cevi se zamašijo zaradi nanosov kamenja, vej, zemlje ... Kar se očitno dogaja že sedaj. Neredno vzdrževanje in čiščenje, če se že piše da je poplavljanj več, kot jih je bilo včasih oz. je več zaprtij zaradi visokega vodostaja. V tem primeru je rešitev samo črpalka ali sama težnost, brez nepotrebnega porivanja nazaj v klanc (hitrejša zamašitev sifona).