Bohinjska Proga

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.

Ali ste se že preljali po Bohinjski progi?

Glasovanje se je zaključilo dne 28.08.2006, 8:34

Da, velikokrat
17
61%
Enkrat
6
21%
Se imam namen peljati
1
4%
Še nikoli
4
14%
 
Skupaj glasov: 28
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

OdgovorNapisal/-a Čišo » 07.08.2006, 14:45

Regan 664, hvala za pozornost, ki jo posvečaš Bohinjski progi. Mogoče ne bi škodilo malo več natančnosti:
- Tovornih vlakov na relaciji Sežana - Nova Gorica je dnevno 4-6 parov, večina tovora je namenjena v Italijo oz. obratno. Na rel. Nova Gorica - Jesenice vozi nabiralnik (53300/53301) in kakšen dodaten par NG - Anhovo, ter občasno kakšna praznina na rel. Koper - Avstrija. Tudi ruda za Linz oz. Leoben se nam še kdaj zgodi.
- "osnovna" progovna hitrost je na Bohinjski progi 70 km/h, na nekaterih odsekih manj (Jesenice - Podhom, Podbrdo - Grahovo 60 km/h, Steske - Kopriva 65 km/h). Seveda zeeelooo dobro vemo tudi kaj so omejene hitrosti in počasne vožnje. Maksimalna hitrost pa je, kakor malo za hec, na kratkem odseku Podhom - Bled jezero, in sicer 80 km/h. Odseka s predpisano hitrostjo 75 km/h pa na tej progi ni nikjer.

Sicer tudi jaz nisem leksikon, ampak če si glede kakšne stvari negotov, se ne boj vprašati.

LP
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 07.08.2006, 15:10

541 napisal/-a:
Regan 664 napisal/-a:Še nekaj, 541, kaj imaš mora kaj več podatkov o avtovlaku, ki je vozil med MB in KP?


Kot avtovlak je vozil 1604/1605 od začetka svojih voženj (kdaj točno je to bilo, ne vem - sem pa hodil še v osnovno šolo, torej je bilo pred letom 1996). Občasno je imel dodana tudi 2 vagona za prevoz avtomobilov. Nekaj sezon pa so vagon za prevoz avtomobilov dodajali tudi na vlak 503/502 in občasno celo na 509/508, ki danes vozi samo med Koprom in Ljubljano, pred uvedbo vlakov ICS pa je vozil do Maribora. Takrat so tudi vsi ti vlaki imeli službene vagone (serija D); danes ima služben vagon še samo vlak 503/502.

Kdaj so vagone za prevoz avtomobilov ukinili, spet ne vem točno, bilo pa je vsekakor pred letom 2000. :roll:


Malo sem pobrskal po starih voznih redih, ki jih imam doma. Kopalni vlak 1604/1605 ( Galeb) je že vozil poleti leta 95 (mogoče celo tudi že eno poletje prej). Že takrat je bil v sestavi vagon za prevoz avtomobilov ter vagon restavracija. Zadnje poletje, ko je v sestavi vlaka še vozil vagon za prevoz avtomobilov pa je bilo poletje 1998.
Ob uvedbi kopalnega vlaka sem tudi sam kar nekajkrat potoval z njim do Kopra, in kolikor se spominjam je bil omenjeni vagon za prevoz avtmobilov največkrat prazen. Mislim da sem samo enkrat videl na njem naložen avtomobil. Če se prav spominjam, je bil omenjen vagon vedno pripet takoj za lokomotivo, nato pa so sledili potniški vagoni.

Sem se pa z omenjenim kopalnim vlakom ravno pretekli teden spet zapeljal do Kopra. Od mojega zadnjega potovanja s tem vlakom pred nekaj leti se je vlak kar opazno skrajšal. Tako je pretekli teden vlak vozil v sestavi treh Bl vagonov in tistega predelanega Bl vagona, ki ima dva kupeja predelana za kolesa. Mimogrede, kljub slabšemu vremenu sta bila menjena oddelka kar dobro založena s kolesi.
Presenetilo me je pa, da v sestavi vlaka ni bilo restavracije. :roll:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 07.08.2006, 16:01

gapi_1 napisal/-a:Presenetilo me je pa, da v sestavi vlaka ni bilo restavracije. :roll:


Saj imaš v voznem redu pri sestavi vlakov opombo pri restavraciji, in sicer 3) Vozi ob 5, 6, 7. (torej petek, sobota, nedelja). Tako da če nisi bil na kateri izmed teh dni, je to tako že od lani. :roll:
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Bohinjska Proga

OdgovorNapisal/-a milchy » 07.08.2006, 19:51

Regan 664 napisal/-a:Zdravo,

zanimivo, da kot zagrizeni železničarji niste nič omenili ob stoletinici Bohinjske proge, ene najlepših krasotic med progami. Sam sem njen
reden obiskovalec, še posebno zaradi avtovlaka, ki vozi med postajami Most na Soči, Podbrdo in Bohinjsko bistrico, saj ravnokar opravljam diplomsko delo iz avtovlakov v evropski uniji in pri nas.


Torej ..... tole je malo nesramno pisanje .....
Že več kot 14 dni se na moji strani nahaja približno 100 slik, ki so bile posnete 15. julija 2006 na progi med Jesenicami in Novo Gorico in med Opčinami in Novo Gorico in pisanje, da nihče ni nič omenil 100 letnico proge je med drugim tudi malo žaljivo, za vse, ki so prispevali slike in pa zame, ki sem slike spravil na net in prepisal tekst o otvoritvi proge iz leta 1906. V kolikor nisi našel slik in teksta, bo pač potrebno malo pobrskati po netu in ne samo čakat, da ti tu vse napišemo in narišemo.

M.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.08.2006, 20:40

"Milan", nisem te spregledal, ker sem bil na tvoji strani pred dvema dnevoma, samo na forumu se mi je zdelo takšno zatišje ob tej pomembni obletnici. Smo se že hecali, da je Bohinjska za nadaljnih 50 let pozabljena in se bo na tej progi spet slavilo leta 2056. Glede na to, da sem še mlad upam, da bom spet zraven.

Ja "Čišo", pravilno, da me popravljaš, ker imaš v glavi ponavadi toliko podatkov, da približno veš, a ne zadaneš točne cifre ali odgovora. Bohinjska se imenuje do Gorice, od Gorice do Sežane pa je kraška, ki sicer ni tako atraktivna, a je vseeno zanimiva, predvsem tisti mostič in nasip pri Štanjelu.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 07.08.2006, 22:14

541 napisal/-a:
gapi_1 napisal/-a:Presenetilo me je pa, da v sestavi vlaka ni bilo restavracije. :roll:


Saj imaš v voznem redu pri sestavi vlakov opombo pri restavraciji, in sicer 3) Vozi ob 5, 6, 7. (torej petek, sobota, nedelja). Tako da če nisi bil na kateri izmed teh dni, je to tako že od lani. :roll:


Hvala za opozorilo, nisem niti pogledal na vozni red. Res sem se med tednom peljal v Koper, tako da potemtakem res ni moglo biti restavracije v sestavi vlaka. Škoda, pretekla leta, ko je bila v sestavi vlaka restavracija tudi med tednom se mi je vedno zdelo, da je bilo na vlaku precej več življenja.
Kje pa je potem omenjena restavracija med tednom, ko ne vozi v sestavi kopalnega vlaka? Do poletnih počitnic je restavracija (ne vem če ista)vozila v sestavi jutranjega vlaka Rg 607 (Mb-Lj), ki pa jo sedaj med poletjem tudi ni več v sestvi vlaka.
BREMZA

OdgovorNapisal/-a BREMZA » 07.08.2006, 23:12

Regan664 je napisal:
Zdravo, zanimivo, da kot zagrizeni železničarji niste nič omenili ob stoletinici Bohinjske proge, ene najlepših krasotic med progami. Sam sem njen
reden obiskovalec, še posebno zaradi avtovlaka, ki vozi med postajami Most na Soči, Podbrdo in Bohinjsko bistrico, saj ravnokar opravljam diplomsko delo iz avtovlakov v evropski uniji in pri nas.

Res je nespodobno pisati, da se je pozabilo na obletnico Bohinjske proge, saj je v tej isti rubriki Slovenske železnice že 3.januarja 2006 Čišo odprl temo Stota obletnica bohinjske proge. Tam so bile opisane vse priprave, prireditve, dogodki in konec koncev tudi s fotografijami pospremljena slovesnost 15.julija. Vseh prispevkov je 148 in mislim da preko 9350 ogledov. Tega se pač ne da spregledati, razen če se nalašč potrudiš in poskušaš provocirati!!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 08.08.2006, 5:53

Ja Bremza, sej je vse res in prav, ampak na dan prireditve slovenosti (in ne dan prej ali dan potem) ni bil omenjen dogodek na Bohinjski, pa čeprav je bil pokrovitelj sam predsednik vlade (zaščitnik železničarjev).

Mogoče pa res premalo spremljam dogodge na forumu in mi stvari uhajajo.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4530
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

OdgovorNapisal/-a igor72 » 08.08.2006, 17:13

Regan 664 napisal/-a:Igor 72, se spomnis, ko si dva fanta s helgo pozimi decembra peljal od kozine do Kopra? Sej sem ti poslal ene slike. Sej voziš Helgo, ne?


Se spomnim.
Kako pa izgleda pri dispečerju v Postojni?Ali ima/bo imel vsako postajo na svojem monitorju ali celo progo skupaj.Če veš ali "toplotni senzorji" na progi sedaj delujejo?

Aja, v Kopru ni PKT,ampak TPK (TovornaPostajaKoper)
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 08.08.2006, 18:08

Vlakovni dispečer v Postojni ima 4 monitorje, ki bodo pokrivali progo LJ-Sežana. 4 monitorji pa bodo v rezervi. Ima eno miško, s katero upravlja vse 4 računalnike (zanimivo) ampak, ker ILTIS še ni zhrihtan za daljinsko vodenje iz Postojne, ne more nič pipati. Dela pa ILTIS na posameznih postajah vzolž te proge. Se pravi zaradi tolikšne dolžione odseka ima oz bo imel zaradi lažjega dela 4 monitorje, in ko bo želel posamezno postajo bo kliknil nanjo in jo povečal.

SCADA pred nekaj meseci še ni delala, (uradno) so pa bli eni pametnjakoviči tam, ki so rihtali, tako da mislim da sedaj deluje, vendar si dispečer s podatki pomaga le informativno in potem pokliče naprej, če je kaj narobe (prometnika ali strojevodjo)

Ja Igor še to, na sekciji v postojni nevemzakaj označujeko PKT (postaja Koper - Tovorna) in ne TPK. Konec koncev je vseeno.
GPP - glavna pristaniška postaja, nato pa sledi še ranžirna grupa (z remizo) ter še luški tiri.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 08.08.2006, 18:52

... zdaj pa dispečer vidi dogajanje na postajah, kjer je elektronika vgrajena in ne deluje. Nad postajami, kjer se promet vodi lokalno, pa dispečer nima pregleda. Je še vedno tako?

Btw. zanimivi so tisi vijoličasti krogi na tirni sliki postaje... :? :? Ali te napake na postajah, kjer naprava še ni v pogonu ampak samo "spremlja" promet na postaji, sploh odpravljajo, ali je to pač tako in bodo uredili, ko bo zadeva začela delovati vsaj v poskusnem obratovanju? Mimogrede, ko sem bil jaz tam, so bili vsi NPri, ki so se videli, v vijoličastih krogih. :(

Elektronska varnostna naprava deluje poskusno na postajah: Preserje, Borovnica, Verd; Prestranek, Pivka, Gornje Ležeče. Na postajah Brezovica in Logatec ostanejo releji, vgrajen bo pa vmesnik za elektronsko vodenje. Kolikor pa sem opazil, so števci osi za elektronsko varnostno napravo vgrajeni tudi na postajah Rakek, Postojna, Divača in Sežana, niso pa v poskusnem obratovanju predvsem zaradi težav z NPr (oziroma tirno sliko z vlaki in vsemi napakami ter motnjami vidijo na dispečeriji v Postojni). Če je kakšna sprememba, pa "Regan 664" poročaj. 8)
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 08.08.2006, 20:28

Ker je naslov teme Bohinjska proga ter, da ne bomo zašli bi zastavil vprašanje:
Ali lahko kdo razloži zakaj so gradili bohinjski predor za dva tira, ko je vsa ostala trasa od Jesenic do Nove Gorice le en tir?
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3387
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 08.08.2006, 20:57

541, ja, vijolični krogi pomenijo motnjo oz. to, da sosedna postaja ni priključena na ILTIS, kar pomeni čakanje na odjavo vlaka od prometnika.
Sicer pa dipečer še ni pooblaščen oz. NE more upravljati z ILTISom, lahko samo spremlja postavitve tirnic na tirih postaje, kjer so montirani števci osi. (manj pomembni tiri oz. študina nekaterih postajah nimajo števcev) Dispečer tako vidi le rdečo črto, ki se premika po postaji, kar pomeni, da postajo prepeljuje vlak.
Pozabil si še ŽP Brezovico.
Sicer pa bo potrebno večje št. ljudi za ta sistem, ker se bo stvarni grafikon še vedno risal, pa še z iltisom bo potrebno upravljati (ko seveda bo stvar delovala uradno), to pa je preobremenjeno in odgovorno delo za enega človeka. Zaenkra si vlakovni dispečer ne more pomagat nič in je odvisen od veze s prometniki. Ima prižgan en monitor, pa še to zgolj tako.

Naši predniki pred 100 leti so bili tako daljnosežni, da so predor vrtali za dva tira. res, vsa čast in hvala njim. verjetno so s časom predvidevali povečevanje prometa po Soškem koridorju in s tem eventuelno gradnjo drugega tira. No zgodilo se je ravno obratno, promet je močno upadel, naši vrli možje v Ljubljani, so na NP Hudajužna celo vrgli ven en tir, podobno kot v Kilovčah, TESLA! :x
Sicer pa drugega tirapo predoru ni, ker je namesto njega struga izvira v predoru, tako da teče voda. Sej so ene slike v galeriji o tem.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 08.08.2006, 21:16

Regan 664 napisal/-a:No zgodilo se je ravno obratno, promet je močno upadel, naši vrli možje v Ljubljani, so na NP Hudajužna celo vrgli ven en tir, podobno kot v Kilovčah, TESLA! :x


Tega, da so odmontirali en tir, jaz ne bi jemal tako tragično, dokler ostane prostor za ponovno postavitev tira (v Kilovčash celo niso odmontirali vozne mreže). Namreč po mojem bolje, da prehitevalnega tira in kretnic ni, kot pa da bi čez kretnice (in s tem čez celotno postajo) vozili 5 do 10 km/h, izogibališče se pa tako ne bi uporabljalo. Če se pa pokaže potreba zaradi povečanega prometa, se pa kretnice vgradijo, SVN so pa tako povsod bile muzejske. Hudič pa je, če se zemljišče proda za kakšno bazno postajo GSM itd.

Kar se pa proge Lj - Se tiče - postaje bodo zaradi neurejenega dostopa na perone za potnike ostale v času vožnje potniških vlakov zasedene kot je to na jeseniški progi. Brezovica pa ostane relejna... Se pa začetek drugega leta obeta začetek velike rekonstrukcija ŽP Divača ter Kozine in Koper tovorne. Upam, da boš poročal nam, ki bomo bolj oddaljeni od dogajanja.
novst
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 22.05.2006, 12:48
Kraj: neznan
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a novst » 09.08.2006, 0:03

Čišo najprej hvala tebi za točne podatke, me je zbodlo pa sm raje počakal na tebe.

Tebi Regan 664 pa veliko sreče pri diplomski nalogi, tudi sam sem pred kratkim diplomiral na temo Bohinjske železnice. Avtovlak je po moje ena svetlih stvari na Bohinjski železnici, edino kar me moti je njegov vozni red, ki je enak vse dni v letu, medtem ko zanimanje močno niha in to znižuje njegovo rentabilnost.

Kar se tiče ostalih avtovlakov pa je pred leti, če me spomin ne vara, obstajal avtovlak Ljubljana - Bruxeles midi (Brusel). Slovenija pa je za tovrstne avtovlake sigurno premajna, lahko pa bi bil kakšen mednarodni saj poleti naprimer v Split ali Grčijo.

Glede nato, da se ukvarjaš s to temo me zanima ali mogoče veš če je v novem potniškem centru v Ljublani predviden tak terminal starega so namreč spremenili v parkirplac.

lp

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov