Elektrifikacija prog na SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
kit

Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a kit »

Odpiram novo temo o elektrifikaciji prog na SŽ, da si razjasnimo katera napetost v el. vodu nad tiri je najbolj primerna.
Za začetek zastavljam vprašanje. Ali je smotrno, da se nove proge opremlajo z novo-starimi sistemi (3kV=), če imamo na novih lokomotivah možnost vožnje na napetosti 25kV~ in 15kV :?:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Kratkoročno gledano je upravičeno, saj bomo kratkoročno imeli le 20 lokomotiv, ki bodo lahko vozile pod 25 kV. Vleka potniških vlakov se bo še vedno večinoma opravljala s serijo 342 in 363. Enako je z EMVji. Teh bo sicer potrebno še nekaj nabaviti, saj že sedanji ne pokrivajo potreb in tako še vedno vozijo gomulke, ki v današnjem času ne ustrezjo več za kakovosten prevoz potnikov (žal gomulka014 je to dejstvo :roll: ). Rešitev bi bila nabava dvosistemskih EMV, kar pa je dražje in nenazadnje je vozni park manj fleksibilen, saj z obstoječimi EMV 312 ne bi bilo mogoče pokrivati prog 25 kV. Ali pa vozimo z DMV kot do sedaj... Dolgoročno pa po mojem ne. Problem je pa kot zmeraj - denar.

Nekdo od odgovornih je nekoč dejal, da zakaj bi pa elektrificirali proge s 25 kV, ko pa imamo ves vozni park za 3 kV - baje tudi Italijani svoje proge (z izjemo hitrih prog) še vedno elektrificirajo z 3 kV =.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Mislim, da moramo dolgoročno gledati slovensko omrežje v sistemu 25kV. Po moje se bo tja po letu 2050 kaj premaknilo v korist 25kV.
Ne bi bilo slabo, če bi bil odsek prag-Hodoš na 25 kV sistemu. Bi pač potniški promet slonel na DMU-jih, ali pa na pulmanih, ki bi jih vleka živa.

Seveda pa ne smemo pozabiti, da se je elektrifikacija slovenskega omrežja kar zavlekla. Štajerci, kdaj je bil elektrificiran odsek Zidani most-MB? nekje v glavi imam podatek da konec 70-ih let.
Pa še eno vprašanje, kateri odsek v Sloveniji pa je bil sploh nazadnje elektrificiran? (bo to mogoče MB-Šentilj??)
novst
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 22.05.2006, 12:48
Kraj: neznan

Odgovor Napisal/-a novst »

Glede na visoke stroške elektrifikacije menim da ni normalno, da bi potem pod vozno mrežo vozili z dizelskimi vlaki.

Če se gre v neko investicijo je potem to potrebno v polni meri izkoristit, če ne je to tako kot, da bi zgradili avtocesto in se potem s traktorji vozili po njej.

Res je, da je to potem trenutno višji strošek, ker je pač treba nabavit električna vozna sredstva a dolgoročno je sigurno ugodneje.

lp
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

541 napisal/-a:Teh bo sicer potrebno še nekaj nabaviti, saj že sedanji ne pokrivajo potreb in tako še vedno vozijo gomulke, ki v današnjem času ne ustrezjo več za kakovosten prevoz potnikov (žal gomulka014 je to dejstvo :roll: ).
Odvisno, kaj se šteje pod kakovosten prevoz potnikov, vendar če sem povsem iskren, se v tem primeru niti ne sekiram kaj preveč zaradi tega. Na vsak način je dejstvo, da večno ne bodo mogle voziti ter da jih bodo prej ali slej zamenjali neki drugi EMV-ji. Dejstvo je pa tudi, da se to še kar nekaj let ne bo zgodilo in prav tako je dejstvo, da se bom v teh letih še veselo vozil z njimi :wink: :D

Pa še vprašanje, ki bolj sodi pod to temo: Zakaj se pravzaprav sploh diskutira o elektrifikaciji s 25kV~ napetosti? Kakšne so prednosti tega sistema napajanja v primerjavi s 3kV=?
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Regan 664 napisal/-a: Pa še eno vprašanje, kateri odsek v Sloveniji pa je bil sploh nazadnje elektrificiran? (bo to mogoče MB-Šentilj??)
Prav imaš,elektrifikacija Mb-Šentilj je bila končana 27. maja 1977,in je bil zadnji zgrajeni elektrificirani odsek na SŽ.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

25 kV sistem je cenejši za gradnjo - manj napajalnih postaj, ENP so manjše in enostavnejše (25 kV ~ bi lahko v bistvu dobavljal že kar ELES), potrebni so tanjši vodniki; kasneje v času obratovanja so manjše izgube v omrežju, blodečih tokov, ki povzročajo erozijo kovin v zemlji in so pri 3 kV precej problematični, baje skoraj ni itd.

Kolikor se še spomnim fizike je pri moči 6 MW tok na 3 kV 2000A, na 25 kV pa je le 240 A. :roll:
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Je potem poleg dejstva, da imamo ostale proge elektrificirane s 3kV= napetosti, sploh še kaj, kar govori v prid elektrifikaciji s tem istim sistemom?
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

gomulka014 napisal/-a:Je potem poleg dejstva, da imamo ostale proge elektrificirane s 3kV= napetosti, sploh še kaj, kar govori v prid elektrifikaciji s tem istim sistemom?


Mislim da še zgolj obstoječa elektrovlečna vozila. :roll:
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

541, zadnjič si nekaj omenjal da si bil v ENP v Poljčanah. Kaj si bil na praksi v sekciji za ElektroEnergetiko?
In kako zgleda delo v napajalni? Koliko ljudi je potrebnih?
Imajo tudi nočna dežurstva?
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Bil sem pa na praksi na SVoP Maribor, samo potem so me pošiljali še po ostalih sekcijah.

V večini ENP je zaenkrat še vedno neprekinjeno stikalničar (na koprski progi so nekatere nezasedene; do septembra 2009 je predvideno, da se bodo ENP upravljala centralno iz Ljubljane, Maribora in Postojne, tako da bodo vse nezasedene; daljinsko se bodo upravljala tudi stikala voznega omrežja na postajah).

Stikalničar nadzoruje in upravlja z ENP, vodi porabo električne energije, odpravlja manjše napake oziroma pokliče dežurno ekipo v primeru večje okvare na ENP ali voznem omrežju, pojamra na prometno operativo, če preveč obremenjujejo omrežje :lol: itd.
BREMZA

Odgovor Napisal/-a BREMZA »

Glede na izgube pri prenosu energije, je nadaljna uporaba enosmerne napajalne napetosti nesmiselna, neracionalna in potratna. Tudi vozni park se posodablja in pameten gospodar, bi razmišljal za nekaj časa v naprej in prešel na enoten izmenični sistem napajanja železnic v državi. Pa tudi če bi zato določen čas morali po elektrificiranih progah voziti z dizelsko vleko.
novst
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 22.05.2006, 12:48
Kraj: neznan

Odgovor Napisal/-a novst »

Ja se strinjam.

Treba je imet pri taki neenostavni stvari strategijo in ugotovit kaj se najbolj splača in potem temu slediti.

A jo pri nas imamo pa nevem, mogoče pa.
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Ravno danes je v Primorskih novicah - Sobota na 11. strani pisalo o elektrifikaciji na progi Divača - Koper, in o lokomotivah 541.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Začenjati temo o sistemu elektrifikacije po skoraj 50 letih kar je padla odločitev o izbiri -3kV sistema v Sloveniji, v nasprotju s ~25 kV v Jugoslaviji je malo bosa. Takrat je bilo s strani strokovnjakov lepo povedano, da bi bili stroški zamenjave 3kV mreže (podedovani od Italije) in izgradnja nove mreže za ~25kV nižji od izbrane -3kV elektrifikacije. Na žalost je padla nestrokovna odločitev, katere posledice danes občutimo vsi. Zamenjevati obstoječo mrežo z novo bi bil popoln nesmisel, saj resne potrebe po veliki razpoložljivi moči (naprimer vlaki TGV, ICE, AVE) v Sloveniji ekonomsko upravičeno ni pričakovati.
To bi bil 10-20 letni projekt, ki bi zahteval, ali velike investicije v obstoječa vozna sredstva, ali bi pa delil Slovenijo na dva sistema z menjavo lokomotiv. Govoriti, da se da z DMU enotami nadomestiti EMU enote je bedarija. DMU ni na razpolago, nabava novih pa bi pomenila, da jih je večino potrebno odprodati po končanem projektu. Če se da promet enakovredno upravljati z dizelskimi lokomotivami in DMU enotami, potem sploh ni potrebna elektrifikacija!!!!.
Seveda, pa ker gredo stroški za take projekte na ramena davkolačevalcev, se lahko sanja o čemerkoli, po potrebi pa tudi zapravlja. Saj veste kako se reče "S tujim k.... je lahko mahati po koprivah."
Odgovori