Elektrifikacija prog na SŽ
Jože, kapo dol, s takimi prispevki širiš naše neuko obzorje. Takih postov si želim, verjetno tudi ostali, še v bodoče.
O trofaznih lokomotivah sem nekaj malega zasledil že prej. Italianska verzija mi je bila kar nekako poznana, vendar sem sedaj izvedel veliko več. Ravno tako pa sem se srečal s podatkom o trifaznem sistemu v Nemčiji. Mislim, da je bil tudi Hitler dokaj zahteven okoli tega. Se pa pojavlja drug absurd. Saj so v Nemčiji bile zahteve v času njegove oblasti, po transportu zelo ogromnih dimenzij. Tu mislim predvsem na svetli profil, tako da se ni dalo povsem ugoditi omejitvam v višino. Zaradi tega so se tedaj bolj držali parne vleke. Zanimivo je tudi to, da so bile turbokondenzijske parne lokomotive dobesedno zadetek v polno. Vendar so prišle na svet malce prepozno, saj jih je prehitela takrat že dizel vleka.
Sem pa zašel iz teme
O trofaznih lokomotivah sem nekaj malega zasledil že prej. Italianska verzija mi je bila kar nekako poznana, vendar sem sedaj izvedel veliko več. Ravno tako pa sem se srečal s podatkom o trifaznem sistemu v Nemčiji. Mislim, da je bil tudi Hitler dokaj zahteven okoli tega. Se pa pojavlja drug absurd. Saj so v Nemčiji bile zahteve v času njegove oblasti, po transportu zelo ogromnih dimenzij. Tu mislim predvsem na svetli profil, tako da se ni dalo povsem ugoditi omejitvam v višino. Zaradi tega so se tedaj bolj držali parne vleke. Zanimivo je tudi to, da so bile turbokondenzijske parne lokomotive dobesedno zadetek v polno. Vendar so prišle na svet malce prepozno, saj jih je prehitela takrat že dizel vleka.
Sem pa zašel iz teme
Tine
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Med dvema stebroma, oz. vmesna razdalja, je mrtvi vod. Lokomotiva se z zaletom in spuščenim pantografom pripelje pod drug vod. O tem smo že razglabljali.Nejc napisal/-a:do kam natančno lahko pelje lokomotiva? Kako se lahko v žici spremeni napetost, recimo do sem je 3kV, dalje pa takoj 25kV al kako?
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... =vozni+vod
No, mene pa najbolj moti, da pri vsej tej silni elektrifikaciji med Pragerskim in Hodošem nihče ne omenja Središča ob Dravi, kaj bo le to potem ostalo na dizelski vleki, le ta 9 kilometrski odsek?
Me ma da bi šel kar sam nosilcov postavlat in kablov vlečt
No, bom pa še naprej lahko poslušal kako se španka 022 muči ko štarta iz Središča
Me ma da bi šel kar sam nosilcov postavlat in kablov vlečt
No, bom pa še naprej lahko poslušal kako se španka 022 muči ko štarta iz Središča
Zaenkrat je govora samo o elektrifikaciji proge Pragersko - Hodoš! Kdaj pa? Tega nihče ne ve! Morda drugo leto, čez dve, pet, deset let...Deflektor napisal/-a:No, mene pa najbolj moti, da pri vsej tej silni elektrifikaciji med Pragerskim in Hodošem nihče ne omenja Središča ob Dravi, kaj bo le to potem ostalo na dizelski vleki, le ta 9 kilometrski odsek?
Me ma da bi šel kar sam nosilcov postavlat in kablov vlečt
No, bom pa še naprej lahko poslušal kako se španka 022 muči ko štarta iz Središča
Vprašanje če se splača elektrificirat omenjeni 9-kilometrski odsek do Središča, če pa je na Hrvaški strani Čakovec neelektrificran.
Po moje ni potrebe o takšnem razmišljanju, kar se tiče s stališča prometa, ki gre dnevno po tej progi!
lp NS
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
@Terminator
Da te malo vzpodbudim!
(seveda tudi vse ostale)
A se kar strinjaš z vsemi ugotovitvami o napajalnih sistemih iz te teme? Jaz bi tako na hitro iz tega naredil zaključek, da ima 3 kV enosmerni sistem samo slabe lastnosti, 25 kV izmenični pa samo dobre. Pa je res tako?
Kaj pa ti polifazni sistemi, kakšna je njihova prednost? Če ne bi imel kakšne prednosti, ga verjetno nikjer ne bi poskušali vpeljati, ali pač
lp MG
Da te malo vzpodbudim!
(seveda tudi vse ostale)
A se kar strinjaš z vsemi ugotovitvami o napajalnih sistemih iz te teme? Jaz bi tako na hitro iz tega naredil zaključek, da ima 3 kV enosmerni sistem samo slabe lastnosti, 25 kV izmenični pa samo dobre. Pa je res tako?
Kaj pa ti polifazni sistemi, kakšna je njihova prednost? Če ne bi imel kakšne prednosti, ga verjetno nikjer ne bi poskušali vpeljati, ali pač
lp MG
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Po mojem je 3kVdc sistem samo ostanek s preteklosti, ki ima nekaj problemov. Le da ti problemi niso tako veliki, da bi administracije prisilili do zamenjave. 3kV je Italija izbrala zaradi enostavnosti regulacije, ni pa takoj ukinila trofazni sistem, ker je le ta zagotavljal zelo dobre rezultate na strmih progah (ostal je v rabi posebno v Liguriji, kjer vse proge proti severu so strme). Z casom so prisli novi sistemi regulacije motorjev, in sedaj vse nove lokomotive imajo motorje na izmenicni tok, ki ga inverter pretvarja iz enosmernega.
Italija (in tudi Slovenija mislim) se ne bo v kratkem znebila 3kV sistema, predrago bi bilo (vse lokomotive za regionalce, in velika vecina tovornih so samo za 3kV), res je pa da nove proge kot AV proge in Brenner, bojo elektrificirane na 25kVac, ker je ta edini sistem za uporabo 100% moci lokomotiv (ETR 500AV na navadnih progah potegne do max 6,4MW na 25kV max moc je 8,8 MVA)
Italija (in tudi Slovenija mislim) se ne bo v kratkem znebila 3kV sistema, predrago bi bilo (vse lokomotive za regionalce, in velika vecina tovornih so samo za 3kV), res je pa da nove proge kot AV proge in Brenner, bojo elektrificirane na 25kVac, ker je ta edini sistem za uporabo 100% moci lokomotiv (ETR 500AV na navadnih progah potegne do max 6,4MW na 25kV max moc je 8,8 MVA)
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
zbowe napisal/-a:Po mojem je 3kVdc sistem samo ostanek s preteklosti, ki ima nekaj problemov. Le da ti problemi niso tako veliki, da bi administracije prisilili do zamenjave.
Točno tako. Nesmrtno se vleče in se bo še vlekel, ta ostanek iz preteklosti.
V Sloveniji je ta sistem (3kV DC) že pod spomeniškim varstvom. Reši nas samo še kataklizma. press
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!