Elektrifikacija prog na SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Jože, kapo dol, s takimi prispevki širiš naše neuko obzorje. Takih postov si želim, verjetno tudi ostali, še v bodoče.

O trofaznih lokomotivah sem nekaj malega zasledil že prej. Italianska verzija mi je bila kar nekako poznana, vendar sem sedaj izvedel veliko več. Ravno tako pa sem se srečal s podatkom o trifaznem sistemu v Nemčiji. Mislim, da je bil tudi Hitler dokaj zahteven okoli tega. Se pa pojavlja drug absurd. Saj so v Nemčiji bile zahteve v času njegove oblasti, po transportu zelo ogromnih dimenzij. Tu mislim predvsem na svetli profil, tako da se ni dalo povsem ugoditi omejitvam v višino. Zaradi tega so se tedaj bolj držali parne vleke. Zanimivo je tudi to, da so bile turbokondenzijske parne lokomotive dobesedno zadetek v polno. Vendar so prišle na svet malce prepozno, saj jih je prehitela takrat že dizel vleka.

Sem pa zašel iz teme :oops:
Tine
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Od kolega sem slišal, da se je nekoč v Dobovi zgodilo, da je naša lokomotiva prišla pod 25 kV vod in je skurilo lokomotivo.
Prav tako je pa tudi hrvaška lokomotiva prišla pod 3 kV vod, pa je crknila napajalna postaja.
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Tega jaz še zdaj ne razumem!! Res da je na stebru nad žico znak, ki omejuje vožnjo z dvignjenim pantografom, ampak do kam natančno lahko pelje lokomotiva? Kako se lahko v žici spremeni napetost, recimo do sem je 3kV, dalje pa takoj 25kV al kako?
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Nejc napisal/-a:do kam natančno lahko pelje lokomotiva? Kako se lahko v žici spremeni napetost, recimo do sem je 3kV, dalje pa takoj 25kV al kako?
Med dvema stebroma, oz. vmesna razdalja, je mrtvi vod. Lokomotiva se z zaletom in spuščenim pantografom pripelje pod drug vod. O tem smo že razglabljali.
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... =vozni+vod
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

No, mene pa najbolj moti, da pri vsej tej silni elektrifikaciji med Pragerskim in Hodošem nihče ne omenja Središča ob Dravi, kaj bo le to potem ostalo na dizelski vleki, le ta 9 kilometrski odsek?

Me ma da bi šel kar sam nosilcov postavlat in kablov vlečt 8)

No, bom pa še naprej lahko poslušal kako se španka 022 muči ko štarta iz Središča
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Deflektor napisal/-a:No, mene pa najbolj moti, da pri vsej tej silni elektrifikaciji med Pragerskim in Hodošem nihče ne omenja Središča ob Dravi, kaj bo le to potem ostalo na dizelski vleki, le ta 9 kilometrski odsek?

Me ma da bi šel kar sam nosilcov postavlat in kablov vlečt 8)

No, bom pa še naprej lahko poslušal kako se španka 022 muči ko štarta iz Središča
Zaenkrat je govora samo o elektrifikaciji proge Pragersko - Hodoš! Kdaj pa? Tega nihče ne ve! Morda drugo leto, čez dve, pet, deset let... :-k

Vprašanje če se splača elektrificirat omenjeni 9-kilometrski odsek do Središča, če pa je na Hrvaški strani Čakovec neelektrificran.
Po moje ni potrebe o takšnem razmišljanju, kar se tiče s stališča prometa, ki gre dnevno po tej progi!

lp NS
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

No, pa bi pač hrvaški dizli do Središča vlačili.

Saj vem, da je vse to bolj utopično, bi bilo veliko bolje če bi bila hrvaška v uniji.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Deflektor napisal/-a:... bi bilo veliko bolje če bi bila hrvaška v uniji.
O tem bi se pa dalo razpravljat... politika.... bom raje tiho, da me Dolfe ne skensla... :lol: :lol:
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Ja, nebi bilo dobro zaiti v politiko.

No škoda pač, očitno bo to ostal nek rahlo pozabljen del proge s stališča elektrifikacije, četudi bi naj tudi postajo v Središču modernizirali in vgradili elektronske naprave, da ne bodo več iz časov Franca Jožefa
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

:D Barbarpapa1 dober prispevek o trifaznih lokomotivah. Dobro da se teme pogrevajo ker sem očitno marsikaj spregledal.
Upam, da bo še kaj takih!


LP
Uporabniški avatar
mg5888
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 28.11.2007, 20:37

Odgovor Napisal/-a mg5888 »

@Terminator
Da te malo vzpodbudim! :D
(seveda tudi vse ostale)

A se kar strinjaš z vsemi ugotovitvami o napajalnih sistemih iz te teme? Jaz bi tako na hitro iz tega naredil zaključek, da ima 3 kV enosmerni sistem samo slabe lastnosti, 25 kV izmenični pa samo dobre. Pa je res tako?

Kaj pa ti polifazni sistemi, kakšna je njihova prednost? Če ne bi imel kakšne prednosti, ga verjetno nikjer ne bi poskušali vpeljati, ali pač :?:

lp MG
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a zbowe »

Po mojem je 3kVdc sistem samo ostanek s preteklosti, ki ima nekaj problemov. Le da ti problemi niso tako veliki, da bi administracije prisilili do zamenjave. 3kV je Italija izbrala zaradi enostavnosti regulacije, ni pa takoj ukinila trofazni sistem, ker je le ta zagotavljal zelo dobre rezultate na strmih progah (ostal je v rabi posebno v Liguriji, kjer vse proge proti severu so strme). Z casom so prisli novi sistemi regulacije motorjev, in sedaj vse nove lokomotive imajo motorje na izmenicni tok, ki ga inverter pretvarja iz enosmernega.

Italija (in tudi Slovenija mislim) se ne bo v kratkem znebila 3kV sistema, predrago bi bilo (vse lokomotive za regionalce, in velika vecina tovornih so samo za 3kV), res je pa da nove proge kot AV proge in Brenner, bojo elektrificirane na 25kVac, ker je ta edini sistem za uporabo 100% moci lokomotiv (ETR 500AV na navadnih progah potegne do max 6,4MW na 25kV max moc je 8,8 MVA)
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

zbowe napisal/-a:Po mojem je 3kVdc sistem samo ostanek s preteklosti, ki ima nekaj problemov. Le da ti problemi niso tako veliki, da bi administracije prisilili do zamenjave.

Točno tako. Nesmrtno se vleče in se bo še vlekel, ta ostanek iz preteklosti.

V Sloveniji je ta sistem (3kV DC) že pod spomeniškim varstvom. Reši nas samo še kataklizma. press


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Resijo nas se samo vecsistemski mehi :lol: :lol: :lol:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Jembah napisal/-a:Resijo nas se samo vecsistemski mehi :lol: :lol: :lol:
Te pa že imamo.
...dela...ne dela.....dela....pa spet ne dela.... :D
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori