Razvoj SŽ-drugi tiri, povezava z Brnikom
Klemen se strinjam, vendar gradnja dvotirne proge je dražja - ne 2x, je pa. Sploh pa ne vem točno, kakšne so zahteve za tako dolge predore - ali morajo biti dvocevni (ali dve enaki cevi za dva tira v primeru dvotirne proge ali pa ena cev za progo druga pa kot reševalni predor v primeru enotirne proge?) In trenutno je na AŽP med javnimi razpisi "Preveritev možnosti gradnje nove dvotirne proge Divača-Koper na trasi I/3 in preveritev možnosti priklopa nove dvotirne konvencionalne proge iz smeri Trsta". Ko bo na to temo spisanega mnogo papirja, se bodo pa odločali tisti, ki zagotavljajo denar - politiki oziroma kot rečejo bolj na prefinjen način Angleži, mi pa nimamo nekega pametnega direktnega prevoda - decisionmakers-i (decision - odločitev; maker - izdelovalec). In zato se mi je zazdelo nenavadno, da si tako prepričan v dvotirno progo. Saj veš, kako je s politiki in politiko.
Razlika v ceni med enotirnim oz. dvotirnim predorom ni tako velika, še posebej če imamo v mislih koprsko progo in pogled usmerjen v prihodnost. Zgradi naj se enotirna proga, ki pa bo imela možnost kasnejše postavitve drugega tira.
Upam samo, da bo prišlo do gradnje in da ne bo ostalo samo pri besedah in tisoč in enem načrtu. Ker če se bo delalo s tako hitrostjo kot sedaj, nas bodo vsi imeli polno glavo in luka in železnica bosta lahko prevažali samo še premog za ljubljansko termoelektrarno (dokler ne bo preklopila na plin). Medtem ko mi modrujemo, drugi gradijo. Lep primer je pri naših severnih sosedih in njihovo novo južno železnico oz. Koralmbahn.
Upam samo, da bo prišlo do gradnje in da ne bo ostalo samo pri besedah in tisoč in enem načrtu. Ker če se bo delalo s tako hitrostjo kot sedaj, nas bodo vsi imeli polno glavo in luka in železnica bosta lahko prevažali samo še premog za ljubljansko termoelektrarno (dokler ne bo preklopila na plin). Medtem ko mi modrujemo, drugi gradijo. Lep primer je pri naših severnih sosedih in njihovo novo južno železnico oz. Koralmbahn.
No ja, opažam, da niste pretirano naklonjeni takojšni postavitvi še drugega tira. Ne vem, bo potrebno razmisliti, v teh dveh letih bo na Koprško progo, prišlo še dodatnih 20 lokomotiv (541) in me zanima, kako bo potekal še bolj zgoščen promet. Namreč proga Divača Rodik je vsak ponedeljek (redkokdaj na ne) zaprta med osmo in drugo uro zaradi rednih vzdrževanj. Logično je, da vlaki v tem času ne morejo voziti.
Si predstavljate, kakšen bum nastane po drugi uri na tej progi. dispečer na Kozini ki križa vlake se mi prav smili. Kako bo, ko bodo dodali še 20 lok. bomo videli, ampak s preoblemenjenostjo proge in ljudi (dispečerja) se samo povečujejo možnosti za ID.
pa tudi iz kopra ne morejo en za drugim pošiljat vlake gor, ampak na razmaku 20 min, saj trojnik porabi preveč toka.
Po moje zgradimo dva tira, ta pa ostane kot stranski tir in bo služil kot rezerva v primeru, da se bo na novi progi zgodilo kaj hudega. (Upam, da ne kličem po nesreči...)
Si predstavljate, kakšen bum nastane po drugi uri na tej progi. dispečer na Kozini ki križa vlake se mi prav smili. Kako bo, ko bodo dodali še 20 lok. bomo videli, ampak s preoblemenjenostjo proge in ljudi (dispečerja) se samo povečujejo možnosti za ID.
pa tudi iz kopra ne morejo en za drugim pošiljat vlake gor, ampak na razmaku 20 min, saj trojnik porabi preveč toka.
Po moje zgradimo dva tira, ta pa ostane kot stranski tir in bo služil kot rezerva v primeru, da se bo na novi progi zgodilo kaj hudega. (Upam, da ne kličem po nesreči...)
Re: Razvoj SŽ-drugi tiri, povezava z Brnikom
Proga naj bi se proti Brniku odcepila na postaji Vižmarje in naj bi potekala ob avtocesti. Vendar mislim da se to še lep čas ne bo zgodilo, še najmanj pa do leta 2013.E.L. napisal/-a:Povezava do Brnika pa naj bi bila narejena do leta 2013. Ali kdo ve od kod bi potekala? Možnosti sta namreč dve: iz Kamnika ali iz Medvod oz. Kranja.
Če bo tudi več prometa, bo potem tudi več požarov. Sploh če bo še večja vročina. Naj naredijo kar nova 2 tira, bo bil vsaj trajno rešen problem. Kar se tiče pa drugih tirov na Gorenjskem, Štajerskem in v prekmurju, je pa vse že tako blizu proge pozidano, da ne vem kako bodo to speljali.
Have a nice day!
Seveda, nove močnejše lokomotive težji tovori, več vlakov in s tem več požarov.
Kolikor sem slišal ene pogovore, naj bi proti gorenjski naredili samo en del dvotirne, to je tam, kjer so njive in je veliko prostora za gradnjo drugega tira, menda je to med Škofjo loko in Kranjem, pa naj me kdo popravi, če sem se zmotil.
Ja ja, povezava do brnika, to je po moje še utopija ene 15 let. Je pa pravilno, da razmišljamo v tej smeri in v prihodnost.
Kolikor sem slišal ene pogovore, naj bi proti gorenjski naredili samo en del dvotirne, to je tam, kjer so njive in je veliko prostora za gradnjo drugega tira, menda je to med Škofjo loko in Kranjem, pa naj me kdo popravi, če sem se zmotil.
Ja ja, povezava do brnika, to je po moje še utopija ene 15 let. Je pa pravilno, da razmišljamo v tej smeri in v prihodnost.
Prav imaš Lenin, med Kranjem in Šk. Loko je Sorško polje in tam je veliko prostora za drugi tir. V Škofji loki na Trati so celo že zgradili obvozni tir, za tiste vlake, ki se na postaji ne ustavijo. Nemcem se pa imamo tudi zahvalit, ker so speljali drugi tir od Zidnaega mostu do Zagreba.
Have a nice day!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Pozdravljeni!
Z zanimanjem spremljam razpravo. Kot ugotavljate predhodni pisci, se naša država vede precej neodločno pri 2.tiru do Kopra. Mislim, da je bil lani sprejet državni lokacijski načrt (DLN) za dvotirno traso, s tem, da se v prvi fazi položi en tir. Najnoveše najave študije upravičenosti takojšnje položitve obeh tirov so morda pogojene z interesi italije, da Trst dobi dobro izhodišče proti Divači. Sicer pa se mi zdi, da nam Italijani na vse načine ovirajo izvedbo 2. tira, saj bo s tem Koper konkurenčnejši Trstu.
Morda bo nova varianta zadovoljila Italijane, kot tudi EU, ki podpira projekte čezmejnih, koridorskih povezav. Naša vlada čaka evropski denar, ker svojega ne more zagotoviti.
Strinjam se, da bi morali novo koprsko progo čimprej zgraditi, če tudi s komercialnimi krediti, če hočemo, da bodo pristanišče in naše železnice konkurenčne.
Pred časom sem bral izjavo visokega predstavnika SŽ, da 2.tir lahko počaka na obdobje po l. 2015. Tudi če je v tem delček resnice, bi se morala strokovna javnost boriti in dokazovati, da je 2. tir potreben čimprej, saj ga v nasprotnem primeru nikoli ne bo, ker nas bodo prehiteli sosedje z boljšimi povezavami, kot ugotavlja Reagan 664.
Lp
Mitja
Z zanimanjem spremljam razpravo. Kot ugotavljate predhodni pisci, se naša država vede precej neodločno pri 2.tiru do Kopra. Mislim, da je bil lani sprejet državni lokacijski načrt (DLN) za dvotirno traso, s tem, da se v prvi fazi položi en tir. Najnoveše najave študije upravičenosti takojšnje položitve obeh tirov so morda pogojene z interesi italije, da Trst dobi dobro izhodišče proti Divači. Sicer pa se mi zdi, da nam Italijani na vse načine ovirajo izvedbo 2. tira, saj bo s tem Koper konkurenčnejši Trstu.
Morda bo nova varianta zadovoljila Italijane, kot tudi EU, ki podpira projekte čezmejnih, koridorskih povezav. Naša vlada čaka evropski denar, ker svojega ne more zagotoviti.
Strinjam se, da bi morali novo koprsko progo čimprej zgraditi, če tudi s komercialnimi krediti, če hočemo, da bodo pristanišče in naše železnice konkurenčne.
Pred časom sem bral izjavo visokega predstavnika SŽ, da 2.tir lahko počaka na obdobje po l. 2015. Tudi če je v tem delček resnice, bi se morala strokovna javnost boriti in dokazovati, da je 2. tir potreben čimprej, saj ga v nasprotnem primeru nikoli ne bo, ker nas bodo prehiteli sosedje z boljšimi povezavami, kot ugotavlja Reagan 664.
Lp
Mitja
Kako me jezi, ko kupujejo oklepnike za 60 miljard dolarjev, češ da bomo z njimi "varovali interese" Slovenije. Ja pa jih bomo res in to kakšne! V afganistanu, le kakšneinterese imamo tam?? Irak?? Libanon, celo Kongo??? (=se govori) Ne rečem za Bosno in Kosovo, saj smo bili nekoč skupaj.
Nismo pa sposobni zaščititi interesov pred svojim lastnim pragom. Ne moremo se pustit izsiljevat italjanom in čakati odprtih rok na denar od Evrope. Moramo se postaviti zase in za svoj interes, ne pa da klečeplazimo in ližemo riti (ciljam na Rupla). No sej Slovenec je bil vedno v službi hlapca, žal je tako.
Dokler se te stvari ne bodo porihtale bodo tudi SŽ vozile z izgubo, ki se je neverjetno pojavlja tudi v tovornem prometu, pa čeprav se prevoz le tega povečuje. res neverjetno, kakšna politika. (baje, tako neuradno sem slišal, da Luka Koper večkrat pelje železničarje žejne čez vodo, ker baje SŽ za luko vozijo skoraj zastonj...)
Nismo pa sposobni zaščititi interesov pred svojim lastnim pragom. Ne moremo se pustit izsiljevat italjanom in čakati odprtih rok na denar od Evrope. Moramo se postaviti zase in za svoj interes, ne pa da klečeplazimo in ližemo riti (ciljam na Rupla). No sej Slovenec je bil vedno v službi hlapca, žal je tako.
Dokler se te stvari ne bodo porihtale bodo tudi SŽ vozile z izgubo, ki se je neverjetno pojavlja tudi v tovornem prometu, pa čeprav se prevoz le tega povečuje. res neverjetno, kakšna politika. (baje, tako neuradno sem slišal, da Luka Koper večkrat pelje železničarje žejne čez vodo, ker baje SŽ za luko vozijo skoraj zastonj...)
60 milijardam sit, ki smo jih namenili za oklepnike, bi lahko dodali še kakih 50 – 60 milijard sit, ki jih vsako leto zmečemo za subvencije in nepovratne pomoči (razni razvoji podeželja in ostalo) v kmetijstvu. Če bi se ti dve ministrstvi, pa še kako drugo, na letni ravni odpovedali samo malemu deležu, recimo 5 % in bi to namenili panogam (beri železnici), od katere bi imeli vsaj kako korist. Tako sem pa zadnjič prebiral prebiral proračun za obdobje 2006-07 in ugotovil, da je za investicije v železniško infrastrukturo namenjenih celih 4 milijarde sit na letni ravni .
Ah, kaj zato....
Bomo pa vsekakor imeli imenitno vzpenjačo na ljubljanski grad....