Ureditev prog

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 529
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a dingo »

No najprej lep pozdrav.
Ko se v sloveniji načrtuje gradnja novih hitrih prog, ko se zaključuje ac križ in pa ko se bodo v bodočnosti gradile hitre ceste (npr 3. os) se poraja vprašanje smiselnosti nekaterih regionalnih ali pa lokalnih prog. Nekaj teh prog bi po mojem mnenju bilo najbolje trajno ukinit, lastnino železnice pa prodati (razne postaje...). No da naštejem proge, ki bi jih bilo treba ukinit: Grobelno-Rogatec (vključno z progo do Imena), Ljutomer-Gornja Radgona, Dornberk-Ajdovščina. To bi bile v prvi fazi. Potem bi bilo potrebno razmisliti če se potrebuje proga od Ortneka do Kočevja (koliko tovora se sedaj tu sploh prepelje). Za potniški promet Kočevje-Ljubljana ta proga naredi prevelik ovinek do Grosupljega. Tu bi bilo bolj smiselno denar raje nameniti za gradnjo obvoznic na cesti Kočevje-Škofljica. Potniški promet pa lahko še vedno povsem zadovoljivo prepelje z avtobusi.
No pa da ne boste rekli, da bi rad samo podiral, bom pa navedl proge kjer je nujno investirati. Proga Ljubljana-Kamnik, tu je nujno potrebno posodobiti progo in povečati hitrost vlakov in s tem skrajšati potovalni čas (seveda razmisliti tudi o elektrifikaciji). Potem bi bilo potrebno zgraditi obvoznico Škofje Loke (direktno progo Medvode-Kranj) za potrebe tovornega prometa in pa mednarodnih vlakov. Potem je treba progo Zidani Most-Pragersko malo "popeglati". Podobno bi bilo potrebno tudi narediti na primorskem, kjer bi bilo potreno zgraditi direkt povezavo med Divačo in Postojno (seveda tudi zgraditi dva nova tira do Kopra, starega ukinit). Potem narediti še obvoz Rakeka (seveda proga čez Raklek za lokalne vlake ostane). Potrebno bi bilo še zgraditi novo progo med Logatcem in Brezovico (trenutna je preveč zavita). No mogoče bi bilo potrebno še kaj popravkov na progi Zalog-Zidani Most. No to pa je to kar se tiče glavnih prog. Nujno pa se mi zdi še ureditev proge Ljubljana-Metlika kjer bi se dalo za ravnanjem proge občutno dvigniti hitrost na progi (seveda tu ne rabimo 160+). Že če bi bila potovalna hitrost na večini proge 100km/h bi bilo zadosti. Seveda tudi tu razmisliti o elektrifikaciji proge.
Aja da ne pozabim še na našo bohinjko. To pa je treba zrihtati vsaj v tej miri, da prekinemo propadanje. To progo jaz ne bi nevem kako ravnal je nima slisla. Potrebno jo je nadgraditi (v smislu novih tirov in signalizacije) in jo bolj promovirat v turistične namene (tudi v sklopu triglavskega narodnega parka).
No mogoče sem pozabil na še katero progo (npr. Holmec-Maribor). Tudi te je potrebno modernizirati. Mogoče se vam bo zdelo moje mišljenje preradikalno (sploh o ukinitvah), samo na dolgi rok pa bi z ureditvijo infrastrukture precej profitirali. Pa sploh ne bi bilo potrebno take velike vsote kot se omenja (okol 6 milijard €), ker bi se dalo zadeve narest postopo in že vsaka spremba (sekanje ovinkov), bi se precej poznala na hitorsti vlakov.
Uf sem se razpisal. Upam, da se vam bo dalo brati vseskupaj. Vsako mnenje dobrodošlo.
LP
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2410
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Pozdravljen, napisal bom le svoje mnenje, ki se malce razlikuje od tvojega.
Sam ne bi trenutno ukinjal prog, katere so še v voznem stanju. Vedno več se govori, da bi čimveč tovornega prometa, ki se pelje po avtocestah, preusmerili na železnico. Poleg tovornega prometa, bi poskusili še bolj promovirati vožnjo z vlakom, saj so naše ceste večkrat nabito polne (za razliko od avtobusnega je vlak cenejši, kar je še dodaten +).
Kočevske proge še ne takoj odpisati, saj imajo očitno (če so se lotil zamenjave tirov, tolčenca v teh časih, ko primanjkuje denarja) neke načrte z njo.
Za "sečnjo" ovinkov se strinjam, ampak se mi zdi, da bo taka posodobitev prišla šele čez kar nekaj let.
Se mi zdi, da sedaj ukinitev z demontažo ne pride ravno prav, saj je to le dodaten strošek. Denar namesto tega naj raje namenijo obnovi/posodobitvi prog oz. voznega parka.
Aljaž
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6500
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kaka radikalnost in ozka usmerjenost v tovorni promet... Če bi bila strategija javnega prometa bistveno boljša, predvsem pa organiziranost, potem bi železnica lahko dodatno pridobila na veljavi. Pa tu ne mislim samo na železnico temveč ko se z železnico pripelje v mesto, da je tam ustrezen javen promet. V Ljubljani je recimo avtobusni potniški promet na robu katastrofe, zastarel in neusklajen z urbanizmom. Zaenkrat lahko mi samo sanjamo sistem, ki ga imajo sosedje na zahodu (pa verjetno še kje drugje) in sicer:
pripelješ se z avtom, kolesom, mopedom do postaje, pustiš svoje vozilo tam, se usedeš na vlak, ki pelje ob primernih urah v mesto, tam brez pretiranega postanka presedeš na javni promet in si kmalu v službi. In to še za pametno ceno.
En tak primer propagiranja železnice v Avstriji in Nemčiji je recimo pri turistični agenciji TUI (in njenih podružnicah), kjer velja, da imaš plačano vozovnico z vlakom do letališča in nazaj. Velja pa seveda le za Avstrijo in Nemčijo. In tako dalje. Potem pridejo v poštev tudi lokalne proge, ki bi jih nekdo tako vehementno ukinil...

Nikjer ne omenjaš recimo tudi postavitve proge od Jesenic do Planice, seveda mimo Kranjske gore, ali pa okljuk Bohinjske proge do spodnje postaje žičnice na Vogel, postavitve železnice do letališča Brnik (ki je sicer predvidena) in podaljšek do recimo Krvavca, pa podaljšanje Kamniške proge do Velike planine, mogoče proga do Vrhnike, Idrije, Zreč/Rogle... Vem da so to velikopotezni načrti ampak po svoje bi se lahko celo splačalo... Seveda pa ko enkrat infrastruktura zalaufa, se uskladi javni promet cestnih in tirnih vozil, je treba spremeniti miselnost ljudi. Potem bomo imeli celo za kanček bolj zeleno Slovenijo in ne bomo plačevali penale za neupoštevanje Kjotskega sporazuma.

Moja 2 euro centa ;)
Goran
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1786
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Signal »

Gorchi napisal/-a:...
Vem da so to velikopotezni načrti ampak po svoje bi se lahko celo splačalo... Seveda pa ko enkrat infrastruktura zalaufa, se uskladi javni promet cestnih in tirnih vozil, je treba spremeniti miselnost ljudi.
...
Ja, miselnost nas Slovenceljnov bo težko spremeniti.

Živimo v polnoletni državi, kjer še vedno prevladujejo vrtičkarstvo, zavist in podobne lastnosti, ki v drugih deželah EU niso tako močno zaznavne ali pa jih sploh ne poznajo.
Primerov je ničkoliko, kot so ustanavljanje "žepnih" občin, neusklajenost cen smučarskih centrov, skoraj popolna neusklajenost voznih redov med avtobusarji in SŽ ter neusklajenost voznih redov na železnici sami in še kaj bi se našlo.

Ampak Slovenceljnov to ne moti, kot bi napr. naše severne sosede.
Pomembno je, da se Slovencelj lahko pripelje s svojim jeklenim konjičkom do cilja, ne da bi uporabil kakršnokoli obliko javnega prevoza.
Za izpust CO2-ja v zrak pa Slovenceljnu ni mar, saj so zato krive ZDA in ostale nepodpisnice Kjotskega protokola.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3664
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Signal, lepo prosim, da ne uporabljaš besede Slovencelj, ta beseda je žalitev za ves Slovenski narod, pogruntala pa jo je zelo "zanimiva" oseba.

Enkrat smo že rekli nekaj na temo te besede.
Tine
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4557
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tin€:
Re: Ureditev prog
Signal, lepo prosim, da ne uporabljaš besede Slovencelj, ta beseda je žalitev za ves Slovenski narod, pogruntala pa jo je zelo "zanimiva" oseba.

Enkrat smo že rekli nekaj na temo te besede.
Po mojem mnenju je beseda Slovencelj prav posrečena za opis duhovnega stanja nekaterih pripadnikov znamenitega naroda Podalpskih Venetov/Etruščanov in je nima smisla preganjati. Seveda, če pa se nekdo prepozna v njej #-o #-o #-o

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

dingo napisal/-a:No najprej lep pozdrav.
......... se poraja vprašanje smiselnosti nekaterih regionalnih ali pa lokalnih prog. Nekaj teh prog bi po mojem mnenju bilo najbolje trajno ukinit, lastnino železnice pa prodati (razne postaje...). ..............
LP
Prvi premier samostojne države Slovenije je bil še bolj radikalen. On je trdil, da je Slovenija premajhna za železnico.

Hja, dingo, temu se ne bi reklo "ozek pogled" na državno prometno infrastrukturo, temeveč kar "laserski" pogled. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3664
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Ljubitelj napisal/-a:
Po mojem mnenju je beseda Slovencelj prav posrečena za opis duhovnega stanja nekaterih pripadnikov znamenitega naroda Podalpskih Venetov/Etruščanov in je nima smisla preganjati. Seveda, če pa se nekdo prepozna v njej #-o #-o #-o

LPL
Za pripadnike južnoslovanskih narodov v Sloveniji obstaja izraz, ravno tako za skupnost ljudi (temnejše polti), pa jih nikjer uradno ne uporabljamo saj je to žalitev, isto tako je za Slovence žalitev tista kvazibeseda.

Ljubitelj, prav nihče pa ti ne brani, da tisto besedo uporabljaš zase.
Tine
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 529
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a dingo »

Prvo kot prvo malo poglejte katere proge bi jaz ukinil. Primer proga dornberk-ajdovščina. Če hočem z vlakom iz ljubljane v ajdovščino moram najprej na divačo potem pa proti novi gorici in v dornberku nazaj proti ajdovščini. To je proga ki gre okoli riti v žep. Podobno je neuporabna tudi proga ljutomer-gornja radgona. Da prideš od maribora do Gornje radgone rabiš najprej do pragerkega, potem na ptuj ormož od tam proti ljutomeru in tam se odcepiš proti gornji radgoni. Spet tak ovinek da prideš do nekega kraj. Lejte prvo kot prvo trase prog, ki so bile narejene v 19. stol z namenom da zajemejo čimveč krajev na svoji poti so v 21 neuporabne ne morejo konkurirati cestnemu prometu (ne po hitrosti en po času vožnje). Ljudi ne moreš silit da se naj vozijo z vlakom, ki za določeno pot porabi 50min za avtom pa prideš v 20min (lepo avtocesta 130km/h). To je npr primer relacije ivančna gorica-ljubljana. Že če bi prišel vlak v 30min namesto 50min bi veliko ljudi presedlalo na vlake. No sej nisem mislil da je treba takoj demontirati proge, pač pa je treba na podlagi prepeljanih potnikov in tovora razmisliti če je določena proga še rentabilna, ker že sedaj se SŽ potapljajo v ogromnih izgubah (sedaj je še veliko ljudi na čakanju). Zato bi bilo treba najprej urediti proge divača-šentilj (z novo navezavo na koper),pragersko hodoš in pa jesenice-ljubljana. Pri ostalih progah pa je treba pogledati stanje in jih nato nadgradititi na hitrost 100km/h, ker nižja ne bo privabila potnike na železnico.
Potem bomo imeli celo za kanček bolj zeleno Slovenijo in ne bomo plačevali penale za neupoštevanje Kjotskega sporazuma.
Plačujemo zaradi tranzitnega tovornega prometa, ki mora vsekakor na železnice oz. zaračunati jim ekološko takso.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dino S »

A zdaj namesto enga vlaka se bo po cesti (istočasno) moralo peljat 20 avtobusov...
Daj ti se verjetno še sploh v življenju z vlakom nisi pelajl potem pa govoriš o progah za katere si samo slišal.
Dva nabito polna Fiata je za tebe premalo potnikov?

Ravno obratno bi se moralo delat, vse te proge ki bi jih blo treba po tvoje ukinit bi blo treba obnovit in nabavit nove vlake ter s tem povečat hitrost potovanja pa se bo z veseljem še več ljudi vozilo z vlakom kot zdaj.
...
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 529
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a dingo »

No sej naj se pregleda rentabilnost prog pa je. Če ti praviš da se nisem še nikoli peljal z vlakom potem bo pa že držalo.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zadeva je komplicirana in ni rešljiva z "ad hoc" predlogi...
Vedeti moramo, da je Slovenija investirala zadnjih 40 let v avtoceste in skoraj nič v železnice.
Prišli smo do stopnje, da traja potovanje recimo iz Kranja po avtocesti do službe v Ljublani eno uro. Nič ti ne pomaga, da prideš od Kranja do Šiške v 15 minutah...
In ne mi rečt, da ne "nabijamo" CO2 v kolonah stoječih avtomobilov v Ljubljani...
Druge države so bile bolj bogate in so poskrbele za razvoj in cestnega in tirnega prometa. Nemčija n.pr. je imela toliko denarja, da je postavila "pokonci" še vzhodno Nemčijo (danes "pridružene zvezne dežele")...
Slovenijo čakajo sedaj dragi izzivi, kako rešiti mestni promet ljubljanski, dodatne obvoznice za tranzitni promet okoli Ljubljane, obenem pa tudi rešiti ljubljansko železniško vozlišče.
Podobni problemi so v ostalih večjih mestih, kjer bo potrebno rešiti/preiti na prevoz z vlakom za pot v službo.
V Nemčiji se vsi vozijo v službo z javnim prevozov, večina z vlaki ali drugimi tirnimi vozili. Samo za "velike šefe" se še najde parkirni prostor, ti se pa itak vozijo izven prometnih konic :lol:
Verjetno imamo izdelane že plane, kaj bo naredila Slovenija (upam, da imamo zadosti strokovne prometne strokovnjake, sicer je pametneje, da si jih "sposodimo" za posamezne projekte...

Večji problem je denar...pa še v času krize se spravimo reševati probleme železnice...ko se ve, da se večina ljudi ne strinja z vlaganjem v železnice zaradi takih ali drugačnih zamer... :roll:
Zavedati se je potrebno, da bo Slovenija morala dopustiti toliko in toliko tranzitnega tovornega prometa, po cesti ali pa po železnici. Kljub temu pa se bo dovoljena količina CO2 zmanjševala, in potem pridemo na vrsto mi s svojimi avtomobili...drago bo :cry:

V prehodnem obdobju železnice v Sloveniji vsekakor ne bodo dobičkanosne... :(

S takimi ukrepi pa, ki jih nekateri predlagajo, lahko narediš več škode kot koristi :!:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
jakaklec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 280
Pridružen: 03.02.2008, 18:00
Kraj: Tolmin

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a jakaklec »

Ko je že govora o progi Dornberk-Ajdovščina... Ukinitev...? Upam da se ne bo dogajalo z vsemi naštetimi progami isto kot okoli leta 1966, ko so ukinili in pobrali mnoge tire... o teh ljudeh nebi govoril, ker nimam dobrega mnenja.

Bi pa izpostavil nekaj drugega... je že res da za pot iz LJ do Ajdovščine z vlakom je neumnost. Polno presedanj, da ne govorimo, da poleti vlak do Ajdovščine sploh ne vozi. Kaj bi bilo treba storiti? ČE bi jaz bil prometni minister, bi zahteval sočasno gradnjo avtoceste in železnice. Če so že naredili cel gradbeni podvig z Rebernicami, zakaj nebi naredili še 3 m širšega viadukta in tunela??? Zraven avtoceste bi speljali železnico in jo od Ajdovščine preko Razdrtega povezali z Postojno?!? Nebi bilo to zelo smiselno? Da ne govorim koliko bi se skrajšal čas vožnje od LJ do Nove Gorice. Denarni vložek napram celotni investiciji samo za avtocesto bi bil le malo večji... ISTO bi po mojem mnenju morali narediti z AC krakom LJ-Celje.... vsaj en tir zraven avtoceste do Celja in s tem bi skrajšali čas potovanja od Celja do LJ za ulala časa... (tovorni se lahko še zmeraj vozi preko Zidanega mosta....) Ampak, dokler bomo imeli naše pametne glave za ministre (za vrsto leto nazaj) in da bi vsaj kdaj kakšen minister dobil idejo in rekel 'Tako bo in pika' bi bil najsrečnejši človek na svetu.

Le moje razmišlanje, ki upam, da ni preveč utopično...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9346
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Mislim, da bo kmalu izšla knjiga Railways for Dummies (...za telebane) :lol:
Pol pa bojo imeli stari in novi ministri kaj za brat.. :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dino S »

jakaklec napisal/-a:Ko je že govora o progi Dornberk-Ajdovščina... Ukinitev...? Upam da se ne bo dogajalo z vsemi naštetimi progami isto kot okoli leta 1966, ko so ukinili in pobrali mnoge tire... o teh ljudeh nebi govoril, ker nimam dobrega mnenja.

Bi pa izpostavil nekaj drugega... je že res da za pot iz LJ do Ajdovščine z vlakom je neumnost. Polno presedanj, da ne govorimo, da poleti vlak do Ajdovščine sploh ne vozi. Kaj bi bilo treba storiti? ČE bi jaz bil prometni minister, bi zahteval sočasno gradnjo avtoceste in železnice. Če so že naredili cel gradbeni podvig z Rebernicami, zakaj nebi naredili še 3 m širšega viadukta in tunela??? Zraven avtoceste bi speljali železnico in jo od Ajdovščine preko Razdrtega povezali z Postojno?!? Nebi bilo to zelo smiselno? Da ne govorim koliko bi se skrajšal čas vožnje od LJ do Nove Gorice. Denarni vložek napram celotni investiciji samo za avtocesto bi bil le malo večji... ISTO bi po mojem mnenju morali narediti z AC krakom LJ-Celje.... vsaj en tir zraven avtoceste do Celja in s tem bi skrajšali čas potovanja od Celja do LJ za ulala časa... (tovorni se lahko še zmeraj vozi preko Zidanega mosta....) Ampak, dokler bomo imeli naše pametne glave za ministre (za vrsto leto nazaj) in da bi vsaj kdaj kakšen minister dobil idejo in rekel 'Tako bo in pika' bi bil najsrečnejši človek na svetu.

Le moje razmišlanje, ki upam, da ni preveč utopično...
Železnica ne more met 5-10% naklona.
...
Odgovori