Ureditev prog

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 407
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a space »

Dolfe napisal/-a:Fantazijske sanje so dovoljene vsakemu, pa želim obilo užitkov ob njih.

Realnost pa je takšna, da sta fotelja prometnega ministra in generalnega direktorja Slovenskih Železnic, hudo podobna WC školjki. Na njej se "userje" še takšen junak. press :wink:
ja to je pa res.
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 407
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a space »

Dino S napisal/-a:Ej človek a ti ne veš kako velika je Slovenija? Vprašanje če bi vlak lahko dosegel 350km/h med LJ in MB ne pa še vmes vse vmesne postaje...
350km/h še drugot ne furajo 160km/ pa ni verjetno tak problem pendolino in živa se nič kaj ne mantrata do te hitrosti..
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dino S »

space napisal/-a:
Dino S napisal/-a:Ej človek a ti ne veš kako velika je Slovenija? Vprašanje če bi vlak lahko dosegel 350km/h med LJ in MB ne pa še vmes vse vmesne postaje...
350km/h še drugot ne furajo 160km/ pa ni verjetno tak problem pendolino in živa se nič kaj ne mantrata do te hitrosti..
To sem za alexa mislil. 160 pa itak, da bi lahko in bo tud se moralo naredit proge za to hitrost.
...
Uporabniški avatar
alexa-lol
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 111
Pridružen: 06.08.2009, 20:59

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a alexa-lol »

Mene zanima zakaj je omejitev na nekaterih odsekih samo 60km/h ali 80km/h. Gre tukaj za zavitost proge ali samo dotrajanost proge. Bi bilo možno, da bi ovnike malo omilili pa, da bi pendolino in tovorni promet vozil cca. 250km/h.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Spoštovani alexa-lol, povprašal bi te v katero starostno skupino spadaš, da si vem ustvariti mnenje, glede na tvoje prispevke. 0-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41- 50, 50 in naprej? V naprej hvala.

Mnenja so vsem dovoljena ampak priporočeno je da imajo nekaj realnosti in osnovanosti.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
alexa-lol
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 111
Pridružen: 06.08.2009, 20:59

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a alexa-lol »

Mojster_Strojevodja napisal/-a:Spoštovani alexa-lol, povprašal bi te v katero starostno skupino spadaš, da si vem ustvariti mnenje, glede na tvoje prispevke. 0-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41- 50, 50 in naprej? V naprej hvala.

Mnenja so vsem dovoljena ampak priporočeno je da imajo nekaj realnosti in osnovanosti.
11-20

Mene zanima zakaj je omejitev na nekaterih odsekih samo 60km/h ali 80km/h. Gre tukaj za zavitost proge ali samo dotrajanost proge. Bi bilo možno, da bi ovnike malo omilili pa, da bi pendolino in tovorni promet vozil cca. 250km/h.
Nejc

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Prosim če ne ponavljaš istih vprašanj 2x, če takoj ne dobiš odgovora. Si pa res nepotrpežljiv.. :roll:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nejc, kar ti mu razloži. Če bo potrebno, ti priskočimo na pomoč.

Resno. [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Nejc

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Moje logično mišljenje pravi, da na hitrosti vpliva stanje infrastrukture in speljanost proge, oziroma zavoji. Zavoji pa vplivajo na bočne pospeške, kateri so potem odvisni od udobnosti vožnje.
Me pa zanima, kako si ti (alex) predstavljaš omiliti ovinke??
Uporabniški avatar
alexa-lol
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 111
Pridružen: 06.08.2009, 20:59

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a alexa-lol »

nekako tako si predstavljam
Slika
povečaš radij ovinkov
Nejc

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Kar poskusi. Sam pazi, da komu hiše ne podreš, oziroma koga ne izseliš. To namreč stane. :wink:
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

So me vprašanja, ki jih postavlja @Alexa-lol malo vspodbudila, da sem iskal parametre prog za visoke hitrosti. Našel sem te, ki veljajo v Nemčiji. Wikipedija za minimalne radije krivin pri max. dopuščenem nadvišanju tirnic za 160mm pravi naslednje:

Vmax ≤ 120 km/h Rmin=625m (450m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 200 km/h Rmin=1800m (1300m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 250 km/h Rmin=2800m (2000m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 300 km/h Rmin=4000m
Vmax ≤ 350 km/h Rmin=5400m

Pri dvotirni progi je potrebno glede na hitrost imeti tudi zadostno medtirno razdaljo. Sicer pa več tukaj (zadeva je v nemščini):

http://de.wikipedia.org/wiki/Hochgeschw ... itsstrecke


Upoštevati je potrebno, da pri je med krivine ali med krivino in ravni del potrebno vstaviti še prehodni del, ki enakomerno dviga bočni pospešek do vrednosti, kot je dosežen v sami krivini (uprabljajo se klotoida, kubična parabola in v novejšem času ti. dunajski lok - Wiener Bogen http://www.mplusm.at/ifg/download/Presle-05.pdf)

Glede na to je jasno, da "peglanje" sedanjih tras na bistveno večje hitrosti potegne za sabo premestitev proge izven ozemlja, ki ga proga zaseda sedaj in je last železnice. To pa pomeni odkup zemljišč ter vsa gradbena in ostala vsa mogoča dovoljenja. Če pa pride do odločitve v tej smeri, je povsem smiselno preštudirati tudi nove trase....In pa "peglanje" ovinkov je na nekaterih odsekih tudi zaradi naravnih danosti zelo težko in drago (Savska in Savinjska dolina....)

Kar se tovornega prometa s hitrostmi cca 250 km/h je tu tudi ta problem, da (vsaj kolikor jaz vem) na svetu ni vagonov, ki bi to omogočali. Najhitrejši tovorni vlaki v Evropi dosegajo Vmax 160 km/h. Po mojem občutku tudi bi bila železnica povsem konkurenčna tovornajkarjem, če bi vozna hitrost tovornih vlakov dosegala 120 km/h, seveda ob predpostavki, da vlak vozi od starta do cilja brez prekinitev in odvečnih čakanj. Sveda mora na startu in cilju biti močan logističen center, ki omogoča hitro-učinkovito nalaganje in razlaganje vlakov ter distribucijo blaga. 120 km/h sem izbral zaradi tega, ker na mojih potovanjih nisem srečal prav veliko kamijonov, ki vozijo več, kot 100 km/h. Prav tako zadnje študije logistike kažejo, da je hitrostno ladijski promet na Renu (Basel-Rotterdam) že blizu cestnemu, ker so zastoji na avtocestah na tej smeri tako pogosti, da zelo zmanjšujejo povprečno hitrost tovornjakov...

Toliko z moje strani....

LP
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@Barbarpapa1, hvala za informacije :wink: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hvala za izčrpne informacije, Jože.
Zanimive so hitrosti v odvisnosti radijev proge. In, hehe, če bi vzeli dva tri loke po Rmin 4000m ali Rmin 5400m, za hitrost 350 km/h, bi bili koj v novem sporu s sosedi, zaradi državnih mej. :lol:

Tovorni promet sploh ne tepe dokaj nizka potovalna hitrost, glede na cestnega. Temveč ravno sama logistika, katera tudi požre ves zaslužek. Kamion gre pač
naložen direktno iz točke "A" in pripelje na dvorišče točke "B". Pri železnici pa se to močno zakomplicira, pri dodatnem prekladanju tovora. Minus cena je v izgubljenem času, kot tudi v zaslužku.
Ko bo €U dosegla takšno zgostitev cestnega prometa, kot jo ima naprimer amerika in razviti daljni vzhod, potem bo šel tovor zopet samoinicaiativno na železnico.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe, problem ni v še večji zgostitvi prometa, problem je kot sem že nekajkrat omenil v količini CO2, ki ga "pridelamo" s cestnim prometom :(
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori