Ureditev prog

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

ŽC, v bistvu imaš še kako prav. Ampak CO2 vidijo le nekateri. Ostala večina pa se požvižga nanj, dokler ne bo treba s kisikovo bombo okrog hoditi. Pa še potem se bo iskalo hitri zaslužek, čeprav dolgoročno gledano, vsem na škodo.

Miselnost in željo po zaslužku spremeni le denar in izgubljen čas. Živ primer je od nekaterih tako lepo opevana Amerika (USA). Njim se fučka za vse. Za primat v industriji in nekaj $ so pripravljeni pognati v maloro cel svet, s seboj vred. :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 407
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a space »

ja seveda da pa ne bi preveč padla cena pšenice ko jo je v izobilju jo kar sipajo v morje pa je.
USA sanjska dežela.
Gajžlo pa toučit pa bo. :kij

Če bi država sprejela uredbo tovor na železnico?
Tranzit pa naj gre kam hoče--- ja? ----kdo bo pa smrado in pobiral cestnine?
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a dingo »

Mogoče kdo ve kaka bo napetost pri progah, ki jih bodo na novo elektrificirali (npr pragersko-ormož). Bo to še 3kV ali bodo naredili 25kV? Kot sem gledal po evropi veliko držav menja z 3kV na 25kV (sploh za hitre proge).
363.007

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a 363.007 »

dingo napisal/-a:Mogoče kdo ve kaka bo napetost pri progah, ki jih bodo na novo elektrificirali (npr pragersko-ormož). Bo to še 3kV ali bodo naredili 25kV? Kot sem gledal po evropi veliko držav menja z 3kV na 25kV (sploh za hitre proge).
ne bo 25kV, da bo novo 3kV za Pragersko-Hodoš od 2015 leta, letos ne bo nič in ostane diesel lokomotiva 644 in 664 še vedno!

lp.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

DingoS:
Mogoče kdo ve kaka bo napetost pri progah, ki jih bodo na novo elektrificirali (npr pragersko-ormož). Bo to še 3kV ali bodo naredili 25kV? Kot sem gledal po evropi veliko držav menja z 3kV na 25kV (sploh za hitre proge).
Bo kar ostalo pri 3kV DC, saj hitrih prog v pravem pomenu besed (franc. oznaka LGV) v Sloveniji iz ekonomskih razlogov ne bo nikoli, saj preprosto ni dovoljšne koncentracije potencialnih potnikov. Res pa je, da se LGV ne da izvesti s 3kVDC zaradi premajhne zmogljivosti napeljave, kar velja tudi za zelo obremenjene proge maksimalnimi vzponi. Primerjaj zmogljivosti lokomotive 541 pri obeh napeljavah. V Franciji imajo tako vsi TGV vlaki možnost vožnje na progah s 25 kVAC in starih s 1,5 kVDC, seveda z določenimi omejitvami.

Sicer pa je bil pravi čas zamujen pred začetkom elektrifikacije na SŽ (začetek 60 let). Po raziskavah objavljenih v strokovnem glasilu JŽ v začetku 60 let, bi namreč elektrifikacija SŽ s 25 kVAC bila bistveno cenejša, kljub potrebi po zamenjavi obstoječe 3kV vozne mreže na območju od Italije do Postojne, saj je vozna mreža občutno manjšega preseka, rabili bi le nekaj napajalnih postaj (sedaj se že pojavljajo ideje nap. postaja na ~15 km)....

Priložnost zamujena, ne vrne se nobena.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Škoda, da nismo imeli takrat takšnih vizionarjev, kot jih imamo danes... :wink: :roll: 8) :beg :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Je pa vsaj enkrat 3kV omrežje prišlo prav - leta 1991. Tako bi lahko ostali brez delčka voznega parka...
Goran
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

ŽC:
Škoda, da nismo imeli takrat takšnih vizionarjev, kot jih imamo danes...
ŽC, to nima nobene povezave vizionarstvom v posmehljivem smislu, kakor jaz razumem tvoj odgovor. Stvar ima/je imela oporo v konciznih ekonomskih izračunih. Vendar je na žalost prevladala nestrokovnost, podobno kot na začetku 20. stoletja, ko je Ljubljana nabavila DC termoelektrarno in ne takrat že standardne AC. Zakaj?:

1.) Tramvaj rabi 500 V DC
2.) Pa še župan Hribar in njegovi sodelavci so se lahko pohvalili, kako velik popust so izposlovali od firme Siemens-Halske. Seveda, če dinama ni hotel nihče več kupiti in je ležal na skladišču.

Pa brez zamere in drži se zgodovinski (ki jih izdatno obvladaš) in ne elektrotehničnih tem.

Ljubitelj
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hehe, ni večje tercijalke od spreobrnjene cipe, nekadilca od sprobrnjenega kadilca, .... itd. :lol:
Ljubitelj, tvoja generacija, v kateri si imel ti zagotovo precej visoko in ugledno pozicijo, nam je dala in prepustila to, kar imamo sedaj. Vaše takratne odločitve odsevajo še dandanes. In to nas bo teplo vsaj še 20 let.

Le čemu danes nenehoma zanikaš in nasprotuješ in obsojaš takratne odločitve? Moral bi imeti "jajca" in vsakodnevno priznavati svoje nekdanje delo pa kakršno koli je že bilo.
Morda pa zato, ker ste kot politično interesna elita spravili eno državo cegrunt, sedaj bi pa radi še drugo? Treba se bo pač sprijazniti, da ste pokurili svojih "pet minut" slave. Sedaj so na vrsti pač drugi, stara garda pa mora v pokoj. Sicer bo nevarno okužila nov zametek, in fiasko bo zagarantiran.


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Hehe, ni večje tercijalke od spreobrnjene cipe, nekadilca od sprobrnjenega kadilca, .... itd.
Ljubitelj, tvoja generacija, v kateri si imel ti zagotovo precej visoko in ugledno pozicijo, nam je dala in prepustila to, kar imamo sedaj. Vaše takratne odločitve odsevajo še dandanes. In to nas bo teplo vsaj še 20 let.

Le čemu danes nenehoma zanikaš in nasprotuješ in obsojaš takratne odločitve? Moral bi imeti "jajca" in vsakodnevno priznavati svoje nekdanje delo pa kakršno koli je že bilo.
Morda pa zato, ker ste kot politično interesna elita spravili eno državo cegrunt, sedaj bi pa radi še drugo? Treba se bo pač sprijazniti, da ste pokurili svojih "pet minut" slave. Sedaj so na vrsti pač drugi, stara garda pa mora v pokoj. Sicer bo nevarno okužila nov zametek, in fiasko bo zagarantiran.


lp
Dolfe
Dolfe, samo nekaj popravkov:

-vse kar mi je dal prejšni sistem je bila nadpovprečna izobrazba, ki so jo sedaj deležni tudi moji sinovi, deloma tudi na isti ustanovi.
-v prejšnem sistemu nisem imel nikakršne pozicije, za zaključek sem leta 1989 ostal tudi brez službe (no malo prostovoljno), kar mi je omogočilo dokončanje zastavljenih študijskih ciljev in nato 4 letno služenje kruha 12.000 km stran, kar je prineslo k mojemu miligu cca 150.000 milj.
-tudi moj oče je bil samo en "prevzemni organ JŽ", meni pa je to in počitniško delo v TŽV ( kot zanimivost tudi delo na pnevmatskih napeljavah Modrega vlaka) omogočilo obilo seznanitve s problematiko železnic.
-zlati rudnik sem odkril v lepo spravljenih letnikih strokovnega glasila JŽ (Željeznice?) v njegovi službeni omari in nekaj klasičnih, tudi na forumu večkrat omenjenih knjig, plus precej nemških.
-nikoli nisem bil član nobene partije/stranke. Me je pa izogibanje vstopa stalo, če ne drugega, nekaj noči možganske masaža v vojski, pa še nekaj zgubljenih popoldnevov na inštitutu, kjer sem delal/študiral in to od človeka (sicer mojega ko-mentorja), ki se je po letu 1991 najbolj hvalil kako smo jih (komunajzarje namreč). Pa se ni potem, ko sem mu nekoč omenil njegovo komunajzarsko agitacijo nikoli več pokazal na kavici na oddelku).
-je pa res, da je po bitki pameten vsak general. Dobri, daljnovidni (vizionarski?) pa tudi pred bitko, vendar so preredki.
-kar se pa tiče izbire elektro napajanja, nismo edini ki imamo 3kVDC, nekateri imajo tudi 1,5 kVDC. Vendar bi pa sedaj res ne imelo smisla mešati sisteme, in to na novih odsekih ravninskih prog, ki sploh niso kritični glede napajanja.
-Iz gornjih odgovor sledi, da nisem sodeloval pri "spravljanju države cugrunt", oziroma sem trpel celo posledice. Kakor pa kažejo zadnja leta, je bila zadolžitev takratne države, oziroma dela, ki je odpadel na SVN minimalna s stampedom iz zadnjih, nekako 6-7 let.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj napisal/-a:
ŽC:
Škoda, da nismo imeli takrat takšnih vizionarjev, kot jih imamo danes...
ŽC, to nima nobene povezave vizionarstvom v posmehljivem smislu, kakor jaz razumem tvoj odgovor

Ljubitelj

Odgovor ti pišem zato, da nekatere stvari ne ostanejo "v zraku"...

Prvič: moj citat morda res ni najbolj primeren
železocestnik napisal/-a:Škoda, da nismo imeli takrat takšnih vizionarjev, kot jih imamo danes... :wink: :roll: 8) :beg :lol:


Vsekakor pa sem ga namenil vsem "vizionarjem", ki so sodelovali v temi...in niso ostali v mejah realnosti...
Tako n.pr. si je:
@dingo zamislil ukinjanje prog, potem pa tudi gradnjo novih odsekov...

@jakaklec si je zamislil železnico ob avtocestah, vendar je zraven le napisal:
jakaklec napisal/-a:
Le moje razmišlanje, ki upam, da ni preveč utopično...
@Regan je poskušal usmerjati temo:
Regan 664 napisal/-a:
Dingo, ti ga pa malo lomiš..... #-o
.
.
Ne vem, zakaj imate nekateri tako veselje zapirat regionalne proge ker so nerentabilne.... :?:
Potem pa je @alexa-lol predlagal za X. in V. koridor hitro progo s 350 km/h...potem pa na lokalce s hitrostjo 200 km/h.
@space je dodal svojo pripombo:
space napisal/-a:
Potem si se pa zbudil iz sanj ..........................................:)
,

pa tudi @Regan:
Regan 664 napisal/-a:Saj je lepo, da imamo vizijo =D> , ampak moramo bit pa vseeno realni.... :^o
@Dolfe je hotel "umiriti žogo"...
Dolfe napisal/-a:Fantazijske sanje so dovoljene vsakemu, pa želim obilo užitkov ob njih.

Realnost pa je takšna...


Edina strokovna debata je bila s strani @Barbarpapa1...za katero sva se mu tudi z @Dolfetom zahvalila.


No, potem pa si še ti "uletel" z info, kako ga je SŽ "usrala" v 60-tih letih prejšnjega stoletja, da se ni odločila za 25 kV.


Zaključek prvega dela odgovora:
Teme sem imel že zadosti zaradi nestrokovnega pristopa, nihče ni prinesel na dan planov za razvoj slovenskega železniškega omrežja in o teh planih debatiral. Vsak ima lahko svoje mnenje, ampak v primerjavi z nekimi realnimi plani...
Ti pa si podal informacijo tudi brez navedbe vira ali pa celo kopije dokumenta...zraven pa dodal prizanesljivo, kakšni bedaki so bili takrat...

Tako, da je bil moj zgoraj naveden citat namenjen pač vsem zgoraj omenjenim...res je malo zafrkantski, ampak takrat sem mislil, da bodo morda le "ustavili konje"...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj napisal/-a:
ŽC, to nima nobene povezave vizionarstvom v posmehljivem smislu, kakor jaz razumem tvoj odgovor. Stvar ima/je imela oporo v konciznih ekonomskih izračunih. Vendar je na žalost prevladala nestrokovnost, podobno kot na začetku 20. stoletja, ko je Ljubljana nabavila DC termoelektrarno in ne takrat že standardne AC. Zakaj?:

1.) Tramvaj rabi 500 V DC
2.) Pa še župan Hribar in njegovi sodelavci so se lahko pohvalili, kako velik popust so izposlovali od firme Siemens-Halske. Seveda, če dinama ni hotel nihče več kupiti in je ležal na skladišču.

Pa brez zamere in drži se zgodovinski (ki jih izdatno obvladaš) in ne elektrotehničnih tem.

Ljubitelj

Se zahvaljujem za priznanje "zgodovinskim temam", ki sem jih do sedaj objavil na forumu. Povedati pa moram, da ti ni moj "foh" (področje dela, strokovna izobrazba, služba...ampak sem se za to delo izvežbal...seveda ob pomoči mnogih arhivistov, bibliotekarjev, strokovnih delavcev po različnih ustanovah in inštitutih, na katere sem se obrnil za pomoč...).
Odsvetuješ pa mi ukvarjanje z elektrotehničnimi temami...
Po drugi strani pa pišeš:
Ljubitelj napisal/-a: Primerjaj zmogljivosti lokomotive 541 pri obeh napeljavah.

LPL
Zanimivo je to, da sem ravno jaz prilepil poročilo o preizkusih zmogljivosti lokomotive 541 v temo
viewtopic.php?f=2&t=4301&start=75

Potrebno je vedeti, da menjavanje napetosti na daljnovodih kar nekaj stane...
Tako smo imeli v firmi v prejšnjem stoletju 20 kV, potem so spremenili na 35 kV, no pred leti pa zopet nazaj na 20 kV.
Transformatorje lahko vržeš stran, če je bil v njih PCB imaš še dodatne stroške, da jih pelješ na "obdelavo" v Francijo, kupiš nove transformatorje in nazadnje še nov daljnovod, ker je premajhen presek vodnikov...
Ja, kakšen Ohmov zakon pa še poznamo...ja, pa tudi če ga ne bi, bi se še vedno vključil v debato, saj nazadnje pride do kmečkega računa, koliko kaj stane in kaj ti prinese...

Ko pa že govoriš o nestrokovnosti pri odločitvah o ljubljanskem nakupa DC elektrarne in ne že standardne AC na začetku 20. stoletja, pa podajam "zgodovinska dejstva":

Vsi navedki so iz knjige: Razvoj elektrifikacije Slovenije, TZS. LJ 1976, ki so jo napisali priznani elektrotehniki pod vodstvom univerzitetnega profesorja dr. Mirjana Grudna.

Električna luč je na Slovenskem prvikrat zasvetila v Mariboru aprila 1883. leta.
Leta 1888 je pričel delati dinamo stroj (125 kW) v litijski topilnici svinca in srebra.
Vsi slovenski kraji, ki so imeli razsvetljavo, so imeli elektrarne z dinami, torej DC. Takose je tudi Ljubljana odločila za dinamo in naročila 1897 pri firmi Siemens - Halske na Dunaju izgradnjo termoelektrarne v Slomškovi ulici.
Ljubljana je imela leta 1890 36.547 prebivalcev. Zavedati pa se je potrebno, da je bilo med njimi še kar 23,2 % nepismenih. Ne bo tudi težko ugotoviti, da je imela novotarija, kot je bila takrat elektrika, le malo pristašev.
Prvega januarja 1898 je v Ljubljani zagorela električna luč. Tri diname s skupno močjo 640 kW so gonili parni stroji.

V gradu Fužine pri Ljubljani pa je papirnica Vevče vgradila trifazni generator 650 kVA, 50 Hz leta 1896. Zanimivo je to, da je izvedla tudi prvi prenos električne energije v Sloveniji na razdalji 3,1 km.
POtem so sledili s trifaznimi generatorji:
mežiški rudnik leta 1899 (80 kVA)
pivovarna Union leta 1899 (60 kVA)
pivovarna Götz (MB, Partizanska cesta) leta 1900 (30 kVA)
železarna Jesenice leta 1900 (550 kVA)
Vidimo, da se je začel uveljavljati izmenični trifazni sistem, vendar izključno v industriji.
Vendar je mestna elektrarna Ljubljanska leta 1905 povečala zmogljivost s 640 kW za nadaljnih 540 kW enosmernega toka.
Do leta 1918 je pri elektrarnah za javno preskrbo znašal delež enosmernega toka le še 20 %, če pa vzamemo v poštev vse elektrarne, pa le še 5%.

Ljubljanska elektrarna je pričela obratovati ob koncu leta 1897 z dvema parnima strojema i dinamama, vsaka po 120 kW, 2x150 V. Zaradi varnega obratovanja, zmanjšanja sunkov in zato, da sta stroja obratovala le zvečer do polnočo, so spojili dinama z akumulatorsko baterijo zmogljivosti 726 Ah in napetosti 2x 150 V. Akumulatorska baterija je prevzela vso nočno obtežbo do jutranjih ur. V dopoldanskih urah so polnili akumulatorsko baterijo z enim ali dvema dinamoma. Morebitno oddajo električne energije podnevi je prevzela akumulatorska baterija, ki je bila postavljena v središču električnega omrežja (na magistratu).
Elektriko so uporabljali predvsem za javno razsvetljavo. Elektrarna je imela 794 žarnic in 48 obločnic.

Leta 1901 pa je bila zgrajena električna cestna železnica, ki je pripomogla, da je elektrarna začela obratovati tudi podnevi. Ker je tramvaj rabil enosmerno napetost 550 V, so morali v elektrarni namestiti pretvornik, ki je spreminjal enosmerno napetost 300 V na 550 V.
S pričetkom obratovanja električne cestne železnice so nastale škodljive motnje v obliki znatnih tokobnih sunkov, ki so povzročali neljubo nihanje napetosti. Da bi te sunke ublažili, so morali postaviti dodatno akumulatorsko baterijo zmogljivosti 500 Ah in njej ustrezni enosmerni pretvornik.
Ne glede na to, ali je bila električna cestna železnica priključena ali ne, sta obratovala oba dinama od 5. do 24. ure, od polnoči do 5. ure zjutraj pa je vso obtežbo krila akumulatorska baterija.
Ko so leta 1905 dodali še dinamo z močjo 540 kW, so dodali še akumulatorsko baterijo s 726 Ah.
Mestna elekrarna ljubljanska pa je leta 1924 uvedla trifazni tok (dva generatorja s po 520 kVA, 6 kV, 50 Hz).

Preklopitev odjemalcev z enosmernega na trifazni tok je potekala postopoma in je trajala od leta 1926 pa vse do leta 1947!

Gled odločitve župana Hribarja pa sem verjetno dovolj napisal. Še dolgo po njegovi odločitvi so kupovali po Evropi tramvaje z enosmernimi motorji! Tako, da tiste diname niso ležale v skladišču in jih nihče ni hotel več kupiti, je malo bosa...

Pa brez zemere...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Madona ŽC, le kje jemlješ vse te podatke. Hujši si kot Googl in Wiki skupaj. =D>

MMG, doma me že vsi zafrkavajo, zakaj imam ves čas odprta usta. Ne vedo, da prebiram tvoje prispevke. :lol:

Ljubitelju pa toliko: Je že tako, da se je morala neka noviteta najprej uveljaviti, šele na to je postala standard. In biti vizionar prihodnosti, je enakovredno šloganju iz kofeta. Tako se je pač takrat Ljubljana odločila. Odločila se je tudi, da ne rabi tramvajev in je nabavila trolejbuse, ki se najdejo le še na kakšni orumeneli črno-beli sliki.
Enako je bilo z nadaljevanjem elektrifikacije železniškega omrežja. Za trenutno bolj ugodno ceno, so nadaljevali začeto od Postojne naprej, katero so do tam napeljali Italijani. Očitno pomembne glave razmišljajo tako še dandanes, saj je med Pragerskim in Hodošem izbrana klasična 3 kV DC. Ni junaka, ki bi upal presekati vozel in zastaviti vse na novo.

Bi pa upal biti tudi jaz vizionar, glede elektrifikaciskega sistema železnice, saj me nič ne stane. :lol:
Menim in tudi želim tako, da ko se bo počasi popolnil vlečni vozni park z več sistemskimi el. lokomotivami, bodo s sicer z malimi, a nujnimi korekcijami vozne mreže, prestavili iz sedanjih 3kV DC, na 25 kV AC. Potem pa postopoma dopolnjevali kontaktno mrežo, da bo v vsem ustrezala 25 kV AC. Ampak, na železnici 1 leto traja 10 človeških, poleg tega je prisotnih veliko preveč "če"-jev..... :wink:

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a dingo »

@železocestnik se pravi da na tem forumu debata ne sme teči o spremembah proga (ki še niso trasirane kot npri divača koper).
V tem primeru moderatorja lepo prosim če vrže to temo v smeti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ureditev prog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a: .... nihče ni prinesel na dan planov za razvoj slovenskega železniškega omrežja in o teh planih debatiral. Vsak ima lahko svoje mnenje, ampak v primerjavi z nekimi realnimi plani...
Vsak ima lahko svoje mnenje...ampak primerjati ga mora z nekimi plani, ki obstajajo na nivoju države (Slovenije)...
Če pa jih ne poznaš, potem mlatiš prazno slamo...
Na žalost je moje mnenje o hitrosti 350 km/h za Slovenijo utopija, neuporabna (kdo se bo vozil iz Kopra v Maribos tem vlakom? Direktorji?), torej neumna...
Če bo kdaj EU želela takšno hitro progo čez Slovenijo, pa si jo naj zgradi...
Poglejte si v tujini, na koliko km so postaje pri tako hitrih vlakih...

Torej, diskusija lahko teče o vsem, kar je v realnih mejah...sicer pa lahko debatiraš na tem forumu o vsem (tudi o montaži lustra :lol: ), pa ni potrebno mene vprašat :lol: :lol: ....vendar imamo moderatorje, ki so realni in s takimi debatami pristaneš v smeteh (tudi meni se je to že zgodilo :lol: :lol: )

Divača-Koper pa ima že svojo temo, pa se vključi tam...vpiši v iskalnik (funkcija "išči" v uporabniški nadzorni plošči; napiši geslo: Divača Koper in dobil boš zadetke...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori