ja to je pa res.Dolfe napisal/-a:Fantazijske sanje so dovoljene vsakemu, pa želim obilo užitkov ob njih.
Realnost pa je takšna, da sta fotelja prometnega ministra in generalnega direktorja Slovenskih Železnic, hudo podobna WC školjki. Na njej se "userje" še takšen junak. press
Ureditev prog
Re: Ureditev prog
Re: Ureditev prog
350km/h še drugot ne furajo 160km/ pa ni verjetno tak problem pendolino in živa se nič kaj ne mantrata do te hitrosti..Dino S napisal/-a:Ej človek a ti ne veš kako velika je Slovenija? Vprašanje če bi vlak lahko dosegel 350km/h med LJ in MB ne pa še vmes vse vmesne postaje...
Re: Ureditev prog
To sem za alexa mislil. 160 pa itak, da bi lahko in bo tud se moralo naredit proge za to hitrost.space napisal/-a:350km/h še drugot ne furajo 160km/ pa ni verjetno tak problem pendolino in živa se nič kaj ne mantrata do te hitrosti..Dino S napisal/-a:Ej človek a ti ne veš kako velika je Slovenija? Vprašanje če bi vlak lahko dosegel 350km/h med LJ in MB ne pa še vmes vse vmesne postaje...
...
Re: Ureditev prog
Mene zanima zakaj je omejitev na nekaterih odsekih samo 60km/h ali 80km/h. Gre tukaj za zavitost proge ali samo dotrajanost proge. Bi bilo možno, da bi ovnike malo omilili pa, da bi pendolino in tovorni promet vozil cca. 250km/h.
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Re: Ureditev prog
Spoštovani alexa-lol, povprašal bi te v katero starostno skupino spadaš, da si vem ustvariti mnenje, glede na tvoje prispevke. 0-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41- 50, 50 in naprej? V naprej hvala.
Mnenja so vsem dovoljena ampak priporočeno je da imajo nekaj realnosti in osnovanosti.
Mnenja so vsem dovoljena ampak priporočeno je da imajo nekaj realnosti in osnovanosti.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Re: Ureditev prog
11-20Mojster_Strojevodja napisal/-a:Spoštovani alexa-lol, povprašal bi te v katero starostno skupino spadaš, da si vem ustvariti mnenje, glede na tvoje prispevke. 0-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41- 50, 50 in naprej? V naprej hvala.
Mnenja so vsem dovoljena ampak priporočeno je da imajo nekaj realnosti in osnovanosti.
Mene zanima zakaj je omejitev na nekaterih odsekih samo 60km/h ali 80km/h. Gre tukaj za zavitost proge ali samo dotrajanost proge. Bi bilo možno, da bi ovnike malo omilili pa, da bi pendolino in tovorni promet vozil cca. 250km/h.
Re: Ureditev prog
Prosim če ne ponavljaš istih vprašanj 2x, če takoj ne dobiš odgovora. Si pa res nepotrpežljiv..
Re: Ureditev prog
Nejc, kar ti mu razloži. Če bo potrebno, ti priskočimo na pomoč.
Resno.
Resno.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Ureditev prog
Moje logično mišljenje pravi, da na hitrosti vpliva stanje infrastrukture in speljanost proge, oziroma zavoji. Zavoji pa vplivajo na bočne pospeške, kateri so potem odvisni od udobnosti vožnje.
Me pa zanima, kako si ti (alex) predstavljaš omiliti ovinke??
Me pa zanima, kako si ti (alex) predstavljaš omiliti ovinke??
Re: Ureditev prog
nekako tako si predstavljam
povečaš radij ovinkov
povečaš radij ovinkov
Re: Ureditev prog
Kar poskusi. Sam pazi, da komu hiše ne podreš, oziroma koga ne izseliš. To namreč stane.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ureditev prog
Pozdrav
So me vprašanja, ki jih postavlja @Alexa-lol malo vspodbudila, da sem iskal parametre prog za visoke hitrosti. Našel sem te, ki veljajo v Nemčiji. Wikipedija za minimalne radije krivin pri max. dopuščenem nadvišanju tirnic za 160mm pravi naslednje:
Vmax ≤ 120 km/h Rmin=625m (450m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 200 km/h Rmin=1800m (1300m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 250 km/h Rmin=2800m (2000m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 300 km/h Rmin=4000m
Vmax ≤ 350 km/h Rmin=5400m
Pri dvotirni progi je potrebno glede na hitrost imeti tudi zadostno medtirno razdaljo. Sicer pa več tukaj (zadeva je v nemščini):
http://de.wikipedia.org/wiki/Hochgeschw ... itsstrecke
Upoštevati je potrebno, da pri je med krivine ali med krivino in ravni del potrebno vstaviti še prehodni del, ki enakomerno dviga bočni pospešek do vrednosti, kot je dosežen v sami krivini (uprabljajo se klotoida, kubična parabola in v novejšem času ti. dunajski lok - Wiener Bogen http://www.mplusm.at/ifg/download/Presle-05.pdf)
Glede na to je jasno, da "peglanje" sedanjih tras na bistveno večje hitrosti potegne za sabo premestitev proge izven ozemlja, ki ga proga zaseda sedaj in je last železnice. To pa pomeni odkup zemljišč ter vsa gradbena in ostala vsa mogoča dovoljenja. Če pa pride do odločitve v tej smeri, je povsem smiselno preštudirati tudi nove trase....In pa "peglanje" ovinkov je na nekaterih odsekih tudi zaradi naravnih danosti zelo težko in drago (Savska in Savinjska dolina....)
Kar se tovornega prometa s hitrostmi cca 250 km/h je tu tudi ta problem, da (vsaj kolikor jaz vem) na svetu ni vagonov, ki bi to omogočali. Najhitrejši tovorni vlaki v Evropi dosegajo Vmax 160 km/h. Po mojem občutku tudi bi bila železnica povsem konkurenčna tovornajkarjem, če bi vozna hitrost tovornih vlakov dosegala 120 km/h, seveda ob predpostavki, da vlak vozi od starta do cilja brez prekinitev in odvečnih čakanj. Sveda mora na startu in cilju biti močan logističen center, ki omogoča hitro-učinkovito nalaganje in razlaganje vlakov ter distribucijo blaga. 120 km/h sem izbral zaradi tega, ker na mojih potovanjih nisem srečal prav veliko kamijonov, ki vozijo več, kot 100 km/h. Prav tako zadnje študije logistike kažejo, da je hitrostno ladijski promet na Renu (Basel-Rotterdam) že blizu cestnemu, ker so zastoji na avtocestah na tej smeri tako pogosti, da zelo zmanjšujejo povprečno hitrost tovornjakov...
Toliko z moje strani....
LP
So me vprašanja, ki jih postavlja @Alexa-lol malo vspodbudila, da sem iskal parametre prog za visoke hitrosti. Našel sem te, ki veljajo v Nemčiji. Wikipedija za minimalne radije krivin pri max. dopuščenem nadvišanju tirnic za 160mm pravi naslednje:
Vmax ≤ 120 km/h Rmin=625m (450m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 200 km/h Rmin=1800m (1300m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 250 km/h Rmin=2800m (2000m pri uporabi nagbibne tehnike)
Vmax ≤ 300 km/h Rmin=4000m
Vmax ≤ 350 km/h Rmin=5400m
Pri dvotirni progi je potrebno glede na hitrost imeti tudi zadostno medtirno razdaljo. Sicer pa več tukaj (zadeva je v nemščini):
http://de.wikipedia.org/wiki/Hochgeschw ... itsstrecke
Upoštevati je potrebno, da pri je med krivine ali med krivino in ravni del potrebno vstaviti še prehodni del, ki enakomerno dviga bočni pospešek do vrednosti, kot je dosežen v sami krivini (uprabljajo se klotoida, kubična parabola in v novejšem času ti. dunajski lok - Wiener Bogen http://www.mplusm.at/ifg/download/Presle-05.pdf)
Glede na to je jasno, da "peglanje" sedanjih tras na bistveno večje hitrosti potegne za sabo premestitev proge izven ozemlja, ki ga proga zaseda sedaj in je last železnice. To pa pomeni odkup zemljišč ter vsa gradbena in ostala vsa mogoča dovoljenja. Če pa pride do odločitve v tej smeri, je povsem smiselno preštudirati tudi nove trase....In pa "peglanje" ovinkov je na nekaterih odsekih tudi zaradi naravnih danosti zelo težko in drago (Savska in Savinjska dolina....)
Kar se tovornega prometa s hitrostmi cca 250 km/h je tu tudi ta problem, da (vsaj kolikor jaz vem) na svetu ni vagonov, ki bi to omogočali. Najhitrejši tovorni vlaki v Evropi dosegajo Vmax 160 km/h. Po mojem občutku tudi bi bila železnica povsem konkurenčna tovornajkarjem, če bi vozna hitrost tovornih vlakov dosegala 120 km/h, seveda ob predpostavki, da vlak vozi od starta do cilja brez prekinitev in odvečnih čakanj. Sveda mora na startu in cilju biti močan logističen center, ki omogoča hitro-učinkovito nalaganje in razlaganje vlakov ter distribucijo blaga. 120 km/h sem izbral zaradi tega, ker na mojih potovanjih nisem srečal prav veliko kamijonov, ki vozijo več, kot 100 km/h. Prav tako zadnje študije logistike kažejo, da je hitrostno ladijski promet na Renu (Basel-Rotterdam) že blizu cestnemu, ker so zastoji na avtocestah na tej smeri tako pogosti, da zelo zmanjšujejo povprečno hitrost tovornjakov...
Toliko z moje strani....
LP
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ureditev prog
@Barbarpapa1, hvala za informacije
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ureditev prog
Hvala za izčrpne informacije, Jože.
Zanimive so hitrosti v odvisnosti radijev proge. In, hehe, če bi vzeli dva tri loke po Rmin 4000m ali Rmin 5400m, za hitrost 350 km/h, bi bili koj v novem sporu s sosedi, zaradi državnih mej.
Tovorni promet sploh ne tepe dokaj nizka potovalna hitrost, glede na cestnega. Temveč ravno sama logistika, katera tudi požre ves zaslužek. Kamion gre pač
naložen direktno iz točke "A" in pripelje na dvorišče točke "B". Pri železnici pa se to močno zakomplicira, pri dodatnem prekladanju tovora. Minus cena je v izgubljenem času, kot tudi v zaslužku.
Ko bo €U dosegla takšno zgostitev cestnega prometa, kot jo ima naprimer amerika in razviti daljni vzhod, potem bo šel tovor zopet samoinicaiativno na železnico.
Zanimive so hitrosti v odvisnosti radijev proge. In, hehe, če bi vzeli dva tri loke po Rmin 4000m ali Rmin 5400m, za hitrost 350 km/h, bi bili koj v novem sporu s sosedi, zaradi državnih mej.
Tovorni promet sploh ne tepe dokaj nizka potovalna hitrost, glede na cestnega. Temveč ravno sama logistika, katera tudi požre ves zaslužek. Kamion gre pač
naložen direktno iz točke "A" in pripelje na dvorišče točke "B". Pri železnici pa se to močno zakomplicira, pri dodatnem prekladanju tovora. Minus cena je v izgubljenem času, kot tudi v zaslužku.
Ko bo €U dosegla takšno zgostitev cestnega prometa, kot jo ima naprimer amerika in razviti daljni vzhod, potem bo šel tovor zopet samoinicaiativno na železnico.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ureditev prog
Dolfe, problem ni v še večji zgostitvi prometa, problem je kot sem že nekajkrat omenil v količini CO2, ki ga "pridelamo" s cestnim prometom
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers