Železniška postaja Sežana

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a bronz »

Ljubitelj napisal/-a:
G.@ljubitelj, prosim, če forumski javnosti razložite pojem " konkurenca železnice", ter kam preusmeriti ves tovor z vlakov (na ladjo, na letalo, na cesto, na Dravo in Savo.......).
Če bi poznal statistiko EU ne bi spraševal takšnih obskurnosti. Pa poglejmo kaj pravi Eurostatova Freight transport statistics. Za Slovenijo, je delež tovornega žel. prometa tako nepomemben, da bi rekel, da je bolje da se ukine. Samo 18% robe gre po železnici, podatek za leto 2012, vse ostalo pa po cesti..... Leta 2002 je bilo to razmerje še vedno 70:30!!!!

Mislim, da nadaljnje razpravljanje izgubi smisel!

LPL
Za en vlak kontejnerjev potrebuješ cca 20 kamionov, krat x vlakov dnevno med Koprom in Hodošem, pa bencin,(Zalog, Rače...),ruda, premog, po mojem skromnem mnenju AC počepne, sploh v poletju. Kljub samo 18% tovora v SLO.Da orišem drugače, recimo da je povprečna dolžina vlakov 400m krat št. vlakov v dnevu, je x metrov in te metre postavi na cesto , pa da vidimo teh 18%!!
Pa če pustimo vse ostale računice.Morda se pa motim,nisem najboljši v matematiki, sicer je samo nekaj seštevanja in množenja. Pustite za trenutek visoko matematiko in računajte + ,-,X pa mogoče še malo deljenja...
Ni ga junaka...............................................................................................................
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Jaz bi pa tebi namigni,l da pelje v Slovenijo, kar nekaj parov dnevno....ali ker nismo EU zadostni, ne rabimo niti tira?
Za teh nekaj praznih vlakov bi bilo veliko bolj smiselno uvesti kombi/avtobus iz Sežane recimo v Trst, kot pa vlak do Opčin in potem na avtobus/tramvaj v Trst in celodnevno zasedati dragoceni tir.
Bi pa dodal samo to, da nisem nikakršen sovražnik železnic, ali tovornega prometa na železnicah, prav nasprotno. Toda ko vidim tele poste, vlak bo peljal, ko bo peljal, se resno sprašujem, kdo je takšen osel, da da tovor na prevoz tako razpuščeni organizaciji. In pri tem me ne briga ali gre za SŽ, ali FS ali bog si ga vedi katero. Promet se mora odvijati tekoče in po nekem voznem redu, zakar je prvi pogoj, da se vlaki ne ustavljajo po nepotrebnem na postajah na nekdanjih mejah. In tu bodo nacionalni prevozniki tipa SŽ opleli, stalno bodo zadnji v vrsti čakajoč, da se jih naslednji nacionalni prevoznik usmili. Na žalost je pa to v Evropi vsakih nekaj 100 km.
In še to vsi govorite o napredku železnic, o tem kako hitro morajo voziti tovorni vlaki. Sem podal primerjavo, hitri kontejnerski vlak med dvema državama ima v XXI. stoletju strelovito voznoredno potovalno hitrost (pustimo zamude) nekoliko večjo od poštne kočije, namreč celih 26-31 km/h. Seveda se potem nekateri upravičeno sprašujejo, mislim da v neki diplomski nalogi s temo skrajšanja prevoznih časov na koridorju, zakaj ima kontejnerski vlak v Hodošu 100 min voznorednega postanka, za kontrolo sigurno ne, prav tako ne za menjavo lokomotive, če je eventelno potrebna. Samo v ilustracijo, pred 40 leti so imeli vlaki za prevoz sadja iz Soluna v München precej večjo potovalno hitrost, okoli 40 km/h, kljub temu da so prečkali 3 državne meje, celo med državami z različno družbeno ureditvijo.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a: Bi pa dodal samo to, da nisem nikakršen sovražnik železnic, ali tovornega prometa na železnicah, prav nasprotno.
Ne. Ti si sovražnik potniškega prometa!!!
Kako pa naj bi si drugače razlagal dejstvo, da daješ za zgled tovornega prometa ZDA, kjer je potniški promet na psu; da neprestano poudarjaš prednosti avtobusnega prevoza potnikov pred železniškim in da enostavno ne moreš sprejeti dejstva, da je na evropskih železnicah enakovreden potniški in tovorni promet, za razliko od tako opevanih ZDA?
Pa še to: v Švici gre po tirih zagotovo več kot 40% tovora, kot si napisal v enem svojih prejšnjih postov.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

1)
Pa še to: v Švici gre po tirih zagotovo več kot 40% tovora, kot si napisal v enem svojih prejšnjih postov.
Če bi bil manj penast in bi temeljito bral, bi zaznal, da podana statistika navaja za Avstrijo in Švico preko 40% delež železniškega prometa.

2)
Kako pa naj bi si drugače razlagal dejstvo, da daješ za zgled tovornega prometa ZDA, kjer je potniški promet na psu;
Potniški promet v ZDA ni na psu, odvisno v katerem delu gledaš. Vzhodna obala in zahodna obala imata dokaj razvit potniški promet. Na primer v Silicijevi dolini med San Josejom in San Franciskom se dnevno prepelje več potnikov kot v Sloveniji. Iz Sunnyvala, kjer sem nekoč občasno živel odpelje zjutra v 76 minutah samo 7 potniških vlakov v SF, dva pa postajo prevozita, glej http://www.caltrain.com/schedules/weekdaytimetable.html. Tovorni promet je pa seveda okostje v redko poseljeni notranjosti, kjer je seveda vlakov manj, saj tudi ljudi ni na pretek.

3)
...da neprestano poudarjaš prednosti avtobusnega prevoza potnikov pred železniškim /quote]

Prednost avtobusnega prometa nisem nikoli nekritično pudarjal, sam se v medkrajevnem prometu peljem z avtobusom le, če ni vlakovne zveze. Res pa je, da iz Ljubljane skorajda ni več direktnega vlaka v Nemčijo, avtobusov pa kolikor hočeš. Takšen je pač trend, ki mu sledi tudi DB.

4)
in da enostavno ne moreš sprejeti dejstva, da je na evropskih železnicah enakovreden potniški in tovorni promet, za razliko od tako opevanih ZDA?[
Na evropskih železnicah potniški in tovorni promet nista enakovredna, vsaj v večini držav ne. Že v Italiji je prihodek tovornega zelo majhen v primerjavi s potniškim, podobno recimo v Franciji. pa še marsikje drugje. Sicer pa deleži v strukturi prometa vse povedo. Torej lahko kar sklepamo, da je tovorni promet nekakšna pastorka železnic.

Torej, predragi TGV, malo se skuliraj, trikrat globoko vdihni, in šele nato odpiši.

LPL

Bronza bi pa malo popravil, 1 kamion prepelje 1-2 standardna kontejnerja (TEU, twenty-foot equivalent unit, odvisno seveda od mase naklada). Na vlak, v naših pogojih nekje 550m dolžine gre vsaj po dolžini okoli 80 TEU, seveda jih je lahko manj zaradi teže. To jlahko znese tudi 40 kamionov ali še enkrat več kot si naštel.

LPL
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a bronz »

No saj to sem hotel, ne želite si teh 18% (?) tirnih prevozov na cestah!! Kljub vsej pomankljivosti, tudi železnica nekaj pomeni.....
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj, če te tako moti stanje vlakov, a tovornjaki ne stojijo? Vsakih 9 ur je potrebno koliko ur počitka? 11 ur! In vsake 4h 30minut vožnje še obveznih 45 minut! Mimogrede, tovornjakarji so največji kršilci prekoračenih ur voženj! Da ne govorim, da če hočejo biti konkurenčni najemajo ljudji, ki bodo delali za >500 €. Kaj pa trošarine? Veš, da večina držav vrača? Opa kaj pa subvencije pri nakupu novih tovornjakov? Ali tovorni promet na železnicah dobi kaj od države, razen poroštvo za lokomotive? Pa pametuj potem o konkurenci na cestah! #-o

Sicer ne vem, kje si našel za Švico več kot 40, če so par dni nazaj prišli uradni podatki ta leto 2014, da je 62/38 za ceste. In to je sedaj največ tovora po železnici v zadnjih letih.

Drugače pa če greš te številke gledati podrobno, boš hitro ugotovil stanje, ki pa te ne bo razveselilo. Največ tovora po cestah se opravi znotraj 100-300 km! Saj veš dostava pa te reči. Tudi to je prevoz. V Švici je takšen delež krepko čez 4/5 notranjega prometa, ki dosega 50 % vsega prometa po cestah. Slovenija pa, mar nismo tranzitna država, kjer vsak dan vstopi 5000 šleperjev?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4 z marsičem napisanim se lahko strinjam, toda

-čakanje šoferjev zaradi počitka je že vračunano v prevozni čas.
-Podatki za transportne deleže so po Eurostatovi statistiki za 2012, novejših nisem zasledil, če bi odprl link bi videl podrobnosti, saj zato sem ga pa nalimal.
-Ali se trošarine res vračajo, DDV na gorivo se firmam res vrača kot vstopni strošek, trošarina pa ????? Saj potem se vrača tudi železnici, ali so pa železničarji takšni loleki, da se pustijo vleči za nos, pa tega ne verjamem.
-O subvencijah imaš pa krepko prav. Verjetno bi bile tudi za železnice, če bi zamenjevale stare smrdeče ropotulje za kaj bolj ekološkega in bi pritisnili ustrezni lobiji.

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a cokla »

Mejduš, koliko besed. A še ni nihče napisal, da nismo mi krivi, da vlaki stojijo...ampak Italijani. #-o
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Kako je pa v Trbižu, Brennerju, je tudi tam podobno kot v Opčinah?
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Mislim, da je problem Opčin tudi v tem, da jim sledi cepišče na odprti progi med Trstom in Tržičem. Na 20. strani teme o žledolomu, ko se je razpredalo o morebitnih obvozih po Pontebbani, je nato zamejec zbowe razložil:
Proga z Opčin ne gre naravnost v Trbiž, en del te (tudi če zelo kratek - Bivja Nabrežina-Tržič) je skupen s progo za Benetke, ki nima velike zmogljivosti in lahko vtakneš malo vlakov med tiste, ki že po njej vozijo.
EDIT: Trbiž bi seveda moral biti Tržič (Monfalcone).
Zadnjič spremenil Ajznponar, dne 09.12.2015, 8:27, skupaj popravljeno 1 krat.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 783
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a trocken »

Samo medklic. Danes tudi kamioni stojijo pred Italijo, saj je tam praznik. Ali je tudi to že všteto v čas vožnje?
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ljubitelj napisal/-a:Reagan, kaj to pomeni 6+6, se pravi 6 SŽ, 6 RCA ali privatniki?
Vsi prevozniki skupaj: 6 gor + 6 dol.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Reagan, hvala za točno informacijo, ostali pa spet ..... In teh piškavih 6 parov vlakov predstavlja neki problem. Sicer pa bi lahko Italijani uporabljali tire v Sežani, od oka, da ne grem gledat "Program omrežja" jih je dovolj za vsaj dva dni celotnega SŽ prometa proti Opčinam.
Samo medklic. Danes tudi kamioni stojijo pred Italijo, saj je tam praznik. Ali je tudi to že všteto v čas vožnje?
Ker je to napovedan dogodek leta v naprej, se to seveda upošteva pri času vožnje, seveda če si zmožen zbirati relevantne informacije. Sicer pa počakaj, da razpade Schengen in potem bodo heci, ko bodo Italijani na meji stavkali tako, da bodo temeljito opravljali delo....

Kar se pa tiče zasičenosti proge proti Tržič, proga je prometna in v jutranji konici močno zasedena, 12 vlakov v 2,5 h, toda v nasprotno smer zjutraj v 5 urah le 11 potniških vlakov vseh vrst. Glede na to, da je obseg pretovora v Trstu (brez nafte, ki gre na Transalpinski naftovod) nekoliko manjši od onega v Kopru, je za pričakovati kakšnih 30 parov tovornih in mislim, da ni vrag, da bi se našla luknja za 6 parov iz Slovenije, razen v primeru kakšnih izjemnih, nepredvidenih dogodkov. Sicer pa zasedenost proge Trst-Tržič močno govori proti izgradnji tira iz Kopra v Trst, ki bi naj reševal Luko Kp, razen če se ne predvideva, da so Italijani tako dobri gospodarji, da bi za nas zgradili vsaj še en tir.

Sicer pa, obstaja možnost obvoza preko Gorice, toda bojim se, da so tudi tam zastoji.....

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tovorni vlaki med Sežano in Gorico vozijo. Me pa prav zanima ali je njih število že vključeno v formulo 6+6, ali pa so to še dodatni vlaki skozi Sežano?
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Železniška postaja Sežana

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

anzovc napisal/-a:Kako je pa v Trbižu, Brennerju, je tudi tam podobno kot v Opčinah?
Brenner je tako majhen (št. tirov), da nič ne stoji. :D

Najbolj pa so Italijani popustili na meji s Švico, kjer so izgubili večino tovora. Iz glave se spomnem, da večino vozijo SBB, BLS, Crossrail Captrain in pa Nordcargo ( podružnica DB-ja; vsaj lastniško). TX Logistic, ki pa je podružnica Trenitalie v Nemčiji pa tone navzdol, saj naj ne bi vozili več toliko kot včasih, oz. sploh ne vozi več po Švici.

Ljubitelj: Subvencije za tovornega prevoznika so prepovedane. Zaradi enake obravnave. Državno/privatno. Cestni lobij je pa zaščiten kot medved.
Odgovori