Mala vprašanja
Re: Mala vprašanja
@bisabre, malce posplošuješ. Seveda tudi SŽ PP ni brez masla na glavi, saj imajo kolikor toliko sodobnih vozil, ki bi bila sposobna (v povprečju) hitrejše vožnje, enostavno premalo.
Po drugi strani pa je tukaj Država kot lastnik infrastrukture, ki je preteklih 20 ali 30 let v vzdrževanje enostavno premalo vlagala.
Problem pri voznem redu je ta (in so že drugi pokazali v tej smeri), da počasnih voženj v programu omrežja ni vpisanih. Potem pa je prevoznik (SŽ PP) v dilemi: ali pri sestavljanju voznega reda upoštevati program omrežja in potem imeti večno zamude (in to ne majhne), ali pa v vozni red vkalkulirati rezervo za znane (in bodoče) počasne vožnje, s čimer se formalni vozni časi podaljšajo, so pa bližje realnim. Seveda pa se potem lahko zgodi premik v drugo smer: vzrok počasne vožnje se celo odpravi, vozni red pa postane preveč radodaren. Ampak vozni red se pač ne menja vsak dan, zato dolgi vozni časi ostanejo lahko še tudi pol leta. To se v neki meri dogaja sedaj z voznim redom za Pomursko progo, ko bi sama proga prenesla bistveno krajše vozne čase, realizirati pa se jih ne more iz raznih tehničnih in birokratskih razlogov.
Po drugi strani pa je tukaj Država kot lastnik infrastrukture, ki je preteklih 20 ali 30 let v vzdrževanje enostavno premalo vlagala.
Problem pri voznem redu je ta (in so že drugi pokazali v tej smeri), da počasnih voženj v programu omrežja ni vpisanih. Potem pa je prevoznik (SŽ PP) v dilemi: ali pri sestavljanju voznega reda upoštevati program omrežja in potem imeti večno zamude (in to ne majhne), ali pa v vozni red vkalkulirati rezervo za znane (in bodoče) počasne vožnje, s čimer se formalni vozni časi podaljšajo, so pa bližje realnim. Seveda pa se potem lahko zgodi premik v drugo smer: vzrok počasne vožnje se celo odpravi, vozni red pa postane preveč radodaren. Ampak vozni red se pač ne menja vsak dan, zato dolgi vozni časi ostanejo lahko še tudi pol leta. To se v neki meri dogaja sedaj z voznim redom za Pomursko progo, ko bi sama proga prenesla bistveno krajše vozne čase, realizirati pa se jih ne more iz raznih tehničnih in birokratskih razlogov.
LP, Metod
Re: Mala vprašanja
Ravno ta odsek je dokaz da drzava nekaj naredi, SZ pa se se naprej fijakajo po starem. Pardon, ampak tole z vracunavanjem hipoteticnih pocasnih vozenj je totalno nesprejemljivo in kaze na slabo vodstvo in nacrtovanje. Po liniji najmanjsega odpora... infra gre naprej, vozni casi ostanejo isti. Zalost.mkx napisal/-a:Po drugi strani pa je tukaj Država kot lastnik infrastrukture, ki je preteklih 20 ali 30 let v vzdrževanje enostavno premalo vlagala.
Re: Mala vprašanja
holding napisal/-a:...opažam, da nočete štekat, pa vseeno:....
...DB ICE München - Nürenberg vozni red: brez postanka 171 km, 66 min, vmax 200 km/h....povprečje 155km/h... ...
..s postankom v Ingolstadtu: 72 min, vmax 200km/h....povprečje 142,5 km/h... ...
...ajde, teoretiki.....dokažite, da so tud švabi ... ......in nimajo pojma....
Re: Mala vprašanja
Je ledeni nekaj preračunal od oka:
LPL
PS: Odgovor je 093 h\km, oziroma potovalna hitrost vlaka na svetlobno hitrost, upoštevaje motanje po slabih postajah, je približno maksimalna hitrost sedanjih hitrih vlakov.
In vsi pozabljajo da povprečno hitrost definirajo odseki z najmanjšo hitrostjo, tam se pač porabi relativno največ časa. Če pa ne verjamete, imamo super hitri vlak, kjer je sedaj V >=100 km/h potuje s svetlobno hitrostjo (pozabimo na rel. teorijo, zanemarimo pospeševanje in zaviranje), se pravi hitri del prepotuje v zelo kratkem času, recimo ~0s. Vzamemo ocene časa, ki jih je dobil ledeni in kaj mislite kolikšna je potovalna hitrost iz Mb v Pr? Si upa kdo oceniti brez računanja?0.5km - 35km/h - 51s
0.7km - 80km/h - 31s
1.6km - 100km/h - 58s
14.9km - 140km/h - 383s
1.1km - 50km/h - 80s
LPL
PS: Odgovor je 093 h\km, oziroma potovalna hitrost vlaka na svetlobno hitrost, upoštevaje motanje po slabih postajah, je približno maksimalna hitrost sedanjih hitrih vlakov.
Re: Mala vprašanja
Tudi v Franciji ni nič drugače...TGV po progah z Vmax 300/320 km/h, vozijo z veliko nižjo hitrostjo, tja do 100km/h počasneje, seveda odvisno od časa dneva, oziroma frekvence vlakov...holding napisal/-a:...opažam, da nočete štekat, pa vseeno:....
...DB ICE München - Nürenberg vozni red: brez postanka 171 km, 66 min, vmax 200 km/h....povprečje 155km/h... ...
..s postankom v Ingolstadtu: 72 min, vmax 200km/h....povprečje 142,5 km/h... ...
...ajde, teoretiki.....dokažite, da so tud švabi ... ......in nimajo pojma....
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Mala vprašanja
....popolnoma ti verjamem, da je taku, @igor72.... ...."tam gori" imajo veliko večje voznoredne rezerve, saj je ta toleranca osnovni pogoj za čimvečjo rednost prometa in ti jo zato ne z..be vsaka malenkost....
...potnika zanima kdaj bo prispel na cilj, ne pa kako bodo dirkal...
....kakih deset let nazaj so se tudi pri nas nekaj let šli strogo teorijo in našponali vozne čase,.... ....posledica pa je bila kopičenje zamud in prepucavanje okoli vzrokov....(npr. gomuljka ali klasika namesto desiroja, pa nepredvidene počasne vožnje, izjemne vremenske razmere,....itd)....pa so sčasoma le pogruntal, da to ne klapa...
...potnika zanima kdaj bo prispel na cilj, ne pa kako bodo dirkal...
....kakih deset let nazaj so se tudi pri nas nekaj let šli strogo teorijo in našponali vozne čase,.... ....posledica pa je bila kopičenje zamud in prepucavanje okoli vzrokov....(npr. gomuljka ali klasika namesto desiroja, pa nepredvidene počasne vožnje, izjemne vremenske razmere,....itd)....pa so sčasoma le pogruntal, da to ne klapa...
Re: Mala vprašanja
Ali obstaja kakšen podroben seznam naklonov na progah. Na spletni strani SŽ sem našel le zelo površen seznam, ki navaja le povprečne naklone med postajami.
Re: Mala vprašanja
Se pravi samo še odsek Poljčane - Slovenska Bistrica, kateri naj bi se začel izvajati v drugi polovici letošnjega leta, se naredi in imamo "poštimano" progo med Zidanim Mostom in Hodošom?
Ali je še kakšen drugi projekt/odsek, ki se ga mora narediti?
p.s. projekt oziroma odsek Zidani Most - Celje nisem upošteval, ker se je ta že začel izvajati, kot tudi ne prenovo ŽP Pragersko, ki verjetno pride na vrsto v naslednjih dveh letih.
Ali je še kakšen drugi projekt/odsek, ki se ga mora narediti?
p.s. projekt oziroma odsek Zidani Most - Celje nisem upošteval, ker se je ta že začel izvajati, kot tudi ne prenovo ŽP Pragersko, ki verjetno pride na vrsto v naslednjih dveh letih.
Re: Mala vprašanja
Ne. So pa želje. Nov tir Celje-Grobelno cca 187 milijonov in drugi tir Pragersko-Hodoš cca 1,4 milijarde evrov. Pa verjetno zna ostati pri željah za naslednjih 30 let.gorican napisal/-a: Ali je še kakšen drugi projekt/odsek, ki se ga mora narediti?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Mala vprašanja
Drugi tir Pragersko Hodoš 1,4 miljarde - toliko kot 2TDK? Da ne bo še en referendum. Koliko vlakov dnevno pa pelje na tej relaciji?
preglednik
Re: Mala vprašanja
Imam vprašanje glede premikanja potniških vagonov poleg stanovanjskega objekta Situla. Po kakšni logiki se te vagone vsakodnevno non-stop premika sem in tja? Tudi lokomotiva serije 643, ki te vagone premika, je non-stop prižgana, celo noč, kljub temu, da se ne premakne (lahko bi se premaknil vsaj 50m stran od stavbe). Da ne rečem, da poleg vsega hrupa velikokrat brez razloga tišči gas in še dodatno onesnažuje zrak.
Re: Mala vprašanja
...po čisti železniški logiki, ki velja že več kot 150 let..... ...ko je bila najbližja stanovanjska hiša oddaljena od železniške postaje v Ljubljani 200 metrov in več.....
...ker pa "nategujejo" današnje kupce stanovanj...... ....o "skrbno izbrani" lokaciji.......pa imaš, kar imaš.....
...enostavno, a ne...?.... ....kvadratni meter zemljišča zaradi "onesnaženja" stane malo.......kupcem drago zaračunaš.......okriviš pa tiste, ki so tam že 150 let in več.... ....
....TO je vsa LOGIKA..... ...pa ne železniška, ampak tistih, ki so hoteli mastno zaslužiti..... ....
...ker pa "nategujejo" današnje kupce stanovanj...... ....o "skrbno izbrani" lokaciji.......pa imaš, kar imaš.....
...enostavno, a ne...?.... ....kvadratni meter zemljišča zaradi "onesnaženja" stane malo.......kupcem drago zaračunaš.......okriviš pa tiste, ki so tam že 150 let in več.... ....
....TO je vsa LOGIKA..... ...pa ne železniška, ampak tistih, ki so hoteli mastno zaslužiti..... ....
Re: Mala vprašanja
In kakšna je ta železniška logika, ki velja že več kot 150 let?
Re: Mala vprašanja
Kjer se logika začne....se konča železnica.ZmAY napisal/-a:In kakšna je ta železniška logika, ki velja že več kot 150 let?
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )