Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Glede na to, da so konec prihajajočega leta 2018 parlamentarne volitve, me zanima kako bi po vašem mnenju, tisti, ki bolje poznate politično dogajanje in vse z njim povezavo, odločitev na volitvah znala krojiti nadgradnjo/posodobitev/modernizacijo železniške infrastrukture v Sloveniji v prihodnjih letih?

Recimo, če pride na oblast SDS ali SD, bi se nadaljeval trend zadnjih nekaj let, ko so se in se še izvajajo konkretni projekti na železniški infrastrukturi v Sloveniji(nadgradnja Pragersko - Hodoš, nadgradnja kočevske proge, nadgradnja ZM - Celje, nadgradnja ŽP Divača,itd.), bi stvar še pospešili, torej večja/enaka sredstva in novi projekti(nadgradnja LJ - Novo mesto - Metlika, drugi tir ali nova proga Jesenice - Ljubljana,itd.) ali bi stvar zaustavili in bi ta sredstva(milijoni €), ki se sedaj letno namenjajo za železniško infrastrukturo se porazdelila za druge stvari(ceste, sociala, subvencije za zagon gospodarstva ipd)?

Vem, da je za vse projekte, ki sem jih naštel, večji del denarnih sredstev prispevala EU + razna kohezijska sredstva, brez katerih ne bi bilo nič narejeno, kar je, ampak vseeno me zanima kako bi znal razplet volitev oziroma nove vlade vplivati na nadaljni razvoj železniške infrastrukture pri nas :-k

p.s. razni komentarji v stilu "Janša ne bo nikdar več na oblasti", "komunisti bodo vse zasrali", ipd. ne sodijo v temo in na ta forum, tako da se jih vzdržite. :!:

Hvala, Lp
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

gorican napisal/-a:Glede na to, da so konec prihajajočega leta 2018 parlamentarne volitve, me zanima kako bi po vašem mnenju, tisti, ki bolje poznate politično dogajanje in vse z njim povezavo, odločitev na volitvah znala krojiti nadgradnjo/posodobitev/modernizacijo železniške infrastrukture v Sloveniji v prihodnjih letih?
Nič drugače. Načrti so že narejeni (vključno z glasbenimi željami), roki so spisani na papirju... Ni važno,kdo bo na oblasti.

Remont Ljubljana-Zidanj Most, Tivolski lok, šminkanje postaj in SVN na stranskih progah (če bo denar), drugi tir (če referendum ne uspe), Kočevka, potem pa se konča... Vse ostalo, če, če, če....
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a bisabre »

gorican napisal/-a:Glede na to, da so konec prihajajočega leta 2018 parlamentarne volitve, me zanima kako bi po vašem mnenju, tisti, ki bolje poznate politično dogajanje in vse z njim povezavo, odločitev na volitvah znala krojiti nadgradnjo/posodobitev/modernizacijo železniške infrastrukture v Sloveniji v prihodnjih letih?

Recimo, če pride na oblast SDS ali SD, bi se nadaljeval trend zadnjih nekaj let, ko so se in se še izvajajo konkretni projekti na železniški infrastrukturi v Sloveniji(nadgradnja Pragersko - Hodoš, nadgradnja kočevske proge, nadgradnja ZM - Celje, nadgradnja ŽP Divača,itd.), bi stvar še pospešili, torej večja/enaka sredstva in novi projekti(nadgradnja LJ - Novo mesto - Metlika, drugi tir ali nova proga Jesenice - Ljubljana,itd.) ali bi stvar zaustavili in bi ta sredstva(milijoni €), ki se sedaj letno namenjajo za železniško infrastrukturo se porazdelila za druge stvari(ceste, sociala, subvencije za zagon gospodarstva ipd)?

Vem, da je za vse projekte, ki sem jih naštel, večji del denarnih sredstev prispevala EU + razna kohezijska sredstva, brez katerih ne bi bilo nič narejeno, kar je, ampak vseeno me zanima kako bi znal razplet volitev oziroma nove vlade vplivati na nadaljni razvoj železniške infrastrukture pri nas :-k

p.s. razni komentarji v stilu "Janša ne bo nikdar več na oblasti", "komunisti bodo vse zasrali", ipd. ne sodijo v temo in na ta forum, tako da se jih vzdržite. :!:

Hvala, Lp
Pri nas imamo parlamentarn politični sistem, parlamentarce izbiramo državljani, vlado pa potem izbere parlamentarna (vladajoča, koalicijska) večina. Torej počakaj pa boš videl kdo pride na oblast in bomo potem lažje ocenili kaj se bo dogajalo na področju čiha-puha cirkusa. :wink:
Si si pa že deloma sam odgovoril z ugotovitvijo, kdo iz politike je bolj, ali manj naklonjen posodabljanju ter novotarijam s področja železniške infratsrukture ter prometa. Zagotavljam ti, da SLS, LDS, okoljevarstvene stranke in ZL niso ravno pravi naslov za tovrstne podvige, so pa močno zagreti še za kakšno avtocesto, povečanje prevoza kamijonskega tovora in vzpodbujanju čim množičnejšega rabe osebnih terj javnih cestnih vozil. To vem iz prve roke, saj moje podjetje že dlje časa sodeljuje z državo, zato so mi infrastrukturne afinitete posameznih političnih strank ter politikov znane, sedanje, kakor pretekle.
SMC bi lahko šteli k zmerni "navdušenki" nad železnico, a vprašanje je, ali je za svoje politične potrebe zgolj izkoristila že prej načrtovane ter že dokončane projekte, ali tudi iskreno želi izboljšati železniški promet ter infrastrukturo. In še drobna, a ne tako nepomembna podrobnost, bivši član CK ZKS Emil Milan Pintar je bil kar dolgo na čelu avtoprevozniškega lobija, Gorazd Marinček pa je bil nekoč mestni partijski sekretar mladine v Ljubljani, a je danes "hud nasprotnik" gradnje Magne v Hočah. Ali se bo omehčal po njeni obljubi, da bo zgradila tudi indstrijski tir pa bomo šele videli.
Vidiš, nič ne gre oz. se ne more brez politike. :wink:
Simpl je tanartabul.
SouthernPacific
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 100
Pridružen: 26.09.2011, 17:13

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a SouthernPacific »

Zanima me, če ima kdo mogoče kakšno sliko električne ključavnice. Mislim na notranjost sive omarice na stebru, ki se nahaja zraven kretnice oziroma raztirnika, katera sta v električni odvisnosti z elektrorelejno SVN. Zanima me tudi delovanje električne ključavnice - ali ima takšna kretnica vedno pripadajoč raztirnik? Ali ima takšna kretnica tudi kretniško izolirko?
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Ti bom jaz poskusil odgovoriti
SouthernPacific napisal/-a:Zanima me tudi delovanje električne ključavnice
Notri je elektromagnet, ki sprosti ključ, da se ga da obrniti in izvleči.
SouthernPacific napisal/-a:ali ima takšna kretnica vedno pripadajoč raztirnik?
Lahko je tudi ščitna kretnica. V vsakem primeru pa se s ključem iz ključavnice najprej odklene raztirnik oz. ščitno kretnico, potem se iz njunih ključavnic dobi drugi ključ, ki odklene ščiteno kretnico.
SouthernPacific napisal/-a:Ali ima takšna kretnica tudi kretniško izolirko?
Ščitena kretnica da, ščitna oz raztirnik ne.

Slikce pa enkrat drugič, jih ne najdem..........
gv501
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 08.03.2016, 17:43

Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gv501 »

Ali kdo ve, koliko številk železničarske revije Nova proga je izšlo letos. Na spletni strani je objavljena le februarska.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3624
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

gv501 napisal/-a:Ali kdo ve, koliko številk železničarske revije Nova proga je izšlo letos. Na spletni strani je objavljena le februarska.
Mislim, da je bila še ena po tej. Ni kaj, se šapa na vseh koncih :D
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Živjo,
kaj kdo ve, če se morda načrtuje oziroma obeta tudi rekonstrukcija(peroni po standardih, podhod do perona,ipd.) železniških postaj Šentjur, Štore, Grobelno in postajališč vmes??
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a kozorog »

gorican napisal/-a:Živjo,
kaj kdo ve, če se morda načrtuje oziroma obeta tudi rekonstrukcija(peroni po standardih, podhod do perona,ipd.) železniških postaj Šentjur, Štore, Grobelno in postajališč vmes??
Že nekaj časa se napoveduje ureditev peronov in podhoda, ter ukinitev nivojskega prehoda v Štorah. Za ostalo še nisem zasledil.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Aha, no fajn :thumbupr
Sem vprašal, ker sem gledal malce zemljevid železniških prog v Sloveniji, kje so posodobjene in kje so rekonstruirane ŽP in postajališča po standardih, pa sem videl, da je ravno ta del na progi Zidani Most - Hodoš, med ŽP Štore in ŽP Grobelno še "nedotaknjen" :wink:
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Signal »

Ima kdo informacije, kdaj bodo ukinili počasno vožnjo med Pragerskim in Račami (50 km/h, oba tira) :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Pozdravljeni, imam vprašanje za železničarje, jeklarje. Se po železnici uvaža kaj železove rude na Jesenice, Ravne in Štore? Po satelitskih posnetkih sodeč ne vidim deponije železove rude, se pa vidi kupe odpadnega železja. Očitno to zadostuje ali pa sem kaj spregledal? Pa tudi to, se končne produkte prepelje po železnici ali gre večina na tovornjake? Do Raven vodi precej slaba državna cesta, vem da so še do pred kratkim v Mislinju prekladali del tovora na manjše tovornjake, ki so primerni za zloglasno sotesko Pake pri Hudi luknji.
kitak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: celje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a kitak »

Signal napisal/-a:Ima kdo informacije, kdaj bodo ukinili počasno vožnjo med Pragerskim in Račami (50 km/h, oba tira) :?:
Kaj, še niso postavili nov steber VM?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pozdravljeni, imam vprašanje za železničarje, jeklarje. Se po železnici uvaža kaj železove rude na Jesenice, Ravne in Štore? Po satelitskih posnetkih sodeč ne vidim deponije železove rude, se pa vidi kupe odpadnega železja. Očitno to zadostuje ali pa sem kaj spregledal? Pa tudi to, se končne produkte prepelje po železnici ali gre večina na tovornjake? Do Raven vodi precej slaba državna cesta, vem da so še do pred kratkim v Mislinju prekladali del tovora na manjše tovornjake, ki so primerni za zloglasno sotesko Pake pri Hudi luknji.
V Sloveniji že dolgo ne obratujejo plavži. V XX. stoletju so "sodobni" plavži obratovali na Jesenicah le med 1937 in 1987. V Štorah so imeli manjši elektroplavž, 1954-?, Ravne pa v XX. stoletju niso imele plavžev za pridobivanje surovega železa. Imamo samo jeklarne. Tako ni potrebe po prevažanju železove rude za SIJ, in se prevaža izključno za VOEST Alpine v AT. Glede na obseg in sestavo proizvodnje v jeklarna je verejeto malo končnih proizvodov kandidatov za železniški prevoz, večina gre samo za dovoz starega železa.

LPL
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Zagorsko železniško postajo čaka večja prenova
https://www.zon.si/zagorsko-zeleznisko- ... a-prenova/
Odgovori