Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Ali morda kdo ve zaradi česa nastaja ob prihodu vlaka cvileč zvok (podoben če s fleksom režeš kaj kovinskega ali pa s cirkularjem drva). Prepričan sem da ne izhaja od zavor, prej bi rekel, da nastaja med kolesom in tirnico...
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 872
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038 »

Ce ne mislis zavor, potem je to kar si tudi sam napisal, trenje med kolesnim vencem in tirnico. A ker omenjas prihod vlaka na postajo, imas najbrz v mislih zvok, ki nastaja kadar vlak vozi preko kretnic. Ta zvok pa je posledica trenja med zadnjo stranjo kolesnega venca in vodilno tirnico-vodilom(radlenker).
Podoben cvileci zvok pa lahko slisis tudi v Zalogu na drci na tirni zavori.
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mateja »

Se da kje najti informacije o km med kraji po železnici? Za Evropo, ne za Slovenijo.
Uporabniški avatar
Micek_52
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 03.09.2016, 19:59
Kraj: Miren

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Micek_52 »

mateja napisal/-a:Se da kje najti informacije o km med kraji po železnici? Za Evropo, ne za Slovenijo.
Za nekatere proge se podatki o kilometraži najdejo na wikipediji.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mateja napisal/-a:Se da kje najti informacije o km med kraji po železnici? Za Evropo, ne za Slovenijo.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69

Vpišeš vstopno in iztopno postajo. Potem pa klikneš more... in se ti mora prikazati takšen pogled. Za ogled druge razdalje, klikneš zgoraj reset.

Slika
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Majhno vprašanje pa ne nepomembno, tiče se sicer obnov a JŽI RS. Na območju postajališča Lj-Polje s je izvedel temeljiti remont zgornjegaustroja. Ko pa pogledam kakšne šibke tirnice so vgradili na povsem nove pragove sem zasledil, da so to ene tirnice Zenica S-49, škoda da nisem zasledil letnice izdelave. Potemtakem na najbolj obremeneno progo pri obnovah vgradjujemo najšibkejše dovoljene tirnice, glej http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV8672. Ali kdo ve, kje je razlog za takšno neumestno šparanje?

LPL
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mateja »

Re 4/4 napisal/-a:
mateja napisal/-a:Se da kje najti informacije o km med kraji po železnici? Za Evropo, ne za Slovenijo.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69

Vpišeš vstopno in iztopno postajo. Potem pa klikneš more... in se ti mora prikazati takšen pogled. Za ogled druge razdalje, klikneš zgoraj reset.

Slika
Hvala.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Nekaj čisto tretjega....
Morda kdo ve, zakaj so včasih gradili postaje z nepravilnim glavnim prevoznim tirom...npr dolenjska in kočevska proga, pa tudi na progi Divača-Pula? V čem so videli prednost take postavitve tira, če ponavadi ni bilo vgrajenih varovalnih kretnic?
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Tak sistem postaj izvira iz takratne Saške (Sachsen). Zdel se je primeren za postaje na enotirnih progah, kjer bi naj potekala križanja. Torej uvoz iz obeh smeri v premo in ustavitev. Nato prestavitev izvoznih kretnic ter izvoza v obe smeri v odklon, kar pa pri nizki štartni hitrosti ni poseben problem.
Lep pozdrav - Peter
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

A se morda že ve ali komu dozdeva, koliko bo v državnem proračunu za leto 2018, denarja namenjenega za železnice?
Več kot letos, isto ali manj?

p.s. če je bila stvar že omenjena tukaj na forumu, se opravičujem, vsega ne držim več v glavi :lol:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

gorican napisal/-a:A se morda že ve ali komu dozdeva, koliko bo v državnem proračunu za leto 2018, denarja namenjenega za železnice?
Več kot letos, isto ali manj?
Nimaš googla?
Iz MMC:
Odbor DZ-ja za infrastrukturo, okolje in prostor se je seznanil s predlogom proračuna za prihodnji dve leti za ta področja. Za resor infrastrukture bo v letu 2017 namenjenih 729 milijonov evrov, kar je 70 milijonov več kot za leto 2016, za leto 2018 pa 796 milijonov evrov.

...

Večino, skupno 70 odstotkov vseh sredstev, predstavljajo vlaganja v železnice in državne ceste, več kot desetina sredstev bo namenjenih za trajnostno mobilnost.

Za železnice je vključno s predvidenimi z evropskimi sredstvi za leto 2017 namenjenih 277 milijonov evrov (10 milijonov manj kot za letos), za leto 2018 pa 323 milijonov evrov. Kot je dejal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, je za leto 2017 med drugim predvideno nadaljevanje del na kočevski progi ter posodobitev odsekov Grosuplje-Ljubljana in Divača-Sežana, za leto 2018 pa med drugim rekonstrukcija postaje Pragersko ter nadgradnje tirov Maribor-Šentilj, Celje-Zidani Most in Poljčane-Slovenska Bistrica.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Za železnice je vključno s predvidenimi z evropskimi sredstvi za leto 2017 namenjenih 277 milijonov evrov (10 milijonov manj kot za letos), za leto 2018 pa 323 milijonov evrov. Kot je dejal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, je za leto 2017 med drugim predvideno nadaljevanje del na kočevski progi ter posodobitev odsekov Grosuplje-Ljubljana in Divača-Sežana, za leto 2018 pa med drugim rekonstrukcija postaje Pragersko ter nadgradnje tirov Maribor-Šentilj, Celje-Zidani Most in Poljčane-Slovenska Bistrica.
Zanimivo branje. Nisem, recimo, zaznal nobenih aktivnosti v zvezi z nadgradnjo odseka Ljubljana-Grosuplje ... razen če gradnja nadvoza pri Sončnih dvorih ne spada v to kategorijo (čeprav je bil ta nadvoz pogoj za uporabno dovoljenje ali nekako tako)... In pa Divača-Sežana, se je tam kaj delalo?
LP, Metod
hidro
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 06.08.2006, 9:11

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a hidro »

V useku pod Črnotičami za ločiščem sem opazil škatlico z anteno(?) na nosilnem vodu, ki je z izolirano žico povezana s kontaktnim vodom, pa me zanima kaj je to. Slike ni. :oops:
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

Kdo ve iz kje se vrača Italijanksa vojska? V ponedeljek je vlak prišel iz smeri zasavja v Ljubljano, v torek je bil v Ljubljani parkiran še en.

Slika

Slika
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Signal »

Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
Tak sistem postaj izvira iz takratne Saške (Sachsen). Zdel se je primeren za postaje na enotirnih progah, kjer bi naj potekala križanja. Torej uvoz iz obeh smeri v premo in ustavitev. Nato prestavitev izvoznih kretnic ter izvoza v obe smeri v odklon, kar pa pri nizki štartni hitrosti ni poseben problem.
Lep pozdrav - Peter
Hmm, ali ni bolj ugodno, če vlak uvozi v odklon, izvozi pa v premo :?:
Npr., v Grosupljem in Radohovi vasi uvažajo vlaki v odklon, izvažajo pa v premo, tudi kadar ni križanja.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Odgovori