Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

Pozdrav,

Mogoce kdo ve zakaj na gorenjki ni elektrike? Sem ravno videl spanko, ki je vlekla En 415 skoz Medvode.

Lp
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a holding »

..na SŽ PP strani....
....Zaradi predvidene zapore proge, 21. oktobra med 8.25 in 17.30, je organiziran nadomestni avtobusni prevoz, in sicer...

...no, 415 pa zamuja zaradi "sosedov"....pr' n's pa .... :idea: ...
Kanarček715
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 107
Pridružen: 27.01.2014, 19:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Kanarček715 »

Pozdravljeni,

morda kdo ve, kako se po slovensko reče delu na električni lokomotivi, ki omogoča, da je tokokrog sklenjen.
Po angleško se temu delu reče "Axle Brush"
Pa še hiperpovezava do slikce električne lokomotive: http://www.railway-technical.com/_Media ... d_hr-2.png

Lep pozdrav.
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Po moje so to ščetke, kot na dosti ostalih motorji. ampak nisem strokovnjak.
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andrazon »

Prej ozemljitveni kontakt...
LP Andraž
Kanarček715
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 107
Pridružen: 27.01.2014, 19:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Kanarček715 »

Najlepša hvala za odgovore.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

andrazon napisal/-a:Prej ozemljitveni kontakt...
Po funkciji na lokomitivi res. Po načinu delovanja je pa ščetka.
LP, Metod
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Če "axle brush" prevedemo v slovenščino, dobimo osno ščetko. Najbrž to ustreza tudi funkciji, vsaj tako razumem to jaz (kot kemik!).
LP - Peter
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Torej predlagam, da se napiše

"Ozemljitvena osna ščetka"

ker je osna ščetka, služi pa ozemljitvi motorja.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:...služi pa ozemljitvi motorja.
Tok skozi motor je tekel direktno v tirnico samo pri DC krtačnih motorjih (s predupori). Sodobnejše izvedbe (AC vlečni motorji) pa imajo motorne tokokroge ločene od napajalnih (vmes so vsaj inverterji, pri AC napajanju še transformator), tako da tale "naprava" ne služi ozemljitvi motorjev. Če bi se držali funkcionalnosti, bi morali omenjati "povratni vod" ali kaj takega.

Ker pa v predlogu @Ljubitelja za poimenovanje ni omenjeno kateri tokokrog točno je ozemljen, mi je predlog poimenovanja čisto všeč.
Je pa tudi sedanje poimenovanje (ozemljitveni kontakt) dokaj posrečeno, res pa se ne ukvarja s podrobnostmi delovanja - drsenje enega dela preko drugega. Kontakt pač pomeni stik, večina ljudi pa si pri tem predstavlja statični stik.
LP, Metod
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andrazon »

Kako pa je izveden prenos ščetka-os? Ščetka nalega pravokotno na podalšek osi ali čelno na os?
LP Andraž
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Lokomotive in potniške garniture imajo plug da se prebijejo skozi sneg oz. ščit, ki odbije morebitno oviro. Fiati pravzaprav kar nekakšno motikico pred prednjimi kolesi :). Pri Reganu ali Mehu izgleda kar robustno in dovolj naprej,npr. pri Živi pa kar globoko pod lokomotivo. Menim, da če se bognedaj znajde kakšen avto pred Živo ga bo bolj ziher zakajlalo pod njo in posledično zmlelo kot pri kakšnem Reganu. To je eno, drugo pa vsi ti ščiti so postavljeni kar visoko od oka cca 20 - 30 cm nad tirnico. Kako to, da tako visoko? Če pride do kakega trka, potem pride do poškodb sistemov, ki so za ščitem in to se kar pogosto zgodi. Nekako ne razumem najbolje takšne konstrukcije. Po zahodni Evropi, kjer je ravnina in skoraj nobenega nivojsega križanja že mogoče, pri naših hribih in dolinah ter nivojskih prehodih pa bi morali biti ščiti oz. plugi na čelu lokomotive drugače konstruirani. IMHO
andrazon
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 510
Pridružen: 07.07.2011, 20:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andrazon »

Kar se zaščite tiče, lahko pri Živiopaziš, da ima podstavni voziček na delu ki je pod kabino, torej na skrajnih legah obeh vozičkov, nameščen tram, ki je nekoliko nižje od pluga. Enak tram imata tudi Helga in Hercules, le v nekoliko drugačni izvedbi (drug tip zavor). Toliko kar se tiče zaščite. Sicer pa na netu najdeš veliko slik kako Fiat zakajla avto mislim, da ima vseeno več možnosti za to kot kakšna Živa.
LP Andraž
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Lokomotive in potniške garniture imajo plug da se prebijejo skozi sneg oz. ščit, ki odbije morebitno oviro. Fiati pravzaprav kar nekakšno motikico pred prednjimi kolesi :). Pri Reganu ali Mehu izgleda kar robustno in dovolj naprej,npr. pri Živi pa kar globoko pod lokomotivo. Menim, da če se bognedaj znajde kakšen avto pred Živo ga bo bolj ziher zakajlalo pod njo in posledično zmlelo kot pri kakšnem Reganu. To je eno, drugo pa vsi ti ščiti so postavljeni kar visoko od oka cca 20 - 30 cm nad tirnico. Kako to, da tako visoko? Če pride do kakega trka, potem pride do poškodb sistemov, ki so za ščitem in to se kar pogosto zgodi. Nekako ne razumem najbolje takšne konstrukcije. Po zahodni Evropi, kjer je ravnina in skoraj nobenega nivojsega križanja že mogoče, pri naših hribih in dolinah ter nivojskih prehodih pa bi morali biti ščiti oz. plugi na čelu lokomotive drugače konstruirani. IMHO
Ni kaj, potrebno bo uvesti testirnje lokomotiv in garnitur glede na prijaznost speštanja osebnega avtomobila, nekaj podobnega EuroNACAP testom avtomobilov. Ti v zadnjih letih meriju tudi varnost trka s pešcem, še vedno pa ne merijo varnost trka s kamionom ali bog ne daj vlakom. Dobro vedo, da vedno zmaga občutno močnejši (beri težji).....
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Pozdravljeni,
kaj je to čudo iz dalekog ali bratskog nama Niša?
Slika
Odgovori