Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a ledeni »

TGV Lyria napisal/-a:
ledeni napisal/-a:Pozdravljeni, za hec sem šel računat povprečne hitrosti med postajami in nekateri odseki malo zbodejo.

Regionalni vlak med Pragerskim in Mariborom vozi cca 15 minut, pomeni da je povprečna hitrost 75km/h. Dovoljena hitrost na tem odseku je bistveno višja in tudi če odštejem pospeševanje in zaviranje, je jasno, da vlak vozi precej pod omejitvijo. Kaj se dogaja, je to kakšna posebna politika SŽ, ki ne dovoljuje hitrejše vožnje?
Čisto nobena posebna politika. Vlak ima vmes 4 postanke, med MB in Teznim je omejitev ravno tam nekje 70 km/h, naprej pa moraš računati pospeševanje in zaviranje ter čas postanka. Iz izkušenj povem, da Desiro pospeši do 120-140 km/h in nato hitro že zavira za naslednjo postajo. Marsikdaj nima smisla pospešiti do polne hitrosti, ker mora kmalu že zavirati.
To sem računal za regionalni vlak, ki med MB in Pragerskim ne ustavlja. Mi je pa jasno da ta pospeševanja včasih nimajo velikega smisla ampak za regionalni vlak bi se pa gotovo splačalo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Čisto nobena posebna politika. Vlak ima vmes 4 postanke, med MB in Teznim je omejitev ravno tam nekje 70 km/h, naprej pa moraš računati pospeševanje in zaviranje ter čas postanka. Iz izkušenj povem, da Desiro pospeši do 120-140 km/h in nato hitro že zavira za naslednjo postajo. Marsikdaj nima smisla pospešiti do polne hitrosti, ker mora kmalu že zavirati.
Nobeden od obeh RG vlakov (1605, 1613) nima postanka med Mb in Pr. Po voznem redu ima čas 15 minut, EC recimo 14 min in IC/ICS recimo 13/12 min. takšna so dejstva. Vozni čas je računan na progovne hitrosti in med Mb in Pr ni nikjer progovne hitrosti 70 km/h, seveda če verjamemo Programu omrežja 2016. Progovne hitrosti so 80 km/h (most, v resnici je menda skoraj vedno omejitev 40 ali 50, ne vem točno), nato je proti Teznemu 100/100/130 km/h in naprej do prve kretnice v Pragerskem 120/140/160 km/h. V Pr pač 50 km/h. Če se daje odgovore, naj bodo odgovori na vprašanje in po možnosti v skladu z dejstvi.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a:
Čisto nobena posebna politika. Vlak ima vmes 4 postanke, med MB in Teznim je omejitev ravno tam nekje 70 km/h, naprej pa moraš računati pospeševanje in zaviranje ter čas postanka. Iz izkušenj povem, da Desiro pospeši do 120-140 km/h in nato hitro že zavira za naslednjo postajo. Marsikdaj nima smisla pospešiti do polne hitrosti, ker mora kmalu že zavirati.
Nobeden od obeh RG vlakov (1605, 1613) nima postanka med Mb in Pr. Po voznem redu ima čas 15 minut, EC recimo 14 min in IC/ICS recimo 13/12 min. takšna so dejstva. Vozni čas je računan na progovne hitrosti in med Mb in Pr ni nikjer progovne hitrosti 70 km/h, seveda če verjamemo Programu omrežja 2016. Progovne hitrosti so 80 km/h (most, v resnici je menda skoraj vedno omejitev 40 ali 50, ne vem točno), nato je proti Teznemu 100/100/130 km/h in naprej do prve kretnice v Pragerskem 120/140/160 km/h. V Pr pač 50 km/h. Če se daje odgovore, naj bodo odgovori na vprašanje in po možnosti v skladu z dejstvi.

LPL
Pardon, nisem vedel točno katere vlake se misli.
Most v Mariboru ima omejitev 40 km/h, tako da je že tam razlika. Do Teznega vlak posledično ne pospeši nad 100 km/h.
Treba je še pogledati sestavo. (1)605 vozi kot klasika, 1613 in 1615 pa...? Tudi to vpliva na hitrost in pospeške.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a cokla »

TGV Lyria napisal/-a:
Pardon, nisem vedel točno katere vlake se misli.
Most v Mariboru ima omejitev 40 km/h, tako da je že tam razlika. Do Teznega vlak posledično ne pospeši nad 100 km/h.
Treba je še pogledati sestavo. (1)605 vozi kot klasika, 1613 in 1615 pa...? Tudi to vpliva na hitrost in pospeške.
Če jaz kaj vem potem je na mostu čez Dravo 50 km/h...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a holding »

ledeni napisal/-a:Pozdravljeni, za hec sem šel računat povprečne hitrosti med postajami in nekateri odseki malo zbodejo.

Regionalni vlak med Pragerskim in Mariborom vozi cca 15 minut, pomeni da je povprečna hitrost 75km/h. Dovoljena hitrost na tem odseku je bistveno višja in tudi če odštejem pospeševanje in zaviranje, je jasno, da vlak vozi precej pod omejitvijo. Kaj se dogaja, je to kakšna posebna politika SŽ, ki ne dovoljuje hitrejše vožnje?
...zaradi razlike med teorijo in prakso..... :idea: ...Vozni red je skonstruiran za celo leto od začetne do končne postaje vlaka....in zaradi v naprej nedoločenih težav (počasne vožnje, npr zlom tirnice, itd...) izkušen voznoredaš vstavi v Vozni red nekaj rezerve....
...so pa primeri, kjer se zaradi določenih razlogov "voznoredno dirka" in vsaka malenkost poruši redovitost..... :shock: ....in se nato globokoumno raziskuje zakaj....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

...zaradi razlike med teorijo in prakso..... :idea: ...
Holding niti ni zaradi razlike med teorijo in prakso, temveč predvsem zato, ker povprečno hitrost v glasvnem definirajo majhne hitrosti (recimo postaja Mb in most, postaja Pr) in ne velike, v nasprotju s pričakovanji ljudi. Kdor ne verjame si naj preračuna potovalno hitrost v preprostem primeru, 16km vozi vlak s 100 km/h (ali 120/140/160 km/h) in 2 km vsi s 50 km/h. Pa naj še dodajo minuto za speljevanje in zaviranje (od oka, da se ne mučijo s pospeški pa bodo videli zanimive rezultate.

LPL
Uporabniški avatar
Micek_52
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 03.09.2016, 19:59
Kraj: Miren

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Micek_52 »

Sedaj sem še jaz malo računal hitrost in sicer za bohinjsko progo.
Glede na hitrosti na spletni strani slovenskih železnic hitrost znaša 49,8 km/h. Potem sem računal hitrost na voznem redu in dobil 43,7 km/h.Zakaj je razlika 6 km/h?

Da ne bo kakšnega nesporazuma:
- Uporabil sem vozni red vlaka ki iz NG odpelje ob 11.20.
- Pri podatkih SŽ sem upošteval čas zaviranja in stanja na postajah in postajališčih (čas sem ocenil na 1 minuto)
- Upošteval sem počasni vožnji 30 km/h na 48.km in 20 km/h na 44.km
- Upošteval sem čas stanja 7 minut v Grahovem
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Še enkrat sem pogledal zadevo, tokrat malo bolj podrobno, upoštevajoč Program omrežja 2017. Pospeševanja in zaviranja sem ignoriral.

Takole gre iz smeri MB.

0.5km - 35km/h - 51s
0.7km - 80km/h - 31s
1.6km - 100km/h - 58s
14.9km - 140km/h - 383s
1.1km - 50km/h - 80s

Skupaj 603 sekund, torej 10 minut. Povprečna hitrost = 112km/h.

Če vlak minuto pospešuje in zavira smo še vedno kar daleč do 15 minut. Tako vlak očitno vozi pod omejitvijo kar se mi zdi škoda. Če prav razumem so določeni vagoni omejeni s 120km/h. Tudi prištevanje hipotetične zamude je sicer razumljivo z vidika SŽ, ki ravne odseke (očitno?) obravnava kot buffer za pokrivanje zamud. Ampak to je težko prava pot.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Micek_52 napisal/-a:Sedaj sem še jaz malo računal hitrost in sicer za bohinjsko progo.
Glede na hitrosti na spletni strani slovenskih železnic hitrost znaša 49,8 km/h. Potem sem računal hitrost na voznem redu in dobil 43,7 km/h.Zakaj je razlika 6 km/h?

Da ne bo kakšnega nesporazuma:
- Uporabil sem vozni red vlaka ki iz NG odpelje ob 11.20.
- Pri podatkih SŽ sem upošteval čas zaviranja in stanja na postajah in postajališčih (čas sem ocenil na 1 minuto)
- Upošteval sem počasni vožnji 30 km/h na 48.km in 20 km/h na 44.km
- Upošteval sem čas stanja 7 minut v Grahovem
Upoštevaj še, da Fiat v klanec proti Podbrdu komaj grize s 45-50 km/h, kar je krepko pod progovno omejitvijo 70 km/h.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038 »

Cista teorija. Pozabljeno pa je upostevanje odklonske hitrosti v Mb 20 km/h, prav tako pa zmansevanje hitrosti ze na predsignalu zaradi ASN naprave in upostevanja odklonske hitrosti 35km/h v Pg, saj stevilni vlaki izvazajo in uvazajo v odklon. Mb dravski most pocasna voznja 50 km/h. Niso samo vagoni omejeni z hitrostjo 120 km/h, tudi lokomotive zato je tudi Vmax vagonskega potniskega vlaka 120km/h upostevana v voznem redu.
Sedaj pa naredi novi izracun, ter upostevaj vsaj deloma se pospesevanje in zaviranje.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a cokla »

A je kdo "vračunal" frekvenco potnikov, ko že vsi tako računate?

Itq je brez veze, ker določena rezerva v voznem času voznega reda mora bit.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

cokla napisal/-a:..... ker določena rezerva v voznem času voznega reda mora bit.
Res je. In v veliki večini primerov (LP vlaki s postankom povsod) je ta rezerva celo malo premajhna.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a ledeni »

038 napisal/-a:Cista teorija. Pozabljeno pa je upostevanje odklonske hitrosti v Mb 20 km/h, prav tako pa zmansevanje hitrosti ze na predsignalu zaradi ASN naprave in upostevanja odklonske hitrosti 35km/h v Pg, saj stevilni vlaki izvazajo in uvazajo v odklon. Mb dravski most pocasna voznja 50 km/h. Niso samo vagoni omejeni z hitrostjo 120 km/h, tudi lokomotive zato je tudi Vmax vagonskega potniskega vlaka 120km/h upostevana v voznem redu.
Sedaj pa naredi novi izracun, ter upostevaj vsaj deloma se pospesevanje in zaviranje.
Seveda je teorija, ki pove marsikaj in je pokazala da gre vendarle za politiko SZ (vracunavanje zamud) - kar je bilo moje prvotno vprasanje, ki je bilo najprej zanikano. Ce vlak namesto 140km/h vozi 120km/h se potovalni cas podaljsa za minuto. Se vedno smo dalec od 15. minut (skupaj s pospesevanjem, zaviranjem). Tako naracunam da 1/5 potovalnega casa pade na "vracunano trotlziher zamudo". Iz MB-LJ bi to pomenilo pol ure. Za 30 minutno skrajsanje potovalnega casa pa bi morala RS v zeleznisko omrezje vloziti mastne denarje. Zadeva ni banalna.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Potem je pa najbolje, da se vozimo po Franz Josefovsko pa je, strošek bo majhen, potniki pa tako in tako ne morejo nič. Kdo bo pa vlagal v železniško infrastrukturo, če se da tudi tako lagodno živeti in se voziti kakor pred 100 leti? Samo ceno prevoza dvigneš pa je, vse se lepo pokrije, plačke na SŽ bodo lepe, strojevodje bodo med vožnjo lahko celo lovili metuljčke ob progi in vsi bodo ena srečna družinica, potniki pa se bodo čedalje več vozili z gumaši. Kdo se pa še danes vozi z vlaki a ne? Slika
Simpl je tanartabul.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a holding »

...opažam, da nočete štekat, pa vseeno:....

...DB ICE München - Nürenberg vozni red: brez postanka 171 km, 66 min, vmax 200 km/h....povprečje 155km/h... :roll: ...
..s postankom v Ingolstadtu: 72 min, vmax 200km/h....povprečje 142,5 km/h... :roll: ...
...ajde, teoretiki.....dokažite, da so tud švabi ... :^o ......in nimajo pojma....
Zadnjič spremenil holding, dne 15.03.2017, 13:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori