Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Zanima me, če so vse prenovljene železniške postaje in postajališča, recimo na kočevski progi in povsod tam, kjer še bodo(primer Grosuplje in Domžale v prihajajočih mesecih), projektirane oziroma zgrajene tako, da omogočajo postavitev stebrov vozne mreže, v primeru elektrifikacije enkrat v prihodnosti?
prometnik 54
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 10.01.2016, 10:13

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a prometnik 54 »

Regan 664 napisal/-a: 28.08.2021, 5:55 Tiri so vodili v vojaško skladišče JNA. Pred 30 leti ko so ga praznili naj bi šlo po tem tiru celo nekaj vlakov. Od takrat dalje pa nobeden več.
A je to skladišče "praznila"vojska JNA ali teritorialci ?
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a s52r »

prometnik 54 napisal/-a: 30.08.2021, 13:14
Regan 664 napisal/-a: 28.08.2021, 5:55 Tiri so vodili v vojaško skladišče JNA. Pred 30 leti ko so ga praznili naj bi šlo po tem tiru celo nekaj vlakov. Od takrat dalje pa nobeden več.
A je to skladišče "praznila"vojska JNA ali teritorialci ?
Teritorialci, sem odpeljal več naloženih vagonov nekajkrat v Črnomelj in potem v Novo mesto, kam je šlo naprej pa ne vem....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Še beseda ali dve o Otovcu. Tir je bil položen v sredini 1980ih let, bili so novi Pragi in tirnice. Na marsikaterem glavnem tiru na koridorju danes ni takih pogojev, kot so bili tedaj na ind. tiru Otovca.

JNA (po slovensko je pravilno JLA) je tu zgradila podzemna skladišča za naftne derivate, podobno kot v Ortneku. S tem, da ti rezervoarji nikoli niso videli derivatov. Konec koncev je bilo zgrajeno tik pred razpadom SFRJ, novo rojena država pa tega očitno ni več potrebovala.
prometnik 54
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 10.01.2016, 10:13

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a prometnik 54 »

s52r napisal/-a: 30.08.2021, 19:13
prometnik 54 napisal/-a: 30.08.2021, 13:14
Regan 664 napisal/-a: 28.08.2021, 5:55 Tiri so vodili v vojaško skladišče JNA. Pred 30 leti ko so ga praznili naj bi šlo po tem tiru celo nekaj vlakov. Od takrat dalje pa nobeden več.
A je to skladišče "praznila"vojska JNA ali teritorialci ?
Teritorialci, sem odpeljal več naloženih vagonov nekajkrat v Črnomelj in potem v Novo mesto, kam je šlo naprej pa ne vem....
Hvala za odgovor.
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Eno laično vprašanje. Kako se vožnja vlaka razlikuje od vožnje avta? Volana v vlaku ni, sklopka, zavora, gas in menjalnik so. Je volan edina razlika ali je še kakšna druga? So glede načina vožnje kakšne razlike med različnimi vrstami vlakov?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ni samo volan razlika. Tudi rezervnega kolesa ni.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Thomas napisal/-a: 12.09.2021, 21:23 So glede načina vožnje kakšne razlike med različnimi vrstami vlakov?

Kot si že sam ugotovil pri vlakih strojevodja nima vpliva na smer vožnje (razen naprej-nazaj). Glede uravnavanja hitrosti vožnje ("vleke") pa so razlike glede na tip pogona in sodobnost vozila:
  • vozila z motorjem na notranje izgorevanje, tipično so to dizelski motorji različnih velikosti
    • vozila z mehaničnim prenosom vlečne sile. Ta vozila imajo mehanski menjalnik in s tem povezano tudi sklopko. Če odštejemo delovne stroje je edini tip takšnega vozila potniška garnitura Fiat (serija 813/814). Je pa pri tem vozilu sklopka avtomatska, izbira menjalnega razmerja (prestave) pa je naloga strojevodje ...
    • vozila s hidravličnim prenosom vlečne sile. Ta vozila imajo hidravlični pretvornik navora, ki zvezno uravnava prenos sile, lahko pa imajo še (dvo stopenjski) mehanski menjalnik. Predstavnika takšnih vozil sta garnituri Zelenec (serija 711) in Kanarček (713/715), tudi premikalna lokomotiva Jenbach (serija 732). Pri teh vozilih se izbira "stopnja polnitve", vse ostalo (tudi menjava razmerja v mehanskem menjalniku) pa je avtomatično.
    • vozila z električnim prenosom vlečne sile. Ta vozila imajo na dizelski motor (DM) priključen generator električne energije, pogonske kolesne dvojice pa poganjajo elektromotorji. Vmes je cel kup elektronike, ki uravnavajo obrate dizelskega motorja, vlek pogonski motorjev, ... Strojevodja uravnava stopnjo vlečne sile, vse ostalo opravi avtomatika.
      Predstavniki teh vozil so vsi "veliki dizli" - lokomotive serij 642/643 (Đura oz Đurica), 644 (Španka), 661 (Kenedi) in 664 (Regan), pa tudi sodobnejše lokomotive: 645 (Hercules) in 646 (CZ Loko EffiShunter). Prav tako med te spada najnovejša pridobitev potniškega prometa, garnitura serije 610/614 (Stadler dizel Flirt).
  • vozila na električni pogon z odjemom elektrike preko odjemnika toka (pantograf). Sem spadajo električne lokomotive: 342 Moped, 363 Brižita, 541 Živa, ... in pa elektro potniške garniture: 311/315 Gomulka, 310/316 Pendolino, 312/317 Siemens Desiro in novi pridobitvi 313/318 (dvonadstropni) Stadler Kiss in 510/515 Stadler (elektro) Flirt.
    Pri teh vozilih se povsod regulira stopnjo vleke, samo regulacijo pa opravlja avtomatika (kaj konretno je odvisno od tega, kako sodobna je tehnologija v lokomotivi).
Pri vseh vozilih strojevodja seveda regulira zaviranje. Pri novejših so v vozila vgrajeni tempomati, ki uravnavajo vleko in zaviranje.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Jernej
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 16.09.2008, 8:35

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Jernej »

Pozdravljeni in hvala vsem za odgovor glede Otovca :D
Sem pa zasledil v Črnomlju - na OpenRailwayMap - še eno zanimiv opuščen industrijski tir, ki se vidi označenega tule:
https://www.openrailwaymap.org/?style=s ... 92&zoom=16
Morda kdo ve, čemu je ta tir služil?
Na Google Street View sem tudi opazil, da čez Belokranjsko Cesto je še viden most, preko katerega je tekla ta proga (most, ki je zraven mosta obstoječe proge do Metlike):
https://www.google.it/maps/@45.582946,1 ... 312!8i6656
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Nekaj o tem mostu je napisano v tejle temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... %8Drnomelj
Uporabniški avatar
Jernej
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 16.09.2008, 8:35

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Jernej »

Regan 664 napisal/-a: 17.09.2021, 15:00 Nekaj o tem mostu je napisano v tejle temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... %8Drnomelj
Hvala. Vse je supej jasno :D
Uporabniški avatar
Jernej
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 16.09.2008, 8:35

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Jernej »

Še eno vprašanje imam.
Prejšnjega dne sem se vozil po Soštanju z avtom in sem videl mimogrede v termoelektrarni Soštanj neaktere vagone (tipa Sggrrs?).
Potem sem prečkal nivojski prehod industrijskega tira, ki vodi v termoelektrarno in se mi je zdel popolnoma zapuščen in tirnice popolnoma zarjavele na površini... ali se še kar prometa odvija od termoelektrarne Soštanj?
Tudi tiri, ki vodijo v premogovnik Velenje so se mi zdeli zapuščeni... morda kdo ima kako natančnejšo informacijo?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Jernej napisal/-a: 25.09.2021, 9:19 Še eno vprašanje imam.
Prejšnjega dne sem se vozil po Soštanju z avtom in sem videl mimogrede v termoelektrarni Soštanj neaktere vagone (tipa Sggrrs?).
Potem sem prečkal nivojski prehod industrijskega tira, ki vodi v termoelektrarno in se mi je zdel popolnoma zapuščen in tirnice popolnoma zarjavele na površini... ali se še kar prometa odvija od termoelektrarne Soštanj?
Tudi tiri, ki vodijo v premogovnik Velenje so se mi zdeli zapuščeni... morda kdo ima kako natančnejšo informacijo?
Industrijski tir v elektrarno se (je) uporablja(l) samo za dovoz težjih stvari v elektrarno (trafo, generator). Ta se konča nekje na sredini elektrarne. Blok 6 nima neposredne povezave s tiri. Kaj bo v prihodnosti z njim, ne ve nihče, verjetno bodo nekoč generator iz štirice odpeljali. Iz deponije pa se odvaža z vlaki en del sadre. Na deponijo premoga pa se ne vozi nikakršnega tujega premoga. Tudi tiri pri klasirnici v Pesju niso več neposredno v uporabi, saj rudnik več ne prodaja premoga drugam.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Ali kdo slučjano ima podatek koliko je širok kupe na vlaku drugega razreda (npr. Bl) in koliko na vlaku s prvim razredom (npr. ABl)? Ali so kupeji na spalnih vlakih kaj širši (WLee)?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Na tvoja zastavljena vprašanja lahko najdeš odgovor na http://miniaturna-zeleznica.eu/vagoni_potniski.php , je tudi nekaj tipskih skic z merami.
Tine
Odgovori