Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Slika

Postanek vlaka v Zagrebu stane 1,6 € (12 HRK) + DDV. Verjetno to, kar sem napisal v prejšnji objavi sploh ni tako neizvedljivo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a: 10.03.2023, 13:27
Mogoče v primeru Hrvaške obstaja, kakšen odvod. Hrvaška je poseben primer, ker je Zagreb, prva postaja čez mejo. Verjetno bi lahko promet, vsaj do Zagreba, tuji prevoznik preprosto prevzel v svoje okrilje in HŽPP preprosto odrezal stran

P.s. Ali vlak sploh potrebuje sprevodnika? Bi bilo možno, da vlak vozi brez sprevodnika do meje?
Če bi bilo tako enostavno, bi se to že davnaj naredili. Niti Slovenija ni zanimiva, ÖBB pričakuje, da bodo SŽ poskrbele, da nekaj pride do Beljaka. Malo višje sem napisal, da se je koncept vlakov v daljinskem prometu zelo spremenil. Torej ni več tistih klasičnih vlakov z vagoni, ampak vse bolj togi koncept garnitur ali neločljivih push-pull zadev. S tem konceptom enostavno ne moreš imeti več fleksibilnosti, torej delitev stroškov in voznega parka. Drugače Hrvaška sploh ni nekakšen poseben primer. Poglej si Slovaško. Oni imajo en kup mendarodnih povezav preko Bratislave, ki je dobesedno na meji z Avstrijo, pa imajo povezave z Avstrijo, celo iz Košic! Češko, Madžarsko in Poljsko ( ta vlak EC 130 Báthory je še poseben primer kako je enostavno, če imaš vagone. Budimpešta - Varšava - Terespol, ki je vstopna točka v Belorusijo). In zakaj imajo tako dobre povezave? Ker jim to omogoča koncept vlakov z vagoni. Prav škoda je, da nimamo kakšne direktne povezave s Slovaško, preko Madžarske. Celo Romuni izkoriščajo to prednost in imajo vlak do Dunaja, ker Madžari uporabljajo vagone. RailJet po Madžarski vozijo Avstrijci sami. Z RailJeti in ostalo High Speed sceno se ta prednost samo uničuje in Jančura (RegioJet) to dobro ve in strelja sočne besede po železniški sceni. Pri HŽ je drugače samo problem nezainteresiranost, politični spor s Srbijo in seveda zelo visoka avstrijska tarifa.

Sprevodnik je obvezen.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

No avstrjici na mađarskem RJ definitivno ne vozijo sami, razen do mejne postaje Hegyeshalom naprej je vsaj strojevodja MAV.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

No ja, bi bilo bolje, da bi napisal upravljajo sami. Če je strojevodja od MAV, še ne pomeni, da je za vse odgovoren MAV.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 11.03.2023, 10:47 Če bi bilo tako enostavno, bi se to že davnaj naredili. Niti Slovenija ni zanimiva, ÖBB pričakuje, da bodo SŽ poskrbele, da nekaj pride do Beljaka. Malo višje sem napisal, da se je koncept vlakov v daljinskem prometu zelo spremenil. Torej ni več tistih klasičnih vlakov z vagoni, ampak vse bolj togi koncept garnitur ali neločljivih push-pull zadev. S tem konceptom enostavno ne moreš imeti več fleksibilnosti, torej delitev stroškov in voznega parka. Drugače Hrvaška sploh ni nekakšen poseben primer. Poglej si Slovaško. Oni imajo en kup mendarodnih povezav preko Bratislave, ki je dobesedno na meji z Avstrijo, pa imajo povezave z Avstrijo, celo iz Košic! Češko, Madžarsko in Poljsko ( ta vlak EC 130 Báthory je še poseben primer kako je enostavno, če imaš vagone. Budimpešta - Varšava - Terespol, ki je vstopna točka v Belorusijo). In zakaj imajo tako dobre povezave? Ker jim to omogoča koncept vlakov z vagoni. Prav škoda je, da nimamo kakšne direktne povezave s Slovaško, preko Madžarske. Celo Romuni izkoriščajo to prednost in imajo vlak do Dunaja, ker Madžari uporabljajo vagone. RailJet po Madžarski vozijo Avstrijci sami. Z RailJeti in ostalo High Speed sceno se ta prednost samo uničuje in Jančura (RegioJet) to dobro ve in strelja sočne besede po železniški sceni. Pri HŽ je drugače samo problem nezainteresiranost, politični spor s Srbijo in seveda zelo visoka avstrijska tarifa.
Kakor jaz razumem napisano obstajata dva modela - prvi, pri katerem sodelujejo države, s katerimi se da kaj dogovoriti, torej delitev stroškov in voznega parka (koncept vzhodne Evrope). Žal je videti, da tak koncept za Slovenijo pride v poštev samo prek Madžarske.

In drugi koncept, kjer voziš po državah, ki ne sodelujejo (iz raznoterih razlogov) in imaš svojo togo garnituro ter minimalni infrastrukurni servis (koncept RailJet).

Ne razumem povsem, zakaj ne bi, glede na to nekooperativnost HŽ in ostalih južnih železniških družb, pač SŽ šel v ta drugi koncept. Seveda je nemogoče pričakovati, da se bodo uskladili npr. SŽ, HŽPP, ŽRS in ŽFBH za vlak v Sarajevo, z delitvijo voznega parka in stroškov. Ampak SŽ v solo akciji - seveda ne zlahka, ampak morda pa lažje. Ampak sklepam, da so npr. Francozi tudi skušali ustaviti Frecciarosso v Pariz na vsak možen način pa vseeno vozi. In če ÖBB pričakuje, da SŽ vozi potnike v Beljak, pa naj jih. Več ko bo kakovostnih feeder vlakov, bolje bo za nas.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

gorican napisal/-a: 09.03.2023, 17:50 Pozdravljeni,

zadnje dni vidim, da je kar precej "živahno" na ŽP Volčja Draga.
Kot uspem videti iz avtomobila, vidim, da so zamenjali ustroj(nevem ali tudi spodnji?), tir in lesene pragove na prevoznem tiru na postaji.
Bolj me zanima, če se bo mogoče tudi prenavljal peron?
Namreč na obstoječem peronu, je videti neke oznake s sprejem, za to sprašujem, če bodo slučajno prenovili tudi peron ali zgradili novega po standardni višini?
Sicer malce dvomim, ker nikjer ni bilo omenjenega tega projekta, vendar če me spomin ne vara, sem nekje prebral, da nekatera manjša gradbena dela na postajah, jih opravijo tudi kot vzdrževalna dela.
Sem našel odgovor na moje vprašanje ;)

https://www.primorske.si/primorska/gori ... sno-zaprta
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Gledam vozne rede MB-LJ, pa mi ni jasno zakaj je na isti relaciji klasika počasnejša od EMU garnitur z približno istim številom postankov (ali pa EMU celo hitrejši ob več psotankih)?
Specifično primerjam vozne rede RG-jev, in primerjam z npr IC Drava ali EC Emona ter zakaj Stadler (RG) ob 9 psotankih rabi le 2h09min, klasika pa ob samo 6 psotankih 2h15min?
Noben vlak nima nagibe tehnike, Stadler in lokomotive na klasikah omogočajo hitrosti višje kot jih na 90% proge lahko dosegajo, v čem je fora? Ali ima klasika pri nas kakšne počasnejše vožnje, ali pa pri vlakih v mednarodnemu prometu preprosto samo pustimo malo več "rezerve" v voznem redu?
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038 »

Po domače povedano zato, ker imamo tri kategorije vlakov; klasični vlaki, lahki vlaki in vlaki z nagibno tehniko. Štadler spada v kategorijo lahkih vlakov, torej lahko vozi hitreje od klasike in počasneje od nagibnih vlakov.
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Torej klasika ima iste progovne hitrosti kot tovorni vlaki :roll:
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038 »

Ni nujno. Tovorni ne vozijo 120 km/h pri nas. Za vsak vlak posebaj je določena maksimalna hitrost vlaka. Poznamo progovno hitrost, največjo hitrost vlaka in hitrost vlaka določeno z voznim redom. Če te zanimajo detajli si preberi v signalnem in prometnem pravilniku.
TheDarkSpirit
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 71
Pridružen: 12.03.2022, 22:07

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TheDarkSpirit »

Maksimalne hitrosti določata 2 faktorja. Prvi je proga, drugi pa zavorna razdalja, ki je pri nas 1 kilometer. V primeru, da je proga popolnoma ravna, so hitrosti določene tako, da se lahko vlaki pri najvišji dovoljeni hitrosti ustavijo v največ enem kilometru. Zato je za klasiko največja dovoljena hitrost 120 km/h, saj se najpočasneje ustavlja, lahke garniture imajo 140 km/h, Pendolino pa 160 km/h, saj ima še tirno zavoro in se tako najhitreje ustavi.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038 »

Kaj pa zavorni odstotek? Zanimiva teorija o zavornem učinku klasike...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Maksimalne hitrosti določata 2 faktorja. Prvi je proga, drugi pa zavorna razdalja, ki je pri nas 1 kilometer. V primeru, da je proga popolnoma ravna, so hitrosti določene tako, da se lahko vlaki pri najvišji dovoljeni hitrosti ustavijo v največ enem kilometru. Zato je za klasiko največja dovoljena hitrost 120 km/h, saj se najpočasneje ustavlja, lahke garniture imajo 140 km/h, Pendolino pa 160 km/h, saj ima še tirno zavoro in se tako najhitreje ustavi.
K temu slaboumnemu odgovoru samo malo (pod)vprašanje. Kako razlagaš, da so na odsekih Pragersko-Tezno, Pragersko-Cvetkovci (s prekinitvami) progovne hitrosti za vse vlake 160 km/h, če ne verjameš poglej Porogram omrežja, Priloga 2F
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Mislim da on govori o maksimalni hitrosti vlaka na SŽ in ne maksimalni progovni hitrosti vlakov na JŽI. Koliko pa bo potem dejanska maksimalna hitrost vlaka? Ja faktojev je veliko. Ti pa so zapisani v pravilnikih, nenazadnje tudi tista zgodba o Emoni in možnimi konflikti z drugimi vlaki... ter na koncu ta nesrečni DZM, ki pa ga nisem zaman omenil.

DZM – dejanska zavorna masa je vsota vseh zavornih mas v vlak uvrščenih vozil s pravilno delujočo zavoro.
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Hvala vsem za razlago, jaz sem gledal samo progovne hitrosti. Ampah hkrati me zanima zakaj pa imamo takšne kriterije za zavorno pot in max hitrost vlaka pri nas, ko pa isti vagoni ( z drugo lokomotivo) v tujini peljejo tudi več?
Pa ne mi rečt da je odgovor samo "Balkan".
Odgovori