Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 845
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Cepi » 23.12.2009, 16:49

Nekdo na spletu trdi, da strojevodje iz ljubljanske sekcije gredo kot potnik na vlak do Maribora tam prevzamejo vlak in ga odpeljejo do Dobove in se nato zopet kot potnik vračajo v Ljubljano in podobne štorije.

Sedaj me pa zanim, če se to v praksi res dogaja večkrat na leto?
Iščem šiht, infromacije zaželene. LP Damjan
Nejc

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Nejc » 23.12.2009, 16:55

Če strojevodja po turnusu ne dobi vlaka, ki bi ga moral voziti, gre kot potnik (reži) do postaje, od koder ima po turnusu potem vlak.
Na primer, velikokrat se zgodi, da strojevodja, ki pripelje v Ljubljano vlak 241, se nazaj vrača kot potnik (reži), ker pač ni vlaka zanj.
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a bronz » 23.12.2009, 18:38

Seveda se dogaja!Primer v MB imaš 10 vlakov,iz MB v LB pa 5 vlakov,tisto razliko morajo nekako kompezirat saj nisi v službi 48 ur!To imajo lahko pšlihtano samo pri tujih prevoznikih kateri imajo nekaj rednih tras in privilegij pa še pri njih ne gre vse kot po maslu,kar se režije tiče!
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 24.12.2009, 2:47

Nejc napisal/-a:Če strojevodja po turnusu ne dobi vlaka, ki bi ga moral voziti, gre kot potnik (reži) do postaje, od koder ima po turnusu potem vlak.
Na primer, velikokrat se zgodi, da strojevodja, ki pripelje v Ljubljano vlak 241, se nazaj vrača kot potnik (reži), ker pač ni vlaka zanj.


Če bi bilo tako, kot trdiš ti, bi bilo na železnici vsaj 1000 ljudi premalo. In mediji bi lahko povsem upravičeno pisali o takšnem metanju denarja skozi okno. #-o
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 24.12.2009, 15:08

Nikakor in nikoli ne. Niti za dopust ali pa zamenjavo službe ne. Vedno se vse odvija preko nadležnih službenih oseb. [-X
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 845
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Cepi » 28.01.2010, 14:17

Še eno vprašanje.

Ali je kakšna opazna razlika porabe premoga, če parna lokomotiva vozi pri zunanji temperaturi -30°C ali +30°C :?:

LP
Iščem šiht, infromacije zaželene. LP Damjan
Uporabniški avatar
Andrejc
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 76
Pridružen: 12.06.2008, 22:59
Kraj: Borovnica
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Andrejc » 28.01.2010, 18:36

Seveda je razlika. Pri -30 C bo potrebna večja količina dovedene toplote na enoto pridobljenega dela, vse to na račun nepotrebnih izgub toplote v okolico, kar posledično pomeni da pri nižjih temperaturah porabiš več premoga. No ali pa čisto banalen šolski primer: Kdaj boš vnesel manj energije v sistem, če boš hotel zavreti vodo ko boš bil na morju (+30) ali v sibiriji (-40) in kje bodo večje izgube toplote v okolico. Seveda bolj velik je temperaturni razpon, več dela boš moral vnesti v sistem, da boš dosegel željeni rezultat, ker bodo izgube večje.
Siti nismo bili, žejni pa! :D
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 845
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Cepi » 29.01.2010, 6:23

Andrejc napisal/-a:Seveda je razlika. Pri -30 C bo potrebna večja količina dovedene toplote na enoto pridobljenega dela, vse to na račun nepotrebnih izgub toplote v okolico, kar posledično pomeni da pri nižjih temperaturah porabiš več premoga. No ali pa čisto banalen šolski primer: Kdaj boš vnesel manj energije v sistem, če boš hotel zavreti vodo ko boš bil na morju (+30) ali v sibiriji (-40) in kje bodo večje izgube toplote v okolico. Seveda bolj velik je temperaturni razpon, več dela boš moral vnesti v sistem, da boš dosegel željeni rezultat, ker bodo izgube večje.


To mi je jasno, ampak mene zanima, če je razlika velika, ali samo tri lopate premoga :?:
Iščem šiht, infromacije zaželene. LP Damjan
Uporabniški avatar
Andrejc
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 76
Pridružen: 12.06.2008, 22:59
Kraj: Borovnica
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Andrejc » 29.01.2010, 12:45

seveda se ne pozna "samo za tri lopate" ampak več, koliko je to v masi, pa ti žal ne znam odgovoriti, sam pa domnevam da je poraba recimo 30% večja, za tak temperaturni razpon kot si ga navedel zgoraj
Siti nismo bili, žejni pa! :D
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1705
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Tomaž97 » 21.03.2010, 11:59

Ima kdo vozne rede vlakov na relaciji Koper - Divača - Koper za leta 2000,2001,2002....? :?:
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 21.03.2010, 12:57

Cepi napisal/-a:Še eno vprašanje.

Ali je kakšna opazna razlika porabe premoga, če parna lokomotiva vozi pri zunanji temperaturi -30°C ali +30°C :?:

LP


Izgube toplote v atmosfero z zračenjem in prenosa toplote zaradi dotika z zunanjim zrakom se povečuje predvsem z hitrostjo gibanja lokomotive.Skupna izguba toplote zaradi stika z atmosfero znaša med 5%-11% v poletnem času pa se zmanjša le za 8%.Se pravi zaradi upliva atmosfere je razlika med letnim in zimskim časom le 8%.
Zato se pa vporablja predogrevanje vode s pomočjo izrabljene pare.Vstopna voda preko injektorja se segreje med 40-50 stopinj,s predgrevanjem pa 100-130 stopinj.
Pozablja se da govorimo o visokotlačnih kotlih.
Pri 1baru pritiska v kotlu zavre voda pri 99 stopinjah,pri 10 barih pri 179 stopinjah in pri polni obremenitvi kotla 15 barih pri 198 stopinjah.
V zimskem času prihaja do enormne izgube predvsem zaradi parnega ogrevanja ne pa atmosferskega upliva.

press @ Termotehnika parnih lokomotiv za začetnike
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 845
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Cepi » 21.03.2010, 14:13

Hvala za odgovor.

Kdor dovolj dolgo čaka, tudi dočaka.
Iščem šiht, infromacije zaželene. LP Damjan
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 21.03.2010, 23:00

Nurmi, krasen in popoln odgovor! Hvala! =D> =D> =D> =D> =D>
Goran
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1705
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a Tomaž97 » 27.03.2010, 15:58

Mi lahko kdo pove,čemu služi tale vagon??
Slika
Že vnaprej se zahvaljujem za odgovore.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

OdgovorNapisal/-a milchy » 27.03.2010, 19:30

a ni to vagon, ki vozi v sklopu kemičnega vlaka ?

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov