Proga Sevnica-Trebnje
Proga Sevnica-Trebnje
Ker živim (sem se v kratkem preselil) v bližini proge Sevnica-Trebnje, že nekaj časa opazujem promet na njej malo podrobneje:
- Kdaj so ukinili redni tovorni promet na njej
- kakšna je prihodnost proge (ali bo po njej potekal samo potniški promet, ali bo v prihodnosti tudi ta ukinjen)
- Se proga sploh še redno vzdržuje (polomljena in zapuščena ograja na določenih mestih, propadajoče postaje)
Skratka, zanimajo me stvari okrog te proge (tudi zgodovina proge), še posebej pa, kakšni so načrti za prihodnost (vemo da je tudi industrijski tir Tržišče-Krmelj ukinjen).
- Kdaj so ukinili redni tovorni promet na njej
- kakšna je prihodnost proge (ali bo po njej potekal samo potniški promet, ali bo v prihodnosti tudi ta ukinjen)
- Se proga sploh še redno vzdržuje (polomljena in zapuščena ograja na določenih mestih, propadajoče postaje)
Skratka, zanimajo me stvari okrog te proge (tudi zgodovina proge), še posebej pa, kakšni so načrti za prihodnost (vemo da je tudi industrijski tir Tržišče-Krmelj ukinjen).
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Proga Sevnica-Trebnje
Nekaj podatkov o progi Trebnje - Sevnice iz knjige Dolenjske proge (avtor Karol rustja):
Progo sestavljata dva odseka, zgrajena v časovno ločenem obdobju:
> Trebnje - Tržišče - Krmelj, otvoritev: 15. 11. 1908,
> Tržišče - Sevnica, otvoritev: 8. 12. 1938
Glavni razlog za graditev železnice je bil premogovnik v Krmelju. Prvi vagoni premoga so bili prepeljani v Trebnje že 30. 6. 1908, prvi redni mešani vlak pa je odpelja iz Krmelja 15. 11. 1908 (sestava: službeni vagon, 2x potniški vagon III. razreda, tovorni vagon). Dnevno so vozili trije pari mešanih vlakov med Krmeljem in Trebnjem.
Največja hitrost je znašala 30km/h, največji osni pritisk pa je bil 14t/os. Za potrebe nove proge so v Trebnjem naredili še četrti tir, v Krmelju pa so imeli pet tirov, vagonsko tehtnico, remizo za eno lokomotivo, deponijo za premog ter vodno postajo.
Za primer: leta 1926 so iz Krmelja odpeljali 53.000 ton premoga
Dolžina proge:
Trebnje - Tržišče: 18,48 km
Tržišče - Krmelj: 2,38 km
Progo Tržišče - Sevnica so po mučnih pogajanjih začeli graditi šele leta 1938. Narediti so morali pet predorov v skupni doližni 990 metrov, 64 prepustov, dva manjša mostova ter 157,8 metrov dolg most preko Save v Sevnici. Poskusni vlak je peljal iz Sevnice v tržišče 2. 12. 1938. Po otovritvi so vozili mešani vlaki med Sevnico in Trebnjem ter Tržiščem in Krmeljem.
Dolžina proge:
Tržišče - Sevnica: 12,72 km
Progo sestavljata dva odseka, zgrajena v časovno ločenem obdobju:
> Trebnje - Tržišče - Krmelj, otvoritev: 15. 11. 1908,
> Tržišče - Sevnica, otvoritev: 8. 12. 1938
Glavni razlog za graditev železnice je bil premogovnik v Krmelju. Prvi vagoni premoga so bili prepeljani v Trebnje že 30. 6. 1908, prvi redni mešani vlak pa je odpelja iz Krmelja 15. 11. 1908 (sestava: službeni vagon, 2x potniški vagon III. razreda, tovorni vagon). Dnevno so vozili trije pari mešanih vlakov med Krmeljem in Trebnjem.
Največja hitrost je znašala 30km/h, največji osni pritisk pa je bil 14t/os. Za potrebe nove proge so v Trebnjem naredili še četrti tir, v Krmelju pa so imeli pet tirov, vagonsko tehtnico, remizo za eno lokomotivo, deponijo za premog ter vodno postajo.
Za primer: leta 1926 so iz Krmelja odpeljali 53.000 ton premoga
Dolžina proge:
Trebnje - Tržišče: 18,48 km
Tržišče - Krmelj: 2,38 km
Progo Tržišče - Sevnica so po mučnih pogajanjih začeli graditi šele leta 1938. Narediti so morali pet predorov v skupni doližni 990 metrov, 64 prepustov, dva manjša mostova ter 157,8 metrov dolg most preko Save v Sevnici. Poskusni vlak je peljal iz Sevnice v tržišče 2. 12. 1938. Po otovritvi so vozili mešani vlaki med Sevnico in Trebnjem ter Tržiščem in Krmeljem.
Dolžina proge:
Tržišče - Sevnica: 12,72 km
Aljaž
Re: Proga Sevnica-Trebnje
Nikoli, ker še vedno poteka, ma ga je zanemraljivo malo....josi napisal/-a:Kdaj so ukinili redni tovorni promet na njej
Prihodnost je enaka sedanjosti. Mogoče nekoč kakšen obvoz v primeru težav v Zasavju na odseku ZM-LJjosi napisal/-a:kakšna je prihodnost proge (ali bo po njej potekal samo potniški promet, ali bo v prihodnosti tudi ta ukinjen
Proga se vzdržuje in stanje je zadovoljivojosi napisal/-a:Se proga sploh še redno vzdržuje (polomljena in zapuščena ograja na določenih mestih, propadajoče postaje)
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Proga Sevnica-Trebnje
Progo Trebnje - Tržišče so nameli namen rekonstruirati že v 40. letih 20. stoletja. Predvideli so ublažitev vzponov na največ 10 promilov, povečanje radijev na 400 metrov, zvišanje hitrosti na 80km/h, ukinitev nivojskih prehodov, itd.
Še nekaj fotopisov:
- @milchy-jev fotopis, ki prikazuje ostanke proge med Tržiščem in Krmeljem.
- @cepi-jev fotopis med Sevnico in Trebnjem
- @s52r-ov fotopis med Trebnjem in Sevnico
Še nekaj fotopisov:
- @milchy-jev fotopis, ki prikazuje ostanke proge med Tržiščem in Krmeljem.
- @cepi-jev fotopis med Sevnico in Trebnjem
- @s52r-ov fotopis med Trebnjem in Sevnico
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 23.02.2010, 11:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
Re: Proga Sevnica-Trebnje
Redni tovorni promet, kolikor ga je sploh še bilo, je bil, vsaj zdi se mi, ukinjen nekje v začetku 90. let. Tovorni promet je v glavnem spodnesla cestna povezava med Trebnjem in Sevnico. Sedaj, ko se bo zgradil nov odsek med Trebnjem in Mirno, bo pa možnosti za tovor še manj.josi napisal/-a::
- Kdaj so ukinili redni tovorni promet na njej
- kakšna je prihodnost proge (ali bo po njej potekal samo potniški promet, ali bo v prihodnosti tudi ta ukinjen)
- Se proga sploh še redno vzdržuje (polomljena in zapuščena ograja na določenih mestih, propadajoče postaje)
Prihodnost proge je skoraj zagotovo zapečatena. Treba je vedeti, da je ta proga le še strateškega (obvoznega) značaja, kadar pride do zaprtja zasavske proge, med Ljubljano in Zidanim Mostom.
Za minimalno vzdrževanje so skrbele SŽ in pritiskale na državo kot lastnika, da se je proga obdržala v kolikor toliko sposobnem stanju.
Glede na to, da SŽ izgubljajo pozicijo kvazi lastnika slovenskih železnic in bo za infrastrukturo skrbela izključno le še država, se tej progi črno piše. Prej kot v 10. letih je ne bo več.
Tako pravi šlogarca iz kafeta. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Proga Sevnica-Trebnje
Tudi potniški vlaki so večinoma prazni, no vsaj v Boštanju to zasledim (po dva, trije so na vlaku). Morda se proti Trebnjem bolj napolni; vsaj s šolarji, ki se vozijo v NM. So pa tudi za prevoz šolarjev verjetno zugodnejše avtobusne storitve. Z vlakom kar traja, da prideš iz Sevnice do NM.
Re: Proga Sevnica-Trebnje
V exYU so menda že imeli izdelane načrte za posodobitev proge Sevnica - Trebnje - Lb (osna obremenitev, SV naprave, elektrifikacija, ...).
Proga bi prevzela del tovornega prometa in razbremenila odsek Sevnica - ZM - Lb.
Odsek Dobova - ZM - Lb - Jesenice/Sežana je bil eden najbolj obremenjenih v exYU, zato bi s posodobitvijo odseka Sevnica - Trebnje - Lb pridobili tudi zmogljivo rezervo.
Žal je vse končalo v predalih...
MMG, je Tržišče še vedno brez prometnika (avtomatski prevozni režim)
Proga bi prevzela del tovornega prometa in razbremenila odsek Sevnica - ZM - Lb.
Odsek Dobova - ZM - Lb - Jesenice/Sežana je bil eden najbolj obremenjenih v exYU, zato bi s posodobitvijo odseka Sevnica - Trebnje - Lb pridobili tudi zmogljivo rezervo.
Žal je vse končalo v predalih...
MMG, je Tržišče še vedno brez prometnika (avtomatski prevozni režim)
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Proga Sevnica-Trebnje
DaSignal napisal/-a:MMG, je Tržišče še vedno brez prometnika (avtomatski prevozni režim)