Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Mater ste eni obsedeni s tem 25 kV. Že čisto v vsako temo ga tlačite, skupaj z debatami o idiotizmih, kakršen bi bil menjava celotnega napajalnega sistema.
Kot da smo edini na tem širnem svetu, ki imamo 3kV... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Najbolje da se pritožite na Evropsko komisijo in od njih izsilite zahtevo po standardizaciji celotnega evropskega železniškega omrežja na 25 kV. Eee potem boste imeli zadoščenje, ne glede na vse stroške ki bi bili povezani s tem. ](*,) ](*,) ](*,)
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a trocken »

Me prav zanima, ali bodo jutri, ko pride v Bohinj delegacija organizacije Alpskih biserov (Alpine pearls) dodali avtovlaku obnovljeni Klodičev vagon, ali bodo še zmeraj forsirali starega Baata. Tudi ne vem, komu na čast se vagon garažira v Novi Gorici in ni na avtovlaku ?!
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a suha »

Na račun tega ker imamo 3 KV ne morejo k nam zapeljat Avstrijske in Nemške potniške garniture, Slovenci pa se potem cjazimo v 50 let starih Gomulkah.... Nekdo bo pa to zastarelost plačal tudi z življenjem ko bo enkrat ta predpotopna kočija zletela v gmajno. SŽju je seveda to zelo všeč, ker imajo s takim napajanjem spet določen monopol in jim ni treba nič vlagat v potniški vozni park oz. se lahko še naprej afnajo z razpisi. Nemci in Avstrijci pač ne bodo kupovali in zapravljali denar za večsistemske garniture, samo zato da bodo vozili v neko majhno Slovenijo, kjer imamo notranji potniški promet celo v nekajletnem konstantnem padcu.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a suha »

Sicer pa, da ne bom samo kritiziral "nizkonapetosnega" enosmernega napajanja, sta se v zadnjem času celo pokazali dve dobri stvari. Indijske železnice so se resno lotile proizvodnje električne energije iz sončnih celic, ki pa vemo, da proizvajajo nizko enosmerno električno napetost. Torej med sončnimi celicami in eisenbahn droti ni potrebno vgrajevati dragega razsmernika (inverterja), ki poleg tega ustvarja tudi nezanemarjive izgube električne energije, ko pretvarja iz enosmrene v izmenično elektriko.

Vir 1: http://www.railwaygazette.com/news/tech ... tions.html

Enosmerna napetost je tudi bistveno prijaznejša za hitrejše in za polnjenje baterij z manjšimi izgubami, ki bodo že v bližnji prihodnosti vgrajene v potniške garniture in bodo pripomogle, da bodo take potniške garniture delovale tudi na odsekih kjer tiri niso pod štromom. S temi baterijami se reši tudi težava z vračanjem energije ob zaviranju vlaka, ali ob vožnji po klancu navzdol, ki v zdajšnjem primeru pri nas zaradi enosmernega napajanja ne deluje in zvišuje stroške prevoza. Take garniture že ima v načrtu Bombardier z modeli garnitur Talent 3, ki bodo imele avtonomni doseg do 100 km.

Vir 2: http://www.railwaygazette.com/news/pass ... units.html
Vir 3, ki opisuje gradnjo 200 enosmernih avtomobilskih polnilnc po EU z močjo 350 kilovatov: http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilno ... ity/437044

To sta seveda dve kar pomembni prednosti, ki lahko železniškemu operaterju pomembno znižajo stroške. V prvem primeru znižanje stroškov energrenta za pogon vozil, v drugem primeru stroške nakupe dodatnih dizelskih lokomotiv, ki niso več potrebne. V marketinških kampanijah se tudi lahko oglašuje še bolj zelen način transporta in s tem se privabi nove stranke oz. potnike. Seveda pa je na koncu vse odvisno od pragmatičnosti in dojemljivosti do novejših tehnologij, posameznega operaterja. Pri nas je taka dojemljivost glede na starost potniškega voznega parka izjemno nizka. Raje bo prihajalo do vpitja in toženja direktorja SŽ, kako imajo nižje dobičke ali celo izgube zaradi dragih energentov. Nekaj podobnega smo bili deležni ob žledolomu na Primorski progi, ko so bili v pogonu dizlaši.

Zanimivo se nekaj podobnega dogaja npr. na državni Pošti Slovenije, ko so upad osnovne dejavnosti poskusili nadomestiti s prodajanjem čokoladic in tračarskih revij za šalterji. Uvažajo tudi cenejše srbske poštarje, ki ne znajo niti Slovensko. Namesto, da bi naprimer poskušali nadgraditi vozni park in tam prihraniti pri stroških. Na koncu jim je sicer to le šinilo v glavo, ko so ta mesec kupili 17 električnih Kangoojev, ki bodo po napovedih zmanjšali stroške v primerjavi z dizelskimi vozili za 30 %. Najbrž ni potrebno poudarjati, da imajo poštarski avtomobili izjemno nizko število kilometrov, imajo pa zato na drugi strani nadpovprečno število delovnih ur, saj med dostavami laufajo po cele ure. Podobno berem, da se dogaja z dizelskimi vlaki na postajah SŽ ko laufajo in laufajo v neskončnost in s tem poleg povzročanja dodatnih stroškov še onesnažujeo s hrupom predvsem v nočnem času.

Vir 4: https://avto.finance.si/8862150
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

suha napisal/-a:Na račun tega ker imamo 3 KV ne morejo k nam zapeljat Avstrijske in Nemške potniške garniture...
...bodo pa zato v kratkem italijanske.
Pa avstrijske in nemške tudi pri vaših prehvaljenih 25 kV ne bi mogle priti. Ker imajo oni 15 kV. Tale argument ne drži vode sploh.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a urban120 »

suha napisal/-a:Sicer pa, da ne bom samo kritiziral "nizkonapetosnega" enosmernega napajanja, sta se v zadnjem času celo pokazali dve dobri stvari. Indijske železnice so se resno lotile proizvodnje električne energije iz sončnih celic, ki pa vemo, da proizvajajo nizko enosmerno električno napetost. Torej med sončnimi celicami in eisenbahn droti ni potrebno vgrajevati dragega razsmernika (inverterja), ki poleg tega ustvarja tudi nezanemarjive izgube električne energije, ko pretvarja iz enosmrene v izmenično elektriko.

Vir 1: http://www.railwaygazette.com/news/tech ... tions.html

Enosmerna napetost je tudi bistveno prijaznejša za hitrejše in za polnjenje baterij z manjšimi izgubami, ki bodo že v bližnji prihodnosti vgrajene v potniške garniture in bodo pripomogle, da bodo take potniške garniture delovale tudi na odsekih kjer tiri niso pod štromom. S temi baterijami se reši tudi težava z vračanjem energije ob zaviranju vlaka, ali ob vožnji po klancu navzdol, ki v zdajšnjem primeru pri nas zaradi enosmernega napajanja ne deluje in zvišuje stroške prevoza. Take garniture že ima v načrtu Bombardier z modeli garnitur Talent 3, ki bodo imele avtonomni doseg do 100 km.
Enosmerni tok ti čisto nič ne pomaga, če se v lokomotivi pretvori v izmeničnega zaradi motorjev.
Glavna prednost enosmernega toka je bila, da je bil izkoristek na lokomotivi večji, ker ni bilo potrebno narediti pretvorbe (AC->DC). Samo te časi so mimo. Danes vse lokomotive delujejo na izmenični tok s frekvenčnikom.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sicer pa, da ne bom samo kritiziral "nizkonapetosnega" enosmernega napajanja, sta se v zadnjem času celo pokazali dve dobri stvari. Indijske železnice so se resno lotile proizvodnje električne energije iz sončnih celic, ki pa vemo, da proizvajajo nizko enosmerno električno napetost. Torej med sončnimi celicami in eisenbahn droti ni potrebno vgrajevati dragega razsmernika (inverterja), ki poleg tega ustvarja tudi nezanemarjive izgube električne energije, ko pretvarja iz enosmrene v izmenično elektriko.
Vir 1: http://www.railwaygazette.com/news/tech ... tions.html
Ko bi tale naš suha vsaj prebral kar citira.
INDIA: ABB India is to supply solar inverters for 750 stations in north India as part of an Indian Railways project to reduce dependence on electricity generated using coal, lower energy costs and meet greenhouse gas emission reduction targets.
Forming part of rooftop solar installations being set up by Azure Power, the inverters which convert the DC output of photovoltaic cells to an AC supply will vary between 5 kW and 50 kW depending on the size of the station where they are deployed.
Announcing the order on August 31, ABB said Indian Railways has a current renewable energy generation capacity of 36 MW, which it plans to increase to 1 000 MW. Azure Power's current national rooftop solar portfolio comprises 100 MW.
Z vgradnjo 750 mini PV elektrarn na postajah z močjo DC-AC inverterjev celih 5-50kW na postajo in okrog celih 36 MW instalirane moči, ali ravno prav za pogon 6 električnih lokomotiv.Da si boste lažje prestavljali, kako pomembno vlogo bo imelo teh dodatnih 6 lokomotiv v Indiji pomislite, da je Indijcev okoli 600x več kot nas Slovencev..... In ne pozabit, inštalirana moč sončnih celic v Sloveniji je bila že pred 8 leti okoli 30 MW. In kakor pravi suha, ki ni prebral, kar je citiral, brez konverterjev etc.... Sicer je pa za 3,5 kV napajanje potrebna serijska vezava okoli 6.500 sončnih celic po 0,55V, če se seveda hočemo znebiti konverziji. Zna biti kar precej.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Inverter gor ali dol. Samo še en kup druge zaščitno regulacijske elektronike je potrebno

Sicer pa me zanima, kaj bi delale Nemške garniture na malem trgu po imenu Slovenija? Imamo dva direktna vlaka na dan. Še v Celovec in Gradec vozi samo ena Nemška na dan, pa imajo 15 kV. Ostalo morejo Avstrijci sami, ali pa še huje, moreš prestopat v Salzburgu. #-o
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Pri nas se sploh nič ne splača, najbolj se splača ukiniti vlake in v službah na SŽ obdržati gobezdače, da ohranijo zaposlitveni trend s katrim se tako hvalijo. :twisted:
Simpl je tanartabul.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a električar »

suha napisal/-a:
Enosmerna napetost je tudi bistveno prijaznejša za hitrejše in za polnjenje baterij z manjšimi izgubami, ki bodo že v bližnji prihodnosti vgrajene v potniške garniture in bodo pripomogle, da bodo take potniške garniture delovale tudi na odsekih kjer tiri niso pod štromom. S temi baterijami se reši tudi težava z vračanjem energije ob zaviranju vlaka, ali ob vožnji po klancu navzdol, ki v zdajšnjem primeru pri nas zaradi enosmernega napajanja ne deluje in zvišuje stroške prevoza. Take garniture že ima v načrtu Bombardier z modeli garnitur Talent 3, ki bodo imele avtonomni doseg do 100 km.
Baterije se polnijo zgolj z enosmerno napetostjo.

Kot je že Ljubitelj nakazal, bodo indijske sončne elektrarne zadostovale le za napajanje postajnih zgradb, na katerih bodo postavljene. Glede pretvorb pa sta Re4/4 in Ljubitelj nakazala, da brez izmenične napetosti ne gre. Pretvorniki in transformatorji pa imajo vedno izgube, čeprav zelo majhne. Zato ne gre na slepo hvaliti izmeničnega na račun enosmernega sistema in obratno.

lp
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bugear »

urban120 napisal/-a:Enosmerni tok ti čisto nič ne pomaga, če se v lokomotivi pretvori v izmeničnega zaradi motorjev.
Glavna prednost enosmernega toka je bila, da je bil izkoristek na lokomotivi večji, ker ni bilo potrebno narediti pretvorbe (AC->DC). Samo te časi so mimo. Danes vse lokomotive delujejo na izmenični tok s frekvenčnikom.
Ne, pretvorba se samo postavila na drugo mesto in zaradi nižje napetosti v napajalnem vodu pomeni večje celotne izgube. Glavna prednost je bila v tem, da takrat niso znali naredit dovolj zanesljiv usmerjevalnik za delovanje v mehansko zahtevnem okolju, ki ga lokomotiva predstavlja.
Današnja asinhronska lokomotiva deluje tako, da ima enosmerni medtokokrog, ponavadi 3kV, in šele iz njega se ustvarja izmenična napetost raznih frekvenc za napajanje motorjev.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a suha »

Danes je SŽju crknila polna gomulka potnikov v Ljubljani v smeri proti Jesenicam tik pred nivojskim železniškim prehodom med Goriško in Magistrovo ulico (se nadaljuje v Verovškovo ulico).

Ne samo da je bila za kar nekaj časa kompletno zablokirala enotirna Gorenjska železniška proga, Gomulka se je ustavila tik pred prehodom kar je imelo posledico da so bile rampe kar nekaj časa spuščene v popoldanski prometni konici #-o

Kaj bi šele bilo če bi se Gomulka ustavila na prehodu, ali na nekaj 100 metrov oddaljenem večjem prehodu Litostrojske ceste...

Ni mi tudi jasno kaj so rabili toliko časa iz bližnje Ljubljanske glavne postaje da jo je prišel nekdo umaknit.

Sž krvavo potrebujejo nova vozila. Nekje sem nekoč zasledil da za eno Gomulko konstantno potrebujejo še eno nadomestno ker se tolko kvarijo. Sedaj če se ne motim jim je od treh operativnih ena zgorela #-o

Ne samo, da se dela škoda potnikom zaradi zamud in zmrzovanja, dela se tudi gospodarska škoda ker se s takimi okvarami zablokira celotna železnišks povezava, pa še ceste.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a desiro »

suha napisal/-a:
Ni mi tudi jasno kaj so rabili toliko časa iz bližnje Ljubljanske glavne postaje da jo je prišel nekdo umaknit.

Ne bluzi če ne poznaš okoliščin, kolikor vem je po gomulko prišla druga gomulka, torej je bilo potrebno drugo gomulko najprej zasesti s strojevodjem in pomočnikom, to nepričakovano potrebo po osebju običajno ni najlažje zadovoljiti. Poleg tega se je pred vsem tem še potrebno odločiti kako se bo okvarjen vlak odstranil s proge, to terja kar nekaj organizacije ter sodelovanja različnih služb in ti postopki na žalost trajajo, poleg tega pa je treba vse opraviti po predpisih da se tudi med takšnimi izrednostmi zagotovi varnost železniškega prometa.

Žal so vozila starejša in s starostjo pač pridejo določene hibe.

Tudi sam sem občutil posledice omenjenega obležanja, stvar smo reševali kolikor hitro se je pač dalo in zadnja stvar ki je pri vsem potrebna je neki pametnjakovič ki misli da bi sam stvar rešil hitreje! #-o
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Me prav zanima kako hitro odstranijo tovornjak,ki se ne zaradi okvare ampak zaradi neustreznih gum postavi počez na Vrhniškem klancu in zapre vse pasove in kako veseli so vsi potniki v koloni tja do Dolgega mosta.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a holding »

...eeeejj, @1216-001.... :thumbupl ...tega odgovora pa ne boš dobil od nikogar....... [-X ....

..je dost' bol' simpl "šinfat" čez "ajznpon".... :mrgreen: ...
Zadnjič spremenil holding, dne 22.02.2018, 23:14, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori