Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Blagor bolnim na duhi, ker njih je nebeško kraljestvo.
Simpl je tanartabul.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a suha »

V skladu z manjšim povečanjem mednarodnega potniškega prometa so našo zastarelo glavno železniško postajo v Ljubljani in zastareli vozni park opazili tudi pri enem izmed večjih podjetij na svetu. To je podjetju Sixt, ki izposoja avtomobile. In seveda naredili na to temo tudi video oglas za Nizozemski trg:

https://youtu.be/L7R2YsEhOZM

Snemanje je seveda, svojemu direktnemu konkurentu, zelo verjetno in velikodušno omogočila kar SŽ, ter še prispevala vozila. Sedaj se po novem delajo norca iz svojih še preostalih potnikov in drugih davkoplačevalcev, ki z davki prispevamo za njihove službice.

#-o #-o #-o
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a suha »

Sicer pa ko smo že ravno pri Nizozemcih. Zadnjič je bila pri nas na obisku Nizozemska kolegica. Pa si je zaželela videti Bled z vlakom. Žal sem ji bil na koncu prisiljen pomagati pri najemu avtomobila, ker drugače ni šlo... Skratka pri SŽ točno vedo kje so s temi reklamami, težava je ker mi to nesposobno firmo futramo z našim denarjem oni pa se iz nas delajo še norca.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a 038 »

...te nesposobne firme pa ti s svojim denarjem nic ne futras.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

...te nesposobne firme pa ti s svojim denarjem nic ne futras.
Roko na srce, potniški promet SŽ kar spodobno futramo davkoplčevalci, tidu suha. Približno 50% prihodka so namreč plačila za opravljanje službe javnega potniškega prometa...., se bojim da kar precej več kot znašajo plačila avtobusnim prvoznikom. In roko na srce železniški potniški promet je iz dneva v dan vse bolj cestni!

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:se bojim da kar precej več kot znašajo plačila avtobusnim prvoznikom. In roko na srce železniški potniški promet je iz dneva v dan vse bolj cestni!

LPL
Avtobus ima subvencijo 0,506 evra na kilometer s strani države. (Ministrstvo je lani 36 koncesionarjem skupno torej izplačalo skoraj 18 milijonov evrov subvencij. Pri tem je večji del oziroma skoraj 14 milijonov pripadel osmerici največjih koncesionarjev, ki jih lastniško obvladujejo tri večja podjetja. Podatek za 2016.) Plus osnovnošolski prevoz, ki ga plačuje občina.
MO Ljubljana: 1,8 milijona evrov
MO Maribor: 360.000 evrov
MO Koper: 1,05 milijona evrov
MO Ptuj: 388.450 evrov
MO Kranj: 510.000 evrov
MO Celje: 438.000 evrov
MO Velenje: 570.000 evrov
MO Murska Sobota: 130.000 evrov
MO Slovenj Gradec: 534.000 evrov
Podatki za leto 2013.
Pa še dijaki/študenti na mesečnih. :shock:
@Ljubitelj, ne gre jim slabo. :wink:

Pr železnicah? Jah, ena garnitura stane več kot 20x več kot avtobus.
P.S. 666 prispevek v temi. #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Je že res, da je 8 največjih avtobusarjev dobilo okoli 18M€ kot pišeš, in to res ni majhen denar, toda SŽ-Potniški promet so v letu 2016 prejele po pogodbi z vlado RS zajetnih 43,074 M€, od vsega prihodka 90,908M€. Torej skoraj 1/2 prihodka, ali dobre 3€/potnika (14,007M potnikov) ali 0,063 €/pkm, opravljenih 680 Mpkm. Škoda, da nisi specificiral, kaj predstavlja 0,506 € na km. Verjetno gre za avtobusni km, opravljneih 47Mkm. Tako je videti, da dobijo avtobusni prevozniki za približno enak obseg dela (503 Mpkm) precej manjše subvencije. Številke pokažejo 0,036€/pkm. Ali je delitev pravična ne bom sodil, vsekakor se pa kaže, da je za državo avtobusni prevoz cenejši. Vir so podatki iz zaključnega poročila SŽ za leto 2016 in podatki SU RS za medkrajevni potniški promet v letu 2016.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a: so v letu 2016 prejele po pogodbi z vlado RS zajetnih 43,074 M€, od vsega prihodka 90,908M€. Torej skoraj 1/2 prihodka..
...Ja vidiš, tukaj se pa začnejo drugi problemi, zakaj je tako...
Primer Koroške proge sam poznaš. Čista izguba (skoraj nič prihodkov za 4 pare vlakov na dan; Hodošbahn podobno, Rogaška in Imenska proga se počasi pridružujeta v ta klub, obmejni vlaki prazni...), dokler država ne bo vrgla milijone evrov v celotno infrastrukturo, da bo število potnikov večje*. Po zdravi logiki, dokler se proga konkretno ne obnovi, nima smisla voziti. Ampak lokalna skupnost noče ukinitve, čeprav so vlaki "prazni". Evropska logika je, da na takšnih progah začne voziti privatnik z enočlensko garnituro s subvencijo lokalne skupnosti... Pri nas pa...ne verjamem, da bom to dočakal.
Ampak krivi bodo vedno "ajzenponarji". Ker imajo subvencijo, ker so prepočasni, ker ni minutnega takta, ker ne moreš na Bled vsako sekundo, ker se drugi tir načrtuje 20 let...Država pa vlaga v infrastrukturo "skoraj nič", glede na vse zapisane želje.

MMG: Švica bo v treh letih razdelila 13,2 milijarde frankov, od tega dobi SBB 7,6 milijarde frankov subvencij, čeprav bo v naslednjih letih nekaj linij prepustil SOB-u. Je pa res, da je v to številko všteta tako subvencija za infrastrukturo in vozovnice. Zato pa jim gre in se marsikdo slini ob njihovem prometu. O "vojni" med SBB in BLS pri BAV (zvezni urad za promet) pa bom nekaj opisal drugo leto, ko bo vse razrešeno.
Še ena zanimivost. Tam kjer avtovlak in ladijski prevoz pri družbi BLS nimata subvencije, se v bilancah pišejo rdeče številke. Letno za 2,2 milijona frankov. Čeprav NightJeti-i Avstrijskih železnic pa vozijo že prvo leto z dobičkom. 8) Do leta 2021 naj bi uvedli 13 novih NightJet povezav :shock:
Za takšen denar, kot ga dobi SBB, bi tudi pri nas imeli vrhunsko železnico že nekaj let. Pa še tudi @bisabre bi lahko pil kavico, ko bi vlak šibal s 300 km/h pod Trojanami. :lol:


Pri avtobusarjih je pa zanimivo samo to, kako hitro so zamenjali stare mercedese in sanose za nove neoplane in mercedese. :shock: Na SŽ pa še vedno fiati, ki so starejši od marsikaterega odstavljenega avtobusa! Ne vem, če bi tudi jaz začel avtobusni posel. Šolski izleti, ekskurzije, in šole v naravi...masten posel. 8)

*In tukaj trčiš ob vprašanje, koliko milijonov pa je ekonomično dati v progo, ki nima veliko prebivalcev in ima veliko raseljenost prebivalstva. Po domače, koliko €/na prebivalca še ima smisel vlagati.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Se strinjam z marsičem napisanim, a primerjava z bogato Švico je le malo pretirana. Tudi tam prebivalstvo ni na gosto poseljeno, veliko pa stavijo na turiste, ki jih pri nas kar pozabljamo. Osebno še vedno vztrajam na povečanju števila potniških vlakov ter pogostost voženj, saj le to privabi potnike. Če tega ni, se ljudje z leti enostavno prenehajo ukvarjati z železnico in se preusmerijo na druge oblike prevoza. Je pa res, da bi bilo treba čimprej poiskati koncesionarje-prevoznike.
Sem pa razmišljal logično in si zastavil vprašanje. Tudi, če bi denimo kupili 60 novih elektromotornih potniških garnitur, ali bi pri pogostejšem prometu električno omrežje oz. trafoji vzdražali obremenitev? Recimo, da na progi Hodoš-Pragersko, sočasno vozijo dve potniški in ena tovorna garnitura, bi to šlo? Nisem električar, zato pač sprašujem, saj tukaj večkrat prebiram o težavah s porabo el. energije na omenjeni progi in morebitnimi neželjenimi posledicami.
Zadnjič spremenil bisabre, dne 01.11.2017, 14:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

*In tukaj trčiš ob vprašanje, koliko milijonov pa je ekonomično dati v progo, ki nima veliko prebivalcev in ima veliko raseljenost prebivalstva. Po domače, koliko €/na prebivalca še ima smisel vlagati.
Začel si zanimivo debato o tem koliko je smiselno vlagati v javni promet v potencialno "nezanimivih" krajih. Po vseh teh rovtah in grapah bi radi enako infrastrukturo kot v naseljenih krajih, problem je le kdo bo plačal, saj ti graparji in hribovci ne prispevajo kaj prida k družbenem proizvodu. Toda roko na srce, tudi v naši okolici so pred vprašanjem, koliko se splača. Poleti sem se potepal po Umbriji in se čudil stanju proge. Ni se več kaj čuditi, promet so dokončno ukinili in prešli na cenejši avtobus. In to kljub temu da so tamkajšne ceste živa groza. Tudi Avstrijci so ukinili prenekatero lokalno progo, pa si tega nihče ne upa priznati. Pred podobno zadrego so bili v ex-DDR krajih. Infrastruktura zanemarjena, potnikov malo, za DB nezanimivo in so ustanovili "privat" železnice, ki so se opremile z enočleniki. Podobno na Češkem. In neštetokrat sem že na tem forumu napisal, da je potrebno na lokalnih progah upeljati enočlenike, samo s strojevodjo, brez sprevodnika, roko na srce kapaciteta okoli 100 potnikov, povprečna zasedenost na SŽ samo 70 potnikov. No končno predlagaš enako rešitev tudi ti, kar je za pozdravit.
Evropska logika je, da na takšnih progah začne voziti privatnik z enočlensko garnituro s subvencijo lokalne skupnosti... Pri nas pa...ne verjamem, da bom to dočakal.
LPL
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Mene pa zanima, katere naše proge imajo status lokalne?
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a trackpan »

suha napisal/-a:Sicer pa ko smo že ravno pri Nizozemcih. Zadnjič je bila pri nas na obisku Nizozemska kolegica. Pa si je zaželela videti Bled z vlakom. Žal sem ji bil na koncu prisiljen pomagati pri najemu avtomobila, ker drugače ni šlo... Skratka pri SŽ točno vedo kje so s temi reklamami, težava je ker mi to nesposobno firmo futramo z našim denarjem oni pa se iz nas delajo še norca.
Pozdravljeni pozitivno misleči :D

@suha bi lahko pojasnil, v čem je bil glavni "problem", da kolegica ni potovala z vlakom do Bleda ? Popotnik, ki želi obiskati ta del Slovenije z vozilom na tirih ima pred seboj več izzivov. Bistveni problem je verjetno ta, da je od Lesc do Bleda cca. 5 km. Kako bo to razrešil, pa se naj vsak znajde kot ve in zna. Še to, povprečna hitrost z avtomobilom je iz Ljubljane 60km/h.

LP Igor
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kdor bi hotel iz Ljubljane do Bleda z vlakom, je očitno svoj čas imel negativno iz zemljepisa. Z vlakom se pride na Bled iz goriške smeri ali iz Avstrije.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kdor bi hotel iz Ljubljane do Bleda z vlakom, je očitno svoj čas imel negativno iz zemljepisa. Z vlakom se pride na Bled iz goriške smeri ali iz Avstrije.
A si bil med njimi, samo vprašam?

Iz Ljubljane se pride na Bled z vlakom najhitreje in najugodneje preko postaje Lesce-Bled. Razdalja do središča, recimo nekje ob obali pri hotelu Toplice je okoli 5 km/h. Avtobusov je dnevno okoli 50, sem prenehal šteti, prav tako je možnost taxija, cena ni neznanska. Povprečen hodec pa potrebuje do Hotela Toplice slabo uro. Se bojim, da je to hitreje kot vožnja z vlakom okoli riti v žep, oziroma na postajo Bled-jezero. Kako je od tam s prevozom ne vem, je pa okoli 4 km do hotela Toplice. Sedaj pa razmišljajmo, kdo je imel negativno oceno iz geografije.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Sramota PE Potniškega prometa - SŽ

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Nisi me razumel, natanko to sem hotel povedaJesenic.sedaj tukaj razlagaš. Nobeden se ne bo peljal z vlakom iz Ljubljane do Bleda preko Jesenic.
preglednik
Odgovori