Označevanje vlakov
Označevanje vlakov
Če koga zanima podrobneje, kako se označujejo vlaki na SŽ in kak vlak določena številka pomeni, sta tukaj tabeli, ki veljata od leta 2004:
1. Vlaki za prevoz potnikov (od 0 do 39999):
Večrelacijski vlaki imajo številke glede na prometno operativo (PO), kjer vlak vozi:
PO Ljubljana 9000 do 9099
PO Maribor 9100 do 9199
PO Postojna 9200 do 9299
Glavna PO 9300 do 9999
2. Vlaki za prevoz tovora (od 40000 do 99999):
Lokomotivski vlaki so mišljeni strojni vlaki.
Večrelacijski vlaki imajo številke glede na prometno operativo (PO), kjer vlak vozi:
PO Ljubljana 90000 do 90999
PO Maribor 91000 do 91999
PO Postojna 92000 do 92999
Glavna PO 93000 do 99999
1. Vlaki za prevoz potnikov (od 0 do 39999):
Večrelacijski vlaki imajo številke glede na prometno operativo (PO), kjer vlak vozi:
PO Ljubljana 9000 do 9099
PO Maribor 9100 do 9199
PO Postojna 9200 do 9299
Glavna PO 9300 do 9999
2. Vlaki za prevoz tovora (od 40000 do 99999):
Lokomotivski vlaki so mišljeni strojni vlaki.
Večrelacijski vlaki imajo številke glede na prometno operativo (PO), kjer vlak vozi:
PO Ljubljana 90000 do 90999
PO Maribor 91000 do 91999
PO Postojna 92000 do 92999
Glavna PO 93000 do 99999
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Ojoj imam "kasno paljenje", sem mislil, da je bila tema odprta na novo, ko je bilo tako malo postov, pa še na datum odprtja nisem pogledal.
Drugače ste pa nekaj tukaj okvirno povedali: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=49
Drugače sta pa tabeli zanimivi
Drugače ste pa nekaj tukaj okvirno povedali: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=49
Drugače sta pa tabeli zanimivi
Če se zatakne - pritisni močneje. Če se zlomi - bil je skrajni čas za nakup novega.
Malenkost.gomulka014 napisal/-a:Šele sedaj sem opazil ti dve zanimivi tabeli ... hvala Marko
Deljeni vlaki so izredni vlaki in zanje velja vozni red osnovnega vlaka (redni ali izredni vlak, ki je v voznem redu) - ima torej enake vozne čase, enake postanke, enaka križanja ... Če postanki niso potrebni, je potrebno o tem strojevodjo obvestiti, da so postanki potrebni samo iz prometnih ozirov; prav tako je potrebno preložiti križanja, saj ni smiselno, da bi nek reden vlak čakal na križanje z deljenim vlakom par ur. Deljeni vlak se vpelje npr. če je tovora za osnovni vlak preveč in se zato odpravi z dvema vlakoma. Enako velja tudi za potniške vlake lahko pa je deljeni vlak tudi vlak, ki je namenjen skupini potnikov, ki je najela celoten vlak (čeprav ti ponavadi vozijo na kakšnih za vozni red nenavadnih relacijah in zato vozijo kot večrelacijski vlaki). Npr. kot deljeni vlak bi lahko ob ponedeljkih vozil Pendolino, če jim dveh garnitur ne uspe prepričati za vožnjo v spregi. Prvi vlak kot osnovni vlak 11, drugi kot deljeni vlak s številko 11011 (čeprav uporabijo lažjo rešitev - kar sezonskega ICSa 1011).gomulka014 napisal/-a:Imam pa eno vprašanje! Zanima me, kaj predstavlja pojem deljenih vlakov? Mogoče najbolje, če razložiš na kakšnem primeru ...
Velja pa načelo, da se je vožnji deljenih tovornih vlakov potrebno izogibati. V Prometnem pravilniku je tudi določeno, da bi morala biti izkoriščenost lokomotive pri vožnji izrednih tovornih vlakov vsaj 70% mase oziroma 90% dolžine.
Te teme pa nisem opazil - takrat še nisem bil član tega foruma.Dameton napisal/-a:Ojoj imam "kasno paljenje", sem mislil, da je bila tema odprta na novo, ko je bilo tako malo postov, pa še na datum odprtja nisem pogledal.
Drugače ste pa nekaj tukaj okvirno povedali: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=49
Drugače sta pa tabeli zanimivi
Za neparne in parne številke načeloma zares velja, da so neparne od S proti J in Z proti V. Čeprav je potem dobro vprašanje, kaj izbrati, ko vozi vlak po več progah proti J in Z ...
Bom še jaz lonček pristavil.
V Mednarodnem in notranjem potniškem prometu poznamo tri vrste deljenih vlakov. Označujejo se tako, da se številki osnovnega vlaka spredaj doda ševilka 10, 11 ali 12.
Pomen:
10 - deljeni vlak, ki vozi pred osnovnim vlakom po isti prevozni poti in istem voznem redu, kot osnovni vlak.
11 - deljeni vlak, ki vozi za osnovnim vlakom po isti prevozni poti in istem voznem redu, kot osnovni vlak.
12 - deljeni vlak, ki vozi za osnovnim vlakom po isti prevozni poti in drugačnem voznem redu, kot osnovni vlak. (drugačni vozni časi in drugačni postanki).
Če vzamemo za primer mednarodni vlak 297, bi tako njegovi deljeni vlaki nosili številko 10297; 11297 ali 12297.
V notranjem tovornem prometu dobi osnovni vlak prišteto število +500.
Če ima osnovni tovorni vlak številko 51080, bi njegov deljeni vlak dobil številko 51580. V tovornem prometu ni pomembno kdaj tak vlak vozi. Ali prej ali pozneje za osnovnim vlakom.
V mednarodnem tovornem prometu ni deljenih vlakov.
V Mednarodnem in notranjem potniškem prometu poznamo tri vrste deljenih vlakov. Označujejo se tako, da se številki osnovnega vlaka spredaj doda ševilka 10, 11 ali 12.
Pomen:
10 - deljeni vlak, ki vozi pred osnovnim vlakom po isti prevozni poti in istem voznem redu, kot osnovni vlak.
11 - deljeni vlak, ki vozi za osnovnim vlakom po isti prevozni poti in istem voznem redu, kot osnovni vlak.
12 - deljeni vlak, ki vozi za osnovnim vlakom po isti prevozni poti in drugačnem voznem redu, kot osnovni vlak. (drugačni vozni časi in drugačni postanki).
Če vzamemo za primer mednarodni vlak 297, bi tako njegovi deljeni vlaki nosili številko 10297; 11297 ali 12297.
V notranjem tovornem prometu dobi osnovni vlak prišteto število +500.
Če ima osnovni tovorni vlak številko 51080, bi njegov deljeni vlak dobil številko 51580. V tovornem prometu ni pomembno kdaj tak vlak vozi. Ali prej ali pozneje za osnovnim vlakom.
V mednarodnem tovornem prometu ni deljenih vlakov.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Pri potniških vlakih so lahko tudi deljeni vlaki pri vlakih, ki imajo 4 mestno številko, se deljeni vlak označi tako, da se na prvo mesto doda 3. Torej osnovni vlak 2412, deljeni bi bil 32412.
Pri mednarodnih tovornih vlakih pa Navodilo za izdelavo voznega reda iz leta 2004 zares ne predvideva več deljenih vlakov v mednarodnem prometu - za vsak mejni prehod je določen obseg številk za mednarodne tovorne vlake, ki niso predvideni z voznim redom.
Pri mednarodnih tovornih vlakih pa Navodilo za izdelavo voznega reda iz leta 2004 zares ne predvideva več deljenih vlakov v mednarodnem prometu - za vsak mejni prehod je določen obseg številk za mednarodne tovorne vlake, ki niso predvideni z voznim redom.
To je sezonski mednarodni vlak ranga IC, EC, EN. V tem primeru se deljeni vlak označi s 3 na začetku - torej 31252.gomulka014 napisal/-a:Kaj pa če vzamemo za primer vlak s štirimestno številčno oznako, npr. 1252? Na ta način dobijo deljeni vlaki šestmestno številčno oznako, kar pa, koliko vem, ni mogoče?Dolfe napisal/-a:Če vzamemo za primer mednarodni vlak 297, bi tako njegovi deljeni vlaki nosili številko 10297; 11297 ali 12297.
gomulka014 napisal/-a: Kaj pa če vzamemo za primer vlak s štirimestno številčno oznako, npr. 1252? Na ta način dobijo deljeni vlaki šestmestno številčno oznako, kar pa, koliko vem, ni mogoče?
Ne morejo vsi vlaki dobiti status deljenega vlaka. Podrobno si poglej tabelo o "označevanju potniških vlakov". Med drugim bodi pozoren na legendo in št. 4.
Zanimivo. Tega do sedaj nisem vedel. Se pa to označevanje precej spreminja. V teh številkah je kar cela znanost. Po moje ne obvladajo niti tisti vsega, ki si te kombinacije izmišljujejo.Glasnik napisal/-a:No, Dolfeja moram dopolnit. V mednarodnem tovornem prometu so tudi deljeni vlaki in sicer dobi 9 na mestu desetice. Npr. če je osnovni vlak 42774 je deljeni (ali razbremenilni) vlak 42794.
Lp:Glasnik
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!