Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a napajalc »

EG 3100 napisal/-a:Naši zahodni sosedi, od katerih imamo (ne)srečnih 3000V, rešujejo problem takole:
Za hitrost < 200km/h.

1. Manj obremenjena proga:
320 mm2 (nosilna vrv 120mm2 1375 daN, 2x kontaktna vrv 100 mm2 1000 daN)
2. Srednje obremenjena proga:
440 mm2 (2 x nosilna vrv 120mm2 1125 daN, 2x kontaktna vrv 100 mm2 1000 daN)
3. Bolj obremenjena proga:
610 mm2 (2x nosilna vrv 155mm2 1000 daN, 2x kontaktna vrv 150 mm2 1125 daN)

@ napajalc: Zakaj se ne uporablja večji presek kontaktnih vodnikov in nosilne vrvi, če pravilnik omogoča?
Izjemoma se lahko na težkih progah (veliki vzponi) vozni vodi večjega standardnega preseka uporabijo pri nižjih hitrostih vožnje vlakov.
V tem primeru se način zatezanja in natezne napetosti posameznih vodnikov voznega voda določijo glede na konkretne razmere, neodvisno od prej navedenih vrednosti.
Za ljubitelje mogočnih 25kV pa tole v razmislek. Francoske CC6500 imajo moč 5,9 MW na 1,5 KV, pa ni bilo večjih problemov ne z vozno mrežo in ne s padcem napetosti... Le zakaj? :wink:
Zelo dober prikaz stanja EG 3100 , . Moje razmišljanje : v času gradnje prog verjetno ni bilo računalo na takšne obremenitve kot se pojavljajo danes-namreč če pogledamo manj obremenjene proge , tko kot je Sežana-Opčine zdaj zamenjujemo nosilce VM ( konzole) z opremo, na katero bo mogoče obesit VV 440 mm2 – to pa zato, ker je potreben večji presek CU zaradi enostranskega napajanja iz smeri ENP Divača in ENP Udine … na meji med SŽ in FS, bi naj Italjani zgradili ločišče (??), ker je baje ENP Udine filala VM vse do Divače , tega pa Italijani niso mogli obračunati, ker energijo plačuje država…
Zdaj , ko se bo zamenjalo VV od Divače do Kopra smo tudi na vse pretege lobirali da če ne more biti 610 mm2 vsaj 440 mm2, ampak tudi tukaj smo z drogovi , ki so ponekod dimenzij LS8 prešvoh, oziroma bi to pomenilo v času obremenitve z burjo prevelik riziko…
Obstaja še dve varijanti : zamenjati kovinsko Fe opremo z Alu, katera je v zadnjem času na tržišču, vendar bi morala kot material pridobiti dovoljenje za vgradnjo ( kot vsi elementi, ki se jih vgrajuje žel. Inf.), ali zamenjava drogov VM na celotni progi – tu bi lahko naredili podoben preobrat kot Italijani, ki zamenjujejo drogove VM tipa M z tipom LS – z izolacijo …
Zadnjič spremenil napajalc, dne 08.04.2011, 9:12, skupaj popravljeno 1 krat.
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a napajalc »

igor72 napisal/-a:
EG 3100 napisal/-a:
Za ljubitelje mogočnih 25kV pa tole v razmislek. Francoske CC6500 imajo moč 5,9 MW na 1,5 KV, pa ni bilo večjih problemov ne z vozno mrežo in ne s padcem napetosti... Le zakaj? :wink:

...si mi vzel iz tipkovnice...
Za primer vzemimo dvotirno Moriensko progo, kjer so vzponi/padci veliko večji kot na Koperbahnu in kjer pravilom s tremi eloksami vlečejo/porivajo do 1600t proti prelazu Frejus na 35 promilih;
torej skoraj enako max težo kot mi, peljejo v večji klanec, z več kot polovico manjšo napetostjo :!: :!:
Le kakšna mora bit VM, ločilci, ločišča,.... da vse to normalno prenese :?: ?
...uf...35 promilih ?? ..jao bo treba jit na kakšno strokovno ekskurzijo v take kraje ... verjetno oni nekaj vedo česar se nam še sanja ne ... le kaj bi to bilo ?? :roll:
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Tema je Vožnja lokomotive čez ločilec VM. Da smo bolj precizni ne mešamo ločilcev, ki so vgrajeni na glavnih prevoznih tirih z tistimi, ki so vgrajeni za zaščito pred prenosom električne napetosti na neko varovano mesto.

ZAto menim, da je v tej temi primerna definicija in v zvezi z to temo ločilec na glavnih prevoznih tirih.

Posamezniki so že ugotovili, da se na določenih odsekih, kjer teče nekaj 1000 A vgrajeni vodniki VM v nezadostnem preseku. Sam sem že naredil test z NiCD baterijo kapacitete 1500 mAh in moram priznati, da je kratkostični tok med prusom in minosom stopil električni vodnik preseka 0,75 mm2. Toliko za ilustracijo o negativnih vplivih slabo dimenzioniranih vodnikov VM na obremenjenih odsekih. Zato moramo razčistiti ali je vožnja čez ločilec na glavnem prevoznem tiru tehnično urejena tako, da zdrži nekaj 100 A pri 3000 V ali ne. Če ne naj se uredi vozna mreža.

Nikakor pa mešati ločilcev kar vsepovprek, saj velja, da eni ne dovoljujejo in drugi pa MORAJO DOVOLJEVATI OBREMENITVE.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

@dare20, ne kompliciraj. Debata je vedno širša, kot pa je njen naslov in prav je tako. Sicer bi v parih postih povedali vse, kar pa nikakor ni namen.

Sicer pa lahko kadarkoli spremenimo naslov v kaj bolj splošnega, če nam bo tako bolj ustrezalo.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Dolfe napisal/-a:@dare20, ne kompliciraj. Debata je vedno širša, kot pa je njen naslov in prav je tako. Sicer bi v parih postih povedali vse, kar pa nikakor ni namen.

Sicer pa lahko kadarkoli spremenimo naslov v kaj bolj splošnega, če nam bo tako bolj ustrezalo.
Hm, Dolfe zanimiv predlog ... evo lahko bi bilo takole '' Vse o SNEV'', pa smo zadevo raztegnil ko Slak harmoniko ... :wink:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

napajalc napisal/-a: Hm, Dolfe zanimiv predlog ... evo lahko bi bilo takole '' Vse o SNEV'', pa smo zadevo raztegnil ko Slak harmoniko ... :wink:
A ni to mal prehudo? :lol:

Morda že obstaja kakšen forum s to tematiko in gremo kar tja. Zgledalo bo pa takole. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Dolfe napisal/-a:@dare20, ne kompliciraj. Debata je vedno širša, kot pa je njen naslov in prav je tako. Sicer bi v parih postih povedali vse, kar pa nikakor ni namen.

Sicer pa lahko kadarkoli spremenimo naslov v kaj bolj splošnega, če nam bo tako bolj ustrezalo.

Vljudno prosim, da v kolikor se odgovarja se prevzame celoten tekst. NAmreč jaz sem v začetku odpiranja teme razumel, da določeni Strojevodje vlečejo z polno obremenitvijo preko ločilev. Tisti, ki je odpiral temo pa ni navedel, da so problem ločilci na glavnih prevoznih tirih.
KAsneje pa so pisci pravilno opozorili, da so ločilci na GLAVNIH PREVOZNIH TIRIH, ki pa morajo zdržati večje obremenitve. Zato moramo biti pošteni do strojevodij in vožnje, da se ne meče ločilce v isti koš vse ločilce in njihove funkcije, kar je razvidno iz prepisov in navodil.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Se pravi, ker se nismo držali strogih načel, naj fliknem celo temo s 5.stranmi, v kanto? :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a napajalc »

dare20 napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:@dare20, ne kompliciraj. Debata je vedno širša, kot pa je njen naslov in prav je tako. Sicer bi v parih postih povedali vse, kar pa nikakor ni namen.

Sicer pa lahko kadarkoli spremenimo naslov v kaj bolj splošnega, če nam bo tako bolj ustrezalo.

Vljudno prosim, da v kolikor se odgovarja se prevzame celoten tekst. NAmreč jaz sem v začetku odpiranja teme razumel, da določeni Strojevodje vlečejo z polno obremenitvijo preko ločilev. Tisti, ki je odpiral temo pa ni navedel, da so problem ločilci na glavnih prevoznih tirih.
KAsneje pa so pisci pravilno opozorili, da so ločilci na GLAVNIH PREVOZNIH TIRIH, ki pa morajo zdržati večje obremenitve. Zato moramo biti pošteni do strojevodij in vožnje, da se ne meče ločilce v isti koš vse ločilce in njihove funkcije, kar je razvidno iz prepisov in navodil.
Ma dobro dare, ravno v tem je problem, namreč da so tudi ločilci, KI NISO NA GLAVNIH PREVOZNIH TIRIH zažgani . Jaz sem omenil in slikal le dva ločilca na uvozni strani TPK.
Kot pa smo nekaj izluščili vsi skupaj od te teme se to zgleda da ne dogaja pri vleki ampak (morda) EDZ-u.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a dare20 »

napajalc napisal/-a:
dare20 napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:@dare20, ne kompliciraj. Debata je vedno širša, kot pa je njen naslov in prav je tako. Sicer bi v parih postih povedali vse, kar pa nikakor ni namen.

Sicer pa lahko kadarkoli spremenimo naslov v kaj bolj splošnega, če nam bo tako bolj ustrezalo.

Vljudno prosim, da v kolikor se odgovarja se prevzame celoten tekst. NAmreč jaz sem v začetku odpiranja teme razumel, da določeni Strojevodje vlečejo z polno obremenitvijo preko ločilev. Tisti, ki je odpiral temo pa ni navedel, da so problem ločilci na glavnih prevoznih tirih.
KAsneje pa so pisci pravilno opozorili, da so ločilci na GLAVNIH PREVOZNIH TIRIH, ki pa morajo zdržati večje obremenitve. Zato moramo biti pošteni do strojevodij in vožnje, da se ne meče ločilce v isti koš vse ločilce in njihove funkcije, kar je razvidno iz prepisov in navodil.
Ma dobro dare, ravno v tem je problem, namreč da so tudi ločilci, KI NISO NA GLAVNIH PREVOZNIH TIRIH zažgani . Jaz sem omenil in slikal le dva ločilca na uvozni strani TPK.
Kot pa smo nekaj izluščili vsi skupaj od te teme se to zgleda da ne dogaja pri vleki ampak (morda) EDZ-u.

Še enkrat sem pogledal te slike in moram priznati, da tehnične karakteristike ne dovoljujejo vožnjo pod obremenitvijo in tukaj je krivda posameznih strojevodij, kateri ne spoštujejo tehničnih karakteristik. NAmreč nikoli in nikdar nisem odobraval vožnje pod polno obremnitvijo ali pa z vklopljenim gl. stikalom čez vsak ločilec. Starejši strojevodje se dobro spominjajo kako je bilo ostro na tem področju. Prav tako so tudi ostro ukrepali proti takšnim lahko miselnim vežbancem če se je slučajno spozabil in zapeljal na ločilec, kateri pa deli tir, ki ni pod napetostjo. Zato ti pri tem dam popolnoma prav, saj pri Visoki napetosti ne moreš zaščititi ljudi na drugi strani, če ne narediš nekega ločišča. To je pa tudi omenjeno pri carnosti in zdravju pri delu.
Prosim če je možno dobiti podatke za kolikšen obremenilni tok je sposoben takšen ločilec, kot so na sliki.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a cokla »

dare20 napisal/-a:
Še enkrat sem pogledal te slike in moram priznati, da tehnične karakteristike ne dovoljujejo vožnjo pod obremenitvijo in tukaj je krivda posameznih strojevodij, kateri ne spoštujejo tehničnih karakteristik. NAmreč nikoli in nikdar nisem odobraval vožnje pod polno obremnitvijo ali pa z vklopljenim gl. stikalom čez vsak ločilec. Starejši strojevodje se dobro spominjajo kako je bilo ostro na tem področju. Prav tako so tudi ostro ukrepali proti takšnim lahko miselnim vežbancem če se je slučajno spozabil in zapeljal na ločilec, kateri pa deli tir, ki ni pod napetostjo. Zato ti pri tem dam popolnoma prav, saj pri Visoki napetosti ne moreš zaščititi ljudi na drugi strani, če ne narediš nekega ločišča. To je pa tudi omenjeno pri carnosti in zdravju pri delu.
Prosim če je možno dobiti podatke za kolikšen obremenilni tok je sposoben takšen ločilec, kot so na sliki.
Dare....ti ločilci so konstruirani za vleko čezenj..imajo tudi roglje, ki obločni plamen razvlečejo...

Omenjene poškodbe so nastale po vsej verjetnosti pri EDZ...niso pa katastrofalne.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Obnova Tovorne Postaje Koper - TPK - GPP

Odgovor Napisal/-a holding »

napajalc napisal/-a:... RCA je vozil priprege ter s tem ''zjebal'' vozno mrežo-to lahko trdim, ker smo imeli kar veliko problemov ravno od takrat, ko je omenjeni prevoznik začel vozit na relaciji Koper-Divača težje vlake...[/b]
..."svugdje vreba neprijatelj" so nas včasih pumpal... :lol: ..
...tud sedaj smo našli krivca, pa sploh ni važn, kaj počne .... :^o ...je pač je kriv..... :^o ...
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Re: Obnova Tovorne Postaje Koper - TPK - GPP

Odgovor Napisal/-a napajalc »

holding napisal/-a:
napajalc napisal/-a:... RCA je vozil priprege ter s tem ''zjebal'' vozno mrežo-to lahko trdim, ker smo imeli kar veliko problemov ravno od takrat, ko je omenjeni prevoznik začel vozit na relaciji Koper-Divača težje vlake...[/b]
..."svugdje vreba neprijatelj" so nas včasih pumpal... :lol: ..
...tud sedaj smo našli krivca, pa sploh ni važn, kaj počne .... :^o ...je pač je kriv..... :^o ...
...nak, ni res - obsodba je preveč enoznačna, RCA so se samo držali pogodbe katero so sklenili z kom že ??..- in dost o tem smo se že zmenili, kajneda !?
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a dare20 »

cokla napisal/-a:

Dare....ti ločilci so konstruirani za vleko čezenj..imajo tudi roglje, ki obločni plamen razvlečejo...

Omenjene poškodbe so nastale po vsej verjetnosti pri EDZ...niso pa katastrofalne.
[/quote]

Jaz pa trdim, da so ločilci neprimerni sploh pa na progi, kjer je velika tokovna obremenitev tako pri vleki kot pri zaviranju. Glej če teče 500 A in vlečeš v hrib, da prideš nad določeno kritično hitrost je vsaki meter pri vleki in pospšeševanju dragocen. Če pa prideš na vzpon z premajhno hitrostjo in polno porcijo pa so drugi problemi. Te probleme pa naj povedo tisti, ki vozijo na tej relaciji in se srečujejo z temi problemi vsak dan.
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a bronz »

dare20 napisal/-a:...... Glej če teče 500 A in vlečeš v hrib, da prideš nad določeno kritično hitrost je vsaki meter pri vleki in pospšeševanju dragocen. Če pa prideš na vzpon z premajhno hitrostjo in polno porcijo pa so drugi problemi. Te probleme pa naj povedo tisti, ki vozijo na tej relaciji in se srečujejo z temi problemi vsak dan.
Teh 500 A je malo sumljivih!
Za 541 ni problemov,pogoj je suha tirnica in dovolj energije!Ločilce z lahkoto prevozimo brez vleke,seveda za njim pa bi morala elok zadihati z polnimi pljuči,e pa smo spet pri napajalnih!Kompromisi so vedno prisotni in potrebni!
Ni ga junaka...............................................................................................................
Odgovori