Zelo dober prikaz stanja EG 3100 , . Moje razmišljanje : v času gradnje prog verjetno ni bilo računalo na takšne obremenitve kot se pojavljajo danes-namreč če pogledamo manj obremenjene proge , tko kot je Sežana-Opčine zdaj zamenjujemo nosilce VM ( konzole) z opremo, na katero bo mogoče obesit VV 440 mm2 – to pa zato, ker je potreben večji presek CU zaradi enostranskega napajanja iz smeri ENP Divača in ENP Udine … na meji med SŽ in FS, bi naj Italjani zgradili ločišče (??), ker je baje ENP Udine filala VM vse do Divače , tega pa Italijani niso mogli obračunati, ker energijo plačuje država…EG 3100 napisal/-a:Naši zahodni sosedi, od katerih imamo (ne)srečnih 3000V, rešujejo problem takole:
Za hitrost < 200km/h.
1. Manj obremenjena proga:
320 mm2 (nosilna vrv 120mm2 1375 daN, 2x kontaktna vrv 100 mm2 1000 daN)
2. Srednje obremenjena proga:
440 mm2 (2 x nosilna vrv 120mm2 1125 daN, 2x kontaktna vrv 100 mm2 1000 daN)
3. Bolj obremenjena proga:
610 mm2 (2x nosilna vrv 155mm2 1000 daN, 2x kontaktna vrv 150 mm2 1125 daN)
@ napajalc: Zakaj se ne uporablja večji presek kontaktnih vodnikov in nosilne vrvi, če pravilnik omogoča?Za ljubitelje mogočnih 25kV pa tole v razmislek. Francoske CC6500 imajo moč 5,9 MW na 1,5 KV, pa ni bilo večjih problemov ne z vozno mrežo in ne s padcem napetosti... Le zakaj?Izjemoma se lahko na težkih progah (veliki vzponi) vozni vodi večjega standardnega preseka uporabijo pri nižjih hitrostih vožnje vlakov.
V tem primeru se način zatezanja in natezne napetosti posameznih vodnikov voznega voda določijo glede na konkretne razmere, neodvisno od prej navedenih vrednosti.
Zdaj , ko se bo zamenjalo VV od Divače do Kopra smo tudi na vse pretege lobirali da če ne more biti 610 mm2 vsaj 440 mm2, ampak tudi tukaj smo z drogovi , ki so ponekod dimenzij LS8 prešvoh, oziroma bi to pomenilo v času obremenitve z burjo prevelik riziko…
Obstaja še dve varijanti : zamenjati kovinsko Fe opremo z Alu, katera je v zadnjem času na tržišču, vendar bi morala kot material pridobiti dovoljenje za vgradnjo ( kot vsi elementi, ki se jih vgrajuje žel. Inf.), ali zamenjava drogov VM na celotni progi – tu bi lahko naredili podoben preobrat kot Italijani, ki zamenjujejo drogove VM tipa M z tipom LS – z izolacijo …