Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Teh 500 A je malo sumljivih!
Gledam tole rubriko in se čudim. Najvišji navedeni tok je komaj 500 A (komaj velikostni red večja amperaža od gospodinjskega priključka), kar znese piškavih 1,5 MW moči pri nazivni napetosti 3000 VDC (v resnici je ta nekoliko višja). Inštalirana moč serije 541 pa je 6 MW pri 3 kVDC napajanju. To je komaj 25% nazivne moči te serije. To lahko pomeni le, da so lokomotive neracionalen nakup, ali pa je vozna mreža, oziroma posamezni elementi kot ločila, totalno poddimenzionirana. Upam, da se ne bo v tem primeru sprejelo rešitve kot pred slabimi 50 leti v Ljubljani, ko se je pojavil problem poddimenzioniranih napajalnih postaj za troljebuse in so raje kupili avtobuse, namesto pojačali napajalne postaje.
Da pa je obstoječ sistem bil izrazito poddimenzioniran pa pove primerjava z novo elektrifikacijo PG-HO. Predvideno je 5 napajalnih postaj (Ptuj, Pavlovci, Ljutomer, MS, Hodoš), povprečno ena na 21 km pretežno ravninske enotirne proge. Pa primerjajte to z obstoječim stanjem in gostoto prometa in konfiguracijo prog.

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a cokla »

dare20 napisal/-a:
Jaz pa trdim, da so ločilci neprimerni sploh pa na progi, kjer je velika tokovna obremenitev tako pri vleki kot pri zaviranju. Glej če teče 500 A in vlečeš v hrib, da prideš nad določeno kritično hitrost je vsaki meter pri vleki in pospšeševanju dragocen. Če pa prideš na vzpon z premajhno hitrostjo in polno porcijo pa so drugi problemi. Te probleme pa naj povedo tisti, ki vozijo na tej relaciji in se srečujejo z temi problemi vsak dan.
Dare pozabljaš......če v paraleli pri 363 kaže ampermeter 500 amperov to pomeni - 1000 amperov, ker je ampermeter priključen le na eno vejo.

Sicer pa .....amperaža dveh 541 je lahko tudi 2800 amperov....če jih lahko dosežeš.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a EG 3100 »

napajalc napisal/-a: Zelo dober prikaz stanja EG 3100 , . Moje razmišljanje : v času gradnje prog verjetno ni bilo računalo na takšne obremenitve kot se pojavljajo danes-namreč če pogledamo manj obremenjene proge , tko kot je Sežana-Opčine zdaj zamenjujemo nosilce VM ( konzole) z opremo, na katero bo mogoče obesit VV 440 mm2 – to pa zato, ker je potreben večji presek CU zaradi enostranskega napajanja iz smeri ENP Divača in ENP Udine … na meji med SŽ in FS, bi naj Italjani zgradili ločišče (??), ker je baje ENP Udine filala VM vse do Divače , tega pa Italijani niso mogli obračunati, ker energijo plačuje država…
Zdaj , ko se bo zamenjalo VV od Divače do Kopra smo tudi na vse pretege lobirali da če ne more biti 610 mm2 vsaj 440 mm2, ampak tudi tukaj smo z drogovi , ki so ponekod dimenzij LS8 prešvoh, oziroma bi to pomenilo v času obremenitve z burjo prevelik riziko…
Obstaja še dve varijanti : zamenjati kovinsko Fe opremo z Alu, katera je v zadnjem času na tržišču, vendar bi morala kot material pridobiti dovoljenje za vgradnjo ( kot vsi elementi, ki se jih vgrajuje žel. Inf.), ali zamenjava drogov VM na celotni progi – tu bi lahko naredili podoben preobrat kot Italijani, ki zamenjujejo drogove VM tipa M z tipom LS – z izolacijo …
Verjamem, da je nosilnost stbrov VM šibka točka. Problem bi se začasno rešil s pomočjo sekcioniranega napajanja na dvotirni progi, ker so naše napajalne predaleč druga od druge. Na koprski progi pa bi bilo najbolje, da bi bila postavljena ENP Kozina, pa ne samo prevozna...

MMG. Ločišče je že zgrajeno takoj za uvoznim signalom postaje Opčine cca. 4 km od državne meje. Furbasti Italijani...šparajo njihovo napajalno :roll:
Ko potegneš s Živo 1400A, takoj po ločišču na naši strani (če si upaš :twisted: ), hitro prideš pod 2400V.

Škoda, da niso dali 440 mm2, ko se je prenavljala VM med Pivko in Sežano.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Vožnja - vleka lokomotive čez ločilec VM

Odgovor Napisal/-a dare20 »

cokla napisal/-a: Dare pozabljaš......če v paraleli pri 363 kaže ampermeter 500 amperov to pomeni - 1000 amperov, ker je ampermeter priključen le na eno vejo.

Sicer pa .....amperaža dveh 541 je lahko tudi 2800 amperov....če jih lahko dosežeš.
Zahvaljujem se ti, da si navedel te podatke. NAmreč prav to, kot navajaš je problem določenih napajalnih vodov ali omrežja, da ni deminzionirano za novonastale razmere. Vgradnja posameznih ločilcev na mesta, kjer je tokovna obremenitev izredno velika pač ni dospustna.

Da ne govorimo o padcu napetosti na daljših odsekih in na odsekih, kjer je sočasno več vozil hkrati. DA ne bo pomote, izhodišče 500 A sem postavil za debato da si lahko predstavljamo kolikšen tok mora teči, da lahko peljemo vlak iz Kopra proti Divači recimo samo 1000 ton skupne teže. Res pa je da je od primera do primera drugačna teža.
Odgovori