Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
V čem bi naj bil problem napajanja napajalne postaje 25 kV AC. V nalogi mag. B.C o električni vleki piše na strani 57, da je v tem primeru potrebna ena sama napajalna postaja v Ljutomeru.
Pa kaj če je Drava blizu. Sej je RTP Maribor in CIrkovce ki po moči lahko pojesta celotno dravsko verigo tudi blizu... Gre se za to ker piše da naj bi bila EPN moči 30 MW in take moči se pretakajo po 110 kV vodih in ne 20 kV. Kaj ti želiš Al/Je 240/40 mm2 na 20 kV vod obesit :shock: Moreš pa ja imeti rezervo vodaj za moč. Ja sej bi lahko blo 2x20 kV ampak kje je že večja KS moč na 20 ali 110 kV?

Aja na 57 strani piše o nesimetriji .. :lol:
mkx napisal/-a: Pod prvo, nimajo vse 25kV lokomotive 22,5 t osnega pritiska. Bojda imajo HŽjeve ASEE samo 20t.
Nikjer nisem omenil osni pritisk. Redkokera (če sploh je krea :-k ok 6 osi je drugo ) večsistemka 25~/15~/3 kV ima tak pritisk kot ta ASE-a. Pač ima na primarju samo en odcep navitja in ne dva. Za primer, 200 kVA trafo 20/0,4 kV ima na primarju 130 kg navitja, kje so šele transformatroji moči 4 MW in več...
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:
mkx napisal/-a: Pod prvo, nimajo vse 25kV lokomotive 22,5 t osnega pritiska. Bojda imajo HŽjeve ASEE samo 20t.
Nikjer nisem omenil osni pritisk.
Ne, ti si omenjal
Re 4/4 napisal/-a:Pa kaj če imajo tuje firme 25 kV lokomotive tudi SŽ jih ima... pa ne vem če bi kera videla štajerko...
Jaz se ne morem spomniti nobenega drugega razloga za to, razen da so SŽjeve "25 kV lokomotive" pretežke za trenutno stanje štajerske proge. Kaj si pa ti imel v mislih ko si pisal to izjavo?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a: Jaz se ne morem spomniti nobenega drugega razloga za to, razen da so SŽjeve "25 kV lokomotive" pretežke za trenutno stanje štajerske proge. Kaj si pa ti imel v mislih ko si pisal to izjavo?
Govoril se to, da veliko firm nima večsistemskih lokomotiv (razen taurusov). Osni pritisk je v drugem planu. Ti si pa potem omenjal HŽ ASE-o ki ni večsistemska. Za SŽ-jeve 25 kV je pa osni pritisk

@Ljubitelj včeraj sem še pozabo pripisat distribucijski transformatorji 110/20 kV imajo moč od 20-31,5 MVA, tako, da z ene trafo postaje na 20 kV ne moreš napajat 25 kV sistem moči 30+ MW, pa čeprav delujeta dva trafota vzporedno. In še 20 kV sistem se ne zazankuje zaradi drugih razlogov... :wink:
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Evo pocelo je, pocelo :) Na postajaliscu Sikole sta na novem peronu vgrajena sidro in temelj za steber :D
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4 s teboj ni mogoče diskutirati. Goniš svojo to onemoglosti. Seveda so 25kV napajalne postaje moči 30 MW, saj mi menda priznavaš da kljub doktoratu iz tehnike znam prebrat napisano, toda 110 kV dalnovod na trasi vsaj do Ljutomerja ni problematičen. Problemi s traso so severno od MS, kjer pa ga železnica sploh ne bi potrebovala. Po drugi strani, pa bi se lahko postaja prestavila tudi proti Ormožu, saj bi se tudi proga proti Jesenicam v primeru izbire 25 kV napajanja napajala samo iz Ljubljane, pa so tukaj potrebne daleko večje moči.
A si prepričan, da vso Prekmurje ne premore 35 kV daljnovoda, ko goniš svojih 20 kV? Nekam švoh je tamle po tvojem elektrika.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a: A si prepričan, da vso Prekmurje ne premore 35 kV daljnovoda, ko goniš svojih 20 kV? Nekam švoh je tamle po tvojem elektrika.

LPL
DA 100 % ga ni. Samo 20 kV so. So v okolici Ljubljane, v MB Pekre in pa Kopra so še... In 35 kV se opušča... tako za info
Ljubitelj napisal/-a:Re 4/4 s teboj ni mogoče diskutirati
Mi poveš zakaj ne? Pojasni prosim!! V nobenem RTP-ju v prekmurju nimaš trenutno omogočen priklop na daljnovodno polje vsaj 110 kV. In nikjer nisem omenjal in me ne zanima, kje naj bi lokacija ENP 25 kV stala... SŽ nimajo in očitno se ne morejo zmenit kje bi hotele imeti daljnovod in 110 kV počasi prehaja v roke ELES-a tako da z elektro Maribor se ne bo več možno pogajat.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a električar »

Da se ne boste prepirali. Letos je bila končana predelava RTP Mačkovci, letnik 1963 iz 35/20 kV na 110/20 kV. http://www.energijaplus.si/category/22- ... ownload=84
Ojačitev RTP je tako zaradi napajanja železnice kot izbojšanja napajanja povečanega splošnega odjema.Do izgradnje novega DV 110 kv bo najbrž obratovala na 35 kV. Tole nekoliko negira trditve predhodnikov, da tam ni 35 kV. Res pa se ta napetost pri nas opušča.
Manjka le še DV 110 kV Murska Sobota Mačkovci. Zanj je bil sprejet državni prostorski načrt leta 2009, sočasno z DPN za elektrifikacijo železnice. (glej Ur. list 51/2009).
Po DPN je iz MS 13,5 km prostozračne trase in zadnjo odsek 0,75 km podzemnega kabla. Domačini so problematizirali zadnji odsek. Želeli so več trase v kablu, ker jih moti sevanje in podoba kraja, ki naj bi bil pod neke vrste naravovarstveno zaščito. Najbrž tudi zato DV še ni zgrajen.

lp
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

električar, to je merodajna beseda!

LPL
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Zdaj ko imamo še @električarjeve informacije, lahko rečemo, da se pri nas take tehnično strokovno zgrešene investicije, kot je elektrifikacija proge Pragersko - Hodoš s 3000 V= in poznejšim prehodom na 25 kV ~50 Hz izvajajo samo z enim in edinim razlogom: zaradi možnosti pristavljanja lopovskih lončkov! Gotovi smo! :mrgreen:
Tako počasi se prebujamo ...
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a električar »

Ne bi se strinjal, da je nadaljna elektrifikacija 3 kV povsem zgrešena. Sistem 25 kV, 50 Hz ima številne prednosti, enosmerni pa le simetrično obremenitev javnega omrežja in cenejše lokomotive, če so le enosistemske. Enoten sistem po celi državi tudi nekaj velja, posebej ker je naša država majhna. Italija, Španija, Belgija, Češka, Rusija uporabljajo 3 kV DC precej, čeprav za hitre proge seveda uvajajo enofazno 50 Hz vleko. Vse te države bodo še desetletja uporabljale enosmerno vleko.
Če bi hoteli menjati sistem, je bila res sedaj enkratna priložnost. Naslednja bo s prihodom hitrih prog, če bo to sploh kdaj.

Na prekmurki predvideno veliko št. ENP. Pet jih bo na dobrih 100 km, povprečno 20 do 25 km narazen. Večinoma je proga ravninska, z ne prav veliko prometa. Ponekje so na progah z 2 do 3x toliko prometa in težjem terenu tudi nad 30 km narazen (Kozarje- Logatec- Pivka). Lahko da so jih tako načrtovali zaradi manjših obremenitev 20 kV omrežja.
Pogledal sem tudi mag. nalogo B.C. Dvomim, da bi bilo v celi SLO samo 6 ENP v primeru izmenične vleke, pol manj kot za 3 kV pa gotovo.
Ne verjamem tudi domnevi, da bodo države s 15 kV, 16,7 Hz prešle na 25 kV, 50 Hz, ker je s tem elektrificirano več deset tisoč km prog in bi bilo enostavno predrago. #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če bi hoteli menjati sistem, je bila res sedaj enkratna priložnost. Naslednja bo s prihodom hitrih prog, če bo to sploh kdaj.
Po mojem, je sedaj že prepozno za menjavo sistema. Prava priložnost je bila v zgodnjih 60 letih, ko se je na omrežju JŽ odločalo o elektrifikaciji. Kljub ekonomskim analizam (joj kolikokrat to že pišem), ki so pokazale, da je ceneje reelektrificirat obstoječo progo Sežana-Postojna in Pivka Rijeka in nadaljevati s 25 kVAC sistemom, so se vrli možje na SŽ (in tudi HŽ) odločili drugače, beri nespametno. Hrvati so to mukoma popravili, pri nas bo pa ostalo tako kot je in pika, saj verjetno nihče ne verjame pravljicam o hitrih progah, kjer se pojavljajo potrebe po veliki konstantni moči, ki jim 3kV DC napajanje preprosto ni kos.
Nasploh pa je na tem koncu sveta večen problem z nerazumevanjem "elektrike". Primer je "pogumna" odločitev, sicer verjetno najboljšega župana Ljubljane I. Hribarja o izgradnji mestne termoelektrarne na enosmerni tok. Pa še velik popust za zadnji dinamo stroj firme Siemen-Halske so dobili. Razlog je bil sila preprost, če tramvaj rabi enosmerno napetost, pa naj bodo takšne še žarnice.
Kar se pa tiče trditve o 6 napajalnih postaja v primeru 25 kV sistema imaš pa prav. Malo dvomim, da bi napajalna postaja v Ljubljani skrbela v celoti za Gorenjsko, delno pa za Notranjsko in Zasavsko progo in predvidene razširitve primestnega prometa v okolici Ljubljane, razen če ne bi bila predvidena krepko močnejša od nekako standardne 30 MW moči.
Pri vsej tej kolobocinji o elektrifikaciji prog je pa fascinanten podatek (mogoče misli "Elektrifikacija+industrializacija=komunizm") kako zanosno so se gradile recimo dravske in savske HE. Pa HE nad Mariborom ob obratovanju z nazivno močjo ne more napajati niti dveh napajalnih postaj za 25 kV elektrifikacijo železnice), da ne govorimo o kakšnih HE Mostah, katere konična moč je za 3 lokomotive vrste 541, povprečna letna moč po rekonstrukciji pa ne zadošča za eno samo. Verjetno je takrat tudi prenosno omrežje bilo na podobnem nivoju....

LPL
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a dingo »

Po mojem, je sedaj že prepozno za menjavo sistema.
Jaz pa mislim da ni. Marsikje je VM v takem stanju, da je potrebna kompletne obnove. Menjava konzol, nosilnih izolatorje, poligonacijskih ročic. In ne vidim razloga zakaj se ne namešča izolatorjev za 25kV. So toliko dražji? In ko je določen odsek opremljen za 25kV se samo zgradi ENP za 25kV in priklopi.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Eden izmed možnih razlogov za ne-zamenjavo električnega sistema, ki se mi ponuja, je tudi lobiranje trenutno najmočnejšega prevoznika po JŽI. Vsi vemo, da SŽ voznega parka za 25 kV ne premore prav dosti. In ker so SŽ (vse družbe) trenutno tako ali drugače v državni lasti, bi k stroškom za predelavo na 25 kV na sami JŽI, morali prišteti še stroške nakupa novega voznega parka.

Kako se to dela v kakšni drugi branži: upravljalec infrastrukture precej vnaprej (to je sicer relativno glede na siceršnje trajanje razvojnega cikla, v telekomunikacijah je to recimo 3-5 let, v železnicah na splošno pa najbrž bližje 20 letom) najavi spremembo na infrastrukturi. Tako da uporabnikom te infrastrukture dovolj časa, da se na spremembo pripravijo. Recimo, Verizon v Ameriki je najavil ugašanje svojega omrežja 2. generacije za čez tri leta. Tako imajo vsi uporabniki (še posebej veliki) dovolj časa, da se na to pripravijo s postopnim nakupom ustreznih terminalov (telefonov, data kartic) skozi normalen ciklus amortizacije.

Po analogiji: če bi AŽP danes najavila prehod na 25 kV elektrifikacijo recimo na dan 1. 1. 2030, bi imeli v SŽ reci-piši 17 let, da nabavijo dvosistemske elektromotornike. In vedeli bi, da morajo do takrat razpadli vozni park (342, 311, 363, ...) nadomeščati z dvo-(ali več-) sistemskimi vozili. In se pripraviti, da bodo preostali enosistemski vozni park (310, 312) prodali komu drugemu.
Da ne govorimo o tem, da čez 17 let SŽ, kot je sedaj, skoraj zagotovo ne bodo več obstajale - bodisi bodo propadle ali pa lastnik ne bo več RS.

Saj, lahko bi to naredili bistveno prej, ampak to bi bila, ob nepripravljenosti SŽ, pač voda na mlin operaterjem s sodobnejšim voznim parkom.
LP, Metod
hidro
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 06.08.2006, 9:11

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a hidro »

@Ljubitelj, da te malce popravim glede HE Moste: konična moč po rekonstrukciji ostaja ista in sicer 13MW. Nekako za dve 541-ki na polni moči.
Pa še, če katerega zanima: v preteklosti (35 kV) se je ENP Vižmarje napajala iz HE Medvode. Povprečni dnevni odjem je bil 50MWh, se pravi povprečna urna moč dobra 2MW. Zelo redko je dosegla 3MW.

LP, B
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a grikos »

mkx napisal/-a:Eden izmed možnih razlogov za ne-zamenjavo električnega sistema, ki se mi ponuja, je tudi lobiranje trenutno najmočnejšega prevoznika po JŽI. Vsi vemo, da SŽ voznega parka za 25 kV ne premore prav dosti. In ker so SŽ (vse družbe) trenutno tako ali drugače v državni lasti, bi k stroškom za predelavo na 25 kV na sami JŽI, morali prišteti še stroške nakupa novega voznega parka.

Kako se to dela v kakšni drugi branži: upravljalec infrastrukture precej vnaprej (to je sicer relativno glede na siceršnje trajanje razvojnega cikla, v telekomunikacijah je to recimo 3-5 let, v železnicah na splošno pa najbrž bližje 20 letom) najavi spremembo na infrastrukturi. Tako da uporabnikom te infrastrukture dovolj časa, da se na spremembo pripravijo. Recimo, Verizon v Ameriki je najavil ugašanje svojega omrežja 2. generacije za čez tri leta. Tako imajo vsi uporabniki (še posebej veliki) dovolj časa, da se na to pripravijo s postopnim nakupom ustreznih terminalov (telefonov, data kartic) skozi normalen ciklus amortizacije.

Po analogiji: če bi AŽP danes najavila prehod na 25 kV elektrifikacijo recimo na dan 1. 1. 2030, bi imeli v SŽ reci-piši 17 let, da nabavijo dvosistemske elektromotornike. In vedeli bi, da morajo do takrat razpadli vozni park (342, 311, 363, ...) nadomeščati z dvo-(ali več-) sistemskimi vozili. In se pripraviti, da bodo preostali enosistemski vozni park (310, 312) prodali komu drugemu.
Da ne govorimo o tem, da čez 17 let SŽ, kot je sedaj, skoraj zagotovo ne bodo več obstajale - bodisi bodo propadle ali pa lastnik ne bo več RS.

Saj, lahko bi to naredili bistveno prej, ampak to bi bila, ob nepripravljenosti SŽ, pač voda na mlin operaterjem s sodobnejšim voznim parkom.
AŽP že kar nekaj let ni upravljavec infrastrukture, temveč je varnostni organ in dodeljevalec vlakovnih poti.
Upravljavec JŽI je SŽ-Infrastruktura - torej pozabi na kako revolucijo, razen če nas iz Bruslja lopnejo po betici....nekaj se sicer že dogaja...
http://www.dnevnik.si/slovenija/v-ospre ... zakonodaje
Odgovori