Razen 645 za potniški promet ni lokomotive z Vmax > 105 km/h. Vmax=124 km/h je za prastare 661-100, ki pa ne morejo vleči potniških vlakov. Torej D lokomotov za spodoben potniški promet NI in pika. Bodo pač počakali s homologacijo GSM-R in bo veljala Vmax=100 km/h. Davkoplačevalci bodo pa plačevali rekonstrukcije, modernizacije, gradnje nadvozov...., napredka pri hitrosti prometa pa nobenega.Če si skeptičen glede dolgoživosti 645 pri nas in zelenih ropotulj (664 je edina dizelska lokomotiva v lasti SŽ, ki lahko vleče potniške vlake kot se spodobi, torej z elektriko za ogrevanje in hlajenje, in mimogrede ima Vmax 124 km/h), potem ... za potniški promet torej dolgoročno ni dizel lokomotive. Pika.
Je pa zanimivo, če bo proga dopuščala več kot 100 km/h. Poleg nekaj preostalih 711 se bodo dričali s 100 km/h prastari (konstrukcijsko) Fiati, Kanarčki z Vmax=120 km/h pa bodo vozili na Dolenjsko, kjer je Vmax 80 km/h (Škofljica-Rudnik?). Razumi če moreš. No meni je osebno to kar všeč, ker se pač v Prekmurje ne vozim z lokalnim vlakom.
Kar se pa tiče tovorega prometa s hitrostmi nad 120 km/h je to v svetu bolj izjema kot pravilo. Že vpogled v vozni park pove, da je le majhen delež vagonov registriran za promet s hitrostmi do 120 km/h pod obremenitvijo in roko na srce, večini tovora na železnici se nikamor ne mudi. Izjeme so le sklenjeni vlaki, toda s temi se prevaža večinoma manjvreden tovor, kjer je važna cena in ne hitrost. Tako ostanejo samo še kontejnerji, katerij pravzaprav k sreči na SŽ mnogo. Toda kaj ti pomaga vožnja s 120 km/h, če potem vlak stoji na mejni postaji (Maribor, Jesenice, Hodoš....) nekaj ur! Šele nedavno je prvi vlak prepleljal postajo Dobova, kjer se v normalnih razmerah pravzaprav nima se kaj ustavljat. Ah sem pozabil, potrebno je preveriti tehnično stanje po 100 km, mi že ne vozimo na zaupanje, ali kako se reče, ali pa je potrebno zamenjati strojevodje, ali..... Skratka 1001 izgovor zakaj se zaposluje nepotrebne delavce.
LPL