Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
S kolikšno hitrostjo pa tovorci trenutno vozijo po Prekmurki?
Simpl je tanartabul.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Do 100 km/hbisabre napisal/-a:S kolikšno hitrostjo pa tovorci trenutno vozijo po Prekmurki?
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
To potem pomeni, da mora biti Brižita v "Potniški" prestavi.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 131
- Pridružen: 26.01.2016, 22:50
- Kraj: Rijeka
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
V potniški prestavi brižita k..ca ne može povući! Do 1991 su redovno vukle vlakove iz Rijeke prema Pivki, ali samo v tovorni prestavi, jer u prijenosu za 125 km/h ne može više od cca 400 tona potegnut na 25 promila.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
SŽ tovorni vlaki voznoredna hitrost 75km/h.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Nekateri ostali prevozniki imajo drugačno voznoredno hitrost, tako naprimer Adria vozi tovorne vlake z maksimalno progovno hitrostjo 100 km/h.038 napisal/-a:SŽ tovorni vlaki voznoredna hitrost 75km/h.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Problem Brižite je, da se menda prestave ne sme (ne da) menjati med vožnjo. Če je zaradi speljave in/ali kakšnega (krajšega) vzpona potrebno uporabiti tovorno prestavo, je hitrost omejena na 75 km/h na celotnem odseku do naslednjega ustavljanja.jurij napisal/-a:Nekateri ostali prevozniki imajo drugačno voznoredno hitrost, tako naprimer Adria vozi tovorne vlake z maksimalno progovno hitrostjo 100 km/h.038 napisal/-a:SŽ tovorni vlaki voznoredna hitrost 75km/h.
Sicer pa podatki pravijo, da ima Brižita v tovorni prestavi vlečno silo 260kN pri speljavi, potem ta linearno pada do 240kN pri kritični hitrosti (37 km/h ali nekaj takega), potem pa vlečna sila pada več ali manj po krivulji 1/x (moč je konstantna) in doseže bornih 80kN pri hitrosti 75 km/h. Če to preračunamo na potniško prestavo (vmax=125 km/h), dobimo vlečno silo pri speljavi 156kN, ta pade na 144kN pri kritični hitrosti okoli 61 km/h, potem pa po krivulji 1/x pade na 48kN pri max hitrosti 125 km/h.
Za primerjavo: Hercules (kar pač večinoma uporabljajo ostali prevozniki na Prekmurski progi) ima vlečno silo pri startu med 235 kN in 250 kN (odvisno od različice), kar je nekaj manj kot Brižita v tovorni prestavi, ampak precej več kot Brižita v potniški prestavi. Tolikšno vlečno silo razvija do hitrosti 29 km/h ko razvije maksimalno moč. Od tod naprej vlečna sila pada več ali manj po krivulji 1/x do 140km/h, pri kateri ima 51 kN vlečne sile. Ker je lokomotiva sposobna razviti maksimalno moč pri katerikoli hitrosti med 29 km/h in 140 km/h, je enostavno izračunati vlečno silo pri progovni hitrosti 100km/h ... ta je 72 kN.
Pokaže se sicer, da ima Hercules večinoma manj vlečne moči. zaradi sodobnejše regulacije pa se najbrž pri nekaj višjih hitrostih obnaša bolje kot Brižita. To, da ima Brižita zelo slabo regulacijo, kaže tudi dejstvo da je vlečna sila 80kN pri 75 km/h v tovorni prestavi, kar da računsko moč za vleko samo 1,67MW, četudi je deklarativna maksimalna moč nekaj manj kot 3MW.
Druga možnost za Adrio je serija 1822. Ta zna biti za vožnjo po Prekmurki dosti boljša od Brižite, saj ima maksimalno vlečno silo 280kN in največjo moč 4,4 MW. Ob predpostavki približno spodobne regulacije (gotovo je boljša kot pri Brižiti, morda pa je malce slabša kot pri Herculesu) ima pri 100km/h vlečno silo nekaj nad 150kN, kar je skoraj dvakratna vrednost vlečne sile Brižite v tovorni prestavi pri 75km/h.
LP, Metod
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Če sem malce žleht, torej smo Prekmurko posodabljali za k...o (Cerarjevo) zdravje, saj po tvojem pisanju sodeč, po njen niti ni možno peljati z neko optimalno ekonomično hitrostjo in je bilo tistih napovedanih (do)160 Km/h zgolj pravljica za butaste davkoplačevalce. Najvišjo hitrost sem razumljivo omenil v kontekstu potniškega in ne tovornega prometa, čeprav sem mneja, da bi glede na ustroj proge tudi tovorci lahko potegnili do 120 Km/h, vsaj na neketerih odsekih proge, na na drugih pa 100 Km/h.
Prosim strokovnjake, da me popravijo, pa brez omembe Brižit in žalostnega stanja našega voznega parka, ker to ve že celotna Evropa in širše.
Prosim strokovnjake, da me popravijo, pa brez omembe Brižit in žalostnega stanja našega voznega parka, ker to ve že celotna Evropa in širše.
Simpl je tanartabul.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Progovna hitrost je trenutno omejena na 100 km/h zaradi pomanjkanja radijskih zvez med dispečerjem in lokomotivami/strojevodji. Z uvedbo GSM-R v redno uporabo bo ta omejitev padla, progovna hitrost bo lahko dvignjena na projektirano, ki je na nekaterih odsekih višja kot 100 km/h. GSM-R je nek čisto ločen projekt, za katerega se tudi vsi sprašujemo kdaj bo res zaživel.
Omejitev hitrosti za SŽ-TP na 75 km/h je pa posledica tega, da prevoznik ne uporablja ustreznih vozil. Namenoma sem napisal "ne uporablja", saj SŽ-TP ima Žive, vendar jih (iz drugih, vsem zanih, razlogov) ne uporablja na tej progi.
Popravek: trenutna omejitev progovne hitrosti.
Omejitev hitrosti za SŽ-TP na 75 km/h je pa posledica tega, da prevoznik ne uporablja ustreznih vozil. Namenoma sem napisal "ne uporablja", saj SŽ-TP ima Žive, vendar jih (iz drugih, vsem zanih, razlogov) ne uporablja na tej progi.
Popravek: trenutna omejitev progovne hitrosti.
Zadnjič spremenil mkx, dne 27.08.2017, 18:45, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Hvala za pojasnolo, tole je že razumljiveje.
Simpl je tanartabul.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Meni pa razlog zakaj Žive ne vozijo na tej progi ni poznan (spremljam ljubiteljsko) , me pa zanima. Lahko napišeš?
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Če sem prav razumel mkx-a, problem je v težavah zaradi še ne povsem delujočega GSM-R.
Simpl je tanartabul.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Žive ne morejo priti od Zidanega Mosta do Pragerskega niti voziti po postaji Pragersko brez omejitev, zaradi prevelikega osnega pritiska (beri: zanič proge).Deflektor napisal/-a:Meni pa razlog zakaj Žive ne vozijo na tej progi ni poznan (spremljam ljubiteljsko) , me pa zanima. Lahko napišeš?
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Bi rabile pomožna kolesca Zanimivo in škoda obenem. Se kaj dela na ureditvi situacije?
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=33&t=8445Deflektor napisal/-a:Bi rabile pomožna kolesca Zanimivo in škoda obenem. Se kaj dela na ureditvi situacije?