Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a bisabre »

S kolikšno hitrostjo pa tovorci trenutno vozijo po Prekmurki?
Simpl je tanartabul.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

bisabre napisal/-a:S kolikšno hitrostjo pa tovorci trenutno vozijo po Prekmurki?
Do 100 km/h
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a anzovc »

To potem pomeni, da mora biti Brižita v "Potniški" prestavi.
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

V potniški prestavi brižita k..ca ne može povući! Do 1991 su redovno vukle vlakove iz Rijeke prema Pivki, ali samo v tovorni prestavi, jer u prijenosu za 125 km/h ne može više od cca 400 tona potegnut na 25 promila.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a 038 »

SŽ tovorni vlaki voznoredna hitrost 75km/h.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

038 napisal/-a:SŽ tovorni vlaki voznoredna hitrost 75km/h.
Nekateri ostali prevozniki imajo drugačno voznoredno hitrost, tako naprimer Adria vozi tovorne vlake z maksimalno progovno hitrostjo 100 km/h.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

jurij napisal/-a:
038 napisal/-a:SŽ tovorni vlaki voznoredna hitrost 75km/h.
Nekateri ostali prevozniki imajo drugačno voznoredno hitrost, tako naprimer Adria vozi tovorne vlake z maksimalno progovno hitrostjo 100 km/h.
Problem Brižite je, da se menda prestave ne sme (ne da) menjati med vožnjo. Če je zaradi speljave in/ali kakšnega (krajšega) vzpona potrebno uporabiti tovorno prestavo, je hitrost omejena na 75 km/h na celotnem odseku do naslednjega ustavljanja.

Sicer pa podatki pravijo, da ima Brižita v tovorni prestavi vlečno silo 260kN pri speljavi, potem ta linearno pada do 240kN pri kritični hitrosti (37 km/h ali nekaj takega), potem pa vlečna sila pada več ali manj po krivulji 1/x (moč je konstantna) in doseže bornih 80kN pri hitrosti 75 km/h. Če to preračunamo na potniško prestavo (vmax=125 km/h), dobimo vlečno silo pri speljavi 156kN, ta pade na 144kN pri kritični hitrosti okoli 61 km/h, potem pa po krivulji 1/x pade na 48kN pri max hitrosti 125 km/h.

Za primerjavo: Hercules (kar pač večinoma uporabljajo ostali prevozniki na Prekmurski progi) ima vlečno silo pri startu med 235 kN in 250 kN (odvisno od različice), kar je nekaj manj kot Brižita v tovorni prestavi, ampak precej več kot Brižita v potniški prestavi. Tolikšno vlečno silo razvija do hitrosti 29 km/h ko razvije maksimalno moč. Od tod naprej vlečna sila pada več ali manj po krivulji 1/x do 140km/h, pri kateri ima 51 kN vlečne sile. Ker je lokomotiva sposobna razviti maksimalno moč pri katerikoli hitrosti med 29 km/h in 140 km/h, je enostavno izračunati vlečno silo pri progovni hitrosti 100km/h ... ta je 72 kN.

Pokaže se sicer, da ima Hercules večinoma manj vlečne moči. zaradi sodobnejše regulacije pa se najbrž pri nekaj višjih hitrostih obnaša bolje kot Brižita. To, da ima Brižita zelo slabo regulacijo, kaže tudi dejstvo da je vlečna sila 80kN pri 75 km/h v tovorni prestavi, kar da računsko moč za vleko samo 1,67MW, četudi je deklarativna maksimalna moč nekaj manj kot 3MW.

Druga možnost za Adrio je serija 1822. Ta zna biti za vožnjo po Prekmurki dosti boljša od Brižite, saj ima maksimalno vlečno silo 280kN in največjo moč 4,4 MW. Ob predpostavki približno spodobne regulacije (gotovo je boljša kot pri Brižiti, morda pa je malce slabša kot pri Herculesu) ima pri 100km/h vlečno silo nekaj nad 150kN, kar je skoraj dvakratna vrednost vlečne sile Brižite v tovorni prestavi pri 75km/h.
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Če sem malce žleht, torej smo Prekmurko posodabljali za k...o (Cerarjevo) zdravje, saj po tvojem pisanju sodeč, po njen niti ni možno peljati z neko optimalno ekonomično hitrostjo in je bilo tistih napovedanih (do)160 Km/h zgolj pravljica za butaste davkoplačevalce. Najvišjo hitrost sem razumljivo omenil v kontekstu potniškega in ne tovornega prometa, čeprav sem mneja, da bi glede na ustroj proge tudi tovorci lahko potegnili do 120 Km/h, vsaj na neketerih odsekih proge, na na drugih pa 100 Km/h.
Prosim strokovnjake, da me popravijo, pa brez omembe Brižit in žalostnega stanja našega voznega parka, ker to ve že celotna Evropa in širše.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Progovna hitrost je trenutno omejena na 100 km/h zaradi pomanjkanja radijskih zvez med dispečerjem in lokomotivami/strojevodji. Z uvedbo GSM-R v redno uporabo bo ta omejitev padla, progovna hitrost bo lahko dvignjena na projektirano, ki je na nekaterih odsekih višja kot 100 km/h. GSM-R je nek čisto ločen projekt, za katerega se tudi vsi sprašujemo kdaj bo res zaživel.

Omejitev hitrosti za SŽ-TP na 75 km/h je pa posledica tega, da prevoznik ne uporablja ustreznih vozil. Namenoma sem napisal "ne uporablja", saj SŽ-TP ima Žive, vendar jih (iz drugih, vsem zanih, razlogov) ne uporablja na tej progi.

Popravek: trenutna omejitev progovne hitrosti.
Zadnjič spremenil mkx, dne 27.08.2017, 18:45, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Hvala za pojasnolo, tole je že razumljiveje.
Simpl je tanartabul.
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Meni pa razlog zakaj Žive ne vozijo na tej progi ni poznan (spremljam ljubiteljsko) , me pa zanima. Lahko napišeš?
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Če sem prav razumel mkx-a, problem je v težavah zaradi še ne povsem delujočega GSM-R.
Simpl je tanartabul.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Deflektor napisal/-a:Meni pa razlog zakaj Žive ne vozijo na tej progi ni poznan (spremljam ljubiteljsko) , me pa zanima. Lahko napišeš?
Žive ne morejo priti od Zidanega Mosta do Pragerskega niti voziti po postaji Pragersko brez omejitev, zaradi prevelikega osnega pritiska (beri: zanič proge).
Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 164
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Deflektor »

Bi rabile pomožna kolesca :) Zanimivo in škoda obenem. Se kaj dela na ureditvi situacije?
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a grega »

Deflektor napisal/-a:Bi rabile pomožna kolesca :) Zanimivo in škoda obenem. Se kaj dela na ureditvi situacije?
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=33&t=8445
Odgovori