Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
O tem, da so stroški elektrifikacije nizki v primerjavi z osrtalimi stroški investicij bi se mogoče lahko strinjal, manjkajo pa podatki. Za elektrifikacijo proge Great Western v VB so stroški narastli že za 3x na 2,8 milijarde funtov ali skoraj 3 miljarde €., https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... er-schemes.
Ocenjeje se, da je cena okoli 1,7 M funtov na km (verjetno 2 tirne proge) ali slaba 2M€/km., http://www.walesonline.co.uk/news/wales ... on-9939776
Govoriti o poceni zadevi ravno ni smiselno, še zlasti ker gre za cenejšo obliko elektrifikacije, 25 kV AC, za 3 kV DC je cena uporabljenega bakra in napajalnih postaj občutno večja....
LPM
Ocenjeje se, da je cena okoli 1,7 M funtov na km (verjetno 2 tirne proge) ali slaba 2M€/km., http://www.walesonline.co.uk/news/wales ... on-9939776
Govoriti o poceni zadevi ravno ni smiselno, še zlasti ker gre za cenejšo obliko elektrifikacije, 25 kV AC, za 3 kV DC je cena uporabljenega bakra in napajalnih postaj občutno večja....
LPM
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Ločiš ti med progo, ki je namenjena za lokalni promet in progo, ki je namenjena za ohranjanje luke?bisabre napisal/-a:
Zanimivo! V eni drugi temi me je nekdo in še par somišljenikov zasmehovalo s podatkom, da je elektrifikacija zelo draga, ko sem se spraševal, zakaj Dolnjeke in še nekatrerih drugih prog raje ne elektrificirajo, pa ne bi bilo težav z nabavo dizlov.
Ok drži, da imajo SŽ slab vozni park. Država se drugače nima kaj vpletati v vozni park prevoznika. Ampak pacienti ste pač tisti, ki nimate pojma, da je Evropski trg liberaliziran. Zato proga ni bila narejena za SŽ, ampak za vse prevoznike, ki bi/bodo želeli voziti. In proga je narejena, tako kot je zaamišljena. Kaj pa po njej vozi, pa EU nima kaj brigati! In kot drugo. Nekje je treba začeti remont tega dela Slovenije. In očitno bi nekateri rajši najprej začeli spodaj Zidani Most in potem šli zgoraj Hodoš. Ja potem bi pa jamrali, zakaj ni bilo prej elektrificirano ,saj imajo mopede in brižite.suha napisal/-a:
Če je kdo tu pacient, je pacient država in SŽ, predvsem pa tisti, ki opravičujejo in trepljajo ti dve instituticiji za dejanja, ko se po milijonskih investicijah, ki vsekakor niso POCENI še vedno vozijo s predpotopnim 40+ let starim voznim parkom in s tem neodgovorno zabijajo davkoplačevalski denar, da smo se potem potniki prisiljeni, zaradi slabšega finančnega stanja firme vozit v za današnji čas, povsem neiprimernih Gomulkah.
V resni državi bi nekdo zaradi take poteze moral v arest. Pri nas pa se jih še hvali
Te boma pa @Suha samo spomnil na Nizozemsko in njeno 5 milijard evrov vredno 25 kV "špuro“ med Rotterdamom in Nemško mejo, ki ni polno izkoriščena. Bahn ohne plan ji lahko rečeš. Pa ti povem, da DB vozi tudo po 1,5 kV žicah 5000 ton rude, privatniki pa z hidravličnimi Vossloh-i in class-o 66. Railpoolu se pa smeje do ušes, ko renta traxxe za Nizozemsko. Daj ne govori o resnosti prevoznikov v Evropi. Vozijo s tistim kar imajo!
Še Švicarji pošiljajo v Nemčijo predelano Re 4/4 z odjemnikom za Nemčijo. Avstrijci bodo predelali stare dizle, ker jih rabijo. DB se noče znebiti Ruskih Ljudmilj. In še in še...Resni prevoziki? Po tvoji teoriji očitno ne.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Torej teorija, da je vleka z dizli zelo draga in neekonomična, kar naenkrat ne drži več!
preglednik
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
...drži, drži,..če maš elokov zadosti.....in maš kod voziti.....primer: "Soški koridor" za časa Juge:...Ljubljana in Gorenjka sta bili zabasani z "balkansko robo" in Reko....edina možnost Kopra je bila dizel vleka po Bohinjki, čeprav dražja od eloka.....isto se je popolnoma spremenilo po osamosvojitvi.....preglednik napisal/-a:Torej teorija, da je vleka z dizli zelo draga in neekonomična, kar naenkrat ne drži več!
...torej:
...- "v sili hudič še muhe žre".... ...
....enaka zadeva je iz različnih zornih kotov povsem različna..... ....
...pa še to:
.npr.: če je dijak elektrotehnike leta 1975 pred tablo odgovoril učitelju, da se istosmerna napetost da transformirati v izmenično, je fasal kol za celo leto...
...matr, tud fiz'ka ni več to, kar je b'la..... ....
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Klasične dizel vleke na elektrificiranih progah v Evropi ni veliko. Se vsi poslužujejo elektro vleke, pa četudi s predelanimi odpisanimi lokomotivami drugega prevoznika. Povečini so odzadaj drugi razlogi. Izpad voznega parka, ena lokomotiva na celotni trasi od neelektrificirane proge do dostave na ranžirno postajo, nabiralniki, napetostni sistem, za katerega nimaš lokomotive (Nizozemska je klasični primer) ali pa osebje nima izpita... Kako draga je, je pa odvisno od tega kakšnega požeruha imaš. Je jasno, da sta Regan, Ljudmila klasa zase glede porabe in okoljskih standardov. Sta pa oba dokazala in še vedno dokazujeta, da bi brez njih šlo še težje.preglednik napisal/-a:Torej teorija, da je vleka z dizli zelo draga in neekonomična, kar naenkrat ne drži več!
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
ENP je cca 5 mio, VM po 1 km tira pa okoli 300 jurjev.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 131
- Pridružen: 26.01.2016, 22:50
- Kraj: Rijeka
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Misliš, južno od Save..suha napisal/-a:Tako kot smo mi odšli iz juge ker so se nam ljudje južno od Kolpe dobesedno režali v ksihte, ker smo dejansko nekaj naredili,
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Če upoštevamo Reganov podatek, je sama elektrifikacija pravzaprav poceni. Iz objavljenih podatkov za prekmursko progo sem sicer ocenil VM na 0,4 mio/km tira. Običajno se vzporedno z elektrifikacijo obnavlja še kaj drugega, zato zgleda velik strošek. Za 25 kV je še nekoliko cenejša zaradi tanjše žice in manj ENP. Na drugi strani je za 25 kV ENP potreben priključek na 110 kV omrežje, kar je dražje od 20 kV priključka do najbližje javne RTP, ki največkrat zadostuje za 3 kV sistem.Napisal/-a Regan 664 » 06.10.2017, 12:01:24
ENP je cca 5 mio, VM po 1 km tira pa okoli 300 jurjev.
Če bi npr elektrificirali dokaj frekventno dolenjko do NM, je to 75 km proge in največ 12 km postajnih tirov. Če bi se tako kot na prekmurki z lokacijami ENP prilagajali lokacijam javnih RTP, bi bile najbrž v Grosupljem, Trebnjem in NM. Strošek bi bil 35 mio za VM in 15 za ENPje, skupaj torej 50 mio. Za kakih 13 mio bi lahko dodali še VM med Sevnico in Trebnjem, brez dodatne ENP in tako z elektriko pokrili tudi obvozno progo. Povprečen strošek elektrifikacije bi bil 0,6 k€/km. Res pa bi morali tudi brez elektrifikacije za celovito ureditev teh prog investirati še kakih 4 krat toliko.
lp
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Z uporabo polprevodnih balanserjev se 25 kV ENP najbrž lahko priključi tudi do javne RTP.električar napisal/-a:Na drugi strani je za 25 kV ENP potreben priključek na 110 kV omrežje, kar je dražje od 20 kV priključka do najbližje javne RTP, ki največkrat zadostuje za 3 kV sistem.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
děkuju za krásný rok"!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Kaj pa naj bi bil polprevodni balanser?Napisal/-a bugear
Z uporabo polprevodnih balanserjev se 25 kV ENP najbrž lahko priključi tudi do javne RTP.
Hotel sem reči, da je za napajanje ENP 25 kV potrebno v javni RTP in v ENP zgraditi po dve DV polji 110 kV z vso primarno in sekundarno opremo, ter dva sistema DV ali kablovoda 110 kV, kar je dražje kot npr dvojni kablovod 20 kV in dve vodni celici v javni RTP in dve v ENP za 3 kV. Najbrž je vsem jasno, da nima smisla napajati 25 kV vozne mreže iz distribucijskega omrežja 20 kV. To bi obremenjevalo tamkašnje transformatorje 110/20 kV z razmeroma veliko močjo, ki je večja tudi zaradi daljših odsekov, na katerih je lahko sočasno več vlakov, ki jih napaja posamezna 25 kV ENP. Kar je še huje, to breme je izrazito neismetrično, ker je trafo xx/25 kV priključen le med dve fazi. Asimetrije več MW med posameznimi fazami pa lažje prenese visokonapetostno omrežje kot srednjenapetostno.
lp
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Pomnoži število 3kV napajalnih postaj najmanj s 3! Poglej že nekoliko zastarelo nalogo B. Cene, ElektrovlekaIn poštena napajalna postaja za kakšnih 10MW moči (Dekani) se napaja iz 110 kV omrežja).Hotel sem reči, da je za napajanje ENP 25 kV potrebno v javni RTP in v ENP zgraditi po dve DV polji 110 kV z vso primarno in sekundarno opremo, ter dva sistema DV ali kablovoda 110 kV, kar je dražje kot npr dvojni kablovod 20 kV in dve vodni celici v javni RTP in dve v ENP za 3 kV.
LPL
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Se mi je nekaj zalomilo. B. Cene navaja 18 DC napajalnih npostaj, +Dekani+prevozna, torej jih je že 20. Za 25 kV je potrebnih le 6. Torej vče kot 3 kratna razlika!
LPL
LPL
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Zanimiva razporeditev. Koper napajan samo iz Divače? Kje pa je napajanje iz Kopra, če Divaška izdahne? Samo za info. Turska proga ima 4 napajalne.Ljubitelj napisal/-a:Za 25 kV je potrebnih le 6. Torej vče kot 3 kratna razlika!
LPL
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Koperska stara proga ima 45 km, Turska, dvotirna pa 79 km. Tudi po obsegu prometa sta menda različni in tov. vlaki po turski progi menda vozijo 100 km/h, po koprski pa maksimalno 75 km/h. kakšne so pa moči? in ne pozabi, gre za samo 15 kV napajanje in ne 25 kV napajanje, odseki so lahko približno 70% daljši.Zanimiva razporeditev. Koper napajan samo iz Divače? Kje pa je napajanje iz Kopra, če Divaška izdahne? Samo za info. Turska proga ima 4 napajalne.
Sicer pa če tvoj pomislek o napajanju koprske proge iz Divače drži in je potrebna enostranska napajalna postaja v Kopru, so potrebne tudi nekje pri Jesenicah, Šentilju, Hodošu, Dobovi. Mislim, da se redunanca sistema zagotovi z redunanco na napajalni postaji, ne z njihovim podvajanjem.
LPL
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 131
- Pridružen: 26.01.2016, 22:50
- Kraj: Rijeka
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Malo da usporedim sa sličnom prugom... Rijeka-Drivenik ima 25 promila, udaljenost 37 km, visinska razlika 815 metara.. 3 kV EVP-i su bili redom iz Rijeke: Podvežica, Sv. Kuzam, Meja, Plase, Drivenik. Danas imamo samo dva! Imaju snagu 2 x 10 MVA i svaki može "držati" tri teška vlaka, dakle, šest elok! I to sa duplo manjim presjekom kontaktne mreže!