Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 311
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a električar » 16.10.2017, 22:54

Če povzamem zadnjih nekaj postov:
@Ljubitelj se sklicuje na mag. nalogo Bojana Ceneta, ki podcenjuje potrebno število ENP 25 kV, ker ne upošteva tega, kar ugotavlja tudi @Re4/4 - dvostranskega napajanja. Enostransko napajani odseki morajo biti čim krajši, tam se zagotovi dvojno napajanje z obhodnimi vodi. Poleg tega so na težjih odsekih tudi pri 25 kV postaje bolj skupaj, kot pojasni @Ri Majstor, da so med Reko in Delnicami dve ENP, kar velja tudi za koprsko progo. Mislim, da bi tam morali tudi v primeru 25 kV ostati vsaj ENP v Dekanih in Divači. Ti dve sta tudi edini, ki sta že sedaj zaradi večje moči 2x 7,5 MVA napajani iz 110 kV, vse druge so iz 20 (ali 35) kV. Tipična moč 3 kV postaj je 2x 3,4 MVA, le Črnotiče so 2X 5 MVA.
Če še nekoliko pogledamo na Hrvaško, vidimo da imajo 21 ENP za 970 km proge. Na področju ZG so 3 ENP, kar je enako kot v LJ. Imajo še 80 postaj za sekcioniranje z daljinsko vodenimi ločilniki. Po analogiji bi morali imeti za naših 610 km 13 do 14 ENP, sedaj pa jih je z novimi na Štajerskem 25.
Tipična ENP za 3 kV je dražja zaradi usmernikov, za 25 kV pa ima dražji dovod. Denimo, da je vseeno za tretjino cenejša od 3 kV, potrebno pa jih je pol manj. Z dražjimi sekcijskimi postroji je strošek napajanja 25 kV približno pol nižji kot za 3 kV, kar je tudi največji prihranek.
Sama vozna mreža 25 kV nima drastično manjšega preseka. Tipičen presek je 170 mm2: 107 mm2 za kontaktni vod in 65 mm2 za nosilno vrv. VM za 3 kV ima za odprto progo in glavne tire od 300 do 440 mm2. Torej 1,75 do 2,6 krat več. Upoštevajoč še stroške temeljev, stebrov, obešalnega materiala in montaže to podraži vozno mrežo kvečjemu za 5 do 10%.
Po moji frajhand oceni bi bile vse stabilne naprave el.vleke na slovenskem omrežju v sedanjem obsegu kakih 15% cenejše v primeru 25 kV.

lp
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Ri Majstor » 17.10.2017, 0:03

A pad napona? Uzmimo npr. da elok 1141 (ex 441) kod nominalne snage 3860 kW troši 170 A iz kontaktne mreže. Na 362 je to amperaža 2. zuba.. a u paraleli je gutala 900 A, za 2640 kW. Veća jakost struje=veći pad napona... Veći pad napona=veći gubici na svladavanje el. otpora koji se kompenziraju većim presjekom kont. mreže.. Kroz Gorski Kotar više nemamo napojni vod (feeder). Umjesto njega je postavljen optički kabel :D. Stari stupovi iz 50-tih su iskorišteni i za nove tehnologije za koje se nikad nije mislilo da će im poslužiti! :-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4486
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 17.10.2017, 7:04

Sama vozna mreža 25 kV nima drastično manjšega preseka. Tipičen presek je 170 mm2: 107 mm2 za kontaktni vod in 65 mm2 za nosilno vrv. VM za 3 kV ima za odprto progo in glavne tire od 300 do 440 mm2. Torej 1,75 do 2,6 krat več. Upoštevajoč še stroške temeljev, stebrov, obešalnega materiala in montaže to podraži vozno mrežo kvečjemu za 5 do 10%.


Če me spomin ne vara je na 1-tirnih progah presek preko 500 mm^2. Moja biblija (BC) piše namreč 510 mm^2, kar je 3x več kot za 25 kV napajanje, ki ga navaja za 1-tirno progo Ri majstor. Končno se ne sme pozabit, da so tokovi pri 25 kV skoraj za velikostni red manjši od 3kV DC.

In število napajalnih postaj na JŽI RS se veča iz dneva v dan. Če se ne motim, napajajo teh piškavih 45 km v KP 3 NP, ena prevozna je pa v delu. V najkrajšem času bo pa potrebno nekje med Borovnico in Verdom dodati še eno..... Kakšen je pa to koridor, po katerem lahko med Borovnico in Logatcem, okoli 20 km, vozi samo 1 tovorni vlak z E-lokomotivo? Vsaj tako se je govorilo na tem forumu. In bilo je govora, da bo priključena na 110 kV in ne na 35/20 kV. Sicer je pa bilo pred nekaj leti (BC) 18 ENP, dandanes jih je že 25 in nove se grade na 18-25 km razdalji (PR-HO) in to na ravninski progi.

So hudičevo prav imeli konec 50 let strokovnjaki JŽ, ki so povedali, da je za Slovenijo ceneje predelat obstoječo italijansko 3 KV napeljavodo Postojne na 25 kV in graditi naprej na tem sodobnem sistemu

LPL
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 311
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a električar » 17.10.2017, 22:11

Napisal/-a Ljubitelj
Če me spomin ne vara je na 1-tirnih progah presek preko 500 mm^2. Moja biblija (BC) piše namreč 510 mm^2, kar je 3x več kot za 25 kV napajanje, ki ga navaja za 1-tirno progo Ri majstor. Končno se ne sme pozabit, da so tokovi pri 25 kV skoraj za velikostni red manjši od 3kV DC.


Podatke o presekih sem povzel po Pravilniku o projektiranju, gradnji in vzdrževanju SNEV 3kV, (Ur.l. RS 56/2003). Tudi sicer mi je znano, da je na prekmurki največji presek 440 mm2. Presek 510 mm2 omenja le mag. Cene v svoji skripti Električna vleka, ki je zame najboljše pregledno delo na to temo v slovenščini. Razen predloga razporeda ENP 25 kV mu nimam kaj očitati.
Morda dajem vtis, da sem zagovornik 3 kV sistema. Želel sem le pokazati, da v nekaterih ozirih ni drastično slabši, kot ga hočejo prikazati nekateri. Seveda se strinjam, da je bil izvirni greh storjen v 50-tih, ko so sklenili italijansko dediščino širiti po Sloveniji. Za prehod na 25 kV zlepa ne bo denarja, lahko pa bi pri vseh obnovah vsaj VM urejali tako, kot so prekmurko in v nekem trenutku predelali še ENPje na posameznem odseku. Nova vozna sredstva pa bi morali nabavljati večsistemska.
Ne bi pa se spuščal v razliko pri joulskih izgubah, ki so nedvomno večje, vendar je razliko težko oceniti.

lp

lp
Sini
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 239
Pridružen: 28.01.2010, 22:07

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Sini » 26.10.2017, 7:58

Album slik z pomurske proge:

https://www.flickr.com/gp/sini-leo/98i117
Sini
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 239
Pridružen: 28.01.2010, 22:07

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Sini » 26.10.2017, 20:13

bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 106
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a bugear » 26.10.2017, 20:15

električar napisal/-a:Kaj pa naj bi bil polprevodni balanser?

Hotel sem reči, da je za napajanje ENP 25 kV potrebno v javni RTP in v ENP zgraditi po dve DV polji 110 kV z vso primarno in sekundarno opremo, ter dva sistema DV ali kablovoda 110 kV, kar je dražje kot npr dvojni kablovod 20 kV in dve vodni celici v javni RTP in dve v ENP za 3 kV. Najbrž je vsem jasno, da nima smisla napajati 25 kV vozne mreže iz distribucijskega omrežja 20 kV. To bi obremenjevalo tamkašnje transformatorje 110/20 kV z razmeroma veliko močjo, ki je večja tudi zaradi daljših odsekov, na katerih je lahko sočasno več vlakov, ki jih napaja posamezna 25 kV ENP. Kar je še huje, to breme je izrazito neismetrično, ker je trafo xx/25 kV priključen le med dve fazi. Asimetrije več MW med posameznimi fazami pa lažje prenese visokonapetostno omrežje kot srednjenapetostno.

lp


Se opravičujem, verjetno sem napačno prevedel, pri tistih strokovnih stvareh je včasih precej težko. Gre tako rekoč za isto čudo, ki ga uporabljajo pri sistemih 15kV 16,7Hz za napajanje iz javnega omrežja, razen tega, da ustvarja 25kV 50Hz (z vseh treh faz). To se potem lahko uporabi bodisi za nadgradnjo obstoječih ENP na sistem 25kV tam, kjer bi bile težave z zagotavljanjem napajanja iz omrežja 110kV, bodisi na stranskih progah z manjšo obremenjenostjo in torej manjšo zahtevano nazivno močjo ENP.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
Sini
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 239
Pridružen: 28.01.2010, 22:07

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Sini » 26.10.2017, 20:27

Deflektor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 156
Pridružen: 20.02.2008, 21:06

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Deflektor » 26.10.2017, 21:21

Všečno ;) Sploh, ker tudi sam snemam na postaji v Ormožu v redkih trenutkih, ko utegnem.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a gorican » 27.10.2017, 7:38

Fajn posnetki, kot tudi fotoreportaža zgoraj omenjenih postaj v facebook skupini železniški navdušenci (mislim, da je ista oseba avtor vseh teh foto - video posnetkov tu na forumu kot na facebooku :D ) =D>
Bom pa vprašal nekaj, kar sem že pred več meseci, mislim, da takrat nisem dobil odgovora :mrgreen:

Kako je sedaj s tistim odsekom(nevem med katerimi kraji, mislim ,da so bili omenjeni Dankovci) na progi med Pragerskim in Hodošom, kateri baje ne premore dovolj električne energije, da bi na tej progi nemoteno vozili električni vlaki :?:
Je stvar urejena ali ne, torej kot je nekdo napisal kmalu ob otvoritvi nadgradnje Pragersko - Hodoš, da če bi dve ali tri Žive vlekle težko kompozicijo isti čas, bi se zgodil električni mrk v prekmurskih gospodinjstvih :shock:
Zaradi katerega mora biti tudi dizel vleka. Čeprav je nekdo potem napisal, da je dizel vleka(Regani) zaradi tega, ker nima(še) SŽ dovolj električnih lokomotiv :old
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a 038 » 27.10.2017, 7:46

Napajalna postaja Gornji Petrovci ze dolgo deluje z polno mocjo-normalno, odkar obratuje dalnovod. To je bilo tudi v tej temi jasno napisano. Mrk pa je dozivljala napajalna postaja in ne gospodinstva cetudi so vozile samo brizite.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a 038 » 27.10.2017, 7:55

Dizel vleka ostaja zaradi premika lokomotiv na postaji Hodos in pomankanja elektricnih lokomotiv.
Z turnusom sta dolocena dva regana katera krozita na relaciji Hodos-Pragersko in opravljata premik na Hodosu, obcasno pa se vskoci regan od murskega nabiralnika. Ostalo opravlja elektro vleka.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3430
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 27.10.2017, 8:36

bugear napisal/-a:
Se opravičujem, verjetno sem napačno prevedel, pri tistih strokovnih stvareh je včasih precej težko. Gre tako rekoč za isto čudo, ki ga uporabljajo pri sistemih 15kV 16,7Hz za napajanje iz javnega omrežja, razen tega, da ustvarja 25kV 50Hz (z vseh treh faz). To se potem lahko uporabi bodisi za nadgradnjo obstoječih ENP na sistem 25kV tam, kjer bi bile težave z zagotavljanjem napajanja iz omrežja 110kV, bodisi na stranskih progah z manjšo obremenjenostjo in torej manjšo zahtevano nazivno močjo ENP.


Aha pretvotnik. Na 15 kV obstajata dve vrste. Statični in rotacijski (direktni). Avstrijci imajo statične (elektronika), togost (trdnost-moč omrežja) pa jim zagotavljajo lastne hidroelektrarne. Rotacijski pa so še v Nemčiji, ker elektronika ne more v celoti zagotoviti stabilno (trdno) omrežje pri kakšnem prehodnem pojavu. Švicarji enako kot Avstrijci. Potem pa so posebni daljnovodi za notranjo zanko napajalnih, ki imajo split phase. (55-0-55 kV). Švicarji pa (66-0-66 kV)
Na 25 kV pa je lažje uporabiti scott t
038 napisal/-a:Dizel vleka ostaja zaradi premika lokomotiv na postaji Hodos in pomankanja elektricnih lokomotiv.
.

Če sem prav videl, se metrans premakne sam? Saj ima lokomotiva omogočen tudi 3 kV napajanje.
Sini
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 239
Pridružen: 28.01.2010, 22:07

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a Sini » 27.10.2017, 11:04

gorican napisal/-a:Fajn posnetki, kot tudi fotoreportaža zgoraj omenjenih postaj v facebook skupini železniški navdušenci (mislim, da je ista oseba avtor vseh teh foto - video posnetkov tu na forumu kot na facebooku :D ) =D>


Hvala,ja to bo držalo da sem jas krivec za te posnetke :thumbupl

LP Sini
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 413
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

OdgovorNapisal/-a gorican » 27.10.2017, 13:54

Najlepša hvala za odgovor :thumbupr

p.s. sicer tudi, če je blo že o tem napisano, raje dvakrat, trikrat, ker sigurno zanima še koga tukaj na forumu ali tiste, ki ga samo berejo :idea:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov