Stran 1 od 149
Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Objavljeno: 10.06.2011, 22:01
Napisal/-a Jembah
No fantje, Hodosu se je konco zacelo nekaj premikat...Ja, na postaji so zaceli so betonirat in vkopavat temelje za stebre vozne mreze
Se dobro, da to delamo zase in ne za Mav oz. bolje receno Hun RCA...
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 10.06.2011, 23:20
Napisal/-a dingo
No pa se le premika.
Če se prav spomnim je v razpisu pisalo da je rok za dokončanje del (nov tir, peron , podhod, elektrifikacija) 230 dni se pravi pozno jeseni bodo v Hodošu že prve elektro lokomotive (žal ne naše).
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 11.06.2011, 19:03
Napisal/-a space
Če nebi politika zavirala bi že bilo marsikaj!
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 14.06.2011, 20:23
Napisal/-a bugear
V Hodošu bo stik 25kV in 3kV na postaji ali direktno na meji?
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 14.06.2011, 20:40
Napisal/-a Ljubitelj
Zdaj mi pa ni jasno, kako bi se naredil stik na meji. To bi bilo malo težko menjati lokomotive. Sicer pa je lani oktobra bila 25 kV napeljava narejena tako rekoč do prve kretnice na postaji Hodoš.
LPL
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 14.06.2011, 21:11
Napisal/-a Jembah
Dvosistemsak postaja, taksna kot je v Spilju...
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 23.06.2011, 10:33
Napisal/-a Čišo
Prva in daleč največja neumnost je, da se proga Pragersko - Hodoš ne elektrificira s 25kV 50Hz, ampak z zastarelimi in dragimi italijanskimi "galtrami" ... Pri nas pač ni važno, da bi bilo nekaj dobro, poceni in učinkovito, ampak naj bo čim dražje in čim slabše, da se lahko čim večkrat popravlja in seveda zraven čim več pokrade!
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 23.06.2011, 11:22
Napisal/-a cokla
Čišo napisal/-a:Prva in daleč največja neumnost je, da se proga Pragersko - Hodoš ne elektrificira s 25kV 50Hz, ampak z zastarelimi in dragimi italijanskimi "galtrami" ... Pri nas pač ni važno, da bi bilo nekaj dobro, poceni in učinkovito, ampak naj bo čim dražje in čim slabše, da se lahko čim večkrat popravlja in seveda zraven čim več pokrade!
Kolikor vem se bo elektrificiralo s sistemom 3 kV... vendar močnostno tako, da naj bi prehod na 25 kV bil brez posegov v vozno mrežo...če pa bo to res - je pa vprašanje.
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 23.06.2011, 12:36
Napisal/-a Ljubitelj
Prva in daleč največja neumnost je, da se proga Pragersko - Hodoš ne elektrificira s 25kV 50Hz, ampak z zastarelimi in dragimi italijanskimi "galtrami" ... Pri nas pač ni važno, da bi bilo nekaj dobro, poceni in učinkovito, ampak naj bo čim dražje in čim slabše, da se lahko čim večkrat popravlja in seveda zraven čim več pokrade!
Ja s čem bi pa vozil, a bi na Pragerskem spet menjaval lokomotivo. 541 namreč ne sme na Pargersko od ZM. Tudi EM garniture niso dvosistemske. Kardinalna napaka je namreč bila narejena v začetku 60 let ko se je odločilo nadaljevati z 3000 VDC, namesto takrat novega 25 kV, 50 Hz sistma. Kljub temu, da so izračuni kazali da bi bilo ceneje vključno s predelavo one italijanske zapuščine.
LPL
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 23.06.2011, 16:57
Napisal/-a EG 3100
Ne vem, kaj imate toliko proti 3kV sistemu.
Res je, da je boljši 25kV, ampak spet pa ne toliko, da bi morali zaradi njega menjat skorajda celoten vozni park. Ko bomo imeli dovolj večsistemskega voznega parka (kar ne bo še najmanj 10 let), potem pa čimprej na 25kV.
3kV sistem je dober, če :
1. So ENP dovolj blizu druga drugi (na tej progi so razdalje med 18-25km)
2. ENP z dovolj veliko močjo ( 1000A nazivnega toka... ENP Gornji Petrovci bi lahko imela 1500A
)
3. Primeren presek vozne mreže (440 mm2 proti Hodošu pa še napajalni vod)
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 23.06.2011, 21:45
Napisal/-a Čišo
3kV sistem je dober, če :
1. So ENP dovolj blizu druga drugi (na tej progi so razdalje med 18-25km)
2. ENP z dovolj veliko močjo ( 1000A nazivnega toka... ENP Gornji Petrovci bi lahko imela 1500A
)
3. Primeren presek vozne mreže (440 mm2 proti Hodošu pa še napajalni vod)
Kaj niso ravno to slabosti 3kV sistema? Sicer nisem strokovnjak, ampak glede na moje védenje pa tudi glede na zgoraj napisano torej 3kV sistem potrebuje večji presek vodov, gostejše ENP ... Kar je najbrž tudi dražje, mar ne?
Vozni park bo pa itak treba obnoviti, pa tudi del (nesojenega) 5. koridorja od ZM proti Štajerski bo najbrž kdaj moral doseči evropske normative glede osnega pritiska ...
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 27.06.2011, 20:55
Napisal/-a Jembah
Par slikic na hitro
1. Oznacbe
2. Zaenkrat se "lezecki"
3. Temelji ze cakajo na "lezecke"
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 27.06.2011, 22:02
Napisal/-a dingo
Že prvi slikovni dokazi o delu na postaji Hodoš
Nekaj strani nazaj smo imeli debato o tem, da se naj bi postajo Grahovo moderniziralo z ERSVN izgrajenih iz koperske proge. Na uho pa mi je prišla tudi informacija, da se za progo Grosuplje-Kočevje tudi preverja možnost uporabe izgrajene opreme. Opremo bi bilo pred ponovno vgradnjo potrebno obnoviti kar pa je v končnem seštevku samo 10% ceneje kot nakup nove ERSVN pri Iskri. Za še malo več denarja kot za novo ERSVN pa se dobi že elektronsko SVN.
Tako da je vprašljivo če se bo izgrajena oprema sploh še ponovno vgrajevala (nenazadnje je stara 30 let).
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 28.06.2011, 13:56
Napisal/-a grega
tko kot je že en reku, dajte odpret novo temo za pragersko - hodoš, če se res začenja, ker se bo verejtno nabral precej prispevkov
Re: Ureditev prog
Objavljeno: 28.06.2011, 17:00
Napisal/-a Gorchi
grega napisal/-a:tko kot je že en reku, dajte odpret novo temo za pragersko - hodoš, če se res začenja, ker se bo verejtno nabral precej prispevkov
Se popolnoma strinjam. Urejeno!