Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

jurij napisal/-a:
mato139 napisal/-a:Neverjetno. Regija dobi investicijo v vrednosti slabe pol milijarde € in ljudje nergajo. Noro!
Zdaj pa vas pošteno vprašam, bi vam in vašim ljudem v vaši regiji bilo všeč, če vam mi Prekmurci zaradi naših poslovnih interesov v vaši regiji zgradimo en pol milijarde € vreden projekt, kateri bi vam in vašim krajanom namesto dobička povzročal vsakodnevno škodo in izgubo?????
Nekatere stvari so širše od regije. Prav tako kot je morda Prekmurcem posodobljena proga videti kot da povzroča škodo lokalnemu okolju pa so nedvomno nekateri projekti drugod, ki Prekmurcem prinašajo koristi (ali pa vsaj ugodje). Na prvo žogo: po celem svetu stoji nekaj industrijskih kompleksov, ki proizvajajo (zgodovinsko gledano) zelo poceni avtomobile. Morda je sama montaža avtomobilov še dokaj čista (čeprav se spomnim pritožb ko je Revoz zgradil novo lakirnico in so sosedje trdili, da imajo kar naenkrat lakirano solato), proizvodnja nekaterih potrebnih delov pa niti ne (recimo jeklarstvo, proizvodnja redkih zemelj, ...).

In mora torej vsaka regija nekaj (malega) žrtvovati za vsesplošen napredek.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a: Minusi: ....
....ali okoljsko zelo občutljiva področja.

...20 stebrov

L
3,xy (povprečje) stebra na kilometer. :wink: 3 nosilni, 1 natezni.

Minusi so še: Krajša življenska doba (že tukaj odpade cenejše)
Napako težje odkriješ
Odpravljaš jo dalj časa
Sprememba valovne impedance (iz zračnega v zemeljski vod) dodatno obremenjuje izolacijo pri prehodnih pojavih
Izkop na celotni trasi, pri zračem samo posamezna mesta.
Odpovedi odvodnikov prenapetosti
Poškodbe, ki nastanejo pri delih domačinov (we know how...)
...

Hm pri okoljskih občutljivih krajih pa ne vem, če je primeren. Namreč potrebno je izsuševanje zemlje ali intenzivno sajenje (pogozdovanje in globje korenine pa so prepovedane.) gre se v zračni vod z hidrofilnimi vodniki in posebnimi metodami postavitve stebrov na območje. Vsaj taki so trendi danes.
Razlika v ceni raste z napetostjo.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

mato139 napisal/-a:
jurij napisal/-a:
mato139 napisal/-a:Neverjetno. Regija dobi investicijo v vrednosti slabe pol milijarde € in ljudje nergajo. Noro!
Zdaj pa vas pošteno vprašam, bi vam in vašim ljudem v vaši regiji bilo všeč, če vam mi Prekmurci zaradi naših poslovnih interesov v vaši regiji zgradimo en pol milijarde € vreden projekt, kateri bi vam in vašim krajanom namesto dobička povzročal vsakodnevno škodo in izgubo?????

Osebno sem eden zelo redkih strasnih ljubiteljev železnic v naši regiji in razen teh nenormalno velikih Daljnovodov, je meni osebno kot strasnemu ljubitelju železnic sama proga in pa njena posodobitev zelo všeč, čeprav od te proge mi regijski domačini nimamo popolnoma nobene koristi.
Dnevno škodo?

Dobil ste elektrovleko, ki manj onesnažuje tako s plini kot zvočno, dobil ste cel kup novih izvennivojskih križanj in s tem večjo varnost, dobil ste boljšo in hitrejšo progo za potniški promet in vse to naj bi bila škoda? In še to, naloga države ni, da vam priskrbi delovna mesta, naloga države je, da ustvari pogoje, v katerih si boste lahko sami ustvarjali delovna mesta. In kvalitetna infrstruktura je eden od teh pogojev. Zdej je pa na vas Pomurcih, da to izkoristite.
Z bodočo elektro vleko pa bomo dobili tudi stalno 24 urno vsako dnevno zdravju škodljivo sevanje, poleg tega pa kot sem že omenil, taki daljnovodi niso primerni in ne spadajo, v naš naravni krajinski park Goričko, kjer živimo pretežno od vinogradništva in lokalnega domačega kmetijstva, pri tem pa vse več naših mladih kmetov vidi bodočnost v ekološkem kmetijstvo, katero pa v območju sevanja daljnovodov in pa v območju neposredne bližine železniške proge ni možno.

Lokalni potniški promet pa je za večino prebivalcev goričkega popolnoma nepomemben, saj so postajališča na tem odseku tako redka, da večina naših ljudi pride prej peš na Madžarko ali pa v Mursko Soboboto, kot pa na kakšno drugo najbližjo postajo. Za primerjavo, v času bivše Jugoslavije smo imeli na odseku proge med Mursko Soboto in Gor. Petrovci še pet vmesnih postaj, danes sta na žalost samo dve, vozni red tistih treh ali širih vlakov, kateri na teh redkih postajah stojijo pa ni prilagojen potnikom, kateri bi se želeli z tem vlakom peljati, tako med drugim pelje na tej relaciji eden vlak iz Murske Sobote ponoči ob 03:20, tako da se s tem lokalnim vlakom tako ali tako že več let nihče ne vozi.

Glede na vse zgoraj navedeno je nedvomno jasno, da država z svojo moderno infrastrukturo na našem območju ni ustvarila nobenih pogojev za ustvarjanje novih delovnih mest, in jih zaradi nenasitne davčne blagajne, in pa zaradi številnih drugih državnih interesov tudi v prihodnje ne bo.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a suha »

Rešitev proti dodatnemu daljnovodu je enostavna:

25 kV AC napajanje elektrovleke, namesto zastarele 3 kV DC [-o< .

Sedaj pa je na vas, Prekmurci, da se organizirate in nastopite proti državi, ki je tu, se strinjam, zamočila.
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a EG 3100 »

suha napisal/-a:Rešitev proti dodatnemu daljnovodu je enostavna:

25 kV AC napajanje elektrovleke, namesto zastarele 3 kV DC [-o< .

Sedaj pa je na vas, Prekmurci, da se organizirate in nastopite proti državi, ki je tu, se strinjam, zamočila.

Daljnovod je zaradi celotnega Prekmurja, ne pa samo zaradi elektrovleke... #-o
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

mkx napisal/-a:
jurij napisal/-a:
mato139 napisal/-a:Neverjetno. Regija dobi investicijo v vrednosti slabe pol milijarde € in ljudje nergajo. Noro!
Zdaj pa vas pošteno vprašam, bi vam in vašim ljudem v vaši regiji bilo všeč, če vam mi Prekmurci zaradi naših poslovnih interesov v vaši regiji zgradimo en pol milijarde € vreden projekt, kateri bi vam in vašim krajanom namesto dobička povzročal vsakodnevno škodo in izgubo?????
Nekatere stvari so širše od regije. Prav tako kot je morda Prekmurcem posodobljena proga videti kot da povzroča škodo lokalnemu okolju pa so nedvomno nekateri projekti drugod, ki Prekmurcem prinašajo koristi (ali pa vsaj ugodje). Na prvo žogo: po celem svetu stoji nekaj industrijskih kompleksov, ki proizvajajo (zgodovinsko gledano) zelo poceni avtomobile. Morda je sama montaža avtomobilov še dokaj čista (čeprav se spomnim pritožb ko je Revoz zgradil novo lakirnico in so sosedje trdili, da imajo kar naenkrat lakirano solato), proizvodnja nekaterih potrebnih delov pa niti ne (recimo jeklarstvo, proizvodnja redkih zemelj, ...).

In mora torej vsaka regija nekaj (malega) žrtvovati za vsesplošen napredek.
Se popolnoma strinjam in tudi prav in pošteno bi bilo da bi se vsaka regija nekaj malega žrtvovala za vsesplošen napredek, vendar pa je v naši državi to skorajda nemogoče, kajti mi Prekmurci se z svojim gostoljubjem že več let trudimo in nesebično žrtvujemo za vsesplošen napredek ostalih regij, pri tem pa na žalost zelo pogosto vidimo, da nekatere ostale regije niso ravno preveč naklonjene razvoju naše Prekmurske regije, zato tudi mi Prekmurci ne želimo biti v nedoglen molzna krava ljubljančanom in pa nekaterim drugim regijam.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 419
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a urban120 »

A potem prekmurci tudi avtoceste ne potrebujete? Saj se je gradila za korist države in prometnega koridorja.
Poleg tega sevanje v enosmernem omrežju nastaja samo pri spremembi tokov, torej je sevanja zelo malo. Pri izmenični napetosti je sevanje cel čas saj se spremembe dogajajo 50x na sekundo. Torej vsak daljnovod od vasi do vasi (20KV AC) seva veliko bolj kot železniška elektrifikacija (3KV DC)
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

suha napisal/-a:Rešitev proti dodatnemu daljnovodu je enostavna:

25 kV AC napajanje elektrovleke, namesto zastarele 3 kV DC [-o< .

Sedaj pa je na vas, Prekmurci, da se organizirate in nastopite proti državi, ki je tu, se strinjam, zamočila.
=D>
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

urban120 napisal/-a:A potem prekmurci tudi avtoceste ne potrebujete? Saj se je gradila za korist države in prometnega koridorja.
Kot pri večini drugih strateških projektih, je nas prekmurce tudi pri gradnji avtoceste država potegnila za nos, kajti pri gradnji pomurske avtoceste država ni zagotovila sredstev za odstavne pasove, zato je omejitev hitrosti na tej pomurski avtocesti 110 km/h, tako da je naša avtocesta po našem mnenju in pa po vseh evropskih normativih čisto navadna cesta rezervirana za motorna vozila, pri tem pa moramo tisti kateri se po taki neustrezni avtocesti vozimo državi plačati enako drago vinjeto, kot tisti ki se vozijo po ostalih sodobnih slovenskih avtocestah z odstavnimi pasovi in pa z ostalo pripadajočo infrastrukturo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot pri večini drugih strateških projektih, je nas prekmurce tudi pri gradnji avtoceste država potegnila za nos, kajti pri gradnji pomurske avtoceste država ni zagotovila sredstev za odstavne pasove, zato je omejitev hitrosti na tej pomurski avtocesti 110 km/h, tako da je naša avtocesta po našem mnenju in pa po vseh evropskih normativih čisto navadna cesta rezervirana za motorna vozila, pri tem pa moramo tisti kateri se po taki neustrezni avtocesti vozimo državi plačati enako drago vinjeto, kot tisti ki se vozijo po ostalih sodobnih slovenskih avtocestah z odstavnimi pasovi in pa z ostalo pripadajočo infrastrukturo.
Jaz vas ne razumem, radi bi živeli v rezervatu, v miru in tako naprej.... Istočasno se pa razburjate, da je hitrost na "avtocesti" omejena na samo 110 km/h. Glede stanja drugod v RS pa samo to, tudi v Vipavski dolini je enaka cesta, tudi od Lesc proti Jesenicam in tunelu in tudi severna obvoznica v Ljubljani je samo HC in ne AC. Pojte se prekmurci malo solit.....

LPL
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 419
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Gleda na količino prometa mislim da odstavnih pasov ne potrebujete. Če vam pa ni všeč se pa lahko vozite po magistralnih cestah.
Uporabniški avatar
noell
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 88
Pridružen: 28.03.2014, 14:52
Kraj: Turnišče

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a noell »

Koliko opažam, se čez našo avtocensto vozijo Ukrajinski, Madžarski in še drugi tovornjaki, tako da ne govori, da ni velliko prometa. Pridi enkrat in opazuj in boš videll koliko ga je.
Prosim pa tudi, da se vrnemo na razpravo o železniški progi Pragersko-Hodoš, ker je to TEMA O TEJ PROGI IN NE O AVTOCESTI!!!
lep pozdrav. Noell
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

Ljubitelj napisal/-a:
Jaz vas ne razumem, radi bi živeli v rezervatu, v miru in tako naprej.... Istočasno se pa razburjate, da je hitrost na "avtocesti" omejena na samo 110 km/h. Glede stanja drugod v RS pa samo to, tudi v Vipavski dolini je enaka cesta, tudi od Lesc proti Jesenicam in tunelu in tudi severna obvoznica v Ljubljani je samo HC in ne AC. Pojte se prekmurci malo solit.....

LPL
@Ljubitelj, Pomurska avtocesta nima nič skupnega z našim mirnim in preprostim načinom življenja v rezervatu, ker pomurska avtocesta preprosto ne poteka skozi naš rezervat, oziroma skozi naš krajinski park Goričko, glede na to se tudi ne razburjamo zaradi omejene hitrosti na tej "avtocesti", ampak se sklicujemo na dejstvo, da je denar namenjen za odstavne pasove na tej cesti preprosto izginil v druge regije, ali pa v zasebne žepe, pri tem pa se iz neznanega razloga razburjate edino vi, če vam pošteni človek pove resnico v oči.

In kot je že @Kurjač napisal, Prosim da se vrnemo na razpravo o železniški progi Pragersko-Hodoš, ker je to TEMA O TEJ PROGI IN NE O AVTOCESTI!!!

LP Jurij
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Pa smo spet tam. Sevanje, sevanje. Recimo bobu bob! Tudi kabli sevajo! Tudi 400 V razdelilne omare, tudi kabli v steni... Še vprašanje sosedovega ruterja koliko resnično seva (še niso ovrgli ali potrdili). Aja pa mobilni telefon v žepu "kuha" spermo...
Zato pa obstaja varovalni pas, tudi pri kablih! Ob koncu varovalnega pasu je sevanje pod dovoljeno mejo. Itak pa imamo najstrožje predpise v Evropi.
suha napisal/-a:Rešitev proti dodatnemu daljnovodu je enostavna:

25 kV AC napajanje elektrovleke, namesto zastarele 3 kV DC [-o< .

Sedaj pa je na vas, Prekmurci, da se organizirate in nastopite proti državi, ki je tu, se strinjam, zamočila.
In, če bi bil 25 kV sistem, bi pač se bunili drugje.

In kaj je tukaj država zamočila? Nekateri ste pa res populisti.
Uredba o elektromagnetnem sevanju v naravanem in življenjskem okolju, UL RS 70/96)
Če jim je kršena ta uredba, potem pa lahko se pritožujejo

Sicer pa, da ne bo kdo širil neresnic in populizma:
Rezultati meritev so pokazali, da dvosistemski daljnovodi kljub dvakrat večjim prenosnim kapacitetam
ob enaki tokovni obremenitvi in torej dvakratnem prenosu energije povzročajo znatno manjša
magnetna polja v svoji okolici ter s tem vplive na okolje in človeka.
Valič B, Trček T, Gajšek P. Trajne meritve magnetnega polja v bližini 220 IN 400 kV daljnovodov v Sloveniji s trenutnimi meritvami električnega polja. Inštitut za neionizirna sevanja, 2014
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Nekateri ga pa res biksate. Ko skozi okno pogledam zagledam 400kV in 220kV ELES daljnovod, ki futra celotno SLO s stromom, tudi Goricko. In zadeva posteno brni ko clovek stoji pod njo. Tudi hrup z A1 po kateri se vozijo tudi Prekmurci je slisati ob odprtem oknu. Tako je in tako naj bo. Postanem pa rahlo zivcen ko si druga lokalna okolja domisljajo da so nekaj vec.
Odgovori