Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Kaj točno pa je predmet tega razpisa? Iz obrazca na e-naročanje to meni ni razvidno.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Meni, pa verjetno še komu drugemu, pa ni jasno, kako lahko obnavljaš nekaj novega. Lahko samo popravljaš napake projekta.....

LPL
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Na postaji Hodoš bi naj bila možnost preklapljanja različnih napetosti v voznem vodu,podobno kot v postaji Špilje.
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

SIMY napisal/-a:Na postaji Hodoš bi naj bila možnost preklapljanja različnih napetosti v voznem vodu,podobno kot v postaji Špilje.
Samo Ljubitelju to ni in ne bo nikoli jasno. :-s
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a casar »

Re 4/4 napisal/-a:V 20 kV sistemu ne smejo biti zanke. Zaradi tega, da se prepreči pretakanje energije iz 110 kV sistema v 20 in nazaj v 110 kV sistem (izgube).
Tukaj meni nekaj stvari ne gre skupaj. Seveda drži, da se takšnemu pretakanju energije iz 110 kV sistema v 20 kV in potem spet nazaj v 110 kV zaradi izgub kaže izogibati. Ampak elektrika je izjemno pametna in naj ji postavimo še tako komplicirane poti, vodno bo znala najti najboljšo pot, po kateri bo najlažje tekla z najmanj upora. In točno ta najlažja pot je tista, pri kateri so tudi izgube najmanjše. Kdaj bi se pravzaprav sploh zgodilo, da bi do takšnega pretakanje energije prišlo? Najbolj očiten primer je takrat, ko 110 kV sistem ni povezan (tudi po višjenapetnostnih nivojih ne). Takrat je ne glede na izgube, boljše, da pride do takšnega pretakanja kot do sploh nobenega ne. Pa jasno tudi boljše od pretakanja energije po 400 V sistemu. Če sistem po 110 kV (in/ali višje) je povezan, potem bi pa do takšnega pretakanja prišlo zgolj takrat, ko bi na neki relaciji skupna upornost vzporedno vezanih 110 kV sistema ter zaporedno vezane transformacije na 20 kV, 20 kV sistema in transformacije nazaj na 110 kV bila nižja od upornosti zgolj 110 kV sistema, pri čemer je seveda potrebno upoštevati, da 20 kV sistem ni prost in namenjen samo temu, ampak "moti" še celotno napajanje 20 kV sistema samega sebe skupaj z nižjimi nivoji, ki bi za obe strani viselo na prvi transformaciji, kar še dodatno odvrača elektriko, da bi tekla po poti dvojne transformacije. Bi rekel, da je to bolj hipotetičen problem, ki bi se v praksi izrazil, če bi na neki relaciji 110 kV sistema imeli zelo šibko omrežje z velikim pretokom energije, vzporedno pa bi bilo odlično 20 kV omrežje z nizko lastno porabo. Pa še potem bi, gledano v celoti, bilo bolje izkoristiti proste kapacitete 20 kV omrežja, kot pa vse skupaj tlačiti v obremenjeno 110 kV omrežje, saj bi izgube pri vzporednem prenosu kljub dvojni transformaciji dela energije bile nižje, kakor pri prenosu preko obremenjenega 110 kV omrežja.

Drugi problem je v tem, da je celotni 20 kV sistem v okolici ENP G. Petrovci napajan iz ene same točke - v Mačkovcih. In potem takem do pretakanja energije nazaj na višje nivoje sploh nikjer nima priti. Res je sicer, da obstajajo 20 kV daljnovodi tudi do drugih RTP-jev, ampak so vsi nekje prekinjeni tako, da ni zank. Kar meni sicer ni jasno zakaj in se mi tudi zdi velika škoda, da zank ni.

In če je takšno pretakanje energije dol in gor res takšen problem, zakaj imamo potem zanke tako v 400 kV, 220 kV in 110 kV sistemih? A tam pa ni izgub, ko se nekaj pretaka dol in potem nazaj gor?
Re 4/4 napisal/-a:In, če si že gledal za 20 kV, bi lahko videl, da je Prekmurje tudi zelo bogo z 110 kV sistemom.
Eh, za tiste tri 110 kV daljnovode, od katerih vsak deloma poteka po Prekmurju, na pamet vem, kateri so in kje so. Za to ne potrebujem zemljevida. :-/
Re 4/4 napisal/-a:Za tistih 300 MW pa ga malo biksaš. :D V tujini na 15 kV je tako. Poleg lastnih elektrarn, so "centralni" pretvorniki velikih moči. Od 30-300 MW. Ti pretvorniki pretvarjajo frekvenco iz javnega omrežja v frekvenco železniškega sistema 16,667 Hz in napajajo celo mrežo. Potem pa še imaš napajalne 66/15 kV, ki pa napajajo vozno mrežo. Najmočnješi pa nimajo niti 60 MW. V 25 kV sistemu pa sta vpeta direktno v napajalno dva 110 kV daljnovoda. Zaščita pred oddajo nazaj v mrežo pa je povratna wattna vezava. Sicer pa tudi 220 kV daljnovod bi bil že na zgornji meji obremenitve ob tvojem predvidevanju, sploh poleti.
No, potem pri 15 kV sistemu lahko napajajo recimo kakšnih 10 lokomotiv iz ene napajalne postaje. Vseeno boljše kot pri nas, kjer mogoče eno. Zakaj je pa pri 25 kV sistemih potrebno preprečevati vračanje energije?
Re 4/4 napisal/-a:Za 20 kV sistem pa je trajni tok na kablu nekje zaokroženo 500-600 A, kolikor zdrži marsikateri odklopnik. Sedaj pa množi koren 3 x 20 kV x 500 A = kVA
Si prepričan? Če debelino aluminijastih žic 20 kV daljnovodov primerjam z debelino bakrenih žic za 250 A (sicer pri 400 V, ampak to verjetno nima veze, z večjimi tokovi pa še nisem imel opravka) pa z debelino žic 400 kV daljnovodov (vzorec tega smo imeli na fakulteti), kjer po eni žici (tam so sicer, če se omejimo na Slovenijo, v parih ali trojkah) lahko teče komaj kaj večji tok od tega, ki ga ti omenjaš, v to močno dvomim. Pred nekaj meseci sem tudi bral eno poročilo Elektra, kako so ravno obnovili en 35 kV daljnovod, po katerem po novem lahko trajno pretakajo moč 10 MW. Po onem tvojem računu to pride dobrih 17 MW, kar pa, kot rečeno, ne verjamem. In od kod si vzel tisti koren?

Aleš
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a mkx »

Glede pretakanja po nižjenapetostnih daljnovodih: vse je stvar (napetostne) regulacije. In ta na 110/20 kV transformatorjih ni tako zelo hitra da ne bi mogli "forsirati" pretoka elektrike po nižjenapetostnem daljnovodu.

Jaz bi pričakoval, da nižjenapetostne daljnovode morda celo zgradijo v obliki zanke, ki pa je v normalnem obratovanju nekje prekinjena in so torej odseki napajani le iz ene strani. V primeru potrebe bi lahko dva odseka spojili.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

SIMY:
Na postaji Hodoš bi naj bila možnost preklapljanja različnih napetosti v voznem vodu,podobno kot v postaji Špilje.
petindvajsetka:
Samo Ljubitelju to ni in ne bo nikoli jasno. :-s
Ker novega nedvomno nbe moreš obnavljati gre za popravek projektov. Da se da to narediti, je že dolgo znano. Torej ne gre za obnovo ampak rekonstrukcijo.

LP in brez zamere L
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

Ljubitelj napisal/-a:petindvajsetka:
Samo Ljubitelju to ni in ne bo nikoli jasno. :-s

Ker novega nedvomno nbe moreš obnavljati gre za popravek projektov. Da se da to narediti, je že dolgo znano. Torej ne gre za obnovo ampak rekonstrukcijo.

V kolikor gre za rekonstrukcijo, potem je za to v vsakem primeru nujno potrebno ponovno gradbeno dovoljenje, saj se z rekonstrukcijo vedno spremeni videz objekta, če pa gre samo za popravek objekta brez bistvene spremembe videza na objektu, potem je to obnova ali adaptacija. :wink:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

V kolikor gre za rekonstrukcijo, potem je za to v vsakem primeru nujno potrebno ponovno gradbeno dovoljenje, saj se z rekonstrukcijo vedno spremeni videz objekta, če pa gre samo za popravek objekta brez bistvene spremembe videza na objektu, potem je to obnova ali adaptacija.
Novega ne moreš narediti novejše, to je absurd. Torej narediš rekonstrukcijo, predelavo, adaptacijo, karkoli, le novega ne moreš obnovit. Mora najprej postati staro! Takšne so pač logične in jezikovne zakonitosti. Torej se bo postaja adaptirala, ker nekdo pač ni pripravil pravilnih projektnih izhodišč.

Sicer pa pomisli. Kupil si nov avto in v lokalni gostilni objaviš urbis et orbis, da ga boš po 3 mesecih obnovil, ker ti nekaj na njem ni všeč. Sem prepričan, da bi zbudil salve smeha. Avto boš adaptiral, predelal,... samo ne obnovil, če boš pa potreboval novo homologacijo, je pa odvisno od posegov.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a holding »

..očitno so šele sedaj učene glave ugotovile, da se fizikalnih zakonov ne da "okol' pr'našat'".... #-o ....
...če prispe vlak iz 3KV smeri in se ustavi s spuščenim odjemnikom pod 25KV, moraš lokomotivo spremikat bodisi s premikalko (dizel), ali pa z elok 25 KV.....
... :^o ..kaj pa, če lok za ta vlak še ni prispel, ali pa je na "kontra" strani pod 3KV.... :?: ....
...v Dobovi je za te primere običajno na voljo premikalka, na Jesenicah tudi.... :thumbupl ....in na teh postajah večino vlakov prevzema/predaja SŽ-TP, ki ima tudi najeto premikalko....RCC Si (RCA) pa vozi z večsistemskimi eloki...
...Avstrijci so to na Špilju predvideli in vgradili tak sistem že pred 40-imi leti....
...na Hodošu je pa v praksi šele zdaj zagustilo..... :mrgreen: ...saj je do sedaj 25KV elok šel sam okrog, dizel pa tud'..... :mrgreen: ...majku jim blentavu.....(tistim iz prve vrstice).....
Zadnjič spremenil holding, dne 18.09.2016, 21:40, skupaj popravljeno 1 krat.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a jurij »

Ljubitelj napisal/-a:
Novega ne moreš narediti novejše, to je absurd. Torej narediš rekonstrukcijo, predelavo, adaptacijo, karkoli, le novega ne moreš obnovit. .... Avto boš adaptiral, predelal,... samo ne obnovil......

LPL
Glede jezikovnih zakonitosti tukaj nebi razpravljal, saj v tej temi to tudi nima nobenega bistvenega pomene, dejstvo pa je, če bom nov Avto adaptiral, ga bom tudi obnovil oziroma prenovil, saj beseda Adaptacija pomeni prenova ali sanacija objekta. http://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6w&cad=rja
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

jurij,

ker nikakor razumeš, da nekaj novega ne moreš obnovit, ker nimaš kaj obnavljat, saj je vse novo, in sam se v birokracijo glede gradbenih dovoljenj in njih latovščino ne spoznam bom zaključil s tole mislijo:

na vsakem objektu, kjer se dela remont na SŽ visi tabla z osnovnimi podatki in na večini je tale poved:

"Vzdrževalna dela v javno korist", kar po Zakono o varnosti v železniškem prometu

In navedeni zakon pravi:
37.a člen

(izvajanje obnov, nadgradenj in gradenj)

(1) Obnove, nadgradnje in gradnje, ki se izvajajo po postopku vzdrževalnih del v javno korist, se izvajajo na podlagi projektne dokumentacije, izvedbenega načrta ali tehnične dokumentacije.

(2) Za obnove, nadgradnje in gradnje, ki se izvajajo po postopku vzdrževalnih del v javno korist, je potrebno novo obratovalno dovoljenje, če tako v skladu s petim odstavkom 16. člena ali prvim odstavkom 17.h člena tega zakona odloči varnostni organ.

(3) Območje ceste v progovnem pasu železniške proge do meje 3 m, merjeno od osi tira, se predaja v obratovanje skladno s predpisi, ki urejajo ceste.

(4) Za obnove, nadgradnje in gradnje iz prvega odstavka tega člena minister natančneje predpiše zahteve za projektiranje, izvedbo potrebnih postopkov in druge zahteve v zvezi z varnostjo železniškega prometa.

38. člen

(izvajanje gradenj)

(1) Za gradnjo je treba pridobiti gradbeno dovoljenje v skladu s predpisi o graditvi objektov, razen v primerih izvajanja vzdrževalnih del v javno korist po določbah tega zakona.

(2) Gradnja in nadgradnja javne železniške infrastrukture je v javnem interesu in v javno korist. Šteje se, da je javni interes za gradnjo ali nadgradnjo javne železniške infrastrukture izkazan, če je gradnja ali nadgradnja vključena v nacionalni program razvoja javne železniške infrastrukture, sprejet v skladu z zakonom, ki ureja železniški promet.
In še to iz istega zakona, 5 člen:
21 "obnova" je večje obnovitveno delo na podsistemu ali delu podsistema, s katerim se ne spreminja celotno delovanje podsistema;
Torej vidiš/vidite, da v omenjenem primeru ne gre za obnovo, saj se spreminja delovanje napajanaj tirov. Gre preprosto za nadgradnjo napajanja v skladu z omenjenim zakonom
15 "nadgradnja" je večja sprememba podsistema ali dela podsistema, ki izboljša celotno delovanje podsistema;
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a SIMY »

''holding'' u nulo si trofu,točno tako je.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Se pardoniram, ampak ali se vam ne zdi, da sta zaradi ene take malenkosti nastali prava bedsedna nevihta in nadmudruvanje? Zadev bodo pač poštimali, saj je to pri nas ob tolikšni količini "strokovnjakov" po ministrstvih ter na SŽ že ustaljena praksa. Kdaj pa ste pri nas že videli kakšen dokončan projekt brez naknadnih adaptacij, popravkov, nasdgradnje, dopolnitev itd. in drugih dodatnih del? Slika
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ok, očitno se bom moral posuti s pepelom. Kot sem se pozanimal koncept radialnih omrežij ni več v distribuciji in se je prešlo na zazankana omrežja. Kako je zazankano se bom pa še pozanimal, ali je samo preko 1 rtp-ja, ali preko večih. Včasih so nas učili, da je zanka preko dveh rtp-jev nedovoljena. #-o
casar napisal/-a:
Si prepričan? Pred nekaj meseci sem tudi bral eno poročilo Elektra, kako so ravno obnovili en 35 kV daljnovod, po katerem po novem lahko trajno pretakajo moč 10 MW. Po onem tvojem računu to pride dobrih 17 MW, kar pa, kot rečeno, ne verjamem. In od kod si vzel tisti koren?
240 mm2 bakreni kabel položen v zemljo, če se že pogovarjamo o večih lokomotivah na tiru. Če hočeš prosti vod z 70 mm2 imaš okoli 270 A, 140 pa 350 A.

Koren je zaradi 3 faznega sistem. Večina to rada pozabi.
Odgovori